طبیعت از قدیم الایام منبع بسیاری از مواد مغذی بوده است. از ماسک ‌های زیبای صورت که باعث زیباتر شدن چهره می شوند تا درمان گیاهی ریزش مو که موی افراد را پرحجم و زیبا می‌کنند.

گیاهان موثر جهت تقویت سلامت مو فراوان هستند. استفاده از کرم، سرم یا ماسک موی گیاهی روی پوست سر همراه با ماساژ می تواند به تحریک فولیکول های مو و رشد بیشتر مو کمک کند.

امروزه ریزش مو یکی از نگرانی های رایج برای همه است. هم مردان و هم زنان به دلایل زیادی مانند استرس، تغییرات محیطی، کمبود مواد معدنی و ویتامین، عدم تعادل هورمونی، سوء مصرف مواد شیمیایی شدید و غیره دچار مشکلات ریزش مو می شوند.

برخی از مسائل پزشکی مانند تیروئید، آرتریت، افسردگی، سرطان و مشکلات قلبی نیز باعث ریزش مو یا نازک شدن مو می شوند.

در دوران بارداری، هورمون ها همچنان در نوسان هستند که باعث ریزش موی شدید در زنان می شود.

با این حال طبیعت، همیشه راه حل های زیادی برای هر مشکلی دارد. شما می توانید رشد موهای خود را به طور طبیعی تحریک کنید. برای هزاران سال، گیاهان طبیعی با تقویت رشد موی سالم، مو و پوست سر را تغذیه کرده اند. اما آیا شامپو های گیاهی برای رشد مو و درمان گیاهی ریزش مو موثر است؟

درمانگیاه در ادامه به معرفی شش عصاره گیاهی موثر در سلامت مو می پردازد.

درمان گیاهی ریزش مو در مردان و زنان

1- آلوئه ورا و خواص شگفت انگیز آن

آلوئه ورا برای مراقبت از مو یا پوست یک گیاه فوق العاده محسوب می شود. برای تشویق رشد موی سالم، به یک PH خوب و متعادل نیاز دارید. اینجاست که ژل آلوئه ورا پا به عرصه ظهور می گذارد. این گیاه به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کند و به عنوان درمان گیاهی ریزش مو در زنان و مردان دارای اثرات مهم است.

به سادگی محصولات حاوی آلوئه ورا را روی موهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید ترکیبات آن ها به تغذیه کامل مو عمل کند. رسیدگی به موها تنها به مصرف شامپو اختصاص ندارد. محصولاتی نظیر ماسک مو نیاز به استفاده صحیح و مداوم جهت دریافت بهترین نتیجه را دارند. ماسک مو داخل حمام بیول با عصاره آلوئه ورا یک محصول عالی برای تقویت موهای آسیب دیده است. این ماسک به عنوان یک آبرسان برای موهای خشک عمل می کند.

درمان گیاهی ریزش مو با آلوئه ورا - درمانگیاه

آلوئه ورا: درمان گیاهی ریزش مو

2- موهای پرپشت با دارچین

دارچین یک ادویه همه کاره غنی از انواع آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. متخصصان پوست و مو معتقد هستند دارچین نه تنها برای کنترل عفونت و التهاب سینوسی، بلکه حتی برای مشکلات مو مفید است. مواد مغذی حیاتی مانند پروسیانیدین موجود در دارچین فولیکول های مو را تحریک کرده و به رشد سریع تر کمک می کند. همچنین به مقابله با ریزش مو می پردازد. مطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند به کنترل ریزش مو و جلوگیری از طاسی کمک کند. شایان ذکر است که خواص ضد میکروبی دارچین از عفونت پوست سر نیز جلوگیری می کند.

شامپو ریزش مو نچرال بیوتی حاوی عصاره دارچین محصولی مناسب برای شسشتوی روزانه مو است. این شامپو با افزایش گردش خون در پوست سر، فولیکول ها را تقویت کرده و در درمان گیاهی ریزش مو به صورت تخصصی عمل می کند. شامپو نچرال بیوتی حاوی دارچین ضمن برطرف کردن شوره و پوسته های ریز در پرپشت شدن موها موثر است. این شامپو برای انواع موهای چرب، خشک و معمولی مناسب است.

 

3- افزایش رشد مو با انار

آیا آرزوی موهای براق و بلند دارید؟ انار مملو از آنتی اکسیدان هایی است که فولیکول های مو را قوی تر می کند و گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد، عواملی که به تحریک رشد مو کمک می کنند. برای شروع روزتان با کمی توجه به سلامت موهایتان، ماسک موی انار را در روتین بهداشتی خود بگنجانید.

ماسک موی انار سان وی ساخت کشور ایران به صورت تخصصی میزان رطوبت مو را افزایش داده و فولیکول های مو را تقویت می کند. این محصول با وجود عصاره انار به طور ویژه از موهای رنگ شده محافظت کرده و آن ها را احیا می کند. هسته انار موجود در این ماسک مو حاوی اسید لینولئیک و اسید استئاریک می شود. این دو اسید چرب موها را نرم و هیدراته می کند.

درمان گیاهی ریزش مو با انار

درمان گیاهی ریزش مو با انار

4- چگونه کافئین به موهای شما کمک می کند؟

افزودن مرطوب کننده به موهایتان کمک می کند که کمتر بی روح، شکننده و خشک به نظر برسند. با این حال، قهوه حاوی فلاونوئیدهایی است که بازسازی مو را تشویق می کند. کافئین می تواند به کاهش تیرگی موهای شما کمک کند. ساقه مو را صاف می کند درنتیجه در کاهش موخوره موثر است. کافئین، روغن طبیعی مو را از بین نمی برد بلکه می تواند به حفظ رطوبت و ایجاد درخشندگی طبیعی کمک کند. افزایش گردش خون به رساندن مواد مغذی به ریشه مو کمک می کند و در نتیجه موها زیباتر و سالم تر نشان می دهد.

با افزایش سن، هم مردان و هم زنان دچار ریزش مو می شوند. شامپوهای غنی از کافئین، محصولی موثر در درمان گیاهی ریزش مو در مردان و زنان است. چه چیزی بهتر از آن می تواند باشد که شامپوی منتخب شما سرشار از کافئین باشد و هیچ سولفاتی در فرمولاسیون خود نداشته باشد؟ شامپو کافئین طبیعی سان وی تقویت کننده مو و بدون سولفات، ضخامت، استحکام و حجم مو را افزایش می دهد. این شامپو در محتویات خود حاوی سیلیس است. سیلیس به درخشندگی بیشتر موها کمک می کند.

5- کالاندولا یا گل همیشه بهار

گل همیشه بهار، یک گیاه شفابخش فوق العاده با کاربردهای فراوان است. این گیاه یکی از اعضای خانواده بومی اروپا است، اما اکنون در سراسر جهان کشت می شود. شکوفه های کالاندولا معروف به گل همیشه بهار رایج ترین قسمت گیاه مورد استفاده در محصولات گیاهی است. روغن کالاندولا وقتی روی موها استفاده می شود فواید خاص خود را دارد.  به دلیل خواص درمانی طبیعی کالاندولا، عصاره این گیاه می تواند شرایط پوست سر را بهبود بخشد و در نتیجه موهای سالم تری ایجاد کند. این گیاه پوست سر را مرطوب می کند و شرایطی مانند خشکی، شوره سر، اگزما و درماتیت را برطرف می کند. علاوه بر آن، تحریکات و التهاب پوست سر را تسکین می دهد. فولیکول های مو را سالم می کند، به رشد مو کمک می کند.

شامپو حاوی کالاندو از بهترین انتخاب ها جهت درمان گیاهی ریزش مو در مردان و زنان است. شامپو کالاندولا محصول شرکت سان وی از دیگر محصولات بدون سولفات است. این شامپو علاوه بر مو، برای پوست بدن نیز استفاده می شود و به طور اختصاصی برای کودکان طراحی شده است. روغن طبیعی این محصول از پوست و موهای حساس خردسالان محافظت کرده و عاری از هرگونه ماده شیمیایی است. دیگر ویژگی های مهم این شامپو، شامل رطوبت رسانی، تقویت موها و کاهش التهابات پوست سر می شود.

6- روغن هسته زیتون

روغن زیتون جهت کمک به مبارزه با تمام مشکلات رایج زیبایی به کار می رود. این روغن به عنوان یک حالت دهنده طبیعی برای موهای شما عمل می کند و به مقابله و پیشگیری از مشکلات مختلف کمک می کند. شوره سر نتیجه خشکی و تحریک پوست سر است که در نهایت منجر به پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. عناصر موجود در روغن زیتون به آبرسانی مجدد پوست سر و مراقبت از هر نوع عفونت قارچی روی آن کمک می کند. از آن جا که روغن زیتون یک نرم کننده طبیعی است، موهای شما را نیز آبرسانی می کند. استفاده منظم می تواند موها را صاف و نرم کند.

شامپوهای حاوی روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سلامت پوست سر و مو را تقویت می کند. ضمن تغذیه موها، آن ها را حالت می دهد و از هر گونه آسیبی جلوگیری می کند. این شامپو احتمال خشک شدن مو را کاهش می دهد. یکی از مزایای اصلی شامپو روغن زیتون برای مو این است که به محافظت از پروتئین کراتین در موهای شما کمک می کند و رطوبت را حفظ می کند.

شرکت پتال فرش ایران به نمایندگی از شرکت اصلی پتال فرش در آمریکا به تولید شامپو روغن زیتون برای موهای خشک می پردازد. موهای خشک نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند. در این شامپو خاصیت نرم کنندگی و حالت دهندگی به واسطه ویتامین های E، F، مواد معدنی نظیر پتاسیم، کلسیم، آهن و سلنیوم در روغن هسته زیتون و روغن هسته انگور صورت می گیرد. پلی کواترنیوم 10 موجود در این شامپو باعث ترمیم شکاف های انتهای پایین مو می شود. حالت پذیری بهتر مو و افزایش رطوبت از دیگر خواص این شامپو است.

درمان گیاهی ریزش مو در زنان روغن زیتون

درمان گیاهی ریزش مو با روغن زیتون

درمان گیاهی ریزش مو و رویش مجدد (با محصولات درمانگیاه)

ریزش مو به خودی خود شما را بیمار نمی کند، اما می تواند ناراحت کننده باشد و بر سلامت روان و عزت نفس شما تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که محصولات طبیعی بهترین انتخاب در درمان گیاهی ریزش مو در زنان و در مردان است.

داروکده آنلاین درمانگیاه به عنوان یک پایگاه جامع مرتباط با گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات و داروهای گیاهی مرتبط با سلامت را در دسته های گوناگون در اختیار دارد. انواع شامپوها و محصولات تخصصی جهت درمان گیاهی ریزش مو در دسته تقویت کننده مو و ضد ریزش قابل مشاهده و سفارش است.