» تناسب اندام » قرص کاهش اشتها خیلی قوی | ۱۰ راه حل برای پرخوری؟
قرص کاهش اشتها خیلی قوی

قرص کاهش اشتها خیلی قوی | ۱۰ راه حل برای پرخوری؟

۱۰ مهر ۱۴۰۳ 2۰13

قرص کاهش اشتها خیلی قوی

مقدمه | بهترین قرص کاهش اشتها

در جامعه ای که عادات غذایی ناسالم و پرخوری رایج است، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم به قرص های کاهش اشتها به عنوان راه حلی برای تغییر رژیم غذایی و تناسب اندام روی آورند. این قرص ها برای کمک به مهار هوس و کاهش گرسنگی طراحی شده اند که در نهایت منجر به کاهش وزن و سبک زندگی سالم تر می شود. اما آیا آنها واقعاً کار می کنند و آیا قرص کاهش اشتها خیلی قوی وجود دارد؟

در این مقاله به بررسی ساز و کار نیاز به غذا و مبتلا شدن به پرخوری می پردازیم و رویکرد های  مختلف جهت کاهش وزن گیاهی را با هم بررسی می کنیم. در همین راستا می کوشیم تا ” قرص کاهش اشتها خیلی قوی ” را از بین موارد موجود در مارکت برگزینیم.

سوالاتی که پس از خواندن این مقاله به پاسخ آنها خواهید رسید:

کاهش اشتها چگونه اتفاق می افتد و چه ضرورتی برای افراد پرخور دارد؟

بهترین قرص کاهش اشتها خیلی قوی کدام است؟

راه های کاهش اشتها گیاهی و خانگی شامل چه مواردی است؟

چه کسانی می توانند از قرص ضد اشتها استفاده کنند؟

عوارض قرص های سرکوب کننده اشتها چیست؟

گرسنگی یک احساس طبیعی است که بدن شما به شما می گوید زمان سوخت رسانی فرا رسیده است. اما اگر متوجه شدید که حتی با وجود اینکه تازه غذا خورده اید، هوس غذا می کنید یا اخیرا در ساعات های نامظم احساس گرسنگی می کنید، ممکن است به سمت پرخوری کشیده شده باشید. آیا قرص کاهش اشتها خیلی قوی می توانند در این شرایط کمک کننده باشد؟

اشتها

اشتها در واقع  میل به خوردن است و تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله گرسنگی، احساسات و بینایی و بوی غذا قرار دارد. مکانیسم نیاز به غذا در بدن از طریق سیستم پیچیده ای از هورمون ها و سیگنال ها کار می کند که به تنظیم گرسنگی و سیری کمک می کند.

هنگامی که بدن به غذا نیاز دارد، هورمون گرلین ترشح می شود و به مغز سیگنال می دهد که زمان غذا خوردن فرا رسیده است. همانطور که غذا می خوریم، معده ما کشیده می شود و هورمون هایی مانند کوله سیستوکینین ترشح می کند که به مغز سیگنال می دهد که سیر هستیم و باید غذا را متوقف کنیم. علاوه بر این، هورمون لپتین که توسط سلول های چربی تولید می شود، در تنظیم اشتها و تعادل انرژی نقش دارد.

علاوه بر سیگنال های هورمونی، عوامل روانی و محیطی نیز می توانند بر اشتها تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، استرس، احساسات، و بینایی و بوی غذا همگی می توانند بر تمایل ما به خوردن تأثیر بگذارند. به عنوان مثال بعضی افراد در هنگام ناراحتی غذای بیشتری می خورند و به اصطلاح اشتها بیشتری برای خوردن دارند. در فرهنگ ایرانی نیز خوش خوراک بودن و یا پرخوری در هم نشینی با افرادی که با احساس غذا می خورند وجود دارد.

قرص کاهش اشتها خیلی قوی
قرص کاهش اشتها خیلی قوی

کاهش اشتها

کاهش اشتها چگونه اتفاق می افتد و چه ضرورتی برای افراد پرخور دارد؟ از دست دادن اشتها می تواند به دلایل مختلفی از جمله بیماری، استرس، دارو ها، تغییرات هورمونی، مسائل عاطفی و ضرورت سلامتی رخ دهد. این عوامل می توانند بر سیگنال های گرسنگی بدن تأثیر بگذارند و منجر به کاهش میل به خوردن شوند.

از سوی دیگر، پرخوری یک عادت نادرست غذایی می باشد که ممکن است از عوامل مختلف روانی و محیطی نشات بگیرد. برخی از افراد به عنوان راهی برای مقابله با استرس یا آسیب های روحی پرخوری می کنند، در حالی که برخی دیگر استعداد ژنتیکی برای پرخوری دارند و یا در خانواده ای بزرگ شده اند که این عادت را در اطرافیان شان  می دیدند.

بهترین قرص کاهش اشتها گیاهی

قرص‌ ضد اشتها که به عنوان سرکوب‌کننده ‌های اشتها نیز شناخته می‌شوند، به روش ‌های مختلفی به افراد کمک می‌کنند تا عادات غذایی خود را کنترل کنند. برخی از این قرص ها با افزایش سطح محرکی در مغز که بر اشتها تأثیر می گذارند، عمل می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با کاهش سرعت هضم یا افزایش احساس سیری عمل کنند. با این حال، درک همراهی این قرص ها با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به معرفی انواع قرص کاهش اشتها خیلی قوی می پردازیم:

قرص هزال | داروی گیاهی لاغری و کاهش وزن

قرص لاغری هزال به عنوان یک داروی لاغری گیاهی ایرانی و بدون عوارض، از محبوب ترین دارو های کاهش اشتها گیاهی است. این قرص می تواند مورد استفاده افرادی که به دنبال کاهش اشتها، چربی سوزی و کاهش وزن هستند قرار گیرد. هزال ضمن آنکه باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود، می تواند بر تقویت معده و همچنین کاهش کلسترول خون نیز تاثیر بگذارد. ترکیبات تشکیل دهنده قرص لاغری شامل زنیان، رازیانه، سداب، مرزنجوش، صمغ اوشق و لاک مغسول می باشد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص هزال

قرص کاهش اشتها خیلی قوی
چربی سوز و کاهش اشتها

 

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به قرص هزال می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 نظرات درباره قرص هزال

قرص فلوردو | داروی ۱۰۰ درصد گیاهی و ایرانی

فلوردو یک قرص لاغری ایرانی است که علاوه بر کنترل وزن، باعث کاهش اشتهای کاذب و به خصوص کاهش میل به شیرینی جات می شود. فلوردو با ترکیباتی که دارد سبب رفع گرسنگی کاذب و کاهش مشکلات گوارشی نظیر نفخ، رفلاکس و التهابات گوارشی می شود.

این قرص باعث افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی در بدن می شود، این چربی در هنگام ورزش به انرژی تبدیل می شود. از همین رو ورزشکاران می توانند از فلوردو به عنوان یک رژیم چربی سوزی خوب و موثر استفاده کنند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص فلوردو 

قرص کاهش اشتها خیلی قوی
بهبود عملکرد روده و معده

کپسول باری اسلیم  | داروی کاهش اشتها و چربی سوز

کپسول باری اسلیم با ترکیبات موثر و گیاهی خود، در کاهش میل به غذا، کالری سوزی و افزایش متابولیسم نقش دارد. در ترکیب این کپسول از عصاره چهار گیاه مختلف شامل گارسینیا کامبوجیا، چای سبز، قهوه سبز و فلفل سیاه استفاده شده است.

همچنین ترکیبات دیگری شامل ال-کارنیتین، اسید لینولئیک کونژوگه (CLA)، کافئین و کروم نیز به گیاهان فوق افزوده شده است تا اثر افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی قرص لاغری باریج را به حداکثر برساند.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول باری اسلیم 

قرص کاهش اشتها خیلی قوی
کاهش اشتها و چربی سوز

قرص نیچرفیت | داروی کاهش اشتها، درمان یبوست و کاهش کلسترول

نیچرفیت، یک کپسول کاهش اشتها حاوی سبوس جو دوسر است که با سرکوب میل به غذا و ایجاد حس سیری طولانی مدت، به لاغری کمک می‌ کند. این کپسول همچنین با دارا بودن مقادیر کافی از ویتامین ‌های گروه B، انرژی بدن را در دوره رژیم لاغری تامین می‌ کند.

فیبر های موجود در جو دوسر موجود در کپسول نیچرفیت، در درمان یبوست و حفظ سلامت روده ‌ها موثر است و اثرات مثبتی در کاهش کلسترول مضر (LDL) از راه افزایش ترشح اسید صفراوی دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص نیچرفیت

قرش کاهش اشتها خیلی قوی
کاهش اشتها، درمان یبوست و کاهش چربی و کلسترول

کپسول ابستاپ | داروی چربی سوز و سرکوب کننده اشتها

کپسول ابستاپ یک چربی سوز و کاهنده اشتها است که به عنوان یک مکمل ترکیبی کاهش وزن و کاهش اشتها تولید می شود. مصرف این کپسول همراه با یک رژیم غذایی سرشاز از میوه، سبزیجات، حبوبات و افزایش فعالیت بدنی منظم از چاقی مفرط جلوگیری می کند.

این دارو حاوی فیبر های محلول شامل فیبر پسیلیوم، فیبر گلوکومانان، فیبر چیتوزان و فیبر سیب است. از دیگر ترکیبات آن می توان به پیکولینات کروم، بی تارتارات کولین اینوزیتول، ال متیونین، عصاره چای سبز، ال کارنیتین و کافئین اشاره کرد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول ابستاپ

قرص کاهش اشتها خیلی قوی
کاهش وزن و چربی سوز

کپسول گارسینوفیت | داروی کاهش وزن و اشتها

کپسول گارسینوفیت حاوی عصاره گیاه گارسینیا کامبوجا بوده که دارای اثر ضد اشتها و لاغر کننده است. قرص گارسینیا کامبوجیا دکتر آز یکی از معروف ترین دارو های لاغری در آمریکا است. اگر به دنبال یک قرص کاهش اشتها خیلی قوی می گردید، گارسینوفیت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول گارسینوفیت

قرص کاهش اشتها خیلی قوی
کاهش اشتها و تجمع چربی

۱۰ راه کاهش اشتها گیاهی و خانگی

قطع پرخوری و کاهش اشتها گیاهی از اهداف بسیاری از گروه ها، فارغ از سن آنهاست. این افراد می توانند از ۱۰ روش مبتنی بر شواهد زیر برای سرکوب اشتهای خود و اجتناب از پرخوری استفاده کنند.

  1. مصرف بیشتر پروتئین و چربی های سالم

همه غذاها به یک اندازه گرسنگی را برطرف نمی کنند. پروتئین و چربی های سالم تاثیر بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها برای رفع گرسنگی و حفظ احساس سیری طولانی تری دارند. پروتئین ها به عنوان سیر کننده ترین درشت مغذی ها هستند. این بدان معنی است که پروتئین ها می توانند به افراد کمک کنند که برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند و درگیر هوس های غذایی نیوفتند.

برخی منابع غذایی با پروتئین بالا:

  • گوشت های بدون چربی
  • تخم مرغ
  • لوبیا و نخود
  • سویا
  • ماست یونانی

برخی منابع طبیعی با چربی سالم:

  • آجیل و دانه های روغنی
  • آووکادو
  • روغن زیتون
  1. مصرف آب قبل از وعده های غذایی

نوشیدن یک لیوان آب مستقیماً قبل از غذا خوردن منبع مایع مناسبی است که باعث می شود فرد حین غذا زودتر احساس سیری کند و این سیری مانع از پرخوری او شود. یک پیش غذا نیز ممکن است اشتها را از بین ببرد. در تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، افراد گزارش کردند که اگر پیش غذا می‌خورند، بلافاصله بعد از غذا احساس سیری بیشتری می‌ کنند.

  1. مصرف بیشتر غذا های پرفیبر

بدن نمی تواند فیبر را مانند سایر مواد غذایی تجزیه کند. این بدان معناست که فیبر برای مدت طولانی تری در دستگاه گوارش باقی می ماند، هضم را کند می کند و افراد را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که فیبر می تواند یک سرکوب کننده موثر اشتها باشد. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی با فیبر بالا با نرخ چاقی کمتر مرتبط هستند.

برخی از غذا های سالم با فیبر بالا عبارتند از:

  • غلات کامل
  • لوبیا و حبوبات
  • سیب
  • آووکادو
  • بادام
  • دانه چیا
  • سبزیجات
آیا دانه چیا همان تخم شربتی است
آیا دانه چیا همان تخم شربتی است
  1. مصرف شکلات تلخ

مطالعات نشان می دهد که شکلات تلخ در مقایسه با شکلات شیری بیشتر می تواند اشتها را سرکوب کند. خوردن شکلات تلخ حدود ۲ ساعت قبل از غذا باعث کاهش گرسنگی و دریافت کالری کمتر در مقایسه با شکلات شیری می شود.

  1. مصرف غذا های حجیم و کم کالری

رژیم گرفتن به معنای گرسنه ماندن نیست. برخی از غذا ها سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آب هستند، اما کالری نسبتاً کمی دارند. این مواد غذایی شامل سبزیجات، میوه ها، لوبیا و غلات کامل است. خوردن بیشتر از این غذا ها می تواند باعث شود فرد احساس سیری کند و همچنان به او اجازه دهد کالری بیشتری نسبت به حجم مصرفی خود بسوزاند.

  1. مصرف شنبلیله

شنبلیله گیاهی از خانواده حبوبات است و حاوی فیبر محلول و نامحلول است که می تواند احساس سیری را افزایش داده و منجر به کاهش مصرف غذا شود.

  1. نوشیدن چای سبز

عصاره چای سبز یک نوشیدنی گرم بسیار مناسب برای کاهش وزن و اشتها است. چای سبز حاوی دو ترکیب کافئین و کاتچین است که به کاهش وزن آن کمک می کنند.

کافئین محرکی است که چربی سوزی را افزایش می دهد و اشتها را سرکوب می کند، در حالی که کاتچین های چای سبز متابولیسم را افزایش داده و توده چربی را کاهش می دهد.

  1. نوشیدن قهوه

مطالعات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه ممکن است به کاهش وزن کمک کند: به نظر می رسد مصرف کافئین ۰.۵ تا ۴ ساعت قبل از غذا ممکن است بر تخلیه معده، هورمون های اشتها و احساس گرسنگی تأثیر بگذارد. با این وجود، توجه داشته باشید که مصرف زیاد کافئین ممکن است فشار خون شما را تا حد خطرناکی افزایش دهد.

  1. استرس کمتر

استرس، فشار های روزانه و غم می تواند عامل ایجاد پرخوری اولیه باشند. افراد می توانند با تسکین ذهن خود و ایجاد حس آرامش از عواقب پرخوری استرسی در امان باشند.

  1. غذا خوردن آگاهانه

مغز نقش کلیدی در تصمیم گیری اینکه فرد چه چیزی و چه زمانی بخورد بازی می کند. افرادی که با توجه به مود لحظه خود غذا می خورند و بدون فکر به لقمه خود، لقمه بعدی را بر میدارند از کسانی که با آگاهی از محتویات غذا، با آرامش غذا می خورند، بیشتر غذا می خورند. در واقع وقتی با سرعت غذا می خورید، دیرتر حس می کنیم معده مان پر شده است. در مدتی که طول می کشد سیگنال سیری به مغز ارسال شود، فرد پرخور با وجود پر بودن معده باز هم با ولع غذا می خورد.

خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو
خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو

چه کسانی می توانند از قرص ضد اشتها استفاده کنند؟

متخصصین عموما دارو های سرکوب کننده اشتها را برای افراد چاق و یا مبتلا به پرخوری استرسی هستند توصیه می کنند. ورزشکاران یا افرادی که در فکر شروع رژیم غذایی خاصی هستند می توانند از این قرص ها استفاده کنند. چاقی با شاخص BMI به این معنی است که شما نمره توده بدنی ۳۰ یا بالاتر دارید. اگر BMI بالاتر از ۲۷ دارید و دارای بیماری یا علائمی هستید که ممکن است با چاقی مرتبط باشد، ممکن است قرص ضد اشتها برای شما مناسب باشد. این بیماری ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • دیابت نوع ۲
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • درد مفاصل

عوارض قرص ضد اشتها

مانند هر دارویی، داروهای سرکوب کننده اشتها گاهی اوقات عوارض جانبی ایجاد می کنند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سرگیجه
  • بی خوابی
  • بد خلقی
  • مشکلات گوارشی مانند تهوع، یبوست، اسهال و درد معده

لازم به ذکر است که در انتخاب قرص های کاهش اشتها معرفی شده در این مقاله، حساسیت بالایی به کار رفته است و دارو های کاهش اشتهای گیاهی عموما فواید خود را با کمترین عارضه یا بدون عوارض به مصرف کننده ارائه می کنند.

جمع بندی | قرص کاهش اشتها خیلی قوی

در نتیجه، اشتها و میل به غذا به خودی خود مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند اما زمانی  که از حد طبیعی خود گذر کرد به معظلی تبدیل می شود که بایستی هر چه سریعتر در جهت رفع آن بکوشیم. قرص های کاهش اشتها یک ابزار مفید برای افرادی که به دنبال کنترل عادات غذایی خود و کاهش وزن هستند، محسوب می شود.

ترکیب قرص ضد اشتها با سبک زندگی سالم و رژیم غذایی اصولی است که می تواند نتایج ماندگار و مثبتی را در پرخوری شما داشته باشد. در این مقاله تلاش کردیم تا در کنار معرفی راه های گیاهی و خانگی کاهش اشتها و وزن، شما را در انتخاب انواع قرص کاهش اشتها خیلی قوی یاری کنیم. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام، می توانید پیام خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Reference:

Webmd

My Cleveland Clinic

Health Line

Medical News Today

 

جواد نبی زاده

جواد نبی زاده

من جواد نبی زاده، کارشناس بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستم. امیدوارم مطالب تألیفی بنده برای شما با سابقه ای که در حوزه بیماری ها، بهداشت دهان و دندان و سلامت فردی دارم، مفید باشد. هر گونه ابهام یا سوال درباره مقالات یا مطالب مرتبط با آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×