» بیماری ها و پیشگیری » خواص شاهتره برای کبد چرب
خواص شاهتره برای کبد چرب

خواص شاهتره برای کبد چرب

۷ مهر ۱۴۰۳ 2۰9

خواص شاهتره برای کبد چرب

چقدر با خواص شاهتره برای کبد چرب آشنا هستید؟ شاید نام عرق کاسنی برای رفع مشکلات پوستی و کبد چرب برای شما آشنا باشد اما در کنار عرق کاسنی، شاهتره نیز خواص قدرتمندی برای بدن از جمله سلامت کبد دارد. عرق شاهتره علی رغم خواص بی شمارش برای بدن، طعمی نسبتا تلخ دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند شاهتره را در قالب فرآورده های دارویی مصرف کنند.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی به دست خواهید آورد:

  • چرا درمان زودهنگام کبد چرب اهمیت دارد؟
  • بهترین راه پیشگیری و درمان کبد چرب چیست؟
  • آشنایی با خواص شاهتره برای کبد چرب و دیگر فواید آن

چرا درمان زودهنگام کبد چرب اهمیت دارد؟

سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای چرب باعث تجمع چربی در سلول های کبدی شده که به تبع آن موجب اختلال در عملکرد کبد می شود. متاسفانه کبد چرب روز به روز شایع تر شده و در صورت پیشرفت، موجب نارسایی کبدی و حتی سرطان کبد می شود. مهمتر از همه آن که این بیماری علامت خاصی ندارد و تشخیص آن با سونوگرافی یا آزمایش خون میسر است. اگرچه علائم آن در ابتدا خود را به وضوح نشان نمی دهد اما خستگی، ایجاد لک روی پوست، زردی پوست، بروز جوش و آکنه و احساس درد در کبد می تواند نشانه ای از کبد چرب باشد.

خواص شاهتره برای کبد چرب
خواص شاهتره برای کبد چرب

آیا سرطان روده بزرگ قابل درمان است؟

اینجا کلیک کنید 👈 سرطان روده بزرگ چه علائمی دارد؟ درمان آن چیست؟

بهترین راه پیشگیری و درمان کبد چرب چیست؟

درست حدس زده اید، رژیم غذایی ناسالم موجب کبد چرب می شود، پس طبیعی است که شما برای داشتن کبدی سالم باید الگوی غذایی خود را تغییر دهید. نه تنها باید مصرف غذاهای چرب را به حداقل برسانید بلکه می توانید از گیاهان دارویی جهت دفع سموم از کبد استفاده کنید. خواص شاهتره برای کبد چرب بیش از هر چیزی توسط پزشکان طب سنتی مورد تایید قرار گرفته است. در واقع شاهتره علاوه بر آن که زردی پوست را برطرف می کند باعث می شود تا میزان کلسترول موجود در رگ ها و کبد نیز کاهش یابد.

آشنایی با خواص شاهتره برای کبد چرب و دیگر فواید آن

شاهتره سرشار از آنتی اکسیدان است و چه چیزی بهتر از این می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. در واقع از بین بردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از عدم ابتلا به انواع بیماری ها با وجود آنتی اکسیدان ها صورت می گیرد. به طور کلی رادیکال های آزاد در صورت تجمع بیش از حد می توانند به بافت های بدن از جمله کبد آسیب برسانند و باعث سرطان شوند. عرق شاهتره همچنین باعث کاهش دمای بدن می شود که به سلامت کبد نیز کمک می کند.

چربی بیش از حد در بدن و خون، نه تنها به کبد آسیب می رساند بلکه موجب ایجاد انواع آکنه بر روی پوست می شود. مشکلات پوستی نیز به تبع داشتن کبد چرب به مرور بیشتر خودنمایی می کنند. بنابراین خواص شاهتره برای کبد چرب و سلامت پوست در کنار یکدیگر باعث می شود تا چربی کبد و پوست همزمان کاهش یابند.

دیگر خواص شاهتره

حتی اگر به کبد چرب مبتلا نباشید باز هم مصرف شاهتره و عرق آن یا فرآورده های حاوی شاهتره برای افرادی که به ویژه طبع گرمی دارند بسیار توصیه می شود. بسیاری از مشکلات و مسائل پزشکی به کمک شاهتره نیز برطرف می شود. از جمله:

  • شاهتره به کاهش التهاب پوست و روشن کردن آن کمک می کند.
  • خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی شاهتره موجب درمان آرتریت می شود.
  • کنترل و تنظیم ضربان قلب، کمک به کاهش غلظت خون از دیگر خواص شاهتره است.
  • عرق شاهتره موجب تقویت قدرت بینایی و پاک سازی چشم می شود.
  • شاهتره یک قاعده آور طبیعی است و مصرف آن به افرادی که دچار یائسگی زودرس شده اند به شدت توصیه می شود.
  • شاهتره یک آنتی باکتریال قوی است.

جهت دریافت شاهتره با دوز کافی و مناسب می توانید از قرص آنتوم استفاده کنید. ترکیبات گیاهی این قرص تنها محدود به شاهتره نمی شود بلکه کاسنی، برگ شوید و لیمو عمانی موجود در این داروی گیاهی باعث شده تا خواص شاهتره برای کبد چرب و قابلیت های درمانی آن تقویت شود. با مصرف این قرص می توانید چربی خون خود را کنترل کنید ضمن آن که مشکلات صفراوی نظیر کولیک را نیز برطرف خواهید کرد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص آنتوم

 

سخن پایانی

شاهتره، این گیاه یک ‌ساله علفی، در مناطق گوناگونی از جهان رشد می‌کند. طبع سرد شاهتره باعث شده تا خواص شاهتره برای کبد چرب و دیگر اعضای بدن مورد توجه پزشکان طب سنتی قرار بگیرد. برای آشنایی بیشتر با خواص شاهتره برای کبد چرب و دیگر داروهای گیاهی موثر در درمان کبد چرب می توانید به دسته محصولات کبد چرب در وبسایت داروخانه اینترنتی درمانگیاه مراجعه کنید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×