» داروهای گیاهی و گیاهان داوریی » سرکه سیب برای چی خوبه؟
سرکه سیب برای چی خوبه؟

سرکه سیب برای چی خوبه؟

۲۱ تیر ۱۴۰۳ 12۰137

سرکه سیب برای چی خوبه؟ آیا ادعای افرادی که می گویند سرکه سیب برای لاغری خوبه صحیح است؟ آیا مصرف سرکه سیب باعث زخم معده می شود؟ این ها همه سوالات شماست که به توصیه یک فرد مسلط به طب سنتی می خواهید سرکه سیب مصرف کنید اما می بایست ابتدا پاسخ سوالات و چالش های ذهنی خود را بیابید.

سرکه سیب نوعی مخمر گیاهی از دل طبیعت است که از تخمیر آب سیب به دست می آید. به طور یقین شما نیز در مورد خواص درمانی و ویژگی های بی نظیر سرکه سیب شنیده اید. این ماده که از زمان های بسیار دور مورد توجه قرار گرفته است فقط یک چاشنی برای مزه دار کردن سالاد و غذا ها نبوده و  طیف گسترده ای از بیماری های بدن را درمان می کند و حتی برای پوست و مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص درمانی منحصر به فرد این ماده شفا بخش موجب شده است تا متخصصین به دنبال راه کارهایی برای رفع بوی تند سرکه و راحتی مصرف آن باشند از این رو توانسته اند قرص سرکه سیب با همان ویژگی ها را تولید نمایند. در ادامه این مطلب قصد داریم به این سوال پر تکرار که سرکه سیب برای چی خوبه پاسخ دهیم و از ویژگی های قرص سرکه سیب بگوییم پس تا ادامه این بخش با ما همراه باشید.

سرکه سیب برای چی خوبه؟

سرکه سیب فاقد کالری و حاوی املاح معدنی و انواع ویتامین ها است که به فعال شدن پربیوتیک ها در بدن کمک کرده و به این طریق می تواند طیف وسیعی از بیماری های بدن را درمان کند. در ادامه به مهم ترین خواص درمانی سرکه سیب اشاره نموده و تا جای ممکن سعی می نماییم به این پرسش که سرکه سیب برای چی خوبه پاسخ دهیم.

بهبود بیماری های قلبی

یکی از بهترین راه های درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی سرکه سیب است. سرکه سیب به دلیل داشتن اسید استیک، کلسترول خون را کاهش داده و با باز کردن شریان های خونی، گرفتگی عروق و بیماری های قلبی را درمان می کند. در واقع سرکه سیب یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از اکسیده شدن چربی خون جلوگیری می کند. همچنین از دیگر خواص سرکه سیب کنترل فشار خون است و برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند می تواند به طور غیر مستقیم آن را کاهش دهد.

درمان بیماری کبد چرب

کبد چرب یک بیماری خطرناک و مزمن است که در صورت عدم درمان به موقع می تواند فرد بیمار را با عوارض جدی تری روبرو کند. سرکه سیب برای درمان کبد چرب یک راه حل عالی و طبیعی است. مصرف سرکه سیب به صورت ناشتا می تواند چربی و سموم جمع شده در بدن را دفع کند و در نتیجه به کاهش علائم کبد چرب کمک کند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

مشکلات گوارشی، نارحتی معده و التهاب مری را می توان با سرکه سیب درمان کرد. همچنین سرکه سیب با کاهش اسیدیته معده می تواند به کاهش سوزش سر دل کمک کند. از طرفی افرادی که مشکلات گوارشی دارند می توانند برای بهبود علائم بیماری بعد از هر وعده غذایی یک قاشق غذا خوری سرکه سیب میل نمایند.

سرکه سیب برای چی خوبه؟
سرکه سیب برای چی خوبه؟

کنترل قند خون

سرکه سیب نقش موثری در مدیریت و کنترل قند خون داشته و برای افرادی که به انسولین مقاومت نشان می دهند پیشنهاد می شود. مصرف سرکه سیب قبل از وعده های غذایی، سرعت تخلیه معده را کم کرده و از تشدید قند خون جلوگیری خواهد کرد. همچنین سرکه سیب حساسیت به انسولین در بیماران دیابتی را بهبود بخشیده و کمک می کند تا قند بیشتری از شریان های خون به سلول ها منتقل شود و در نتیجه به کنترل قند کمک می کند.

سلامت مفاصل

یکی دیگر از پاسخ های این پرسش که سرکه سیب برای چی خوبه می توان گفت برای کاهش درد و التهابات مفاصل می تواند عالی عمل کند و به بهود و تسکین این دسته از التهابات کمک کند. سرکه سیب به عنوان یک مسکن خانگی برای افرادی که از بیماری آرتریت و سایر اختلالات التهابی رنج می برند موثر بوده و پادرد و زانو درد را می تواند التیام بخشد.

تاثیر سرکه سیب بر کاهش وزن

سرکه سیب تاثیر مستقیمی روی لاغری و کاهش وزن می گذارد. در واقع سرکه سیب جذب قند هنگام هضم غذارا کم کرده و سوخت و ساز و چریی سوزی را افزایش می دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. سرکه سیب روی چربی جمع شده در زیر شکم و پهلو ها نیز تاثیر گذاشته و به طور حرفه ای موجب کاهش این گونه از چربی ها می شود.

چربی زیر شکم یکی از پر چالش ترین چربی های بدن است که همه به دنبال آب کردن آن هستند. گاهی علت بزرگی شکم و تجمع چربی در ان بلغم است. در این مطلب راه های برای درمان بلغم و بزرگی شکم ارائه شده است. برای مشاهده کلیک کنید:  درمان بلغم شکم بزرگ

تاثیر سرکه سیب برای پوست

سرکه سیب یک ماده موثر در سلامت و زیبایی پوست است. سرکه سیب با داشتن خاصیت پاکسازی کننده می تواند آلودگی ها را از روی سطح پوست پاک نموده و به ضد عفونی کردن منافذ پوستی کمک کند و در نتیجه از ایجاد جوش های پوستی جلوگیری کند. همچنین سرکه سیب موجب کاهش ملانین و تغییر رنگدانه های پوست شده و با از بین بردن لک ها و تیرگی ها باعث شفافیت و درخشندگی پوست می شود.

حذف باکتری های مضر

سرکه سیب نقش موثری در حذف باکتری های مضر و عوامل بیماری زا دارد و قرن هاست که به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده بدن استفاده می شود. هچنین سرکه سیب برای درمان شپش، قارچ ناخن، زگیل، عفونت گوش و عفونت های زنان نیز به طور عالی عمل می کند و یک روش درمان کننده خانگی محسوب می شود.

درمان عفونت های تناسلی

از گذشته های بسیار دور سرکه سیب یک داروی شفابخش برای عفونت های دستکاه تناسلی بانوان است. استفاده از سرکه سیب به طور موضعی اکثر بیماری های ناحیه تحتانی بدن مانند عفونت مثانه، عفونت شدید و خارش واژن، بیماری های قارچی و در مواردی زگیلی های تناسلی را نیز می تواند درمان کند.

تاثیر سرکه سیب برای مو

سرکه سیب به دلیل داشتن اسید استیک خاصیت  ضد میکروبی فوق العاده بالایی داشته و می تواند قارچ و باکتری های مولد مشکلات پوست سر، مانند خارش و عفونت های سطحی را درمان کند. از طرفی سرکه سیب سرشار از ویتامین های B و  Cاست که روی بافت موهای آسیب دیده تاثیر گذاشته و به شادابی و درخشندگی موها کمک شایانی می کند. همچنین آلفا هیدروکسی اسید موجود در سرکه سیب موجب لایه برداری پوست سر شده و در نتیجه باعث درمان شوره و التهابات کف سر می شود.

سرکه سیب برای چی خوبه؟
سرکه سیب برای چی خوبه؟

عوارض مصرف بیش از اندازه سرکه سیب

در مطالب بالاتر به این پرسش که سرکه سیب برای چی خوبه پاسخ داده شد، اما همانطور که می دانید مصرف بیش از اندازه هر ماده غذایی و دارویی می تواند عوارضی را برای بدن به وجود آورد که این موضوع شامل سرکه سیب نیز می شود. در ادامه برخی از این عوارض را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

تاخیر افتادن عمل دفع

یکی از عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه سرکه سیب به تاخیر انداختن عمل دفع معده است. سرکه سیب برای کاهش قند خون  میزان خروج غذا از معده را کاهش داده و همین دلیل ممکن است باعث بروز بیماری گاستروپارزی در افراد دیابتی شود. این بیماری موجب می شود تا رشته های عصبی اطراف معده به درستی کار نکرده و غذا بیش از اندازه در معده باقی بماند و در نتیجه دستگاه گوارش و عمل دفع را با مشکل روبرو کند.

فرسایش مینای دندان

سرکه سیب حاوی مقادیر بالایی اسید است و مانند هر نوع نوشیدنی و ماده غذایی اسیدی دیگری می تواند به مینای دندان آسیب وارد کند.

سوختگی مری در کودکان

اسید استیک موجود در سرکه سیب ممکن است باعث سوزش و سوختگی مری در کودکان و اطفال شود. بنابراین توصیه می شود سرکه سیب را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

تداخلات دارویی

شاید سرکه سیب به تنهایی درمان کننده بسیاری از بیماری های بدن باشد، اما مصرف همزمان این ماده با برخی داروها ممکن است موجب بروز آلرژی و حتی اختلالات برای بدن شود. بنابراین اگر داروهای متفاوتی مصرف می کنید جهت استفاده سرکه سیب بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید.

داروهای دیابت: افرادی که مشکلات دیابتی دارند و انسولین و داروهای مشابه آن را مصرف می کنند، ممکن است با مصرف همزمان سرکه سیب سطح پتاسیم و قند خون به شدت پایین آمده و باعث بروز خطر برای بدن شود.

دیگلوسین(لانوکسین): این دارو میزان پتاسیم خون را کاهش داده و مصرف همزمان آن با سرکه سیب می تواند پتاسم خون را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

داروهای ادرار آور: این گونه از داروها نیز موجب کاهش پتاسیم در خون شده و باید جهت استفاده از سرکه سیب احتیاط کرد.

پیشگیری از عوارض سرکه سیب

همانطور که کفته شد سرکه سیب برای چی خوبه پس نمی توان به دلیل عوارض پیشگیری کننده از مصرف این ماده ارزشمند خودداری کنیم. و با رعایت یک سری نکات اولیه می توان از آسیب های سرکه سیب جلوگیری کرد:

برای جلوگیری از آسیب مینای دندان بهتر است سرکه سیب را با مقداری آب رقیق نموده و با نی بنوشید و سپس دهان خود را با آب به خوبی بشویید. از این طریق سرکه به مینای دندان برخورد نکرده و هیچ آسیبی به دندان ها وارد نخواهد شد.

برای جلوگیری از آلرژی و حساسیت از مقدار کم مصرف سرکه سیب را آغاز نموده و به دو قاشق در طول روز برسانید.

اگر بیماری گاستروپارزی دارید  بهتر است از مصرف سرکه خودداری کرده و یا میزان استفاده از آن را به یک قاشق در طول روز برسانید.

قرص سرکه سیب

قرص سرکه سیب یک مکمل طبیعی دارای سرکه سیب است که دهیدراته شده و آب درون آن گرفته شده است. هر یک عدد قرص سرکه سیب حاوی ۵۰۰ میلی گرم، معادل با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب می باشد. قرص سرکه سیب که معمولا برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود جنبه های درمانی دیگری نیز دارد. این محصول به دلیل داشتن خواص بیشمار در برندهای و شکل های مختلفی در بازار وجود دارد.

مزایای قرص سرکه سیب

یکی از ویژگی های بارز سرکه سیب کاهش وزن است، مصرف روزانه آن به مدت سه ماه می تواند ۱ الی ۳ کیلو گرم از وزن بدن را کاهش داده و به حذف چربی ها کمک کند. اما میل کردن سرکه سیب یه طور روزانه به دلیل ترکیبات اسیدی و بوی تیز و طعم تند آن برای همه مقدور نیست و حتی مصرف زیاد آن موجب افزایش اشتهای کاذب نیز می شود. اما قرص سرکه سیب در واقع عصاره خشک شده سرکه سیب است که خاصیت اسیدی آن کمتر شده و بوی تیز و طعم تند سرکه سیب را نداشته و استفاده از آن بسیار راحت تر است.

محصولات داروخانه درمانگیاه

به دلیل خواص بیشمار سرکه سیب امرزوه انواع داروهای طبیعی حاوی سرکه سیب به همراه مکمل های گیاهی با خاصیت های شفابخش در بازار وجود دارد. در داروخانه درمانگیاه مجموعه ای از بهترین محصولات لاغری با ترکیبات سرکه سیب موجود است که به معرفی آن ها می پردازیم.

کپسول سرکه سیب اسلیم فول

قرص اسلیم فول یک مکمل لاغری حاوی ترکیبات سرکه سیب، چای سبز و ویتامین B6 است. این قرص به چربی سوزی و افزایش متابولیسم و مصرف کالری در بدن کمک کرده و به سرعت موجب کاهش وزن و تناسب اندام می شود. مواد موثر گیاهی  در این محصول نقش موثری در کنترل قند خون، کاهش چربی خون و کاهش اشتها نیز داشته و موجب افزایش فرآیند سوخت و ساز بدن می شود.

برای مشاهده کلیک کنید: کپسول سرکه سیب اسلیم فول

اسلیم مد

اسلیم مد مکمل دیگری برای کاهش وزن و لاغری است که در آن از عصاره های خشک شده سرکه سیب، چای سبز و ویتامین B6 استفاده شده است. این محصول نیز به کاهش اشتها و افزایش سوخت ساز و چربی سوزی بدن کمک کرده و موجب کاهش وزن می شود. کپسول اسلیم مد قند خون را مدیریت کرده و سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

برای مشاهده کلیک کنید: کپسول لاغری اسلیم مد

دسته داروهای لاغری

در داروخانه درمانگیاه انواع مکمل ها و داروهای لاغری متناسب تناسب اندام موجود است که می تواند به لاغری و رفع چربی های اضافه بدن کمک کند. تمامی این داروها گیاهی بوده و موجب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن شده و نقش موثری در کاهش اشتها دارند.

سخن پایانی| سرکه سیب برای چی خوبه، قرص سرکه سیب

در این مطلب از درمانگیاه به این سوال که سرکه سیب برای چی خوبه به طور مفصل پاسخ داده شد و مزایای آن برای را شما مخاطبین گرامی توضیح دادیم. قرص سرکه سیب نیز یک فرآورده طبیعی از سرکه سیب است که خواص این ماده شفابخش را داشته و معمولا به عنوان قرص لاغری شناخته می شود. برای اطلاعات بیشتر توصیه می شود از ابتدا این مقاله از درمانگیاه را مطالعه نمایید.

 

 

لیلی هاشمی

لیلی هاشمی

من لیلی هاشمی علاقه مند به تولید محتوای تخصصی در حوزه سلامت، پزشکی و داروهای گیاهی هستم و امیدوارم از مطالب من لذت ببرید. خوشحال میشم اگر نظراتتون رو درباره مطالب من بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×