» اطلاعات دارویی » قرص گیاهی افزایش متابولیسم بدن
قرص گیاهی افزایش متابولیسم بدن

قرص گیاهی افزایش متابولیسم بدن

۱۷ شهریور ۱۴۰۳ 2۰26

متابولیسم یک فرد، به سرعتی گفته می شود که بدن آن فرد برای ایجاد انرژی، کالری می سوزاند. سرعت متابولیسم بدن هر فرد می تواند به سن، سطح فعالیت، ژنتیک و عوامل دیگر بستگی داشته باشد. وعده های غذایی منظم، خواب و ورزش همگی ممکن است به حمایت از متابولیسم کمک کنند. در افرادی که متابولیسم پایینی دارند سعی می شود به کمک مواردی مثل قرص گیاهی افزایش متابولیسم، سرعت متابولیسم را افزایش داد.

معمولا افراد کنترلی بر جنبه های ژنتیکی متابولیسم خود ندارند. اما تحقیقات نشان می دهد که برخی از استراتژی ها می تواند باعث سرعت بخشیدن به سرعت مصرف کالری توسط بدن شود.

شایان ذکر است، در حالی که افزایش سرعت متابولیسم ممکن است به افراد در سوزاندن کالری و کاهش وزن کمک کند، اما برای آن باید یک برنامه مشخص داشت که شامل یک رژیم غذایی سالم و متنوع و ورزش منظم می شود.

در این مقاله، با چند قرص گیاهی افزایش متابولیسم آشنا می شوید که می تواند طی برنامه ای که برای سوزاندن کالری دارید، به شما کمک کند.

متابولیسم بدن چگونه محاسبه می شود؟

کالری واحدی است که ما انرژی را که بدن برای حرکت و عملکردهای مختلف مانند تنفس، هضم غذا، گردش خون، رشد سلول ها، ترمیم زخم ها و حتی فکر کردن مصرف می کند، اندازه گیری می کنیم. سرعت سوختن کالری یا انرژی در بدن را نرخ متابولیک می گویند.

ScientistsTrusted Source و متخصصان مراقبت های بهداشتی از فرمول های مختلفی برای محاسبه میزان متابولیسم در حالت استراحت (RMR) استفاده می کنند که به عنوان مصرف انرژی در حالت استراحت (REE) نیز شناخته می شود. RMR و REE به میزان انرژی ای که بدن در حالت استراحت، مانند هنگام خواب یا نشستن استفاده می کند، اشاره دارد. عواملی مانند سن، جنس و فعالیتی که فرد در آن زمان انجام می دهد می تواند بر این امر تاثیر بگذارد.

نرخ متابولیک بدن می تواند بین افراد متفاوت باشد. عاملی که بر میزان متابولیسم اثر می گذارد شرایط خود بدن است. هر چه توده عضلانی یک فرد بیشتر باشد، میزان متابولیسم او نیز بیشتر می شود. اما می توان با کمک راهکارهایی آن را افزایش داد.

راهکارهای افزایش متابولیسم بدن

همانطور که بالاتر ذکر شد شما برای افزایش متابولیسم بدن باید یک برنامه جامع و کامل داشته باشید. مصرف قرص گیاهی برای افزایش متابولیسم نیز در این مسیر می تواند برنامه استراتژیکی که برای بدن خود دارید را تقویت کند. در ادامه راهکار های پیشنهادی را مشاهده کنید.

در زمان های منظم غذا بخورید

یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که زمان وعده های غذایی می تواند بر متابولیسم تاثیر بگذارد. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی به افراد توصیه می کند که در طول روز وعده های غذایی و میان وعده های منظم بخورند تا از نوسانات شدید سیری و گرسنگی جلوگیری کنند. این سازمان همچنین به افراد توصیه می کند که مراقب میان وعده های آخر شب باشند. مصرف قرص گیاهی افزایش متابولیسم معمولا پس از هر وعده غذایی توصیه می شود.

اگر می خواهید درباره یک برنامه کاهش وزن ایده آل بیشتر بدانید، مطالعه این مطلب توصیه می شود:

برنامه کاهش وزن ایده ال چند کیلو لاغر می کند؟

کالری کافی بخورید

خوردن کالری بسیار کم می تواند باعث کند شدن متابولیسم فرد شود تا بدن بتواند انرژی را ذخیره کند. در واقع این مسئله واکنش دفاعی مغز برای حفظ منابع انرژی برای بدن است.

بر اساس دستورالعمل‌های غذایی فعلی، منبع معتبر، زنان ۱۹ تا ۳۰ ساله، بسته به سطح فعالیت بدنی‌شان، به ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز نیاز دارند. مردان در محدوده سنی مشابه به ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری در روز نیاز دارند.

در دوران بارداری و شیردهی، بسته به سه ماهه اول یا سن شیرخوار در دوران شیردهی، زنان تا ۴۵۲ کالری اضافی نیاز دارند.

در هر وعده غذایی مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید

کاهش کالری سرعت متابولیسم را افزایش نمی دهد، اما تغییر منبع کالری مصرفی فرد ممکن است یک استراتژی خوب برای افزایش آن باشد. به عنوان مثال، پروتئین ممکن است بیشتر از کربوهیدرات ها یا چربی ها برای تقویت انرژی زایی و سوزاندن کالری در بدن، منبع قابل اعتمادی باشد.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹، ۳۸ نفر یا از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا پیروی کردند که ۲۵ درصد کالری آنها از پروتئین بود، یا یک رژیم غذایی با پروتئین متوسط، که ۱۵ درصد انرژی آنها از پروتئین بود. کسانی که نسبت بیشتری از پروتئین مصرف می کردند نسبت به کسانی که کمتر پروتئین مصرف می کردند انرژی بیشتری می سوزاندند.

قرص گیاهی افزایش متابولیسم بدن
قرص گیاهی افزایش متابولیسم بدن

چای سبز بنوشید

چای سبز حاوی کافئین و کاتچین است که یک آنتی اکسیدان است. تحقیقات قدیمی‌تر نشان می‌دهد که هر دوی این ترکیبات می‌توانند به متابولیسم بدن سرعت ببخشند. معمولا دمنوش های لاغری حاوی مقادیر از چای سبز هستند و این موضوع علتی ندارد جز تاثیراتی که برا افزایش متابولیسم می گذارد. فواید کلی چای سبز را می توان در لیست زیر خلاصه کرد:

  • مصرف چای سبز به جای نوشابه ها و آبمیوه های شیرین می تواند مصرف قند را کاهش دهد.
  • نوشیدن چای سبز در طول روز به هیدارته ماندن بدن کمک می کند.
  • آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز می تواند به کاهش خطر التهاب، آسیب سلولی، بیماری قلبی، فشار خون و کلسترول کمک کند.

متخصصین و پزشکان می گویند، مصرف ۸ فنجان چای سبز در روز بی خطر است. قرص گیاهی افزایش متابولیسم نیز می تواند حاوی مقادیری از چای سبز باشد.

 

افراد باید قبل از افزایش مصرف چای سبز یا مصرف آن در دوران بارداری با پزشک مشورت کنند. ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. در دوران بارداری، ممکن است خطر مشکلات رشد جنین را به دلیل سطوح پایین اسید فولیک افزایش دهد.

وزنه بزنید.

وزنه زدن و انجام تمرینات قدرتی می تواند به عضله سازی کمک کند. هرچه حجم عضله بالاتر برود، متابولیسم بدن بیشتر افزایش می یابد.

تمرینات قدرتی ممکن است میزان متابولیسم فرد را در هنگام استراحت، به عنوان مثال، هنگام خواب یا نشستن، افزایش دهد.

یک بررسی در سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که ارتباط قوی بین توده عضلانی بالا و میزان متابولیسم وجود دارد. خوردن کالری کافی – به ویژه پروتئین – می تواند به افزایش توده عضلانی بدن کمک کند.

نویسندگان یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ دریافتند که ترکیب تمرینات مقاومتی با رژیم غذایی مطمئنا منجر به افزایش میزان متابولیسم می شود.

آب کافی بنوشید

هیدراته ماندن برای بهترین عملکرد بدن ضروری است. آب برای متابولیسم مطلوب یک منبع معتبر ضروری است و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

در سال ۲۰۱۶، محققان میزان متابولیسم ۱۳ نفر را که ۲۵۰ یا ۵۰۰ میلی لیتر (میلی لیتر) آب مصرف کردند، ارزیابی کردند. آنها شواهدی از افزایش اکسیداسیون چربی پس از ۵۰۰ میلی لیتر در زمانی که فرد در حال استراحت است پیدا کردند و به این نتیجه رسیدند که نوشیدن آب ممکن است بر متابولیسم تاثیر بگذارد.

 استرس را کاهش دهید

ارتباط بین استرس و میزان متابولیسم نامشخص است.

یک مطالعه قدیمی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که به نظر می رسد سطوح استرس مزمن منجر به افزایش اشتها، مصرف غذا یا وزن می شود. نویسندگان نتیجه می گیرند که تحقیقات بیشتری برای توضیح تاثیر نهایی استرس بر متابولیسم ضروری است.

نویسندگان یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۲۰، هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط بین میزان متابولیک استراحت و اضطراب پیدا نکردند. با این حال، استرس می‌تواند با تا ثیر بر الگوهای غذا خوردن و خواب تاثیر غیرمستقیم داشته باشد، که هر دو می‌توانند سرعت متابولیسم را تغییر دهند.

خواب کافی داشته باشید

خواب نقش اساسی در تنظیم متابولیسم، گرسنگی و اشتها دارد.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد که خواب ناکافی یا اختلالات خواب می تواند بر سیستم عصبی غدد و متابولیسم کل بدن تأثیر بگذارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۶، افرادی که خواب کمتری دارند، ممکن است متابولیسم کمتری داشته باشند. این مطالعه در یک آزمایشگاه خواب انجام شد و شرکت‌کنندگان به مدت ۵ شب ۴ ساعت در شب می‌خوابیدند و پس از آن یک شب ۱۲ ساعته می‌خوابیدند. میزان متابولیسم آنها پس از شب‌هایی با کم خوابی کاهش یافت، اما پس از شب خواب بهبودی به سطح معمول خود بازگشت.

نویسندگان بر این باور بودند که بدن برای حفظ انرژی در زمانی که فرد کمتر می‌خوابد، میزان متابولیسم را کاهش می‌دهد. آنها خاطرنشان کردند که این می تواند منجر به افزایش وزن در افرادی شود که خواب کافی ندارند.

نیاز به خواب بین افراد متفاوت است، اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می کند که بزرگسالان ۱۸ تا ۶۰ ساله حداقل ۷ ساعت در شبانه روز از منبع قابل اعتماد استفاده کنند.

پس تنها مصرف قرص گیاهی افزایش متابولیسم کافی نیست بلکه باید یک برنامه دقیق برای ورزش، خواب و تغذیه داشته باشید تا به سطح مناسبی از افزایش  متبولیسم برسید.

داروی خواب آور گیاهی
داروی خواب آور گیاهی

 ویتامین های کافی دریافت کنید

ویتامین ها نقش اساسی در متابولیسم دارند. ویتامین های B به طور مستقیم در فرآیندی که بدن از کالری های غذا برای انرژی استفاده می کند، دخالت دارند.

نتایج یک آزمایش جوندگان در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مصرف کم ویتامین های گروه B می تواند بر سرعت سوخت و ساز بدن لیپیدها از جمله کلسترول و تری گلیسیرید تاثیر بگذارد. معمولا قرص گیاهی افزایش متابولیسم می تواند میزان کافی از ویتامین های لازم را برای بدن فراهم کند.

غذاهای تند بخورید

برخی از تحقیقات سال ۲۰۱۶ نشان داده اند که خوردن ادویه هایی مانند فلفل قرمز که حاوی کپسایسین است، می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، از جمله سرعت سوزاندن چربی و مصرف انرژی در بدن را بالا ببرد. از آنجا که مصرف زیاد فلفل می تواند واکنش آلرژیک برای عده ای ایجاد کند، قرص گیاهی افزایش متابولیسم که توسط برخی شرکت های داروسازی تولید می شود حاوی کپسایسین است که بدون ایجاد حساسیت موجب افزایش متابولیسم شود.

 به دنبال درمان کم کاری تیروئید باشید

افراد با سطوح پایین هورمون تیروئید ممکن است متابولیسم کندتری داشته باشند.

هورمون تیروئید تولید موادی را تحریک می کند که مصرف اکسیژن، سرعت تنفس و دمای بدن را افزایش می دهد. این مسئله شامل نرخ بالاتری از مصرف انرژی منبع مطمئن است.

برعکس، فردی که هورمون های تیروئیدی پایینی دارد (یا کم کاری تیروئید) احتمالا در زمان استراحت میزان متابولیسم کمتری دارد و ممکن است خطر افزایش وزن بیشتری داشته باشد.

برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، مصرف داروهایی که سطح هورمون تیروئید را افزایش می‌دهند، می‌تواند میزان متابولیسم آنها را در حالت استراحت افزایش دهد. قرص گیاهی افزایش متابولیسم برای افرادی که درگیر کم کاری تیروئید هستند می تواند اثر بخش باشد.

چرا باید قرص گیاهی افزایش متابولیسم مصرف شود؟

همیشه این امکان برای فرد وجود ندارد که میزان متابولیسم خود را تغییر دهد، اما ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب می تواند تاثیرات خوبی ایجاد کند. مصرف قرص گیاهی افزایش متابولیسم این روند را تقویت می کند.

نرخ متابولیسم بالاتر ممکن است به مدیریت وزن کمک کند. با این حال، برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، بهتر است روی داشتن یک رژیم غذایی متنوع با مقدار زیادی غذاهای کامل و پر پروتئین و فعالیت بدنی تمرکز کنند. برخی از غذاها، مانند ادویه ها، ممکن است به طور موقت به افزایش نرخ متابولیک کمک کنند، اما راه حل بلندمدتی نیستند.

اگر بخواهید خواص ادویه ها و گیاهان را برای افزایش نرخ متابوایک بدن دریافت کنید، پیشنهاد می شود آن را به صورت قرص گیاهی افزایش متابولیسم مصرف کنید. زیرا این قرص ها حاوی ترکیبات فرآوری شده با دوز مشخص هستند و طی آزمایشات و تحقیقات فراوان تولید شده اند. پس خظر، حساسیت و آلرژی ایجاد نمی کنند.

قرص گیاهی افزایش متابولیسم موجود در درمانگیاه

قرص کارویل

قرص کارویل حاوی عصاره کرفس، چای سبز و زیره سبز است که باعث چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن می شود. افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند می توانند با خرید قرص کارویل، یک قرص گیاهی افزایش متابولیسم در برنامه خود داشته باشند. استفاده از این قرص باعث می شود بدن شما کالری کمتری جذب کرده و برای جبران آن چربی سوزی کند و با سوزاندن چربی های ذخیره شده، وزن شما را به خوبی کاهش دهد.

خرید قرص کارویل

کارویل چربی سوز گیاهی

قرص زیره باریج

قرص زیره باریج یک قرص گیاهی افزایش متابولیسم و یک داروی گیاهی چربی سوز و کاهنده وزن است. این دارو موجب بیشتر شدن سوخت و ساز بدن می شود. علاوه بر کاربرد قرص زیره باریج برای افزایش متابولیسم، از آن می توان برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و سندروم روده تحریک پذیرف نفخ و کم کاری تیروئید نیز استفاده کرد.

خرید قرص زیره باریج

قرص زیره باریج

قرص لاغری باری اسلیم

باری اسلیم یکی از داروهای گیاهی است که  یک فرمولاسیون جدید دارد و به عنوان قرص گیاهی افزایش متابولیسم توصیه می شود. ، افراد با استفاده از این محصول می توانند ماهانه به طور متوسط بین ۲ تا ۵.۳ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کنند.

خرید قرص لاغری باری اسلیم

کپسول باری اسلیم باریج - درمانگیاه

سوالات متداول

در اینجا چند پاسخ به سوالاتی که مردم اغلب در مورد میزان متابولیسم و قرص گیاهی افزایش متابولیسم می پرسند داریم.

 

میزان متابولیسم چیست؟

نرخ متابولیک به میزان مصرف انرژی و سوزاندن کالری در بدن اشاره دارد. نرخ متابولیسم در حالت استراحت (RMR) که به عنوان مصرف انرژی در حالت استراحت (REE) نیز شناخته می‌شود، به استفاده از انرژی بدن در حالت استراحت، به عنوان مثال، هنگام نشستن یا خوابیدن اشاره دارد. بدن بیشتر انرژی خود را از این طریق مصرف می کند.

میزان متابولیسم بالا چیست؟

نرخ متابولیک به طور گسترده ای بین افراد متفاوت است، بنابراین نمی توان نرخ متابولیک استاندارد یا بالا را تعیین کرد. با این حال، هرچه این میزان بیشتر باشد، فرد سریعتر از انرژی دریافتی از غذا استفاده می کند، که ممکن است خطر افزایش وزن را کاهش دهد.

برای افزایش نرخ متابولیک بدن، استفاده از قرص گیاهی افزایش متابولیسم توصیه می شود.

چه چیزی می تواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد؟

عواملی که ممکن است میزان متابولیسم فرد را افزایش دهند عبارتند از: مصرف کالری مناسب، ترجیح دادن پروتئین به کربوهیدرات و چربی، خواب کافی و برخی از انواع ورزش، مانند تمرینات مقاومتی و مصرف داروهای بی عارضه ای مثل قرص گیاهی افزایش متابولیسم.

 

 

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×