» سلامت » بهترین قرص برای تنبلی تخمدان
بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

خرداد ۲۱, ۱۴۰۳ 12۰113

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

دچار تنبلی تخمدان و یا سندرم تخمدان پلی کیستیک هستید؟ اگر در این صفحه قرار دارید احتمالا تنها یک هدف شما را به این نقطه هدایت کرده است و آن یافتن بهترین قرص برای تنبلی تخمدان است.

پریودهای نامنظم، موهای زائد در صورت و بدن و وجود کیست در تخمدان به اندازه کافی آزاردهنده هست تا هرچه زودتر بخواهید از این وضعیت رهایی یابید. با این مقاله همراه باشید تا ضمن معرفی انواع گزینه های درمانی و بهترین قرص برای تنبلی تخمدان اطلاعات زیر را به دست آورید:

  • سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست؟
  • چه چیزی باعث تنبلی تخمدان می شود؟
  • علائم رایج سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • عدم درمان تنبلی تخمدان چه بلایی سر بدن شما می آورد؟
  • درمان های رایج پزشکی
  • بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

متاسفانه بسیاری از زنان دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند اما از این وضعیت آگاه نیستند. سندرم تخمدان پلی کیستیک یک مشکل هورمونی است که زنان را در سنین باروری (۱۵ تا ۴۴ سالگی) تحت تاثیر قرار می دهد.

تنبلی تخمدان وضعیتی است که بر سطح هورمونی زنان تاثیر می گذارد و به دلیل عدم تعادل آندروژن ها ایجاد می شود.

زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مقادیر بالاتر از حد طبیعی هورمون های مردانه تولید می کنند. این عدم تعادل هورمونی باعث می شود بدن آن ها دوره های قاعدگی را نادیده بگیرد و شانس باردار شدن را سخت تر کند.

تنبلی تخمدان همچنین باعث سندروم متابولیک می شود. شرایطی که می تواند در درازمدت شانس ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش دهد. به همین دلیل است که عدم درمان و نادیده گرفتن بهترین قرص برای تنبلی تخمدان این وضعیت را در آینده می تواند برای بدن وخیم کند.

عفونت واژینال داری و به فکر درمان هستی؟

این مقاله رو بخون 👈 بهترین شیاف گیاهی برای درمان عفونت زنان

چه چیزی باعث تنبلی تخمدان می شود؟

پزشکان دقیقا نمی دانند چه چیزی باعث تنبلی تخمدان می شود. آن ها معتقدند که سطوح بالای هورمون های مردانه مانع از تولید هورمون های تخمدان ها و ساخت تخمک به طور طبیعی می شود.

ژن ها، مقاومت به انسولین و التهاب همگی با تولید بیش از حد آندروژن مرتبط هستند و می توانند شانس تنبلی تخمدان را افزایش دهند.

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان
بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

علائم رایج سندروم تخمدان پلی کیستیک

شایع ترین علائم تنبلی تخمدان عبارتند از:

  • پریودهای نامنظم عدم تخمک گذاری مانع از ریزش پوشش داخلی رحم در هر ماه می شود. برخی از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمتر از هشت بار در سال پریود می شوند یا اصلا هیچ پریودی را در سال تجربه نمی کنند.
  • خونریزی شدید در تنبلی تخمدان دیواره رحم برای مدت طولانی تری ایجاد می شود، بنابراین دوره های پریود در صورت وجود می تواند سنگین تر از حالت عادی سپری شود.
  • رشد مو بیش از ۷۰ درصد از زنان مبتلا به این عارضه روی صورت و بدن خود – از جمله پشت، شکم و سینه – شاهد رشد موی زائد هستند. رشد موهای زائد هیرسوتیسم نامیده می شود.
  • آکنه هورمون ‌های مردانه می ‌توانند پوست را چرب‌تر از حد معمول کنند و باعث ایجاد جوش‌ در نواحی صورت، سینه و قسمت بالای کمر شوند.
  • افزایش وزن تا ۸۰ درصد از زنان مبتلا به تنبلی تخمدان دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.
  • طاسی الگوی مردانه در تنبلی تخمدان، موهای سر نازک تر شده و ریزش مو رایج است.
  • تیره شدن پوست لکه های تیره پوست می توانند در چین های بدن مانند چین های روی گردن، کشاله ران و زیر سینه ها ایجاد شوند.
  • سردرد تغییرات هورمونی می تواند باعث سردرد در برخی از زنان شود.

عدم درمان تنبلی تخمدان چه بلایی سر بدن شما می آورد؟

سطح آندروژن بالاتر از حد طبیعی می تواند بر باروری و سایر جنبه های سلامتی شما تأثیر بگذارد بنابراین عدم درمان و عدم مصرف بهترین قرص برای تنبلی تخمدان عواقب زیر را در پی خواهد داشت:

ناباروری

برای باردار شدن باید تخمک گذاری کنید. در تنبلی تخمدان، بدن تعداد کافی تخمک، برای بارور شدن آزاد نمی کند. یکی از علل اصلی ناباروری در زنان، سندروم تخمدان پلی کیستیک است.

سندرم متابولیک

تا ۸۰ درصد از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. چاقی و تنبلی تخمدان خطر ابتلا به فشار خون بالا، قند خون بالا و کلسترول را افزایش می دهند. این عوامل باهم سندرم متابولیک نامیده می شوند، سندرومی که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سکته را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

آپنه خواب

تنبلی تخمدان، باعث مکث های مکرر در تنفس در طول شب می شود در نتیجه خواب را مختل می کند.

آپنه خواب در زنانی که اضافه وزن دارند شایع تر است، به خصوص اگر آن ها دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز باشند. خطر آپنه خواب در زنانی که هم چاق هستند و هم تنبلی تخمدان دارند، پنج تا ده برابر بیشتر از زنان بدون تنبلی تخمدان است.

سرطان آندومتری

در طی تخمک گذاری، پوشش داخلی رحم ریزش می کند. اگر هر ماه تخمک گذاری نکنید، ممکن است پوشش داخلی ایجاد شود. پوشش ضخیم رحم می تواند خطر ابتلا به سرطان آندومتر را افزایش دهد.

افسردگی

تغییرات هورمونی و علائمی مانند رشد موهای ناخواسته می تواند بر احساسات شما تأثیر منفی بگذارد. بسیاری از مبتلایان به تنبلی تخمدان در نهایت افسردگی و اضطراب را تجربه می کنند.

با مصرف بهترین قرص برای تنبلی تخمدان هرچه سریع تر می توانید خود را از عواقب این بیماری نجات دهید.

افسردگی فصلی چیست
افسردگی و بهترین قرص برای تنبلی تخمدان 

درمان های رایج پزشکی

درمان تنبلی تخمدان معمولا با تغییرات سبک زندگی مانند کاهش وزن، رژیم غذایی و ورزش شروع می شود و با مصرف بهترین قرص برای تنبلی تخمدان مسیر درمان تکمیل می شود.

از دست دادن تنها پنج تا ده درصد از وزن بدن می تواند به تنظیم چرخه قاعدگی و بهبود علائم تنبلی تخمدان کمک کند.

هر رژیمی که به کاهش وزن کمک کند می تواند در کاهش علائم موثر باشد. با این حال، برخی از رژیم های غذایی ممکن است مزایایی نسبت به سایرین داشته باشند.

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

قرص های ضد بارداری و داروی دیابت مانند متفورمین می توانند به بازگرداندن چرخه قاعدگی طبیعی کمک کنند. کلومیفن باعث بهبود باروری در زنان مبتلا به تنبلی تخمدان می شود اما شانس دوقلوزایی و چندقلوزایی را به شدت افزایش می دهند. داروهای رفع موهای زائد می توانند به زنان کمک کنند تا موهای زائد آن ها از بین برود. لیزر موهای زائد و الکترولیز می تواند زنان را از شر موهای زائد صورت و بدن خلاص کند. اما هریک به نوعی صورت مسئله را پاک می کنند و درمانی اساسی و پایدار را ارائه نمی دهند.

پس بهترین قرص برای تنبلی تخمدان چیست؟

گیاهان، خواص شگفت انگیزی دارند اما متاسفانه ما به سادگی از آن ها عبور می کنیم. عصاره گل های گونه ای از گیاه انار دقیقا همان چیزی است که شما برای تنبلی تخمدان نیاز دارید. قرص پونیکا علاوه بر آن که بهترین قرص برای تنبلی تخمدان محسوب می شود می تواند روند بهبودی بیماری های التهابی لگن و سرویسیت، اختلالات قاعدگی و آمنوره را نیز تسریع کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص پونیکا و یائسگی

گیاه پنج انگشت از دیگر گیاهان دارویی است که به طور ویژه به رفع مشکلات زنان می پردازد. با مصرف قرص و قطره ویتاگنوس می توانید کیست تخمدان، اختلالات قاعدگی، قاعدگی های نامنظم و لکه بینی خود را درمان کنید. ویتاگنوس، بهترین قرص برای تنبلی تخمدان دیگر پیشنهاد ما به شما است.

اینجا کلیک کنید 👈 ویتاگنوس و کیست تخمدان

کرفس، انیسون و رازیانه در کنار یکدیگر خواص خود جهت درمان تنبلی تخمدان، مشکلات دوره یائسگی و دردهای رحمی را تقویت می کنند. این ترکیبات را تنها در کپسول سلرگاستر، بهترین قرص برای تنبلی تخمدان خواهید یافت.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول سلرگاستر

اگر به واسطه سندروم تخمدان پلی کیستیک، دچار افزایش قند خون، افزایش چربی و کلسترول شده اید قرص ذیابیطس حکیم به کمک شما می آید. فرمولاسیون صددرصد گیاهی و طبیعی این قرص یک انتخاب ایده آل برای رفع این مشکلات است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ذیابیطس

سخن پایانی

سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند چرخه قاعدگی زنان را مختل و باردار شدن را سخت تر کند. سطوح بالای هورمون های مردانه نیز منجر به علائم ناخواسته ای مانند رشد مو در صورت و بدن می شود.

تغییر سبک زندگی اولین درمانی است که پزشکان برای تنبلی تخمدان توصیه می کنند و اغلب به خوبی جواب می دهند. فراموش نکنید که مصرف بهترین قرص برای تنبلی تخمدان این مسیر طولانی را برای شما کوتاه تر می کند.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×