» سلامت » راهکارهای افزایش تمرکز با ۳ داروی گیاهی
راهکارهای افزایش تمرکز

راهکارهای افزایش تمرکز با ۳ داروی گیاهی

تیر ۶, ۱۴۰۳ 3۰22

راهکارهای افزایش تمرکز

اگر تا به حال برای تان سخت بوده است که از پس یک کار چالش برانگیز در محل کارتان برآیید، برای یک امتحان مهم درس خوانده اید یا زمانی را صرف یک پروژه دشوار کرده اید، ممکن است آرزو داشته باشید که می توانستید توانایی تمرکز خود را افزایش دهید.

اکثر مردم با افزایش سن، چیزها را راحت تر فراموش می کنند و کاهش تمرکز می تواند با از دست دادن حافظه همراه باشد. صدمات سر یا مغز، مانند ضربه مغزی و همچنین برخی از شرایط سلامت روان نظیر استرس و اضطراب نیز می تواند بر تمرکز تأثیر منفی بگذارد.

چندین تکنیک و راهکارهای افزایش تمرکز به شما کمک می کند تمرکز خود را بهبود ببخشید، برخی از آن ها با پشتیبانی تحقیقاتی بیشتری نسبت به سایر تکنیک ها قرار دارند. عموما روش های مختلف برای افراد مختلف کار می کند، بنابراین بهتر است طیف وسیعی از این تکنیک ها را امتحان کنید.

با مطالعه این مقاله چه تکنیک و راهکارهای افزایش تمرکز را آموزش خواهید دید:

  • مغز خود را آموزش دهید
  • بهبود کیفیت خواب
  • برای ورزش وقت بگذارید
  • زمانی را در طبیعت بگذرانید
  • مدیتیشن را امتحان کنید
  • رژیم غذایی خود را تغییر دهید
  • مکمل ها را امتحان کنید
  • کافئین بنوشید
  • مراجعه به درمانگر

مغز خود را آموزش دهید

انجام انواع خاصی از بازی ها می تواند به شما در تمرکز بهتر کمک کند. سودوکو، شطرنج، پازل و جدول کلمات متقاطع تنها چند نمونه از آن است. صرف ۱۵ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته، برای فعالیت های تمرینی مغز می تواند یکی از موثرترین راهکارهای افزایش تمرکز باشد.

کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید

کمبود خواب گاه به گاه ممکن است مشکلات زیادی برای شما ایجاد نکند. اما ناتوانی منظم در داشتن یک خواب خوب شبانه می تواند بر خلق و خو و عملکرد شما در محل کار تأثیر بگذارد. خستگی بیش از حد حتی می تواند رفلکس شما را کاهش دهد و بر توانایی شما در رانندگی یا انجام سایر کارهای روزانه تأثیر بگذارد. سعی کنید در بیشتر شب ها در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و بیدار شوید.

راهکارهای افزایش تمرکز
راهکارهای افزایش تمرکز

برای ورزش وقت بگذارید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش تمرکز ورزش منظم است. ورزش برای همه مفید است. یک سال فعالیت بدنی هوازی متوسط ​​می تواند به توقف یا حتی معکوس کردن از دست دادن حافظه که با آتروفی مغز مربوط به سن رخ می دهد، کمک کند.

متخصصان برای تمرکز معمولا ورزش های هوازی را توصیه می کنند. در هر صورت انجام هر فعالیتی که در توان شماست، بهتر از نشستن و عدم فعالیت است.

به فکر تقویت حافظه ات هستی؟ نگرانی به آلزایمر مبتلا بشی؟

این مقاله رو بخون 👈 بهترین قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

غذاهایی که می خورید می توانند بر عملکردهای شناختی مانند تمرکز و حافظه تأثیر بگذارند. برای افزایش تمرکز، از غذاهای فرآوری شده، شکر زیاد و غذاهای چرب خودداری کنید. در عوض سعی کنید بیشتر به سراغ اسفناج، تخم مرغ، بلوبری و ماهی های چرب بروید.

هیدراته ماندن نیز می تواند به تقویت راهکارهای افزایش تمرکز کمک کند. حتی کم آبی خفیف می تواند تمرکز یا به خاطر سپردن اطلاعات را سخت تر کند.

خوردن صبحانه می تواند به افزایش تمرکز شما در اول صبح کمک کند. وعده غذایی کم قند، پروتئین و فیبر بالا را هدف قرار دهید. بلغور جو دوسر، ماست ساده با میوه، یا نان تست سبوس دار با تخم مرغ همگی گزینه های خوبی برای صبحانه هستند.

زمانی را در طبیعت بگذرانید

اگر می خواهید تمرکز خود را به طور طبیعی افزایش دهید، سعی کنید هر روز حتی برای مدت کوتاهی بیرون بروید. ممکن است کمی در پارک قدم بزنید. نشستن در باغ یا حیاط خلوت نیز می تواند کمک کننده باشد. هر محیط طبیعی دارای مزایایی به خصوصی است.

کودکان از محیط های طبیعی نیز باید بهره مند شوند. تحقیقات نشان می دهد که محیط های طبیعی می تواند برای رشد مغز مفید باشد و قدرت تمرکز و توجه را در کودکان بهبود می بخشد. برای کودکان مبتلا به ADHD، گذراندن وقت در طبیعت می تواند به آن ها کمک کند تا واضح تر فکر کنند.

شربت اتنتالین با ترکیبات گیاهی خود یک مکمل و داروی ایمن جهت افزایش تمرکز در کودکان مبتلا به بیش فعالی است.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت اتنتالین

اتنتالین کودکان

مدیتیشن را امتحان کنید

تمرین‌های مدیتیشن و تمرکز حواس می‌توانند فواید متعددی جهت راهکارهای افزایش تمرکز ارائه دهند. مدیتیشن فقط به این معنا نیست که در سکوت با چشمان بسته بنشینید. یوگا، تنفس عمیق و بسیاری از فعالیت های دیگر می تواند به شما در مدیتیشن کمک کند.

کافئین بنوشید

اگر ترجیح می دهید از مصرف کافئین اجتناب کنید، نیازی به گنجاندن کافئین در رژیم غذایی خود نیست، اما پژوهش ها نشان می دهد که کافئین می تواند برای توجه و تمرکز شما مفید باشد. اگر از نوشیدنی های کافئین دار لذت نمی برید، یک شکلات تلخ – ۷۰ درصد کاکائو یا بیشتر – می تواند فواید مشابهی داشته باشد.

مکمل ها را امتحان کنید

برخی از مکمل ها ممکن است تاثیر مثبت در تقویت راهکارهای افزایش تمرکز داشته باشند.

مکمل هایی که حاوی کولین، جینکو بیلوبا، جینسینگ، اسیدهای چرب امگا ۳ و ریشه سنبل الطیب باشند تاثیرات قدرتمندی در افزایش تمرکز از خود نشان می دهند.

قرص جینسو ۱۰۰۰ با وجود ترکیبات گیاهی موثر خود از جمله جینسینگ تمرکز افراد را به طور موثری افزایش می دهد. تقویت قوای جنسی دیگر خواص قرص جینسو است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص جینسو ۱۰۰۰

جینسو

به درمانگر مراجعه کنید

اگر این نکات موثر نباشد، می توانید با صحبت کردن با یک درمانگر شروع کنید، به خصوص اگر احساس استرس می کنید یا متوجه تغییراتی در خلق و خوی خود شده اید. گاهی اوقات لازم است یک متخصص آموزش دیده متوجه این علائم شود.

بسیاری از بزرگسالانی که با ADHD درمان نشده زندگی می کنند در حفظ تمرکز برای مدت طولانی مشکل دارند. یک متخصص سلامت روان می تواند به تشخیص این بیماری یا هر بیماری دیگر کمک کند و به شما در درمان کمک کند.

برخی از افراد از داروهای تجویزی یا تفریحی مانند نوتروپیک ها برای بهبود تمرکز خود استفاده می کنند، اما برخی از آن ها می توانند عوارض جانبی شدیدی داشته باشند. هرگز از دارویی استفاده نکنید مگر اینکه پزشک آن را برای شما تجویز کند و همیشه از دستورات پزشک پیروی کنید.

کپسول اتنساف با ترکیبات گیاهی خود یک مکمل گیاهی و بدون عارضه جانبی، جهت افزایش تمرکز در کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی است.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول اتنساف

شربت اتنساف درمان بیش فعالی

سخن پایانی

برخی از راه ها برای بهبود تمرکز ممکن است به خوبی کار کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به نظر منفعت زیادی برای شما نداشته باشند. طیف وسیعی از رویکردها را در نظر بگیرید تا ببینید چه چیزی به شما کمک می کند.

با این حال، شواهد موجود حاکی از آن است که بیشتر این راهکارهای افزایش تمرکز می ‌توانند مثبت و موثر باشند. علاوه بر این، بعید است که این نکات تمرکز را کاهش دهند یا آسیب دیگری ایجاد کنند، بنابراین امتحان کردن آن ها نباید هیچ اثر منفی داشته باشد.

دکتر فرشته فروزش

دکتر فرشته فروزش

دکتر فرشته فروزش متخصص بیماری های داخلی به شماره نظام پزشکی 153309

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×