» سلامت » پودر پی برن برای لاغری
پودر پی برن برای لاغری

پودر پی برن برای لاغری

تیر ۳, ۱۴۰۳ 7۰31

پودر پی برن برای لاغری

شما هم راجع به پودر پی برن برای لاغری شنیده اید و می خواهید وزن خود را مدیریت کنید؟ پیش از هر چیز باید بدانید آیا واقعا پودر پی برن برای لاغری موثر است یا خیر؟ برای اینکه بدانیم این پودر واقعا وزن ما را کم می کند باید در ابتدا ترکیبات آن را بشناسیم.

داشتن رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری های مزمن ضروری است. سبک زندگی ناسالم منجر به ابتلا به انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی و دیابت شده است. برای حفظ یک رژیم غذایی سالم، مصرف مواد غذایی حاوی فیبر بسیار مهم است. خوشبختانه پودر پی برن برای لاغری منبع فیبر طبیعی است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

با این مقاله همراه باشید تا ضمن آشنایی با پودر پی برن برای لاغری اطلاعات زیر را به دست آورید:

  • پودر پی برن چیست؟
  • پودر پی برن برای لاغری چگونه در کاهش وزن نقش دارد؟
  • دیگر مزایای مصرف پودر پی برن برای لاغری

پودر پی برن چیست؟

پودر پی برن به طور عمده از دو ماده مغذی سبوس گندم و پوست دانه های اسفرزه تشکیل شده است. هریک از این دو ماده خواص منحصر به فردی به ویژه در کاهش وزن دارند.

سبوس گندم یکی از سه لایه مغز گندم است. در طول فرآیند آسیاب، سبوس از هسته گندم جدا می شود و برخی افراد ممکن است آن را چیزی جز یک محصول جانبی در نظر نگیرند. با این حال، این ماده سرشار از انواع ترکیبات گیاهی و مواد معدنی و منبع عالی فیبر است. صحبت از فیبر شد. بله. شما برای کاهش وزن به میزان صحیح و کافی از فیبر در رژیم غذایی خود نیاز دارید.

اسفرزه، دیگر ماده تشکیل دهنده پودر پی برن نیز با ایجاد احساس سیری در فرد به مدیریت و کاهش وزن کمک بسیاری می کند. خوشبختانه ترکیب این دو در کنار یکدیگر در پودر پی برن برای لاغری خواص آن در کاهش وزن را تسریع می بخشد.

پودر پی برن برای لاغری چگونه در کاهش وزن نقش دارد؟

کمک به کاهش وزن

پرخوری و مصرف زیاد غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده می تواند باعث افزایش وزن شود. فیبر نامحلول موجود در سبوس گندم و دانه های اسفرزه باعث احساس سیری در افراد می شود و احتمال پرخوری را به شدت کاهش می دهد. همچنین فیبر موجود در سبوس گندم به کاهش سرعت جذب قند در جریان خون کمک می کند و در نتیجه از افزایش چشمگیر تولید انسولین جلوگیری می کند که می تواند به جلوگیری از افزایش وزن نیز کمک کند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

سبوس گندم فواید زیادی برای سلامت دستگاه گوارش شما دارد. این ماده یک منبع متراکم از فیبر نامحلول است که حجم مدفوع شما را افزایش می دهد و حرکت مدفوع را از طریق روده بزرگ تسریع می بخشد. به عبارت دیگر، فیبر نامحلول موجود در سبوس گندم می تواند به تسکین یا جلوگیری از یبوست کمک کند و حرکات روده شما را منظم نگه دارد.

سبوس گندم همچنین سرشار از پری‌بیوتیک‌ها است که فیبرهای غیرقابل هضم هستند و به عنوان منبع غذایی برای باکتری‌های سالم روده عمل می‌کنند و تعداد آن ها را افزایش می‌دهند که به نوبه خود سلامت روده را ارتقا می ‌دهد.

میدونستی قهوه سبز باعث لاغری میشه؟

اینجا کلیک کن 👈 بهترین زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری

دیگر مزایای مصرف پودر پی برن برای لاغری

کاهش کلسترول

مصرف سبوس گندم می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. فیبر محلول در سبوس گندم اسید صفراوی را جذب می کند، ماده ای که توسط کبد ایجاد می شود و به هضم چربی کمک می کند. هنگامی که این اسید جذب می شود، کبد نیاز به تولید بیشتر دارد و در این فرآیند کلسترول را مصرف می کند و در نتیجه سطح کلسترول را کاهش می دهد.

پودر پی برن برای لاغری
پودر پی برن برای لاغری

تنظیم قند خون

همان طور که پیشتر بیان شد، فیبر موجود در سبوس گندم در تنظیم سطح قند خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع دو موثر است. فیبر نامحلول می تواند جذب قند در جریان خون را کاهش دهد و از افزایش ناگهانی آن جلوگیری کرده و نیاز به انسولین را به حداقل برساند.

پیشگیری از ابتلا به برخی سرطان ها

یکی دیگر از خواص مصرف پودر پی برن، نقش آن در پیشگیری از ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها است که یکی از آن ها – سرطان روده بزرگ – سومین سرطان شایع در سراسر جهان است. چه چیزی بهتر از آن که علاوه بر مصرف پودر پی برن برای لاغری با یک تیر دو نشان بزنید و از ابتلا به سرطان نیز پیشگیری کنید.

تأثیر سبوس گندم بر خطر سرطان روده بزرگ احتمالا تا حدودی به محتوای فیبر بالای آن نسبت داده می شود، زیرا مطالعات متعدد رژیم غذایی پر فیبر را با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط می دانند. سایر اجزای سبوس گندم – مانند آنتی اکسیدان های طبیعی از جمله لیگنان های شیمیایی گیاهی و اسید فیتیک – نیز ممکن است نقش موثر داشته باشند.

همچنین اثبات شده است که سبوس گندم در مقایسه با سایر منابع غلات با فیبر بالا، مانند سبوس جو دوسر، مانع رشد تومور در روده بزرگ می شود.

پودر پی برن برای لاغری
پودر پی برن برای لاغری

جالب است بدانید که سبوس گندم به دلیل محتوای اسید فیتیک و لیگنان نقش محافظتی در برابر ابتلا به سرطان سینه ایفا می کند. تحقیقات نشان می دهد که فیبر موجود مقدار استروژن دفع شده توسط بدن را با مهار جذب استروژن در روده افزایش داده و باعث کاهش سطح استروژن در گردش خون می شود. کاهش استروژن در گردش خون با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است.

اینجا کلیک کنید 👈 پودر پی برن

سخن پایانی

چاقی و اضافه وزن تبعات غیرقابل جبرانی برای سلامتی بدن در پی دارد. عدم مدیریت وزن می تواند در آینده مشکلات متعددی نظیر دیابت، سرطان، فشار خون و غیره را ایجاد کند. پودر پی برن برای لاغری بسیار مغذی و منبع عالی فیبر است. این پودر به دلیل داشتن دو ماده بسیار موثر در لاغری، مدیریت و کاهش وزن را تسریع می بخشد.

با مصرف پودر پی برن برای لاغری ضمن آن که به کاهش وزن خود کمک کرده اید می توانید از دیگر مزایای آن نظیر کاهش کلسترول و پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز بهره مند شوید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×