» سلامت » عوارض قرص آناهیل
عوارض قرص آناهیل

عوارض قرص آناهیل

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳ 2۰45

عوارض قرص آناهیل

قرص آناهیل از جمله داروهای گیاهی پرکاربرد است که خواص بسیاری دارد. ترمیم زخم و درمان سوختگی معروف ترین علت مصرف این قرص است. اما آنچه برای بسیاری از افراد پیش از مصرف هر دارویی پرسش برانگیز است بررسی عوارض دارو است. خوشبختانه داروهای گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی از عوارض بسیار ناچیزی برخوردار هستند اما با وجود این ادعا، نباید از کنار مکمل های گیاهی به سادگی گذشت. پیش از مصرف بهتر است مانند هر داروی دیگری، با عوارض قرص آناهیل آشنا شوید.

برای شناخت عوارض قرص آناهیل در ابتدا باید ترکیبات آن بررسی شود. با مطالعه این مقاله علاوه بر عوارض قرص آناهیل اطلاعات زیر را به دست خواهید آورد:

  • قرص آناهیل چیست؟
  • عوارض قرص آناهیل
  • تداخلات دارویی قرص آناهیل

قرص آناهیل چیست؟

قرص آناهیل از ساقه گیاه آناناس به دست می آید. موثرترین ماده اصلی آناناس ماده ای به نام بروملین است. بروملین در ترمیم و جوش خوردن بخیه نقش موثری ایفا می کند، به همین دلیل است که پزشکان پس از عمل جراحی، بیماران را تشویق به مصرف کمپوت آناناس می کنند. بروملین همچنین در درمان استئوآرتریت، بیماری قلبی و سینوزیت نیز فواید بسیاری دارد. ترمیم جای سوختگی دیگر علت اصلی مصرف بروملین به صورت موضعی است.

عوارض قرص آناهیل
عوارض قرص آناهیل

بروملین چیست؟

بروملین یک مخلوط آنزیمی هضم کننده پروتئین است که از ساقه، میوه و آب گیاه آناناس به دست می آید. سابقه استفاده از آن برای درمان بیماری های پزشکی، عمدتاً در سراسر آمریکای مرکزی و جنوبی، به چندین قرن می رسد.

در حال حاضر به عنوان یک مکمل غذایی طبقه بندی می شود و به طور کلی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان یک ماده ایمن شناخته می شود .

بروملین ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر داروها استفاده شود. مردم از بروملین به صورت موضعی، برای از بین بردن پوست مرده ناشی از سوختگی و به صورت خوراکی، برای کاهش التهاب و تورم – به ویژه مجرای بینی – استفاده می کنند. بروملین همچنین به عنوان کمک کننده گوارشی، برای آرتروز و کاهش درد در عضلات دردناک استفاده می شود.

هنوزم قدرت روغن های موضعی واسه درمان بیماری ها رو نادیده می گیری؟

این مقاله رو بخون 👈 ۹ روغن برای درد مفاصل، کمردرد، زانو درد و…

بهترین شیوه مصرف و دوز دریافتی بروملین

بروملین را می توان از طریق قرص آناهیل محصول شرکت سلامت پرمون امین مصرف کرد. این ماده اگرچه از آناناس استخراج می شود، اما خوردن آناناس یا نوشیدن آب آن دوز کافی برای موثر بودن بروملین را فراهم نمی کند، به همین دلیل بهترین طریقه مصرف آن دریافت از طریق قرص یا کپسول است.

هنگام استفاده از بروملین، مهم است که در مورد طریقه استفاده از آن با پزشک خود صحبت کنید و دستورالعمل های دوز ارائه شده را دنبال کنید. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که بروملین را همراه با وعده های غذایی به منظور کمک به هضم غذا یا با معده خالی برای کاهش التهاب مصرف کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص آناهیل

کپسول آناهیل 500

عوارض قرص آناهیل

مانند تمام مکمل ها، مهم است که قبل از استفاده از قرص آناهیل با پزشک خود صحبت کنید. بروملین ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی خفیفی ایجاد کند، به ویژه زمانی که در دوزهای بالا مصرف شود. عوارض قرص آناهیل عبارتند از:

  • اسهال
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • خونریزی قاعدگی شدیدتر از حد طبیعی

اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین، پراداکسا و غیره استفاده می کنید، از مصرف آناهیل خودداری کنید. آناهیل ممکن است اثر ضد پلاکتی روی خون داشته باشد و احتمال خون ریزی بیش از حد را افزایش دهد. به همین دلیل، اجتناب از مصرف بروملین قبل و بعد از جراحی نیز مهم است.

بروملین نباید توسط افرادی که به آناناس یا سایر موادی که ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک در آناناس شود (واکنش متقابل) استفاده شود. این مواد عبارتند از:

  • گرده چمن
  • لاتکس
  • کرفس
  • رازیانه
  • هویج
  • گندم

آنتی بیوتیک ها

بروملین می تواند بر نحوه جذب آنتی بیوتیک ها توسط بدن شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، می تواند میزان جذب آموکسی سیلین یا تتراسیلین توسط بدن را افزایش دهد. مصرف بروملین همزمان با آموکسی سیلین یا تتراسایلین می تواند عوارض آموکسی سیلین یا تتراسایکلین را افزایش دهد.

عوارض قرص آناهیل
عوارض قرص آناهیل

سخن پایانی

بروملین یک ماده طبیعی است که از آناناس به دست می آید. این ماده به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است و اثرات مثبت و قابل توجهی بر درمان چندین بیماری از جمله سوختگی، آرتروز و سرطان دارد. برای دریافت مقادیر کافی از بروملین و بهره مندی از خواص آن می توانید قرص آناهیل محصول شرکت سلامت پرمون امین را مصرف کنید. اگر به آناناس حساسیت ندارید، در صورت رعایت دوز استاندارد مطابق دستور العمل، عوارض قرص آناهیل اندک و ناچیز است.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×