» اطلاعات دارویی » قیمت کینوا در بازار
دانه کینوا سفید

قیمت کینوا در بازار

۲۱ مهر ۱۴۰۳ 3۰17

قیمت کینوا در بازار

قیمت کینوا در بازار چقدر است؟ کینوا، این غله باستانی، به عنوان یک دانه وارداتی پرطرفدار ممکن است در مقایسه با غلات بومی کمی گران تر به نظر برسد؛ اما مطمئن باشید خواص کینوا آن قدر بی نظیر بوده که باعث شود تا کینوا را به سرعت در رژیم غذایی خود بگنجانید. با این مقاله همراه باشید تا علاوه بر بیان خواص کینوا، به قیمت کینوا به تاریخ روز بپردازیم.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی به دست خواهید آورد:

  • کینوا چیست؟ و مهمترین خواص آن کدام است؟
  • قیمت کینوا در بازار چقدر است؟
  • بهترین روش مصرف کینوا چیست؟
  • کینوا را همراه با جلبک اسپیرولینا پلاسنتیس مصرف کنید تا سلامتی تان تضمین شود

کینوا چیست؟ و مهمترین خواص آن کدام است؟

کینوا بیش از پنج هزار سال است که در کوه های آمریکای جنوبی کشت می شود. یکی از دلایل اصلی محبوبیت کینوا ارزش غذایی آن است. برخلاف اکثر غذاهای گیاهی، کینوا یک پروتئین کامل محسوب می شود، به این معنی که حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری است. این آمینو اسیدها بلوک های سازنده پروتئین هایی هستند که ماهیچه ها، استخوان ها، پوست و خون ما را می سازند. از آن جا که بدن ما نمی تواند این اسیدهای آمینه ضروری را تولید یا ذخیره کند، دریافت آن ها از رژیم غذایی روزانه بسیار مهم است و کینوا یک غلات راحت و خوشمزه برای رسیدن به این هدف است.

کینوا علاوه بر محتوای پروتئین کامل، سرشار از فیبر بوده که می تواند به کاهش کلسترول و قند خون کمک کند و خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهد. علاوه بر آن، کینوا مملو از آنتی اکسیدان هایی است که از سلول های ما در برابر آسیب محافظت می کند و با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

اگر شما مبتلا به سلیاک هستید پس بدون شک می توانید کینوا را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غلات پرطرفدار به طور طبیعی بدون گلوتن بوده، در نتیجه گزینه ای ایده آل برای بیماران مبتلا به سلیاک است.

انواع کینوا و فیمت کینوا در بازار و خرید کینوا
انواع کینوا و قیمت کینوا در بازار و خرید کینوا

قیمت کینوا در بازار چقدر است؟

قیمت کینوا به موارد مختلفی بستگی دارد که مهمترین عامل آن به نوع کینوا باز می گردد. عموما در دنیا سه نوع کینوا قرمز، سیاه و سفید کشت می شود. به طور کلی قیمت کینوا سفید از دو نوع دیگر کمتر بوده و ضمن آن که مصرف آن نیز در دنیا رایج تر است.

از دیگر مزایای کینوا سفید این است که شما به راحتی می توانید از آن در انواع غذاها استفاده کنید، مثلا کینوا سفید را می توانید مثل پلو درست کنید و یا در انواع غذاها مثل برگر و کتلت استفاده کنید. اما کینوا رنگی بیشتر مناسب سالاد می باشد.

همچنین تولید و عرضه بیشتر آن باعث شده تا قیمت کینوا سفید مقرون به صرفه در نظر گرفته شود. داروخانه اینترنتی درمانگیاه نیز کینوا سفید را در بسته های ۵۰۰ گرمی و یک کیلوگرمی عرضه می کند. از آنجایی که این کینوا مستقیم از دست کشاورز به دست شما می رسد شما می توانید این محصول را بدون واسطه و با ارزان ترین قیمت تهیه کنید.

قیمت کینوا سفید در بسته های ۵۰۰ گرمی به مبلغ ۱۳۰ هزار تومان و قیمت کینوا سفید در بسته یک کیلوگرمی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان است. این مقاله در مهر ماه ۱۴۰۳ نوشته شده است. 

کینوا سفید را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار داشته باشید 👈 خرید کینوا

بهترین روش مصرف کینوا چیست؟

تطبیق پذیری کینوا در غذاهای متعدد یکی دیگر از عوامل موثر در محبوبیت آن است. می توانید آن را به روش های مختلف از جمله جوشاندن و بخارپز طبخ کنید. طعم ملایم و آجیلی آن در سالاد، سوپ، خورش و پلو باعث شده تا تنوع بی نظیری به برنامه غذایی شما بدهد. کینوا همچنین می تواند به عنوان یک جایگزین بدون گلوتن برای آرد گندم در پخت استفاده شود.

کینوا را همراه با جلبک اسپیرولینا پلاسنتیس مصرف کنید تا سلامتی تان تضمین شود

در این مقاله توضیح دادیم که کینوا سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین ها و اسید آمینه های ضروری بدن است. در حالی که جلبک اسپیرولینا پلاسنتیس، دیگر مواد مغذی پر اهمیت را در بدن شما تامین می کند. جالب است بدانید که اسپیرولینا پلاسنتیس منبعی از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B12، آهن و انواع آنتی اکسیدان است. چه چیزی از این بهتر است که با ترکیب این دو ماده مغذی می توانید به تقویت سیستم ایمنی، افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد دستگاه قلبی عروقی خود بپردازید. با مصرف کینوا و کپسول اسپیرولینا پلاسنتیس، مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را به راحتی تامین کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص اسپیرولینا پلاسنتیس

سخن پایانی

محبوبیت کینوا در طول سال ها افزایش یافته است، چرا که افراد بسیاری روز به روز به دنبال افزودن آن در رژیم غذایی خود هستند. اگر شما هم به جمع دوستداران و طرفداران کینوا پیوسته اید، بهترین گام را برای ارتقا سلامتی خود برداشته اید. با وجود مناسب بودن قیمت کینوا نسبت به ارزش غذایی بالای آن، از مزایا و خواص آن بهره مند شوید و سلامتی خود را تضمین کنید.

منبع: schooltube

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×