» اطلاعات دارویی » قرص شیرین بیان د رگلیس برای چی خوبه؟
قرص شیرین بیان د رگلیس برای چی خوبه؟

قرص شیرین بیان د رگلیس برای چی خوبه؟

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ 10۰109

قرص شیرین بیان د رگلیس چه خواصی دارد؟

شاید بسیاری از اوقات برایتان پیش آمده باشد که در قسمت بالایی شکم احساس درد دارید و یا سوزش سر دل را تجربه می‌ کنید، در بسیاری موارد این علائم می‌ تواند هشدار دهنده برای زخم معده یا زخم اثنی عشر باشد.

عموماً مشکلات معده ناشی از اضطراب و استرس فشار های روحی روانی و یا تغذیه نا سالم می‌ باشد.

شیرین بیان دارای خواص بسیاری است که از مهم ترین آن ها می‌ توان به تاثیر شگفت انگیز این گیاه بر روی دستگاه گوارش اشاره کرد.

درمان ورم و التهاب معده، بهبود زخم معده و زخم اثنی عشر و همچنین کاهش امکان ابتلا به سرطان معده، بهبود مشکلاتی مثل نفخ و رفلاکس معده، سوزش معده از مهم‌ ترین مشکلاتی هستند که قرص شیرین بیان د رگلیس ناجی آن ها برای به دست آوردن سلامت می باشد.

در این مقاله قصد داریم از کاربرد شیرین بیان و خواص قرص د رگلیس برای مشکلات گوارشی و معدی بگوییم.

امید است این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

خواص شیرین بیان

شیرین بیان که یکی از محبوب‌ ترین گیاهان در طب سنتی می‌ باشد، دارای خواص بی‌ شماری است که در این مقاله به برخی از آن ها می‌ پردازیم.

  1. شیرین بیان بر روی دستگاه گوارش نقوش بسیاری دارد که از جمله آن ها می‌ توان به درمان سوزش معده، بهبود زخم معده و کاهش میزان رفلاکس اشاره کرد.
  2. از دیگر خواص شیرین بیان می‌ توان به کاهش گلودرد و سرفه، بهبود سرما خوردگی، کاهش گرفتگی عضلات، درمان ریزش مو و همچنین رفع ایرادات پوستی مثل التهاب و آکنه پرداخت.
  3. شیرین بیان دارای خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتری می‌ باشد که از این سو به درمان مشکلات پوستی کمک شایانی می‌ کند و همچنین به کاهش عفونت ها می پردازد.
  4. خاصیت ضد سرطان بودن گیا ه شیرین بیان طبق مطالعات بسیار زیادی ثابت شده است. شیرین بیان از آسیب DNA محافظت کرده و دارای پنیفنول‌ هایی می‌ باشد که برای سلول‌ های سرطانی کشنده است.
  5. این گیاه حاوی اسید گلیسیریزیک می‌ باشد که برای تقویت و سلامت مغز کمک کننده است.
  6. تحقیقات بسیار زیادی برای اثر شیرین بیان بر لاغری نیز صورت گرفته و ثابت شده است که این ماده به بالا رفتن احساس سیری و کم شدن اشتها کمک می‌ کند. همچنین می‌ تواند میزان توده چربی در بدن را کاهش دهد.

این ها تنها بخشی از کاربرد ها و خواص شیرین برای برای سلامتی می باشد.

قرص شیرین بیان د رگلیس برای چی خوبه؟
قرص شیرین بیان د رگلیس برای چی خوبه؟

خواص قرص شیرین بیان د رگلیس

قرص شیرین بیان د رگلیس برای پیشگیری از وقوع مشکلات گوارشی مثل زخم معده استفاده می‌ شود.

کاربرد گسترده قرص د رگلیس برای درمان زخم معده و اثنی عشر، کنترل رفلاکس و همچنین درمان التهابات معدی می‌ باشد.

این علائم گاهی نشان دهندده بیماری سندروم روده تحریک پذیر است که برای تشخیص آن، مطالعه نشانه های این بیماری خالی از لطف نیست.

چنانچه دچار این بیماری هستید می توانید از گاسترولیت باریج برای درمان کمک بگیرید. با کلسک برا روی آن می توانید خواص و ظریقه خرید این درو را مطالعه کنید.

 

خواص قرص شیرین بیان برای اثنی عشر چیست؟

همان طور که متوجه شدید، شیرین بیان تاثیر مستقیمی بر روی کاهش مشکلات گوارشی دارد. یکی از محتویات این گیاه اسید گلیسیرینیک بوده که می‌ تواند برای درمان مشکلات معده و اثنی عشر گیاه را موثر سازد.

 

خواص قرص د رگلیس برای زخم معده

این گیاه می‌ تواند باعث تولید موکوس معده شود و از این جهت به محافظت طبیعی بدن در مقابل ترشح اسید بپردازد. این عمل به خوبی می‌ تواند ابتلا به زخم معده را کاهش دهد.

قرص شیرین بیان دارای محتویاتی می‌ باشد که منجر به از بین رفتن هلیکوباکتر پیلوری می‌ شود و از این رو که هلیکوباکتر پیلوری عامل ایجاد زخم معده است این بیماری به طررز قابل توجهی کنترل می‌ شود.

 

نقش قرص د رگلیس برای اسید معده و سوزش معده

گیاه شیرین بیان می‌ تواند باعث افزایش تولید مخاط شود و هنگامی که میزان مخاط بیشتر شود پوششی ایجاد خواهد شد تا معده نسبت به اسید ترشح شده محفاظت شود.

شیرین بیان همچنان می تواند باعث پاکسازی معده شود و هنگامی که پوشش معده به دلایل مختلفی مثل زیاد بودن اسید معده یا رفلاکس آسیب دیده باشد به سرعت باعث بهبود بخشیدن به آن قسمت خواهد شد.

یکی از بهترین دارو های تنظیم اسید معده کپسول سوء هاضمه دایج هرب می باشد که با کمک آن می توانید بسیاری از مشکلات گوارشی مثل نفخ، حالت تهوع، سنگینی معده و… را درمان کنید.

 

با شیرین بیان التهاب معده و روده را کاهش دهید.

همانطور که در بالاتر گفتیم خاصیت ضد التهابی قرص شیرین بیان می‌ تواند باعث کاهش التهاب معده شود.

التهابات روده نیز می‌ تواند به وسیله خاصیت ضد التهاب بودن گیاه شیرین بیان به طرز موثری کاهش داده شود.

کاهش التهابات بافتی به دلیل گلیسیریزین موجود در این گیاه  می باشد.

 

قرص شیرین بیان د رگلیس برای دیابتی ها و فشار خونی ها ضرر دارد؟

از آن جایی که مصرف قرص د رگلیس ممکن است باعث بالا رفتن فشارخون و یا قند خون شود تبدیل به دغدغه برای افراد شده است.

شرکت ایران داروک برای این نگرانی جاره ای اندیشیده که آن هم این است که گلیسریزین موجود در عصاره شیرین بیان را با عمل هیدرولیزاسیون از ۳۰% به ۳% رسانده اند و این موضوع باعث می شود که مشکل افزایش فشار خون در این دارو  تا حد بسیار زیادی از بین برود.

با وجود این اتفاق شما می توانید بدون دغدغه از این دارو استفاده کنید.

علائم زخم معده و درمان آن | معرفی 3 محصول موثر
علائم زخم معده و درمان آن | معرفی ۳ محصول موثر

روش مصرف قرص شیرین بیان د رگلیس

چنانچه برای مصرف قرص د رگلیس، پزشک به شما توصیه مصرفی کرده باشد آن را حتماً مورد توجه قرار دهید و در غیر این صورت برای درمان زخم معده روزی ۳ بار و در هر وعده ۲ عدد قرص را پیش از غذا میل کنید.

چنانچه از مشکل زخم اثنی عشر رنج می‌ برید می‌ توانید حتی روزی ۶ بار و در هر بار ۲ قرص را استفاده بفرمایید.

 

خرید قرص شیرین بیان د رگلیس

برای دسترسی به اطلاعات کامل‌ تر در مورد کاربرد های قرص د رگلیس، عوارض و توصیه‌ های مهم‌ هنگام مصرف قرص شیرین بیان و همچنین اطلاع از قیمت و خرید این محصول؛ می‌ توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

قرص شیرین بیان د رگلیس

 

سخنن پایانی کارشناسان درمانگیاه

در این  مقاله سعی کردیم به شما از خواص قرص شیرین بیان بگوییم تا با کاربرد آن آشنا شوید.

متوجه شدیم که شیرین بیان می تواند بر سلامت مغز، سیستم گوارش، سیستم تنفس و دیگر موارد کمک رسانی کند.

شما نیز اگر از مشکلات معده رنج می برید یا احساس می کنید علائم مشکلات معدی یا اثنی عشر مثل نفخ، رفلاکس و… را دارید می توانید از قرص شیرین بیان د رگلیس کمک بگیرید.

از شما برای همراهی این مقاله ممنونیم. لطفا اگر هر سوال یا نظری دارید با ما در قسمت دیدگاه ها در میان بگذارید.

 

منبع: webmd

مبینا حیدرآبادی

مبینا حیدرآبادی

من مبینا حیدرآبادی دانشجوی رشته بهداشت محیط هستم و درباره مطالب بهداشت، سلامتی و دارویی برای شما تولید محتوا میکنم . خوشحال میشم اگر نظری داشتید در قسمت دیدگاهها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×