» مادر و کودک » خواص شربت گل بنفشه برای کودکان + ۴ خواص گل بنفشه
خواص شربت گل بنفشه برای کودکان

خواص شربت گل بنفشه برای کودکان + ۴ خواص گل بنفشه

۲۵ مرداد ۱۴۰۳ 10۰93

خواص شربت گل بنفشه برای کودکان

همان گونه که می‌دانید سرماخوردگی و یبوست مشکلی است که ممکن است برای هر کودک و بزرگسالی اتفاق بیفتد. اما این بیماری ها کودکان را به دلیل جثه ضعیف تر و سیستم گوارشی یا تنفسی تحریک پذیرتر، بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ابتدای این مقاله یک توضیح کلی درباره  شربت گل بنفشه برای شما عزیزان بیان می‌کنیم تا به طور کلی با این شربت معجزه آسا آشنا شوید و سپس خواص شربت گل بنفشه برای کودکان را برای شما بازگو خواهیم کرد.

شربت گل بنفشه چیست؟

شربت گل بنفشه یک فرآورده ی کاملاً گیاهی است و همانطور که از نام این محصول انتظار می‌رود، حاوی عصاره گل بنفشه می‌باشد. ممکن است این گیاه را با نام های دیگری از جمله viola odorata، بَنَفْسَج و بنفشه معطّر وحشی نیز بشناسید. شربت گل بنفشه دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی و خلط آوری می‌باشد که همین امر باعث بهبود سرفه خشک، گلو درد، گرفتگی صدا و … می‌شود.

اگر به دنبال این محصول هستید و می‌خواهید با نحوه ی استفاده این شربت شگفت انگیز آشنا شوید، روی لینک زیر کلیک کنید:

در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص شربت گل بنفشه برای کودکان آشنا شوید…

ویژگی ها و خواص شربت گل بنفشه برای کودکان:

شربت گل بنفشه علاوه بر اینکه یک تب بر بسیار قوی برای کودکان و بزرگسالان به شمار می‌رود، دارای خواص ملینی و مسهلی نیز می‌باشد که باعث دفع آسان و بدون درد در کودکان و حتی بزرگسالان دارای یبوست می‌شود. همچنین با توجه به نتایج آزمایشاتی که اخیراً در مورد اثرات شربت گل بنفشه برای کودکان انجام شده است، این شربت باعث کاهش چشمگیر میزان سرفه و افزایش سرعت بهبودی این بیماری خواهد شد.

اگر کودک شما دچار خواب آلودگی شدید یا بیماری هایی نظیر ADHD (بیش فعالی) است، می‌توانید از قرص ریتالین برای کنترل آن استفاده نمایید.👈🏻 قرص ریتالین برای کودکان

شربت گل بنفشه برای کودکان در درمان یبوست:

یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی که ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد، یبوست می‌باشد. در نوزادان و کودکان دلایل مختلفی باعث ایجاد یبوست می‌شود. از جمله‌ این دلایل می‌توان ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت، کم کاری تیروئید و همچنین نقوص مادرزادی در روده و مقعد، اشاره کرد.
فیبر موجود در شربت گل بنفشه می‌تواند باعث بهبود عملکرد روده شود و همچنین می‌تواند از بروز بعضی مشکلات دیگر مانند نفخ نیز جلوگیری کند. بنابراین یکی از خواص شربت گل بنفشه برای کودکان این است که یک ملین بسیار موثر برای درمان یبوست به شمار می‌رود.

شربت گل بنفشه برای کودکان در درمان تب:

تب در کودکان از علائم عفونت، واکسن، دندان درآوردن، کم آبی و وجود ویروس هایی نظیر کرونا می‌باشد. در هنگام رو به رو شدن با تب بالا بهتر است در مرحله اول با پاشویه کردن کودک سعی در پایین آوردن دمای بدن او کنید. همچنین می‌توانید هنگام پاشویه کردن بیمار از گل بنفشه، عرق کاسنی، گلاب و یا حتی ترکیب این سه مورد با هم نیز استفاده کنید. این ترکیب دارای بوی بسیار خوشایند و خنکی بسیار مطبوعی می‌باشد و در کنار پایین آوردن دمای بدن بیمار می‌تواند خاصیت آرام بخش بودن را به بیمار القا کند. یکی دیگر از خاصیت های این شربت همه کاره، درمان تب در کودکان نیز می‌باشد.

شربت گل بنفشه برای کودکان در درمان سردرد:

رایج ترین علت سردرد در کودکان مبتلا بودن به عفونت هایی مانند سینوزیت، عفونت گوش و گلو است. اگر کودک در کنار سردرد، تب هم دارد باید به بیماری های عفونتی در او، شک بیشتری برد. سردرد کودکان ممکن است به دلیل عوامل دیگری از جمله ضربه به سر، مشکلات مغزی، استفاده از غذاهای جدید و یا سرماخوردگی باشد. از سوی دیگر، در پی احتقان بینی که یک نوع ضایعه ی جسمانی است، ریه ها احساس سنگینی می‌کنند و فرد تلاش می‌کند تا بیشتر نفس بکشد، این عمل باعث سردرد در این فرد خواهد شد. شربت گل بنفشه برای کودکان باعث بهبود این نوع سردرد نیز می‌شود.

خواص شربت گل بنفشه برای کودکان
خواص شربت گل بنفشه برای کودکان

شربت گل بنفشه برای کودکان در درمان سرفه خشک:

سرفه در کودکان می‌تواند از علائم مشکلاتی مانند عفونت، رفلکس اسید، آسم، آلرژی، سینوزیت و… باشد. درمان سرفه با شربت گل بنفشه یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین خواص این داروی گیاهی است که بر هیچکس پوشانده نیست. این شربت با دارا بودن موسیلاژ و ساپونین، می‌تواند سلامت ریه را تامین کرده و با خلط آور بودن خود فرایند سرفه خشک را متوقف کرده، و باعث راحتی در سرفه کردن شود و کودک را از سرفه خشک نجات دهد.

این موارد، فقط چندین مورد از صدها خواص شربت گل بنفشه برای کودکان را بیان می‌کنند.

ترکیبات شربت گل بنفشه شامل چه چیزهایی می‌شود؟

این شربت شامل عصاره گل بنفشه می‌باشد که حاوی ترکیبات بسیار موثری نظیر فلاونوئید ها، آنتوسیانین ها، کومارین ها و…است.

فلاونوئید ها:

این ترکیب در شربت گل بنفشه به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از مرگ سلول ها و تخریب آنها جلوگیری می‌کند.

آنتوسیانین ها:

رنگ عصاره گل بنفشه به دلیل وجود ماده شیمیایی موجود در این ترکیب می‌باشد.

کومارین ها:

کومارین یک ترکیب شیمیایی است که خود به تنهایی تاثیراتی از جمله آنتی اکسیدانی، ضد HIV، ضد درد، ضد میکروب و… دارد.

عوارض جانبی مصرف شربت گل بنفشه:

در برخی موارد دیده شده که مصرف این شربت باعث ایجاد یبوست شود.

علاوه بر شربت گل بنفشه می‌توانید از شربت لاکساپلاس برای درمان یبوست نیز استفاده کنید. روی لینک زیر کلیک کنید تا با ویژگی های این محصول بیشتر آشنا شوید:

لاکساپلاس

شربت لاکساپلاس

توصیه نمی‌شود که این شربت را در ۲۰ روز به صورت مکرر مصرف کنید.
لازم است که کودکان و بزرگسالان دارای بیماری دیابت به دلیل شیرین بودن این محصول در مصرف آن احتیاط به خرج دهند.
به جز این موارد، عارضه ی دیگری از مصرف این شربت گزارش نشده است اما در صورت بروز هرنوع واکنش بدنی یا آلرژیک، به پزشک مراجعه کرده و مشکل خود را بازگو نمایید.

چند نکته درباره استفاده از شربت گل بنفشه برای کودکان و بزرگسالان:

تداخل دارویی درباره این شربت با سایر محصولات دیگر گزارش نشده است اما در صورت مصرف همزمان این محصول با داروهای دیگر بهتر است پزشک یا داروساز خود را در جریان قرار دهید.
بهتر است برای مصرف کودکان، ابتدا با پزشک مشورت کنید.
مادران شیرده و باردار فقط با تجویز و دستور پزشک مصرف کنند.
افراد دارای بیماری زخم معده با احتیاط بیشتری این محصول را مصرف کنند.

سخن پایانی کارشناسان درمانگیاه با شما همراهان گرامی:

در این مقاله با چیستی شربت گل بنفشه آشنا شدیم، چهار مورد از خواص شربت گل بنفشه برای کودکان را یک به یک بررسی کردیم، ترکیبات این شربت معجزه آسا را نام بردیم، عوارض جانبی این محصول را بیان کردیم و در نهایت با نکات مهمی درباره ی استفاده از آن آشنا شدیم.
در صورت اینکه نظر یا انتقادی درباره ی این محصول و یا مقاله داشتید، خوشحال میشیم که آن رو با ما و دیگران در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید تا ما را در بهتر شدن یاری بفرمایید. 

مبینا حیدرآبادی

مبینا حیدرآبادی

من مبینا حیدرآبادی دانشجوی رشته بهداشت محیط هستم و درباره مطالب بهداشت، سلامتی و دارویی برای شما تولید محتوا میکنم . خوشحال میشم اگر نظری داشتید در قسمت دیدگاهها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×