» داروهای گیاهی و گیاهان داوریی » گیاه پنج انگشت برای چی خوبه؟
گیاه پنج انگشت برای چی خوبه

گیاه پنج انگشت برای چی خوبه؟

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ 17۰180

درمان گیاهی بیماری های بانوان از گذشته تا به امروز به کمک گیاه پنج انگشت میسر بوده است. در گذشته به دلیل آشنایی بیشتر مردم با خواص گیاهان و نبود طب مدرن استفاده از داروهای گیاهی بیشتر رایج بود، اما در چند دهه قبل و با آمدن طب مدرن مصرف این گونه داروها کاهش پیدا کرده و بیشتر افراد به سمت داروهای شیمیایی روی آورده بودند. اما امروزه با پیشرفت طب سنتی و درمان موثر بسیاری از بیماری ها با داروهای گیاهی و عوارض کمتر آن بسیاری از افراد به سراغ تب سنتی و داروهای گیاهی می روند.

همانطور که می دانیم تنوع داروهای گیاهی بسیار بالا است و هر کدام از آن ها برای بخشی از بدن مفید بوده و می توانند بیماری های معمولی و حتی مزمن را درمان کنند. یکی از این داروهای گیاهی با خاصیت شگفت انگیز برای بدن گیاه پنج انگشت است.

این گیاه جنبه درمانی فوق العاده وسیعی داشته و یکی از موثرترین گیاهان دارویی برای بانوان است. از این رو قصد داریم در این مقاله از درمانگیاه شما را با خواص گیاه پنج انگشت آشنا نموده و بگوییم گیاه پنج انگشت برای چی خوبه؟ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

گیاه پنج انگشت چیست؟

گیاه پنج انگشت با نام علمی Vitex agnus-cactus  است، که به نام های فلفل راهب یا درخت عفیف نیز شناخته می شود. این گیاه بومی آسیا و مدیترانه با ارتفاع حدود۲ متر یا بیشتر بوده که دارای برگ های بلند و میوه هایی مشابه فلفل بسیار ریز، سفت و سخت است. گیاه پنج انگشت که بویی شبیه به نعنا دارد در بیشتر نقاط کشور ما رشد کرده و میوه رسیده و گل های آن خاصیت دارویی بسیار زیادی داشته و در داروسازی از آن استفاده می شود.

این گیاه طبیعی که از آن به عنوان گیاه زنان نیز نام برده می شود دارای خواص درمانی بسیار زیادی برای بانوان است که برای آقایان نیز بسیار مفید و شفابخش می باشد. گیاه پنج انگشت که بیشتر به عنوان تقویت سیستم باروری زنان و مردان استفاده می شود، جنبه های درمانی بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

خوب است بدانید این گیاه که به نام طاهر و پاک نیز شناخته می شود در گذاشته های بسیار دور در زمان قرون وسطی از آن برای کاهش شهوت و تضعیف قوای جنسی مردان مورد استفاده قرار می گرفته است. از این رو بهتر است آقایان جهت استفاده از این گیاه شفا بخش احتیاط نموده و خودسرانه از آن استفاده نکنند. در ادامه خواص گیاه پنج انگشت را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

خواص گیاه پنج انگشت

از خواص گیاه پنج انگشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان اختلالات دوران قاعدگی

یکی از خواص گیاه پنج انگشت تنظیم پریودی و درمان اختلالات مربوط به این دوران است. گیاه پنج انگشت می تواند مشکلاتی مانند خونریزی های شدید در دوران پریودی، دفعات کم یا زیاد قاعدگی در طول ماه، آمبوره یا نبود عادت ماهیانه را رفع نموده و سیکل طبیعی چرخه قاعدگی را منظم نماید. از طرفی گیاه پنج انگشت روی میزان ترشح هورمون پروژسترون تاثیر گذاشته و به بهبود عملکرد تخمدان ها کمک می کند.

👇توجه داشته باشید که گیاه پنج انگشت  برای درمان اختلالات پریودی و هورمونی است. اگر به دنبال درمان مشکلات عفونت زنانه هستید، می توانید مقاله زیر را در درمانگیاه را نمایید.👇

قوی ترین داروی ضد قارچ واژن

کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی

از دیگر تاثیرات گیاه پنج انگشت، کاهش قابل توجه نشانه های سندروم پیش از قاعدگی در افراد مبتلا به این اختلال است. این گیاه می تواند درد شدید پستان، کمر، کشاله های ران قبل و یا در حین دوران قاعدگی را بهبود بخشیده و نقش موثری در رفع نوسانات خلقی، سردرد و سرگیجه داشته باشد.

بهبود علائم یائسگی

دوران یائسگی معمولا برای اکثر بانوان با علائمی مانند گر گرفتگی، خستگی مفرط، سرگیجه، تغییر خلق و خوی، خشکی واژن و … همراه است، که موجب می شود این دوران را برای زنان سخت و دشوار کند. یکی از خواص گیاه پنج انگشت کاهش علائم یائسگی و متعادل نمودن هورمون های زنانه است که به بهبود این علائم کمک کرده و این دوران را برای خانم ها آسانتر می کند.

سندروم پیش از قاعدگی چیست
سندروم پیش از قاعدگی چیست

درمان ناباروری

از دیگر فواید گیاه پنج انگشت درمان ناباروری است. گیاه پنج انگشت می تواند به زنانی که به پیری زودرس تخمدان دچار شده اند کمک کند و با کاهش سطح هورمون های استروییدی، قدرت باروری در زنان را چندین برابر افزایش دهد. همچنین مواد موثر در این گیاه قادر است سطح هورمون های استروژن و آندروژن را کاهش داده و با تاثیر گذاری روی تعادل هورمونی موجب تخمک گذاری طبیعی بدن شود.

تنظیم ترشح پرولاکتین

هورمون پرولاکتین که یک هورمون زنانه است عملکردهای متفاوتی در بدن دارد که یکی از آن ها تولید و افزایش دهنده شیر در بانوان شیرده است. گیاه پنج انگشت یکی از بهترین داروهای گیاهی برای افزایش میزان پرولاکتین در بانوان بوده و خانم ها می توانند در دوران شیردهی از این ماده ارزشمند استفاده نمایند.

افزایش دهنده میل جنسی زنان

گیاه پنج انگشت می تواند میل جنسی زنان را تقویت نموده و یک ماده بسیار موثر در درمان بی میلی جنسی به خصوص برای خانم های یائسه یا آن دسته از زنانی که دچار سردی شدید شده و از رابطه جنسی خود لذت نمی برند باشد.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان

یکی از ویژگی های بی نظیر گیاه پنج انگشت خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالای این عنصر طبیعی است. مصرف این گیاه می تواند بدن را از اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت نموده و احتمال ابتدا به انواع سرطان را کاهش داده و به رفع پیری زودرس بدن نیز کمک کند.

درمان پوکی استخوان

گیاه پنج انگشت یک درمان کننده عالی برای بهبود پوکی استخوان و ممانعت از پیشروی آن به خصوص در آقایان است. این گیاه تراکم استخوانی را افزایش داده و به بهبود سلامت استخوان های بدن کمک می کند.

عوارض گیاه پنج انگشت برای بدن

هرچند که این گیاه فواید بیشماری برای بدن داشته و به سلامتی بدن کمک می کند، اما مصرف بی رویه آن ممکن است  منجر به ایجاد عوارض جانبی برای بدن مانند سرگیجه، سردرد، تهوع، اختلالات گوارشی و … شود، بنابراین بهتر است در حد اعتدال از گیاه پنج انگشت استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که خانم های باردار و افرادی که داروهای استروژنی و دوپامین استفاده می  کنند نباید به هیچ عنوان از گیاه پنج انگشت مصرف نمایند. همچنین خانم هایی که داروهای ضد بارداری استفاده می کنند بهتر است به سراغ گیاه پنج انگشت نروند زیرا موجب تداخلات دارویی و ایجاد مشکلاتی برای بدن می شود.

این گیاه ممکن است باعث کاهش میل جنسی و ایجاد اختلالاتی در باروری مردان شود بنابراین بهتر است جهت مصرف آن با پزشک یا مشاور طب سنتی مشورت نمایند.

گیاه پنج انگشت برای چی خوبه؟
گیاه پنج انگشت برای چی خوبه؟

 داروهای موجود در داروخانه درمانگیاه

داروخانه داروهای گیاهی درمانگیاه با سابقه چندین ساله در زمینه فروش اینترنتی مکمل های گیاهی، مجموعه ای از بهترین و موثر ترین فرآورده های طبیعی حاوی گیاه پنج انگشت را گرد آوری کرده است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

ویتاگنوس

قرص ویتاگنوس دارای عصاره گیاه پنج انگشت یک مکمل دارویی مخصصوص زنان است. این محصول با ترکیبات موثر خود برای درمان اختلالات هورمونی بانوان و مشکلات قاعدگی طراحی شده است. قرص ویتاگنوس یک داروی عالی برای رفع تنبلی تخمدان و درمان مشکلات فیزیکی و روانی PMS است. این محصول قادر است علائم یائسگی را بهبود بخشیده و پریودی را منظم نماید.

برای مشاهده کلیک کنید: ویتاگنوس

ویتاگنوس برای لاغری

منوهلپ

منوهلپ یک داروی گیاهی از عصاره های بلک کوهوش، سویا، سیب زمینی شیرین، بابا آدم و پنج انگشت است. این فرآورده طبیعی علائم یائسگی مانند گر گرفتگی، تعریق شبانه، نوسانات خلقی، استرس و … را بهبود بخشیده و یک داروی بسیار موثر در دوران یائسگی است. منوهلپ بدون ایجاد عوارض جانبی داروهای هورمونی هیچ گونه خطری برای بدن نداشته و حتی می تواند از پوکی استخوان و پیشروی آن جلوگیری نماید.

برای مشاهده کلیک کنید: منوهلپ

کپسول منوهلپ

پی ام اس پوز

پی ام اس پوز یک مکمل کاملا طبیعی حاوی گیاه پنج انگشت است. این دارو به صورت تخصصی اختلالات قاعدگی مانند بی نظمی های پریودی، خونریزی های شدید و … را درمان کرده و می تواند هورمون های زنانه را متعادل نماید. پی ام اس پوز نقش موثری در کاهش علائم یائسگی داشته و به بهبود تنبلی تخمدان و علائم سندروم پیش از قاعدگی نیز کمک می کند.

برای مشاهده کلیک کنید: کپسول پی ام اس پوز

قرص پی ام اس پوز

داروهای زنان

در داروخانه درمانگیاه انواع متنوعی از داروها و مکمل های گیاهی حاوی عصاره های طبیعی از بهترین برند های داخلی و خارجی موجود است که مخصوص درمان بسیاری از بیماری های مختص زنان طراحی شده است. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه داروهای گیاهی درمانگیاه مکمل مورد نظر را بررسی نموده و سپس نسبت به تهیه آن اقدام نمایید.

برای مشاهده کلیک کنید: داروهای زنان

 

سخن پایانی

گیاه پنج انگشت یک ماده طبیعی با ویژگی های فراوان است که برای درمان بیماری های زنان و کمک به باروری در بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از درمانگیاه به طور مفصل درباره ی اینکه گیاه پنج انگشت برای چی خوبه توضیح داده شد و مزایا و عوارض ان را مورد بررسی قرار دادیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به منابع معتبر دیگر علمی مثل این لینک مراجعه نمایید.

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×