» داروهای گیاهی و گیاهان داوریی » درمان تهوع بارداری با ۴ داروی گیاهی
درمان تهوع بارداری

درمان تهوع بارداری با ۴ داروی گیاهی

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 5۰30

درمان تهوع بارداری با ۴ داروی گیاهی

درمان تهوع بارداری بیش از هر چیزی یک چالش و مسئله اساسی برای بانوان باردار است. شما انتظار دارید تا در این دوران به ویژه سه ماهه اول بیشتر به تغذیه خود رسیدگی کنید اما یک حالت تهوع صبحگاهی کافی است تا آرامش را از شما بگیرد.

خبر خوب آن که بسیاری از ناراحتی های بارداری را می توان پیشگیری کرد و یا به حداقل رساند. خوشبختانه چندین داروی گیاهی ایمن برای مقابله با حالت تهوع بارداری وجود دارد که می توانید این دوران را بهتر سپری کنید.

با این مقاله همراه باشید تا پاسخ پرسش های زیر را با یکدیگر بررسی کنیم:

  • حالت تهوع در بارداری از چه زمانی شروع می شود؟
  • چه زمانی حالت تهوع در بارداری متوقف می شود؟
  • بهترین داروهای گیاهی برای درمان تهوع بارداری چیست؟

حالت تهوع در بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

آغاز و خاتمه تهوع در دوران بارداری برای هر خانم بارداری متفاوت است. رشد هر انسانی با ساختار ژنتیکی و مشخصات هورمونی متفاوت، به طور خاص و منحصر به فرد صورت می گیرد. تهوع و استفراغ مرتبط با بارداری می تواند تا ۸۵ درصد از بارداری ها را به درجات مختلف تحت تاثیر قرار دهد. برخی از افراد در تمام دوران بارداری دچار حالت تهوع هستند، برای بسیاری از افراد که حالت تهوع دارند، معمولا این چالش در هفته ششم یا هفتم بارداری آغاز می شود.

کمبود برخی ویتامین ها در دوران بارداری یک زنگ خطر بزرگ برای جنین محسوب میشه

اینجا کلیک کنید 👈 بهترین مولتی ویتامین بارداری

چه زمانی حالت تهوع در بارداری متوقف می شود؟

حالت تهوع در دوران بارداری به طور معمول تا هفته ۱۲ ادامه دارد و به تدریج از هفته ۱۲ تا ۱۴ کاهش می یابد. اگر واقعا بدشانس باشید، تهوع و استفراغ به طور بالقوه می تواند طولانی تر می شود. در برخی افراد علائم آن به قدری شدید بوده که نیاز به تجویز داروهای ضد تهوع است. برای کنترل بیشتر حالت تهوع در اوایل بارداری، داروهای گیاهی وجود دارند که به شما کمک می کند تسکین مورد نیاز خود را دریافت کنید.

درمان تهوع بارداری
درمان تهوع بارداری

بهترین داروهای گیاهی برای درمان تهوع بارداری چیست؟

به نقل از وبسایت آکادمی هربال، زنجبیل، به عنوان یک ضد اسپاسم، تا حد زیادی مشهورترین و بهترین گیاه مورد مطالعه برای درمان تهوع بارداری است. این داروی طبیعی یک ضد تهوع موثر برای بانوان باردار است و مصرف آن، چندین بار در روز بی خطر است.

می توانید زنجبیل را به عنوان چاشنی در غذای خود میل کنید. همچنین با جوشاندن برش های شسته شده زنجبیل با آب به مدت چند دقیقه، چای زنجبیل خود را درست کنید. شروع روز با یک فنجان چای زنجبیل تازه تهیه شده بهترین راه برای آماده کردن خود برای یک صبحانه مقوی و لذیذ است. اما هیچ چیز امن تر و بهتر از مصرف زنجبیل طی روز با یک دوز مشخص نیست. دوران بارداری از حساسیت ویژه ای برخوردار است و مصرف گیاهان دارویی و مواد غذایی باید با توجه کامل صورت بگیرد.

در این راستا ما به شما کپسول زینتوما محصول شرکت داروسازی گل دارو را جهت درمان تهوع بارداری پیشنهاد می کنیم. این کپسول گیاهی حاوی مقادیر موثر از پودر ریشه زنجبیل بوده و مصرف آن نه تنها باعث کاهش حالت تهوع در زنان باردار شده بلکه در درمان تهوع های ناشی از ماشین گرفتگی نیز موثر است.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول زینتوما گل دارو

قرص زینتوما درمانگیاه

قرص ضد تهوع گیاهی زین تیگو نیز از دیگر فرآورده های دارویی موثر در درمان تهوع بارداری است. ریزوم زنجبیل موجود در این دارو نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند بلکه به درمان نفخ و رفع مشکلات گوارشی هنگام مسافرت نیز می پردازد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ضد تهوع گیاهی زین تیگو

ضد تهوع

عملکرد زنجبیل تنها محدود به درمان تهوع بارداری نمی شود. شما می توانید با قرص های گیاهی حاوی زنجبیل به تسکین درد و التهاب مفاصل خود نیز اقدام کنید. کافی است بدانید کدام قرص حاوی زنجبیل به اهداف سلامتی شما کمک می کند. در این جهت قرص زنجبیل ومیگان بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال درمان و کاهش درد مفاصل و التهاب هستند. همچنین قرص ومیگان، در تسکین انواع حالت تهوع های ناشی از شیمی درمانی، بارداری، تهوع حرکتی و تهوع ناشی از جراحی نقش مهمی دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ومیگان

قرص ومیگان

اگر با مصرف قرص های حاوی زنجبیل مشکل دارید می توانید از خواص شربت جالینوس بهره مند شوید. فرمولاسیون این شربت گیاهی علاوه بر زنجبیل حاوی مقادیر موثری از میوه به، سرکه و عسل است. تمامی این ترکیبات در کنار یکدیگر تاثیرات ضد تهوع زنجبیل را تقویت می کنند.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت جالینوس باریج

 سخن پایانی 

حتی اگر تهوع اولیه بارداری واقعا چالش برانگیز باشد، در عین حال نشانه ی این است که بارداری شما بدون خطر و مشکل خاصی پیش می رود. با این حال برای تسکین و درمان تهوع بارداری خود می توانید از رویکردهای ایمن و جامع نظیر گیاهان دارویی از جمله زنجبیل کمک بگیرید. به کمک داروهای گیاهی معرفی شده، ضمن مشورت با پزشک، این دوران را بهتر و آسوده تر سپری کنید.

منابع:

https://theherbalacademy.com/blog/pregnancy-nausea/

https://birdandbe.com/blogs/the-nest/the-best-natural-remedies-for-pregnancy-nausea

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×