» بیماری ها و پیشگیری » درمان قطعی عفونت ادراری
درمان قطعی عفونت ادراری

درمان قطعی عفونت ادراری

۸ مهر ۱۴۰۳ 2۰8

درمان قطعی عفونت ادراری

اگر شما هم به طور مکرر به عفونت های ادراری دچار می شوید، یکبار برای همیشه به فکر درمان قطعی عفونت ادراری باشید و از این شرایط خلاص شوید. مقابله با عفونت دستگاه ادراری آن قدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. تنها کسانی که از آن رنج می برند این وضعیت را درک می کنند.

با این حال، چه چیز دیگری وجود دارد که حتی از ابتلا به عفونت ادراری نیز بدتر است؟ بله، عدم درمان می تواند سلامت کلیه های شما را به خطر بیندازد. نه تنها کلیه ها، بلکه افزایش تکرر ادرار، احساس سوزش و خارش در دستگاه ادراری به دلیل عفونت می تواند بر سلامت واژن شما نیز تأثیر مخرب بگذارد.

اما نگران نباشید، برای این که علائم خود را کمی تسکین دهید، چندین درمان خانگی وجود دارد که به شما در مقابله با آن کمک می کند، اما آیا تا به حال از گیاهان دارویی برای درمان قطعی عفونت ادراری استفاده کرده اید؟

خوشبختانه برخی از گیاهان رایج و معطر چه در باغچه ما و چه در عطاری ها، طیف وسیعی از فواید و خواص را برای سلامتی ما ارائه می کنند. کمک به درمان عفونت ادراری یکی از مهمترین این موارد است.

با مطالعه این مقاله اطلاعات زیر را به دست خواهید آورد:

  • چرا گیاهان می توانند به درمان قطعی عفونت ادراری کمک کنند؟
  • انواع گیاهان دارویی رایج در درمان قطعی عفونت ادراری
  • از چای های گیاهی نیز برای تسکین عفونت ادراری استفاده کنید.
درمان قطعی عفونت ادراری
درمان قطعی عفونت ادراری

چرا گیاهان می توانند به درمان قطعی عفونت ادراری کمک کنند؟

بسیاری از گیاهان حاوی خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی هستند که می تواند به از بین بردن باکتری های بد در آن ناحیه کمک کند.
با توجه به این خواص، گیاهان دارویی نیز می توانند در درمان سوزش و خارش ناشی از عفونت در ادرار موثر باشند.
مورد بعدی این است که گیاهان به طور کلی ایمن هستند و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کنند. یک سیستم ایمنی قوی می تواند به مبارزه موثر با عفونت کمک کند.
با توجه به خواص دارویی موجود در گیاهان، روند بهبودی نیز تسریع می شود.
به علاوه، گیاهان حاوی خواص ضد قارچی هستند که باعث سرکوب عفونت های باکتریایی و مخمری در واژن می شوند.

مهمترین و رایج ترین علت عدم نعوظ در مردان کدام است؟

اینجا کلیک کنید 👈 عدم نعوظ در آقایان

انواع گیاهان دارویی رایج در درمان عفونت ادراری

رازیانه

عفونت ادراری در زنان شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در برخی موارد می تواند واقعا دردناک و شرم آور باشد و انجام کارهای روزانه را به سادگی برای شما دشوار کند. گیاه رازیانه به عنوان یک دیورتیک شناخته می شود زیرا میزان ادرار را برای دفع مایعات در بدن افزایش می دهد. رازیانه همچنین می تواند مثانه را شستشو داده و دفع سنگ کلیه را آسان کند. علاوه بر این، سرشار از خواص ضد باکتریایی است که به از بین بردن باکتری ها از ادرار و کاهش تعداد آن ها کمک می کند.

می توانید از خواص مدر و ضد میکروب رازیانه در کنار گیاهان موثر دیگر نظیر کاکل ذرت، خارخاسک و دم گیلاس در قرص تروپین حکیم بهره مند شوید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص تروپین حکیم

تروپین حکیم

سیر

سیر یک گیاه بسیار رایج است که به دلیل خواص دارویی بالا برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی استفاده می شود. اما حدس بزنید سیر چه خاصیت مهم دیگری دارد؟ این گیاه، دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند برای مبتلایان به عفونت ادراری مفید باشد. اگر بدانید مکمل های سیر می توانند به مدیریت عفونت های ادراری ناشی از باکتری های غیر اشرشیا کلای کمک کنند، شگفت زده خواهید شد.

گیاه دم اسب

گیاه دم اسب یکی از بهترین گیاهانی است که می توانید برای تسکین عفونت ادراری از آن استفاده کنید. این گیاه به طور کلی به از بین بردن باکتری ها و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند. دم اسب طبیعت ضد باکتریایی دارد و در کاهش التهاب دیواره مجاری ادراری موثر است. علاوه بر این، این گیاه می تواند از ادم هورمونی یا متابولیک در بانوان یائسه نیز جلوگیری کند.

قرص مدریک از جمله مکمل های گیاهی با وجود دم اسب در ترکیبات خود یک فرآورده مناسب برای درمان قطعی عفونت ادراری در داروخانه ها است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص مدریک

قرص مدریک درمان عفونت ادراری و شستشوی مجاری ادرار

کاکل ذرت

کاکل ذرت برای سلامتی فواید متعددی دارد. این گیاه سرشار از خواص دارویی متعدد است که کاهش التهاب پروستات یکی از مهمترین آن ها به حساب می آید. اما این دفعه به شما توصیه می کنیم که این گیاه را برای عفونت ادراری امتحان کنید، زیرا کاکل ذرت یک گیاه ضد التهابی با خواص مدر و دفع کننده سنگ های کلیه است، بنابراین به شما کمک می کند تا از شر مشکلات دستگاه ادراری خلاص شوید.

تخم خربزه

اگر می‌خواهید عفونت مجرای ادرار خود را درمان کنید، می‌توانید تخم خربزه را امتحان کنید. تخم خربزه مدر بوده و بنابراین در درمان قطعی عفونت ادراری شما را شگفت زده خواهد کرد.

چنانچه با بلعیدن قرص و کپسول مشکل دارید اما همچنان به دنبال داروهای گیاهی در درمان قطعی عفونت ادراری هستید می توانید قطره سنکل را امتحان کنید. رازیانه، برگ بو، خارخاسک، دانه زیره سبز، تخم خربزه، کاکل ذرت و دم گیلاس، فرمولاسیون اصلی این قطره را تشکیل می دهد.

اینجا کلیک کنید 👈 قطره سنکل

قطره سنکل

از چای های گیاهی نیز برای تسکین عفونت ادراری استفاده کنید:

به جای مصرف مداوم چای سیاه، دمنوش های زیر را امتحان کنید.

  • چای نعناع به دلیل قدرت ضد میکروبی، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد التهابی آن تاثیر شگفت انگیزی دارد.
  • چای کرن بری به دلیل اینکه حاوی پلی فنول است، به درمان عفونت ادراری کمک می کند.
  • چای بابونه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی خود که می تواند درد ناشی از عفونت را تسکین دهد.
  • و در نهایت چای سبز را فراموش نکنید زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است.

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که درمان قطعی عفونت ادراری در زمان مناسب اهمیت بالایی دارد. عدم انجام این کار منجر به عوارض بسیاری خواهد شد بنابراین درمان عفونت را پشت گوش نیندازید. برای کمک به بدن برای مقابله با هر نوع عفونتی، حتما استراحت کافی داشته باشید، غذاهای تازه و مغذی بخورید و هیدراته بمانید. مایعات بیشتر به بدن شما کمک می کند تا عفونت از طریق دستگاه ادراری دفع شود. در کنار مراقبت از خود می توانید به کمک قرص های گیاهی و دمنوش های ذکر شده مسیر درمان قطعی عفونت ادراری را سریع تر طی کنید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×