درمان سیاهی دور چشم روش های مختلفی دارد که برخی از آنها مفید به فایده و برخی کاملا مضر هستند. اگر از سیاهی اطراف چشم رنج می برید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه از شر آن ها خلاص شوید.

آیا برای درمان تیرگی دور چشم پوست خود را با کانسیلر روشن تر می کنید؟ از نوعی سرم استفاده می کنید تا آن ها را از بین ببرد؟ به روش های گران قیمت نظیر جراحی بلفاروپلاستی می اندیشید؟ آیا زمان آن رسیده است که درباره کرم های ضد چروک و تیرگی پوست کمی تحقیق کنید؟

ناحیه دور چشم متناسب با رنگ طبیعی پوست ممکن است به صورت سایه های آبی، بنفش، قهوه ای یا سیاه ظاهر شود. حلقه های تیره زیر چشم، شما را خسته یا مسن تر از آن چه که هستید نشان می دهد. این، بزرگترین دلیلی است که باعث می شود تا به دنبال درمان سیاهی دور چشم باشید.

سیاهی زیر چشم دلایل زیادی دارد. افزایش سن، ژنتیک، خستگی و بسیاری از موارد دیگر، همگی می توانند باعث تیرگی دور چشم شوند. آن ها معمولاً علامت یک مشکل پزشکی نیستند اما می توانند بر میزان زیبایی افراد تاثیر منفی بگذارند و اعتماد به نفس اشخاص را نابود کنند.

حلقه های تیره زیر چشم شما معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. اما ممکن است بخواهید به دلایل زیبایی ظاهر حلقه های زیر چشم خود را روشن کنید. درمان تیرگی دور چشم از روش های خانگی مانند کمپرس سرد تا پیشنهادات پزشکی مانند لیزر درمانی را شامل می شود.

علت سیاهی زیر چشم چیست؟

سیاهی زیر چشم ممکن است به دلایل زیادی ایجاد شود. یکی از شایع ترین دلایل سیاهی دور چشم افزایش سن است. با افزایش سن، پوست زیر چشم شما شروع به شل شدن و نازک شدن می ‌کند، بنابراین رگ ‌های خونی زیر پوست بیشتر نمایان می ‌شوند. این موضوع می تواند ظاهر زیر چشم را تیره تر جلوه بدهد.

مطالعات نشان داده است که سیاهی زیر چشم ممکن است در افراد دارای سابقه خانوادگی بیشتر رخ دهد. اگزما و درماتیت تماسی می توانند باعث گشاد شدن عروق خونی زیر چشم شوند و از طریق پوست خود را نشان دهند. مالش و خاراندن چشم ها باعث تورم زیر چشم و شکستن رگ های خونی می شود. عادات بد خوابیدن باعث می شود پوست زیر چشم شما رنگ پریده به نظر برسد. رگ های خونی در این شرایط به راحتی می توانند از طریق پوست نمایان شوند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بدن را تحریک می کند تا ملانین بیشتری بسازد. ملانین رنگدانه ای است که منجر به تیره تر شدن پوست می شود. کم آبی یکی دیگر از علل شایع تیره شدن پوست دور چشم است. جهت رفع سیاهی دور چشم به اندازه کافی آب بنوشید تا مواد مغذی بهتر به این ناحیه هدایت شوند. سبک زندگی و عوامل دیگری مانند استرس، مصرف بیش از حد الکل و سیگار کشیدن می توانند باعث سیاهی زیر چشم شوند.

درمان تیرگی زیر چشم

بهترین روش درمان تیرگی زیر چشم

درمان سیاهی دور چشم به روش خانگی

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا از شر سیاهی زیر چشم خلاص شوید. درمان های خانگی اگرچه در یک بستر امن و بدون عارضه صورت می گیرند اما کسب نتیجه از آن ها زمان بر است. به ویژه آن که سبک زندگی ماشینی در دنیای امروز مانع از اجرای بسیاری از این روش ها می شود. با این حال چند گزینه خانگی برای رفع سیاهی دور چشم وجود دارد.

بیشتر بخوابید. سعی کنید هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید تا از ایجاد سایه در اطراف چشم جلوگیری کنید.

بهتر است از بالش های بیشتری استفاده کنید. برای جلوگیری از جمع شدن مایعات زیر چشم در شب، سر خود را با چند بالش اضافی بالا ببرید. این حالت ممکن است به کاهش پف کردگی چشم ها کمک کند.

استفاده از کمپرس سرد را فراموش نکنید. برای کمک به کوچک شدن رگ های خونی گشاد شده، قاشق های سرد را روی چشمان خود قرار دهید. کمپرس سرد میزان پف پلک و ظاهر سیاهی را کاهش می دهد.

برش های خیار را روی چشمان خود قرار دهید. خیار سرشار از آب و ویتامین C است و تیرگی چشم را کمتر می کند.

چای کیسه ای سرد را زیر چشم خود قرار دهید. چای کیسه ای به دلیل داشتن مقادیر موثری از کافئین و آنتی اکسیدان ها میزان گردش خون را افزایش می دهد.

 

گزینه های درمانی پزشکی برای درمان سیاهی دور چشم

اگر می‌خواهید حلقه‌ های سیاه دور چشم را به سرعت از بین ببرید، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید. آن ها می توانند به شما اطلاع دهند که چه گزینه های درمانی برای وضعیت پوست شما در دسترس است. این گزینه های درمانی ضمن آن که هزینه بر هستند لزوما ممکن است به همه افراد پیشنهاد نشوند. به ویژه آن که ممکن است عوارضی نامطلوب از خود نشان دهند. با این حال برای افرادی که به دنبال درمان سیاهی دور چشم در سریع ترین زمان ممکن هستند گزینه های پیشنهادی زیر وجود دارد.

لایه برداری شیمیایی: در روش لایه برداری شیمیایی از اسیدهای آلفا هیدروکسی برای کاهش رنگدانه زیر چشم استفاده می شود.

لیزر درمانی: روش ‌های لیزر می ‌توانند به جوانسازی و سفت شدن پوست شما کمک کنند. گزینه های لیزر غیر تهاجمی شامل لیزرهای رنگی پالسی و دایود می شود.

پرکننده ‌های بافت اطراف چشم: پرکننده ‌های تزریقی مانند ژل هیالورونیک اسید حجم کلاژن را افزایش داده و در صاف شدن پوست موثر است.

جراحی پلک: در روشی به نام بلفاروپلاستی، چربی و پوست اضافی از ناحیه چشم افراد برداشته می شود.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت: این تزریق ها می توانند پوست اطراف چشم شما را ترمیم و سرعت رشد رگ های خونی و میزان کلاژن پوست را تقویت کنند.

درمان تیرگی دور چشم

بهترین روش درمان تیرگی زیر چشم و دور چشم

کرم های ضد تیرگی و درمان سیاهی دور چشم

کرم ‌های موضعی و سفیدکننده ‌ها به عنوان یک انتخاب مطمئن، مقرون به صرفه و امن، یک گزینه درمانی در دسترس برای تمامی افراد هستند. کرم ‌های موضعی مانند ویتامین C و مواد سفید کننده می‌ توانند به روشن کردن سیاهی زیر چشم کمک کنند. انواع گوناگونی از کرم های بهداشتی در بازار وجود دارد که ادعا می کنند سیاهی زیر چشم را از بین می برند. اما همه آن ها مفید و موثر نیستند.

هنگام سفارش بهتر است به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید، زیرا ممکن است حاوی سفید کننده یا مواد دیگری باشند که برای پوست چشم ضرر داشته باشد. کرم های روشن کننده پوست اغلب حاوی موادی مانند سفید کننده کلر، جیوه و هیدروکینون هستند که همه آن ها به شدت برای پوست مضر بوده و در دراز مدت آثار مخرب ایجاد می کنند.

با این حال یافتن یک کرم مناسب کار سختی نیست. استفاده از مواد گیاهی و ترکیبات شیمیایی سالم یک راه عالی جهت رسیدن به نتیجه مطلوب است. برخی کرم های موجود در بازار مورد تایید متخصصان پوست و مو قرار دارند. این کرم ها بدون هیچ عارضه ای با یک فرمولاسیون طبیعی تولید می شوند و بهترین انتخاب برای درمان تیرگی دور چشم است.

کرم های موثر در درمان تیرگی دور چشم در داروخانه اینترنتی درمانگیاه

کرم دور چشم ضد تیرگی و پف درماتیپیک

کرم دور چشم ضد تیرگی و پف محصول شرکت داروسازی درماتیپیک مناسب خانم ها و آقایان، یک راه حل عالی برای درمان تیرگی دور چشم است. این کرم برای درمان علت حلقه ها عمل می کند، نه این که آن ها را بپوشاند. کرم درماتیپیک در کاهش خطوط ریز و علائم خستگی اطراف چشم نیز به صورت موثری عمل می کند.

سیاهی زیر چشم می تواند ناشی از رنگدانه های نامناسب پوست به دلیل اگزما، تحریک پوست، هیدراتاسیون ضعیف پوست، از دست دادن کلاژن در پوست و عوامل دیگر باشد. کرم دور چشم ضد تیرگی درماتیپیک حاوی موادی است که باعث می شود پوست زیر چشم به حالتی سالم برسند، به طوری که سیاهی دور چشم به طور طبیعی از بین برود. با استفاده منظم متوجه خواهید شد که نه تنها پوست زیر چشم روشن تر می شود، بلکه خطوط ریز نواحی چشم نیز کاهش یافته است.

برای مشاهده و بررسی کرم دور چشم درماتیپیک کلیک کنید

 دور چشم ضد تیرگی و پف درماتیپیک

دور چشم ضد تیرگی و پف درماتیپیک

کرم دور چشم الارو با خاصیت ضد چروک و ضد تیرگی

کرم روشن کننده دور چشم الارو حاوی ماتریکسیل 3000 و پپتید سولوشن است که منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. الارو در فرمولاسیون این کرم از کافئین و روغن آرگان جهت درمان سیاهی دور چشم استفاده کرده است. این کرم به عنوان یک آبرسان نیز عمل می کند. بازسازی سلول های پوستی اطراف چشم از دیگر خواص منحصر به فرد این محصول بهداشتی است.

برای مشاهده و بررسی کرم دور چشم الارو کلیک کنید

کرم دور چشم الارو

کرم دور چشم الارو

کرم دور چشم ژاک آندرل

پوست دور چشم حساسیت و ظرافت خاص خود را دارد. کرم دور چشم ژاک آندرل فاقد هرگونه حساسیت بوده و هیچ عارضه ای برای پوست اطراف چشم ایجاد نمی کند. فرمولاسیون این کرم ضد چروک بر پایه مواد موثر گیاهی است و همین باعث شده تا حتی حساس ترین پوست ها بهترین نتیجه را از آن دریافت کنند. این کرم علاوه بر درمان سیاهی دور چشم خواص مرطوب کنندگی، آبرسان، افزایش خواص ارتجاعی پوست و آنتی اکسیدانی را دارد. کلاژن، عصاره تخم یونجه و کافئین سه ترکیب گیاهی اصلی این کرم جهت رفع سیاهی دور چشم است.

برای مشاهده و بررسی کرم دور چشم ژاک آندرل کلیک کنید

 دور چشم ژاک آندرل

دور چشم ژاک آندرل

درمان سیاهی دور چشم با کرم های موضعی یک راه مطمئن، سریع و بدون هیچ گونه عارضه خاصی است. داروکده آنلاین درمانگیاه به عنوان یک پایگاه جامع مرتباط با گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات و داروهای گیاهی مرتبط با سلامت را در دسته های گوناگون در اختیار دارد. انواع محصولات بهداشتی جهت رفع سیاهی دور چشم و مکمل های دارویی جهت تامین مواد مغذی به پوست در دسته محصولات مراقبت از پوست قابل مشاهده و سفارش است.