» سلامت زنان » قرص پونیکا برای چی خوبه
قرص پونیکا برای چی خوبه

قرص پونیکا برای چی خوبه

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ 8۰101

وقتی نام یک دارو بر سر زبان ها می افتد همه در مورد خواص و اثرات ان سوال می پرسند. به همین دلیل امروز می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم ” قرص پونیکا برای چی خوبه؟” زیرا این روزها همه از اثرات بی نظیر ان می گویند.

با توجه به اینکه در سال های اخیر طب سنتی عملکرد بسیار خوبی در زمینه درمان انواع بیماری ها داشته است، روند تولید داروهای گیاهی افزایش پیدا کرده و بیشتر افراد به دنبال روش های سنتی برای درمان بیماری های خود هستند.

یکی از همین داروهای گیاهی با خواص درمانی بیشمار که معمولا برای خانم ها تجویز می شود قرص پونیکا است. از آن جایی که خواص قرص پونیکا بسیار زیاد است و برای بدن مفید بخش می باشد این روزها از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و افراد بیشماری به دنبال خرید و مصرف این داروی گیاهی هستند. اما ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که نمی دانید قرص پونیکا برای چی خوبه و چه مزایایی می تواند برای بدن داشته باشد، از این رو قصد داریم در این مقاله در مورد خواص قرص پونیکا صحبت کرده و شما را با مزایا و عوارض آن آشنا کنیم پس ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

قرص پونیکا چیست؟

قرص پونیکا که نتیجه سال ها تلاش متخصصین داخلی است یک قرص کاملا ایرانی می باشد. این محصول بدون هرگونه مواد نگهدارنده و فاقد رنگ های شیمیایی از عصاره خشک انار که سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و الیگتانین است تهیه می شود. البته برخی  شرکت های تولید کننده ممکن است در ترکیبات قرص پونیکا از عصاره رازیانه و عصاره مرزه نیز استفاده کنند که در نتیجه به خواص درمانی این محصول اضافه خواهد شد.

قرص پونیکا برای چی خوبه
قرص پونیکا برای چی خوبه

مواد موثر در قرص پونیکا

قرص پونیکا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و ۴۰ درصد آلاژیک اسید است. آلاژیک اسید یک ریز مغذی بسیار مفید بوده که در اغلب سبزیجات و میوه ها به فور وجود دارد. اسید آلاژیک دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است و نقش موثری در دفع سموم و حفاظت از بافت بدن در برابر عوامل آسیب زا مانند سرطان ها، عفونت، التهاب و چاقی دارد. از این رو انار که منبع غنی از این ماده است در قرص پونیکا به کاربرده می شود.

قرص پونیکا برای چی خوبه

قرص پونیکا برای چی خوبه؟ خواص قرص پونیکا چیست؟ آیا قرص  پونیکا می تواند نا باروری را درمان کند؟ این پرسش ها جزو سوالات پرتکراری است که اکثرا از کارشناسان ما در درمانگیاه پرسیده می شود. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به دنبال پاسخ به این سوالات می باشید توصیه می شود ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

کاهش التهاب

یکی از خواص قرص پونیکا کاهش التهابات بدن است. در واقع این محصول با داشتن عصاره انار که منبع غنی از آنتی اکسیدان است اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن را خنثی نموده و موجب کنترل اکثر بیماری های مزمن و خطرناک می شود.

از طرفی PID که یک بیماری التهابی مربوط به قسمت تحتانی بدن شامل لگن، رحم، لوله های فالوپ و تخمدان ها است، قرص پونیکا با داشتن عصاره انار می تواند به کاهش التهابات لگنی، عفونت رحم و تخمدان ها کمک شایانی کند و روند بهبود بیماری را سرعت بخشد.

درمان کیست تخمدان

کیسه های حاوی مایعات که در نقاط مختلف تخمدان ایجاد می شود کیست تخمدان گفته می شود. جالب است بدانید کیست تخمدان اگر کوچک باشد به راحتی دفع شده و برای بدن خطر ساز نخواهدد بود، اما در مواردی که کیست بزرگ شده باشد باعث ایجاد مشکلاتی برای بدن می شود که هرچه سریعتر باید به دنبال راه درمان آن بود. از مهمترین عوارض کیست تخمدان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پریودی نامنظم
  • ریزش مو، رشد موهای زائد دور سینه و شکم
  • افزایش جوش های صورت
  • سیکل پریودی بدون خونریزی

از جمله خواص قرص پونیکا درمان کیست تخمدان است، این محصول با متعادل نمودن هورمون ها در بدن موجب رفع این عارضه شده و یک راه حل عالی برای درمان اختلالات پریودی بوده و افرادی که قصد بارداری دارند می توانند با خیال راحت از این قرص استفاده نمایند.

درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا همان تنبلی تخمدان که جزو بیماری های شایع در زنان است نرخ ابتلا به آن ۲۰۰ برابر سرطان پستان بوده و می تواند منجر به اختلالات جنسی گوناگونی در بانوان شود. این بیماری که علائمی مشابه کیست تخمدان دارد باعث تغییرات هورمونی و متابولیکی در بدن شده  و در نتیجه موجب عدم تخمک گذاری و ناباروری در زنان می شود.

قرص پونیکا با اثربخشی بالا می تواند نقش موثری در درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. در واقع یکی از خواص قرص پونیکا متعادل نمودن هورمون های زنانه و تقویت آن ها است  که احتمال ابتلا به این بیماری را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و از طرفی به بهبود آن نیز کمک می کند.

اگر شما نیز به تنبلی تخمدان دچار شده اید توصیه می شود برای بهبودی بهتر این بخش از درمانگیاه را مطالعه نمایید. درمان تنبلی تخمدان در تب سنتی

درمان اختلالات قاعدگی

از دیگر مشکلات بسیار شایع در بین بانوان اختلالات قاعدگی مانند پریودی های نامنظم، آمنوره(توقف قاعدگی)، درد های شدید در هنگام قاعدگی و … است. قرص پونیکا با داشتن عصاره انار می تواند به تمامی این مشکلات پایان داده و به بهبود اختلالات قاعدگی کمک کند.

قرص پونیکا برای چی خوبه
قرص پونیکا برای چی خوبه

درمان عفونت های تناسلی

قرص پونیکا برای برخی عفونت های دستگاه تناسلی مانند عفونت های نفاسی بسیار عالی عمل می کند. عفونت نفاسی که بعد از زایمان طبیعی یا سزارین بروز می کند، شامل لرز، بی حالی، بی اشتهایی و تب است. قرص پونیکا با داشتن ترکیبات طبیعی نه تنها برای بانوان شیر ده ضرر نداشته بلکه می تواند روند بهبود عفونت را تسریع بخشد.

افزایش باروری

از دیگر خواص قرص پونیکا متعادل نمودن هورمون استروژن در بانوان است که به افزایش قدرت باروری  در زنان کمک شایانی می کند. هرچند طبق مطالعات انجام شده عصاره انار برای باروری و بهبود کیفیت اسپرم در آقایان نیز مفید است، اما متخصصین طب سنتی توصیه می کنند که این دارو فقط توسط خانم ها مصرف شود.

عوارض قرص پونیکا

خوشبختانه به دلیل ترکیبات گیاهی و خواص قرص پونیکا، این محصول کاملا بی خطر بوده وتاکنون هیچ گونه عوارض جانبی از مصرف این قرص گزارش نشده است. اما دقت داشته باشید که شرایط جسمانی هر فرد با دیگری متفاوت بوده و نمی توان برای درمان مشکلات بدن فقط از تجارب دیگران استفاده کرد و به طور خودسرلانه به مصرف قرص و یا هر داروی دیگری پرداخت. از این رو بهتر است برای مصرف قرص پونیکا با مشورت پزشک اقدام به استفاده از آن نمایید.

موارد منع مصرف قرص پونیکا

با توجه به تاثیر مثبت قرص پونیکا روی هورمون های زنانه توصیه اکید می شود از مصرف این قرص در دوران پریودی و بارداری اجتناب نموده و بعد از پایان دوره اقدام به مصرف آن نمایید.

سوالات متداول

به دلیل محبوبیت و موارد مصرف بی شمار قرص  پونیکا در این زمینه سوالات گوناگونی ذهن مخاطبین را درگیر کرده است که در ادامه قصد داریم به تمامی این سوالات پاسخ دهم.

آیا قرص پونیکا باعث تخمک گذاری می شود؟

در حالت کلی قرص پونیکا نمی تواند باعث تخمک گذاری شود بلکه موجب تعادل سطح هورمون های زنانه و بهبود التهابات تحتانی بدن خواهد شد. از این رو با رفع این مشکلات می تواند به سلامت تخمدان ها و روند بهتر تخمک گذاری کمک نماید.

آیا قرص پونیکا موجب خونریزی می شود؟

در صورتی که قطع خونریزی به دلیل تداخلات هورمونی باشد، قرص پونیکا می تواند یک انتخاب صحیح برای تنظیم هورمون های زنانه باشد و به تحریک مجدد خونریزی کمک نماید.

آیا قرص پونیکا باعث جوش و آکنه می شود؟

عصاره انار موجود در قرص پونیکا خاصیت ضد التهابی داشته و یک درمان کننده عالی برای رفع جوش و آکنه است.

مصرف قرص پونیکا را از چه زمانی می توان آغاز کرد؟

بعد از اتمام دوره قاعدگی می توان مصرف دارو را شروع کرد.

معرفی داروهای موجود در داروخانه درمانگیاه

قرص پونیکا

قرص پونیکا یک فرآورده طبیعی حاوی عصاره خشک انار، یک محصول بی نظیر برای درمان بیماری های مربوط به زنان مانند رفع تخمدان پلی کیستیک، اختلالات هورمونی، درمان ناباروری و … است. این محصول به سلامت جنسی بانوان کمک شایانی نموده و برای پیشگیری و درمان استفاده می شود.

برای مشاهده کلیک کنید: قرص پونیکا

کپسول پونیکا

دسته داروهای زنان

داروخانه آنلاین درمانگیاه با سابقه چندین ساله مجموعه ای از انواع داروها و مکمل های گیاهی مخصوص بانوان را گردآوری کرده است. این مجموعه تخصصی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی تهیه شده است و هر کدام از آن ها طیف وسیعی از بیماری های زنان را درمان کند.

برای مشاهده کلیک کنید: داروهای زنان

سخن پایانی | قرص پونیکا برای چی خوبه؟

قرص پونیکا با خواص درمانی بیشمار می تواند یک داروی عالی برای بهبود سلامت بدن بانوان باشد. در این بخش از درمانگیاه به این سوالات که قرص پونیکا برای چی خوبه و خواص قرص پونیکا چیست به طور مفصل پاسخ داده شد است. اگر شما نیز به دنبال راه حلی ساده و موثر برای درمان مشکلات هورمونی و التهابات تحتانی بدن خود هستید استفاده از قرص پونیکا و سایر دسته داروهی زنان در داروخانه درمانگیاه می تواند کمک کننده باشد.

دکتر خدیجه دلربا

دکتر خدیجه دلربا

دکتر خدیجه دلربا دکترای داروسازی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص داروسازی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی تهران. شماره نظام پزشکی د-19998

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×