ورزشکاران همیشه به دنبال بهبود عملکرد خود هنگام تمرینات ورزشی هستند و به همان اندازه باید بر روی تغذیه خود تمرکز کنند. برای پیشی گرفتن از رقابت، ورزشکاران باید بهترین مولتی ویتامین عضله ساز و یا قرص های حجم دهنده بدنسازی را برای نیازهای مغذی خود بشناسند تا با مصرف آن ها عملکرد خود را تقویت کنند.

به عنوان یک ورزشکار حرفه ای که به دنبال فشار بیشتر و سخت‌ تر به خود هستید، احتمالا دائما به دنبال مولتی ویتامین عضله ساز هستید تا عملکرد خود را افزایش دهید. در واقع، بسیاری از ورزشکاران برتر جهان از قرص های حجم دهنده بدنسازی استفاده می ‌کنند تا به آن ها کمک کند که وزنه های سنگین تری را بلند کرده و در رقابت ها برتری پیدا کنند.

چرا ورزشکاران به مولتی ویتامین عضله ساز نیاز دارند؟

پاسخ ساده است. ویتامین ها و مکمل ها راهی آسان برای تقویت رژیم غذایی بدون افزودن کالری و چربی های غیر ضروری هستند. مطمئنا، از نظر تئوری می ‌توانید با خوردن استیک و تخم‌ مرغ در هر وعده غذایی به هدف خود یعنی ۸/۸ گرم پروتئین به ازای هر پوند(نیم کیلوگرم) از وزن بدن در روز برسید، اما برای این کار باید کلسترول، چربی و سدیم را همراه با آن مصرف کنید. از سوی دیگر، مصرف مولتی ویتامین عضله ساز و یا نوشیدن یک شیک پروتئین بدون چربی بین وعده های غذایی به شما کمک می کند تا بدون مواد اضافی، دوز بهینه را دریافت کنید.

در حالی که مکمل ‌ها یکی از رایج ‌ترین گزینه های بهبود غذایی برای ورزشکاران است، به ‌ویژه آن هایی که به دنبال عضله ‌سازی هستند، مواد مغذی زیادی وجود دارد که به شما در رسیدن به اهداف خود در طول تمرین و مسابقه کمک می ‌کند.

اگرچه می توان برخی از این مواد مغذی را از طریق غذاهایی که می خورید دریافت کنید، اما بسیاری از آن ها به طور طبیعی در مقادیر زیاد در بدن تولید نمی شوند یا به واسطه تعریق شما در طول تمرین از بین می روند. مولتی ویتامین برای ورزشکاران و مکمل های پروتئینی می تواند دقیقا نیاز شما را برطرف کند.

شما می توانید مقاله درمانگیاه درباره بهترین مولتی ویتامین برای مردان را نیز مطالعه کنید

برای مطالعه اینجا کلیک کنید 👈 بهترین مولتی ویتامین برای مردان

 

بهترین مولتی ویتامین عضله ساز

بهترین مولتی ویتامین عضله ساز

چرا یک مکمل برای همه مناسب نیست؟

یک برنامه مکمل و مصرف یک مولتی ویتامین واحد برای تمامی ورزشکاران مناسب نیست. هر ورزشکاری اهداف، چالش ‌ها و تیپ بدنی خاص خود را دارد، بنابراین انتخاب گزینه ‌های مناسب از یکی به دیگری متفاوت است. پاسخ کلیدی این است که گزینه هایی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند به اهداف خاص خود بر اساس نوع ورزش و مهارت های لازم دست یابید.

با این گفته، چند قرص مولتی ویتامین عضله ساز، تایید شده و واقعی وجود دارد که بسیاری از ورزشکاران می توانند از آن ها برای افزایش عملکرد روزانه خود استفاده کنند. در ادامه، ما برخی از بهترین مولتی ویتامین برای ورزشکاران را متناسب با اهدافشان معرفی کرده‌ ایم. هنگامی که تعیین کردید کدام یک برای شما مناسب است، با سرمایه گذاری بر روی یک بسته قرص مولتی ویتامین عضله ساز به اهداف ورزشی خود سریع تر و بهینه تر دست خواهید یافت.

به دنبال ریکاوری و عضله سازی هستید؟

مصرف مولتی ویتامین عضله ‌ساز دقیقا برای ورزشکارانی که در رقابت ‌های متمرکز بر قدرت شرکت می‌ کنند یا می‌خواهند وزن خود را افزایش دهند، ضروری است. بدنسازان، وزنه‌ برداران رقابتی، کشتی ‌گیران، بوکسورها، بازیکنان فوتبال، بازیکنان هاکی، قایقرانان، ژیمناست‌ها و امثال آن قطعا به مولتی ویتامین عضله ساز نیاز دارند. اگر به دست آوردن و حفظ توده عضلانی متراکم به شما کمک می کند تا در ورزش خود پیشرفت کنید، باید به دنبال مناسب ترین مولتی ویتامین عضله ساز برای خود باشید.

  • پروتئین

وقتی هدف شما افزایش توده عضلانی بدون چربی است، برای تحقق آن به پروتئین نیاز دارید. مصرف زیاد پروتئین بدن را به آمینواسیدهای مورد نیاز برای رشد و ترمیم توده عضلانی مجهز می کند. مصرف مکمل‌ های پروتئین بدون چربی، مانند پودر پروتئین، می ‌تواند به ترمیم سریع ‌تر بدن شما پس از یک جلسه لیفتینگ سخت کمک کند.

  • کراتین

کراتین یک اسید آمینه طبیعی است که در ماهیچه ها و مغز یافت می شود. اگرچه شما مقداری کراتین را از طریق رژیم غذایی خود دریافت خواهید کرد، به خصوص اگر غذاهای دریایی و گوشت قرمز زیادی مصرف کنید، مولتی ویتامین عضله ساز می تواند به حفظ بدن در سطوح بهینه و به افزایش وزن کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که کراتین تاثیر مثبتی بر قدرت و سرعت دارد. همچنین به افزایش توده عضلانی بدون چربی و کوتاه شدن زمان ریکاوری عضلات کمک می کند.

 

  • بهترین مولتی ویتامین عضله ساز

    بهترین مولتی ویتامین عضله ساز

     

     آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAAs)

آمینو اسیدهای شاخه دار رشد ماهیچه ها را پس از ورزش تحریک می کنند و به بدن شما اجازه می دهند تا عضله سازی کنید. علاوه بر این، BCAA  می تواند به کاهش درد موقت عضلانی کمک کند، امری که باعث می شود تا سریعا به باشگاه برگردید. آرژنین و کارنیتین از دیگر اسیدآمینه های نیمه ضروری و مهم در ساخت عضله به ویژه برای ورزشکاران حرفه ای است.

  • پتاسیم

احتمالا شنیده اید که اگر می خواهید روز بعد تمرین درد کمتری احساس کنید، باید قبل یا بعد از تمرین یک موز میل کنید. این به این دلیل است که موز مملو از پتاسیم است که می تواند به افزایش ریکاوری عضلات کمک کند. با این حال، موز تنها راه برای دریافت پتاسیم نیست. شما همچنین می توانید آن ها را از طریق سبزیجات برگ دار، لوبیا، عدس، آووکادو، کدو حلوایی، کلم بروکلی و البته مولتی ویتامین عضله ساز دریافت کنید.

قرص ال آرژنین یوروویتال

قرص ال آرژنین با ترکیبات خود اهداف شما جهت عضله سازی را تامین می کند. نمک های اسید چرب، از دیگر ترکیبات موثر این قرص در عضله سازی است. مصرف این قرص موجب بالا بردن استقامت بدن، تحریک هورمون رشد، تقویت سیستم ایمنی و کمک به افزایش قد می شود.

 

اینجا کلیک کنید 👈 ال آرژنین یوروویتال

 ارژنین 1000 یوروویتال

ارژنین 1000 یوروویتال

افزایش عملکرد و انرژی به کمک مولتی ویتامین عضله ساز

هر ورزشکاری به دنبال یافتن راهی برای بهبود عملکرد خود در باشگاه، زمین ورزشی یا تشک است. مکمل ‌های افزایش ‌دهنده عملکرد آن ‌هایی هستند که به شما کمک می‌ کنند به راحتی قدم‌ های بیشتری را طی کنید و این کار را با کارایی، چابکی، قدرت، سرعت و استقامت بیشتر نسبت به سایر رقبای خود انجام دهید. در حالی که اهداف شما بسته به ورزش شما منحصر به فرد است، ترکیبات زیر می تواند به شما کمک کند در طول برنامه ورزشی علاوه بر عضله سازی، احساس انرژی بیشتری داشته باشید.

  • مکمل‌ های انرژی

هر ورزشکاری که با یک رژیم تمرینی طاقت ‌فرسا مواجه است، می ‌داند که مصرف مکمل‌ های انرژی برای ماندن در مسیر مورد نیاز است. واقعیت این است که هیچ ورزشکاری همیشه ذخیره انرژی کامل ندارد و تمرینات سخت می تواند آن را به سرعت تخلیه کند. با این حال، برخی ویتامین ها و مواد مغذی می توانند به افزایش سطح انرژی کمک کنند، بنابراین با غلبه بر آن تمرینات سخت هر روز بهترین احساس را خواهید داشت. آداپتوژن ها، ویتامین B، آهن، منیزیم و دیگر ترکیبات معدنی می توانند به ارتقای سطح انرژی سالم کمک کنند.

  • الکترولیت ها

الکترولیت ها مواد معدنی ضروری هستند که به بدن ما کمک می کنند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد. سدیم، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و سایرین به حفظ تعادل سطح مایعات بدن، تسهیل انقباضات عضلانی، تنظیم سطح pH و انتقال سیگنال ‌ها از اعصاب به اندام ‌ها و سلول ‌های حیاتی کمک می ‌کنند.

هنگامی که الکترولیت ‌های شما کم است، ممکن است عوارض جانبی مانند سردرد، گیجی، ضعف، از دست دادن کنترل عضلانی و بی‌حالی را تجربه کنید که شما را از بهترین عملکرد باز می دارد. از آن جا که هنگام ورزش، الکترولیت ها را از طریق عرق از دست می دهیم، عدم تعادل الکترولیت به ویژه در بین ورزشکاران رایج است. اضافه کردن یک مولتی ویتامین عضله ساز همراه با وجود مواد معدنی و الکترولیت راهی عالی برای پر کردن ذخایر شماست.

  • ویتامین‌ های گروه B

ویتامین‌ های گروه B، از جمله ویتامین B12، ویتامین B6، فولات، نیاسین و غیره، نقش مهمی در بدن دارند و می ‌توانند به ورزشکاران در رسیدن به بهترین‌ عملکردشان کمک کنند. این ویتامین ها به همه چیز از تولید و سنتز سلول های جدید گرفته تا متابولیسم بدن کمک می کنند. علاوه بر این، این ویتامین ها در تبدیل غذا به انرژی و سنتز ترمیم عضلات آسیب دیده در حین ورزش موثر هستند، بنابراین می توانند به شما کمک کنند در باشگاه یا در حین مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشید.

قرص مولتی ویتامین مینرال کارن

مولتی ویتامین کارن با بیش از 26 نوع ویتامین و مواد معدنی، نیاز شما را نسبت به تمامی الکترولیت ها و ویتامین های مورد نیاز در طول تمرین برطرف می کند. ترکیبات این قرص مولتی ویتامین عضله ساز ضمن بهبود سیستم ایمنی و دفاعی موجب افزایش سطح انرژی و رفع خستگی در ورزشکاران می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 مولتی ویتامین مینرال کارن

 ویتامین ماینرال کارن5

ویتامین ماینرال کارن5

به سلامت استخوان و مفاصل خود اهمیت دهید

هر ورزشکاری که مجبور است خود را تحت فشار قرار دهد تا با حداکثر سرعت کار کند یا به طور منظم درگیر حرکات تکراری است، می‌خواهد از مکمل ‌های استخوان و مفاصل استفاده کند. این مواد مغذی می توانند به حمایت از بدن در هنگام استرس، تغییرات مرتبط با افزایش سن و آسیب کمک کنند. این موارد برای ورزشکاران استقامتی، به ویژه دوندگان، بازیکنان تنیس، بسکتبالیست ها، دوچرخه سواران و هر شرکت کننده در ورزش هایی که خطر آسیب استخوان و مفاصل بالایی دارند، ضروری هستند.

  • کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که توسط بدن برای تولید و نگهداری استخوان ها استفاده می شود. اگرچه این ماده معدنی فراوان در بدن یافت می شود، اما با افزایش سن، کلسیم کاهش می یابد. به همین دلیل است که برای ورزشکاران مسن تر مکمل کلسیم بسیار اهمیت خاص خود را دارد.

  • فسفات

یکی دیگر از مواد معدنی ضروری در بدن، فسفر است. این ماده معدنی برای انواع فرآیند های تشریحی که در استخوان ‌ها، کلیه ‌ها و روده‌ ها اتفاق می ‌افتد، مهم است. فسفر برای کمک به رشد و حفظ استخوان ها و دندان های قوی و سالم اهمیت بسیاری دارد. هنگام انتخاب مولتی ویتامین برای ورزشکاران، فسفر اغلب به عنوان “فسفات” در ترکیبات مکمل ذکر می شود.

  • کلاژن

مانند کلسیم، منبع طبیعی کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد. از آن جا که این پروتئین به بدن کمک می‌کند غضروف را بسازد – ماده‌ای که شوک بین مفاصل را جذب می‌ کند – کاهش آن به واسطه افزایش سن یک زنگ خطر محسوب می شود. برای ورزشکارانی که به طور منظم استرس و فشار مکرر روی مفاصل خود وارد می‌کنند، مصرف مکمل هایی که به سلامت استخوان توجه کند، ضرورت دارد.

  • ویتامین D

ویتامین D همچنین برای سلامت استخوان ‌ها حیاتی است زیرا به بدن کمک می ‌کند مواد معدنی مورد نیاز برای ساخت و نگهداری استخوان ‌ها از جمله کلسیم و فسفر را جذب کند. تقریبا نیمی از جمعیت دچار کمبود ویتامین D هستند، بنابراین مطمئن شوید که خطر ابتلا به آن را با مصرف مکمل ‌ها و مولتی ویتامین عضله ساز خنثی کنید.

کپسول مولتی کمپلکس ویتالی تون

مولتی ویتالی تون از جمله قرص های موثر در حفظ سلامت عمومی بدن و بهبود سیستم ایمنی تحت لیسانس سوئیس در شرکت ویتافارمد تولید می شود. ترکیبات این مولتی ویتامین با وجود انواع املاح و ویتامین های مورد نیاز، به حفظ سلامت و استحکام استخوان ها کمک بسیاری می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 مولتی کمپلکس ویتالی تون

مولتی کمپلکس ویتالی تون

مولتی کمپلکس ویتالی تون

تاثیر مولتی ویتامین در بهبود عملکرد بدن

علاوه بر مکمل ‌های ذکر شده، بسیاری از ورزشکاران می ‌توانند با مصرف مولتی ویتامین عضله ساز عملکرد عمومی بدن نظیر سلامت قلب، سیستم ایمنی، سیستم گوارش و ذهن را بهبود ببخشند. مکمل ‌های زیر می ‌توانند به ورزشکاران کمک کنند تا در طول تمرین و مسابقه بهترین احساس را داشته باشند.

  • منیزیم

منیزم به عنوان یک بخش ضروری در یک مولتی ویتامین عضله ساز با کیفیت بالا برای سلامت قلب و عروق مهم است. منیزیم با تنظیم سیگنال های عصبی و انقباضات ماهیچه ای به سلامت قلب کمک می کند. اگر از مصرف دوز کافی از این ماده معدنی دریغ کنید، ممکن است آریتمی (ضربان قلب نامنظم) و سایر نگرانی های قلبی عروقی را تجربه کنید.

  • مولتی ویتامین

رژیم غذایی خود را با یک مولتی ویتامین عضله ساز باکیفیت تکمیل کنید تا مطمئن شوید که در طول روز، جلسات تمرینی سخت خود را به بهترین شکل سپری خواهید کرد. بهترین بخش این است که بسیاری از مواد مغذی ذکر شده را می توان در مولتی ویتامین ها یافت. با مصرف یک مولتی ویتامین دیگر ملزم به خوردن انواع قرص های ویتامین در طول هفته نخواهید بود.

قرص دیلی فرش

قرص دیلی فرش از جمله قرص های حجم دهنده بدنسازی با وجود ترکیبات معدنی و ویتامین های خود در حفظ سلامتی عمومی بدن موثر است. تولید انرژی و کاهش خستگی، تقویت سیستم ایمنی، تقویت حافظه از دیگر خواص این مکمل است. علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی، جینسینگ موجود در ترکیبات این قرص در رفع ضعف قوای ذهنی و جسمی ورزشکاران عمل می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص دیلی فرش

 فرش 2

فرش 2

ورزشکاران اغلب نسبت به یک فرد معمولی نیاز به کالری و مواد مغذی بیشتری دارند. بسته به میزان سوزاندن آن ها در روز، ممکن است به بیش از 3000 کالری در روز نیاز داشته باشند. از آن جا که انرژی برای ورزش کردن از دریافت مواد مغذی به دست می آید، دریافت مولتی ویتامین عضله ساز و مکمل ها امری ضروری است.

فرقی نمی‌کند شما یک ورزشکار آماتور یا یک رقیب حرفه ای در مسابقات باشید، بهینه ‌سازی رژیم غذایی خود با مولتی ویتامین عضله ساز قطعا تلاش های شما را بی پاسخ نمی گذارد.

ما یک راهنمای جامع جهت انتخاب بهترین مولتی ویتامین عضله ساز به شما ارائه کردیم. چنانچه در این رابطه سوالی دارید آن را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.