آیا شما هم با دیدن لک های روی صورتتان احساس ناراحتی می کنید؟ قطعا اولین نفر نیستید. بسیاری از افراد به دلیل این عیوب روی پوست، اعتماد به نفس پایینی دارند. با این حال جای نگرانی نیست. راهکارهای زیادی برای کنترل لک و از بین بردن آن وجود دارد.

در این مسیر آن چه اهمیت دارد این است که بهترین و مناسب ترین روش درمانی را انتخاب کنید. درمان لک صورت در صورتی می تواند رضایت بخش باشد که از نوع پوست خود، بهترین روش های درمان، نوع لک و بسیاری از موارد دیگر آگاهی داشته باشید.

مردم بر اساس طب سنتی از روش های خانگی زیادی برای از بین بردن لکه های صورت استفاده می کنند. اگرچه خیلی از این موارد از نظر علمی ثابت نشده اند، اما نتایج موثری به همراه داشته اند. درمان لک صورت با داروهای گیاهی و درمان لکه صورت با لیزر نیز از دیگر راه های رایج و پرطرفدار است. اما همان طور که ذکر شد آن چه یک درمان را مثمرثمر و مفید می کند آگاهی از بهترین و مناسب ترین روش متناسب با نیاز افراد است.

بنابراین داروخانه اینترنتی درمانگیاه در ادامه به معرفی چند راهکار جهت از بین بردن لک صورت می‌ پردازد.

چند نوع لک صورت وجود دارد؟

لک به هر نوع علامت، لکه، تغییر رنگ یا نقصی گفته می شود که روی پوست ظاهر شود. لکه های صورت ممکن است ناخوشایند و از نظر عاطفی ناراحت کننده باشند، اما بیشتر آنها خوش خیم هستند و تهدید کننده زندگی نیستند. با این حال، برخی از لکه ها می توانند نشانه سرطان پوست باشند.

آکنه، لکه های ناشی از افزایش سن، و خال های مادرزادی از انواع لکه های صورت هستند. بسته به علت، گزینه های درمانی مختلفی در دسترس شماست. گاهی اوقات ممکن است برای ارزیابی لک صورت مجبور شوید به پزشک خود مراجعه کنید. اما در بسیاری از موارد می توان این لک ها را به سادگی و با رعایت چند دستور العمل از بین برد.  

از بین بردن لک صورت با لیزر

در چند دهه گذشته، استفاده از لیزر های زیبایی پوست باعث شده که لک ها مانند گذشته دائمی نباشند. چه بخواهید آثار ناشی از آکنه را به حداقل برسانید، یا لکه های نور خورشید را از بین ببرید، مهم است که بدانید کدام روش برای مشکل خاص پوست شما بهترین است. لایه برداری پوست با لیزر کمک می کند تا پوست افراد صاف تر، جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.

لیزر دی اکسید کربن برای از بین بردن پوست مرده و تحریک تولید پوست جدید و جوان استفاده می شود. لیزر همچنین به تقویت کلاژن پوست کمک می کند. لایه برداری پوست با لیزر برای مدیریت لکه های ناشی از آفتاب، اسکارهای آکنه، رنگدانه ها و چین و چروک های پوست عالی است.

اگرچه درمان لک صورت با لیزر یک راه محبوب در میان افراد است اما متاسفانه این راه حل عوارض خاص خود را دارد. از جمله شایع ترین عوارض رفع لک صورت با این روش می توان به تغییر رنگ پوست اشاره کرد. متاسفانه بعد از جلسات لیزر ممکن است پوست شما تیره، سفید یا قرمز شود.

برخی افراد دچار درد و سوزش در ناحیه نیز می شوند. التهاب، عفونت، خشکی پوست و حساسیت به نور از دیگر عوارضی است که ممکن است بیمار را دچار کند. با وجود این عوارض بسیاری از متخصصان پوست توصیه می کنند تا لیزر آخرین گزینه درمانی برای درمان لک صورت باشد.   

درمان لک صورت خانگی

استفاده از ماسک های خانگی و تاثیر مطلوب آن ها در داشتن پوستی درخشان بر هیچکس پوشیده نیست. روش های خانگی یکی از راحت ترین روش ها جهت درمان لکه صورت هستند. این روش، در مقایسه با لیزر نیاز به پرداخت هزینه ای گزاف ندارد. با این حال جهت گرفتن نتیجه نیاز به صبر و ممارست فراوان است. به ویژه آن که با ماسک های خانگی نمی توان جای لک را به طور کامل از بین برد. تنها می توانید در دراز مدت شاهد کاهش لک روی پوست خود باشید.

1- ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. خاصیت قابض آن، کمرنگ کردن لک صورت است. گوجه فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که یک درمان خانگی رایج برای آکنه محسوب می شود. اسیدهای موجود در گوجه فرنگی ممکن است به جذب چربی اضافی پوست و باز کردن منافذ آن کمک کند.

برای تهیه ماسک لایه بردار گوجه فرنگی می توانید یک قاشق چایخوری شکر را با تفاله یک گوجه فرنگی ترکیب کنید. با حرکات دورانی روی پوست بمالید. بگذارید ماسک به مدت 5 دقیقه روی پوست بماند. در نهایت با آب گرم بشویید و پوست خود را با ملایمت خشک کنید.

از بین بردن لک صورت - درمانگیاه

رایج ترین روش های درمان لک صورت

2- ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا نه تنها لک ها را درمان می کند، بلکه به رشد سلول های جدید پوست نیز کمک می کند. آلوئه ورا برای تسکین سوختگی ها و سایر بیماری های پوستی نیز مشهور است. طبق گفته کلینیک مایو، شواهد علمی خوبی وجود دارد که به درمان پوسته پوسته شدن پوست ناشی از لکه های چرب کمک می کند.

بسیاری از افراد از آلوئه ورا برای درمان پوست چرب استفاده می کنند.می توانید قبل از خواب یک لایه نازک به صورت خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند. لازم به ذکر است که آلوئه ورا باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در پوست های حساس می شود. اگر قبلا از آلوئه ورا استفاده نکرده اید، مقدار کمی از آن را روی ساعد خود آزمایش کنید. در صورتی که در عرض 24 تا 48 ساعت هیچ واکنشی ظاهر نشد، استفاده از آن بی خطر است.

با این حال توصیه می شود جهت درمان لکه صورت از کرم های حاوی آلوئه ورا استفاده کنید. آلوئه ورا در کرم های بهداشتی با مواد موثری ترکیب می شود تا بدون هیچ عارضه ای اثر مطلوب خود را بگذارد.

3- ماسک عسل

عسل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که جای زخم را کمرنگ می کند. عسل یکی از محبوب ترین دارو های طبیعی پوست است. به لطف توانایی های ضد باکتری و ضد عفونی کننده آن، برای پوست های چرب و مستعد آکنه مفید است.

این ماده همچنین یک مرطوب کننده طبیعی محسوب می شود، بنابراین به مرطوب نگه داشتن پوست و نه چرب شدن آن کمک می کند. این خاصیت به این دلیل است که مرطوب کننده ها بدون جایگزین کردن پوست، رطوبت را از سلول های پوستی جذب می کنند.

جهت استفاده از عسل برای درمان آکنه و پوست چرب، یک لایه نازک، ترجیحا خام، روی صورت خود پخش کنید. اجازه دهید تا حدود 10 دقیقه بر روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشویید.

درمان لک صورت با داروهای گیاهی

درمان لکه صورت با لیزر اگرچه سریع تر از هر روشی ما را به نتیجه مورد نظر می رساند اما عوارض خاص خود را دارد. درمان های خانگی نیز بدون عارضه هستند اما به طور قطع جای لک را از بین نمی برند. پس چه روشی می تواند سریع ترین درمان را بدون هیچ عارضه ای به ارمغان بیاورد؟

داروهای گیاهی موضعی به صورت ژل، کرم و غیره، بهترین انتخاب جهت رفع لک صورت هستند. استفاده از این کرم ها ضمن آن که مقرون به صرفه هستند، نتیجه مطلوبی نیز ایجاد می کنند. یک کرم ضد لک با فرمولاسیون گیاهی خود بهترین و سریع ترین عملکرد را برای از بین بردن جای جوش و لک صورت از خود نشان می دهند.

این داروهای گیاهی معمولا دارای اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، هیالورونیک اسید و… هستند. وجود این مواد همراه با ترکیبات گیاهی، منجر به بیشترین اثرگذاری در درمان لک صورت می شود.

درمان لک صورت - درمانگیاه

رایج ترین روش های درمان لک صورت

داروهای گیاهی موثر در درمان لک صورت در داروخانه اینترنتی درمانگیاه

کرم گیاهی ادیب ضد لک و جوش

کرم ضد لک ادیب با افزایش پروتئین سازی، سلول سازی و بازسازی سلولی در پوست افراد به رفع لک صورت می پردازد. این دقیقا همان چیزی است که پوست های دارای لک و جوش به آن نیاز دارند. کمپلکس گیاهی این محصول دارای اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی بوده در نتیجه ظاهر پوست را صاف و یکدست می کند.

قدرت اثر گذاری کرم ضد لک ادیب به گونه ای است که علاوه بر درمان لک صورت در از بین بردن لک های ناشی از بارداری و آفتاب زدگی نیز موثر است. با مصرف این کرم می توان جوش های التهابی، سرسیاه و سرسفید را نیز از بین برد.

آن چه این کرم را از سایر کرم های بازار متمایز می کند، برخورداری از امگا 3، امگا 6 و انواع ویتامین ها است. ترکیب بابونه، روغن بادام، اسطوخودوس، عصاره آویش و بنزوئیل پراکسید در کنار هم موجب تقویت خواص شگفت انگیز آن شده است.

کرم ضد لک ادیب، تنها یک کرم درمانی نیست می توان از این محصول به عنوان کرم پایه آرایش نیز استفاده نمود.

 لک گیاهی ادیب

لک گیاهی ادیب

برای خرید کرم ضد لک ادیب کلیک کنید

ژل لایه بردار و رفع جای جوش آردن حاوی اسید سالیسیلیک

ژل لایه بردار آردن، انتخابی مناسب برای پوست های چرب است. متاسفانه این نوع پوست ها، بیش از سایرین دچار آکنه می شوند. افزایش آکنه و عدم رسیدگی به سلامت پوست، به مرور تعداد لک ها را بیشتر می کند.

استفاده از محصول مناسب پوست چرب اهمیت خاص خود را دارد. ژل لایه بردار و رفع جای جوش آردن به علت وجود اسید سالیسیلیک، سلول های مرده را از بین می برد. این ژل چربی های اضافی و آلودگی را از روی پوست را برداشته و باعث می شود تا منافذ پوست کاملا باز شوند.

ژل لایه بردار آردن، فاقد پارابن و چربی بوده و ساختاری کاملا سبک دارد. علاوه بر سالیسیلیک اسید، فرمولاسیون این محصول شامل ژل آلوئه ورا، هیالورونیک اسید و اسید گلیکولیک می شود. ترکیبات این ژل باعث شده تا در کمترین زمان ممکن بدون هیچ عارضه ای، شاهد تاثیرات مثبت آن بر روی پوست خود باشید.

 لایه بردار آردن 2

لایه بردار آردن 2

مشاهده و بررسی این کرم لایه بردار قوی برای جای جوش به شما توصیه می‌شود

درمان لک صورت با داروهای گیاهی یک راه مطمئن، سریع و بدون هیچ گونه عارضه خاصی است. داروکده آنلاین درمانگیاه به عنوان یک پایگاه جامع مرتباط با گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات و داروهای گیاهی مرتبط با سلامت را در دسته های گوناگون در اختیار دارد. انواع کرم ها، لوسیون ها، ژل های لایه بردار جهت درمان لک صورت و مکمل های دارویی جهت تامین مواد مغذی به پوست در دسته مراقبت پوست قابل مشاهده و سفارش است.