» بیماری ها و پیشگیری » شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال
علائم بیش فعالی در کودکان 3 تا 5 سال

شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال

۲۲ مهر ۱۴۰۳ 2۰18

شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال

مصرف شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال آیا ضرورت دارد؟ اینکه چگونه بیش فعالی یا ADHD بر کودک شما تأثیر می گذارد امری منحصر به فرد است. حتی اگر تشخیص بیش فعالی به معنای وجود علائم بالینی خاص باشد، نحوه بروز این علائم در زندگی روزمره به طور قابل توجهی متفاوت است. پس بهترین کار برای کودک شما چیست؟ بیش فعالی با دو رویکرد دارو درمانی همراه با روان درمانی بهترین پاسخ را می دهد.

با این مقاله همراه باشید تا ضمن آشنایی با شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال رویکردهای درمانی دیگر را نیز بشناسید:

  • چرا داروهای شیمیایی برای کودکان بیش فعال توصیه نمی شود؟
  • درمان های طبیعی برای کودکان بیش فعال
  • شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال – شربت اتنتالین چیست؟

چرا داروهای شیمیایی برای کودکان بیش فعال توصیه نمی شود؟

محرک ‌های شیمیایی رایج ‌ترین دارویی هستند که برای کودکان بیش فعال تجویز می ‌شوند و عموما شامل آمفتامین ها (مانند آدرال یا دگزدرین) و متیل فنیدات (مانند فوکالین یا ریتالین) می شوند. با این حال هر یک خطرات و عوارض خاصی از خود به جا می گذارند.

علائم بیش فعالی در کودکان
علائم بیش فعالی در کودکان

خطرات داروهای شیمیایی

برخی از متخصصان و پزشکان نگرانی هایی در مورد استفاده از داروهای بیش فعال، به ویژه محرک ها دارند. عموما این داروها بر افرادی که مغزشان هنوز در حال رشد است اثرات طولانی مدت از خود به جا می گذارند. بنابراین برخی از پزشکان نسبت به استفاده از این داروها در افراد جوان ‌تر محتاط هستند. اما این داروها عوارض جانبی بسیاری نیز دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

عوارض جانبی

همه داروها می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. این عوارض معمولا زمانی رخ می دهند که کودک برای اولین بار مصرف دارو را آغاز می کند. قبل از اینکه کودک شما داروی جدیدی را شروع کند، با پزشک خود در رابطه با بروز عوارض احتمالی صحبت کنید.

عوارض جانبی رایج محرک ها عبارتند از:

  • از دست دادن اشتها
  • ناراحتی معده
  • احساس بی قراری
  • ضربان قلب تند
  • مشکل خواب
  • تحریک پذیری یا نوسانات خلقی
  • سردرد
  • سرگیجه
  • افسردگی
  • تیک های عصبی

محرک ها همچنین ممکن است فشار خون و ضربان قلب کودک شما را افزایش دهند.

بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد را بشناسید

اینجا کلیک کنید 👈 بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد

درمان های طبیعی برای  کودکان بیش فعال

انتخاب سبک زندگی سالم به همراه داروهای گیاهی می تواند به شما و فرزندتان کمک کند تا علائم بیش فعالی را مدیریت کنید.

آن ها را تشویق کنید که بهداشت خواب را رعایت کنند

افراد مبتلا به بیش فعالی معمولا با مشکلات خواب دست و پنجه نرم می کنند. بی خوابی معمولا به دلیل مصرف داروهای محرک رخ می دهد به همین دلیل است که معمولا والدین مخالف مصرف آن ها برای کودک خود هستند.

در این شرایط از پزشک خود در مورد تغییر دوز یا زمان مصرف محرک ها بپرسید، همچنین می توانید از شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال با ترکیبات گیاهی استفاده کنید.

رعایت موارد زیر نیز به بهداشت خواب کودک شما کمک می کند:

  • تنظیم و اجرای یک ساعت خواب منظم
  • اطمینان حاصل کنید که آن ها تمام وسایل الکترونیکی (تلویزیون، بازی های ویدیویی، رایانه ها و تلفن های همراه) را حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش می کنند.
  • محدود کردن فعالیت بدنی قبل از خواب
بیش فعالی کودکان تا چه سنی ادامه دارد
بیش فعالی کودکان تا چه سنی ادامه دارد

کودک خود را به خوردن یک رژیم غذایی سالم عادت دهید

در ادامه چند راهکار وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • وعده های غذایی و میان وعده های منظم را هر سه ساعت یکبار برنامه ریزی کنید. این به ثابت نگه داشتن قند خون آن ها کمک می کند و موجب می شود تا روی وظایف خود تمرکز کنند.
  • پروتئین بدون چربی (مانند محصولات لبنی، تخم مرغ یا لوبیا) و کربوهیدرات های پیچیده (مانند غلات کامل و میوه ها) را در هر وعده غذایی یا میان وعده مصرف کنید. به کمک مصرف این درشت مغذی ها در کنار شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال قدرت تمرکز افزایش یافته و در نتیجه علائم بیش فعالی کاهش می یابد.
  • سطح روی، آهن و منیزیم فرزندتان را بررسی کنید. مطالعات نشان داده‌ است که افزایش سطح آهن از طریق مصرف مکمل ‌های آهن به کاهش علائم رایج کمک می کند.
  • اسیدهای چرب امگا سه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. امگا سه می تواند به کاهش بیش فعالی و بهبود توانایی کنترل تکانه ها و تمرکز کمک کند. امگا سه در ماهی های چرب مانند ماهی تن و سالمون و برخی از تخم مرغ های غنی شده و محصولات لبنی وجود دارد. می توانید مکمل های حاوی امگا سه را نیز امتحان کنید.

آن ها را به ورزش منظم تشویق کنید

فعالیت بدنی سطح انتقال دهنده های عصبی دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین را افزایش می دهد. ورزش به تمرکز و توجه کودک شما کمک شایانی می کند. فعالیت‌ هایی مانند رقص، ژیمناستیک، هنرهای رزمی، اسکیت ‌برد و ورزش ‌های تیمی انتخاب ‌های خوبی برای کودکان مبتلا به بیش فعالی است، زیرا برای موفقیت، آن ها باید تمرکز خود را حفظ و یا با هم تیمی ‌های خود همکاری کنند.

شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال
شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال

شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال – شربت اتنتالین چیست؟

شربت اتنتالین چیست؟ رویکردهای درمانی در کنار روان درمانی قطعا برای درمان کودک بیش فعال اهمیت خاص خود را دارد. با مصرف شربت اتنتالین شما با یک تیر چند نشان می زنید. علاوه بر آن که مصرف آن به افزایش تمرکز و بهبود تعادل رفتاری کودک کمک می کند، به واسطه ترکیبات گیاهی خود موجب بهبود کیفیت خواب، کاهش بی قراری، بهبود سطح منیزیم و ویتامین ب نیز می شود.

همان طور که می دانید داروهای شیمیایی مخصوص کودکان بیش فعال عوارض جانبی بسیاری برای کودک شما به همراه می گذارد. خوشبختانه شربت اتنتالین با ترکیبات گیاهی خود نظیر رازک، آکاسه و غیره عوارض جانبی خاصی در کودکان ایجاد نمی کند. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که کودک شما به ترکیبات گیاهی شربت اتنتالین حساسیت نداشته باشد.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت بیش فعالی کودکان

سخن پایانی

اگرچه محرک ها رایج ترین داروهای مورد استفاده برای کودکان بیش فعال هستند. اما به واسطه ایجاد طیف وسیعی از عوارض جانبی، مصرف آن برای کودک با مخالفت والدین رو به رو می شود. با وجود شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال بر پایه ترکیبات گیاهی نظیر اتنتالین می توانید به کمک روان درمانی به بهبود فرزند خود کمک کنید.

شما چه تجربه ای از مواجهه با کودکان بیش فعال و درمان آن ها دارید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×