» سلامت » علائم سردی رحم و درمان آن
علائم سردی رحم و درمان آن

علائم سردی رحم و درمان آن

تیر ۹, ۱۴۰۳ 4۰15

علائم سردی رحم و درمان آن

اگر علائم سردی رحم را تجربه می کنید پس با یک هشدار جدی مواجه هستید. اولین مشکلی که سردی رحم بر سیستم تولید مثل زنان از خود به جا می گذارد، کاهش گردش خون در رحم است. در این شرایط، رحم نیاز بیشتری به مواد مغذی پیدا می کند، در نتیجه قاعدگی های سنگین و سردمزاجی را به بار می آورد. اما مهمترین نتیجه سردی رحم چه چیزی می تواند باشد؟

متاسفانه عواقب جدی ‌تر آن، شامل اختلال در روند بارداری و در نهایت ناباروری می شود. در واقع، داشتن رحم سرد به قدری رایج است که مطابق با طب چینی، حدود نیمی از ناباروری ها نتیجه داشتن علائم سردی رحم است.

اگر در حال تلاش برای باردار شدن هستید، یا اگر دردهای قاعدگی سنگینی دارید، با این مقاله همراه باشید تا علاوه بر درمان سردی رحم اطلاعات زیر را به دست آورید:

  • رحم سرد و علائم آن از دیدگاه پزشکی
  • چگونه می توان به درمان سردی رحم پرداخت؟
عمل هیسترکتومی برداشتن رحم
سردی رحم 

رحم سرد و علائم آن از دیدگاه پزشکی

رحم، عضوی گلابی شکل است که در قسمت پایین شکم قرار دارد و مسئولیت عملکردهایی نظیر قاعدگی و بارداری را بر عهده دارد. در نیمه دوم چرخه قاعدگی (مرحله لوتئال)، یک هورمون “گرم کننده” که با نام پروژسترون نیز شناخته می شود، تولید شده تا دمای بدن را بالا ببرد. حضور این هورمون باعث می شود تا در صورت انجام لقاح، رحم برای کاشت آماده شود. این دما معمولا با استفاده از نمودار دمای پایه بدن ثبت و نظارت می شود.

بنابراین، با وجود یک رحم سرد، داشتن پوشش مناسب برای لانه گزینی تخمک های بارور شده بسیار سخت می شود. این حالت، همچنین می تواند باعث ریزش زودهنگام پوشش رحم شود. به عبارت دیگر، سرد شدن رحم مشکلات بالقوه ای مانند قاعدگی زودرس و دردناک، ناباروری و حتی سقط جنین را به دنبال دارد.

بهترین روش برای درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی کدام است؟

اینجا کلیک کنید 👈 قرص تنبلی تخمدان

چگونه می توان به درمان سردی رحم پرداخت؟

درمان سردی رحم و کنترل علائم آن بر روی یک رویکرد جامع تمرکز دارد. این مسیر شامل مصرف داروهای گیاهی برای کمک به گرم کردن رحم و بهبود گردش خون، تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی برای کمک به بازیابی شرایط عادی و سالم می شود.

می توانید دستور العمل ها و  مکمل های گیاهی زیر را برای کمک به دستیابی به رحم گرم امتحان کنید:

رژیم غذایی در درمان سردی رحم 

غذاهای سرد و خام را با غذاهای گرم و مغذی که معمولا در زمستان به آن فکر می کنید، جایگزین کنید.

مصرف بیشتر سوپ مرغ و یا سبزیجات، آبگوشت استخوان، خورش ها، کاری های ملایم به گرم کردن رحم شما کمک می کند.

می توانید سبزیجات را قبل از مصرف بپزید. از مصرف میوه های سرد که مستقیما از یخچال خارج شده اند خودداری کنید.

نوشیدنی های سرد را حذف کنید حتی در آب و هوای گرم، مصرف منظم نوشیدنی های خنک به رحم شما آسیب می رساند و بر توانایی شما برای باردار شدن تأثیر می گذارد. به جای آن یک چای زنجبیل خانگی را امتحان کنید.

علائم سردی رحم و درمان آن
علائم سردی رحم و درمان آن

اصلاح سبک زندگی

کف پای خود را گرم نگه دارید. از پاهای برهنه روی کاشی، بتنی یا کف چوبی خودداری کنید.اجازه ندهید بدنتان خیلی سرد شود.

لباس گرم بپوشید، به خصوص زمانی که در تهویه مطبوع هستید.

به گرم نگه داشتن پاها، شکم و کمر خود توجه ویژه ای داشته باشید.از نشستن مکرر بر روی زمین های سرد خودداری کنید زیرا اجازه می دهید سرما در قسمت پایین تنه و سپس به رحم شما نفوذ کند.

در دوران قاعدگی شنا نکنید. در این زمان از ماه دهانه رحم باز است و شما اجازه می دهید سرما مستقیما وارد رحم شود.

حداقل سه بار در هفته به مدت حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید تا گردش خون در بدن بهبود یابد. ورزش به تقویت سیستم ایمنی شما نیز کمک می کند.

در دوران قاعدگی و پس از زایمان از پوشیدن لباس کافی مخصوصا در ناحیه زیر شکم اطمینان حاصل کنید.

مکمل های گیاهی موثر

همان طور که ذکر شد مزاج سرد و مصرف غذاهای سرد، مشکلات متعددی برای رحم ایجاد می کند. شما می توانید به کمک داروهای گیاهی به تعدیل مزاج خود بپردازید و آثار و علائم سردی رحم را برطرف کنید. دوای بلغم دیموند، با ترکیبات گیاهی خود نظیر زنیان، آویشن شیرازی، سیاه دانه، مصطکی و عسل باعث رفع سرد مزاجی در افراد شده و در نتیجه رحم سرد را درمان می کند. کاهش ورم معده، از بین بردن چاقی ناحیه شکم و رفع خستگی از دیگر خواص این قرص گیاهی است.

اینجا کلیک کنید 👈 دوای بلغم دیموند

به طور کلی، دردهای قاعدگی سنگین، افراد مبتلا به سردی رحم را بیش از هر چیزی آزار می دهد. کپسول سلرگاستر با وجود فرمولاسیون گیاهی خود نظیر اسارون، قسط شیرین، ریوند چینی، سنبل الطیب و طیف دیگری از گیاهان دارویی با طبع گرم خود  به کاهش دردهای قاعدگی و نفخ کمک می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول سلرگاستر

سرد مزاجی یکی دیگر از علائم سردی رحم را شامل می شود که عموما روابط زناشویی را دچار مشکل می کند. قرص گیاهی جنطیانا تنها برای جلوگیری از زود انزالی و تقویت جنسی آقایان تولید نمی شود بلکه این قرص برای بانوان نیز موثر است. دارچین، میخک، سنبل الطیب و بهار نارنج موجود در فرمولاسیون این قرص در رفع علائم سردی رحم از جمله کاهش سرد مزاجی بانوان موثر است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص گیاهی جنتیانا

 سخن پایانی

اگرچه علائم سردی رحم ممکن است برای برخی نامحسوس و به صورت جزئی بروز کند اما بهتر است که از دوران جوانی از رحم خود مراقبت کنید. حتی اگر در حال حاضر برنامه ای برای فرزند آوری ندارید، سردی رحم در آینده شما را با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد کرد. به کمک رژیم غذایی، اصلاح سبک زندگی و مکمل های گیاهی همین امروز در جهت سلامت خود گامی مثبت بردارید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×