تاثیر، فواید و خواص مکمل های ال آرژنین، ال کارنیتین و ال گلوتامین

با محبوبیت روزافزون مصرف مکمل های بدنسازی برای ورزشکاران حرفه ای، سوالات کلیدی مورد علاقه این است که خواص ال آرژنین در بدنسازی چیست؟ آیا مکمل ال گلوتامین در بدنسازی عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد؟ تاثیر ال کارنیتین و بهترین زمان مصرف آن چیست؟

اگر به دنبال جوابی برای سوالات ذکر شده و بسیاری از نکات دیگر در این رابطه هستید در جای درستی قرار دارید.

داروخانه اینترنتی درمانگیاه در ادامه به تاثیر، خواص، بهترین زمان مصرف و بسیاری از نکات دیگر در رابطه با مصرف این سه مکمل می پردازد.  

خواص ال آرژنین و ال کارنیتین در بدنسازی

خواص ال آرژنین و ال کارنیتین در بدنسازی

خواص ال آرژنین در بدنسازی

ال آرژنین یک اسید آمینه است که به بدن در ساخت پروتئین کمک می کند. بدن معمولا تمام ال آرژنین مورد نیاز خود را می سازد.

ال آرژنین در اکثر غذاهای غنی از پروتئین، از جمله ماهی، گوشت قرمز، مرغ، سویا، غلات کامل، لوبیا و محصولات لبنی یافت می شود.

به عنوان مکمل بدنسازی، ال آرژنین را می توان به صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. همچنین می توان آن را به صورت داخل وریدی تجویز کرد.

یکی از خواص ال آرژنین در بدنسازی این است که مصرف ال آرژنین به عنوان مکمل می تواند رشد عضلانی را تقویت کند، نسبت عضله به چربی را کاهش دهد، قدرت عضلانی را بهبود بخشد و ذخایر چربی را کاهش دهد. مصرف ال آرژنین در بدنسازی همچنین این پتانسیل را دارد که نیاز به مصرف داروهای کاهش دهنده فشار خون را کاهش دهد.

تاثیر ال کارنیتین در بدنسازی

ال کارنیتین یک ماده شیمیایی است که در مغز، کبد و کلیه انسان ساخته می شود. تاثیر ال کارنیتین در بدنسازی این است که چربی را به انرژی تبدیل می کند.

ال کارنیتین برای عملکرد قلب و مغز، حرکت عضلات و بسیاری از فرآیندهای دیگر بدن مهم است. بدن می تواند ال کارنیتین را به مواد شیمیایی دیگری به نام استیل ال کارنیتین و پروپیونیل ال کارنیتین تبدیل کند.

تحقیقات نشان می دهد که کاربرد ال کارنیتین همراه با درمان های استاندارد نیز درد قفسه سینه را کاهش می دهد و توانایی ورزش را در افراد مبتلا به سندرم X قلبی بهبود می بخشد. افراد مبتلا به این بیماری درد قفسه سینه دارند اما شریان های مسدود شده ندارند. از دیگر کاربرد ال کارنیتین در بدنسازی می توان به بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون اشاره کرد.

خرید ال کارنیتین و ال آرژنین برای لاغری

خرید ال کارنیتین و ال آرژنین برای لاغری و عضله سازی

ال گلوتامین در بدنسازی

گلوتامین یک نوع اسید آمینه است اما یکی از هشت آمینواسید ضروری بدن نیست. پس چرا در بین ورزشکاران برای ریکاوری اینقدر محبوب است  آمینو اسیدها بلوک های سازنده پروتئین ها هستند. اما همه اسیدهای آمینه یکسان نیستند.برخی از آنها ضروری در نظر گرفته می شوند، به این معنی که باید از طریق رژیم غذایی وارد شوند و برخی دیگر را بدن شما می تواند خود را بسازد و بنابراین غیر ضروری در نظر گرفته می شوند.

گلوتامین به عنوان یک اسید آمینه شرط ضروری در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که یک فرد غیرفعال معمولی که یک رژیم غذایی به طور کلی سالم دارد، نیازی به مکمل گلوتامین ندارد. زیرا گلوتامین به طور طبیعی در غذاهایی مانند گوشت گاو، ماهی، گوشت اعضای بدن، مرغ و حتی لوبیا به عنوان اسید گلوتامیک یافت می شود. پس چه کسی به آن نیاز دارد؟ هر فردی که تحت هر نوع فعالیت ورزشی باشد می تواند از افزایش مقادیر گلوتامین بهره مند شود.

در درجه اول ال گلوتامین برای اطمینان از عملکرد مطلوب در روده کوچک ضروری است. در عضلات، پوست و اندام هایی مانند کلیه ها و کبد نیز یافت می شود. از آن جا که استرس و فشار درون بدن معمولا به پوست یا عضلات یا اندام های داخلی آسیب می رساند، این شرایط به معنای افزایش نیاز به گلوتامین است.به یاد داشته باشید که تمرینات مقاومتی باعث ایجاد پارگی های کوچک در عضلات می شود و می دانیم که پس از تمرین، سطح گلوتامین در بدن کاهش می یابد.

این ماده با بالا رفتن سوخت و ساز پروتئین به ورزیدگی عضلات کمک می کند. ال گلوتامین در بدنسازی فوایدی برای سیستم ایمنی بدن نیز دارد. پیشتر اشاره شد که حضور گلوتامین برای عملکرد بهینه روده کوچک مورد نیاز است. بهترین عملکرد سیستم ایمنی نیز از همین اندام نشات می گیرد.

دوز صحیح مصرف، عوارض جانبی و بهترین زمان مصرف هر مکمل

ال آرژنین

بیشترین عوارض جانبی گزارش شده هنگام مصرف ال آرژنین شامل ناراحتی گوارشی، اسهال، استفراغ و نفخ شدید می شود. اما این گزارشات برای افرادی است که بیش از توصیه روزانه این مکمل را مصرف کرده اند. در صورتی که ورزشکاران روزانه دوزهای 3 تا 6 گرم مصرف کنند شاهد بیشترین خواص ال آرژنین در بدنسازی خواهند بود. لازم به ذکر است که مصرف بیش از 9 گرم در روز عوارض جانبی نامطلوبی در پی خواهد داشت.

بهترین زمان برای مصرف مکمل های ال آرژنین قبل از تمرین است. اگر ترجیح شما مصرف ال آرژنین برای بدنسازی است حدود 60 تا 90 دقیقه قبل از ورزش آن را مصرف کنید. با این حال، هر زمان که بخواهید می توانید آرژنین مصرف کنید.

 ال کارنیتین

دوز معمولی کارنیتین بین 500 میلی گرم تا 2 گرم در روز است. این میزان دوز برای کمک به چربی سوزی، افزایش استقامت، افزایش ریکاوری و بهره مندی از اثرات ارگوژنیک این اسید آمینه کافی است.

ثابت شده است که کارنیتین خوراکی باعث افزایش سطح کارنیتین عضلانی می شود، اما برخی مطالعات نشان داده اند که افزایش معنی دار آن می تواند تا شش ماه طول بکشد. افرادی که مکمل ال کارنیتین را شروع می کنند باید حداقل شش ماه مصرف کنند و بعد از این مدت اثربخشی خود را ارزیابی کنند.

بهترین زمان برای تاثیر ال کارنیتین در بدنسازی می تواند به فرد و اهداف خاص آن ها بستگی داشته باشد. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای زمان مصرف ال کارنیتین آورده شده است:

قبل از ورزش: مصرف ال کارنیتین قبل از ورزش می تواند به افزایش سطح انرژی، استقامت و چربی سوزی در طول تمرین کمک کند.

فواید مکمل های بدنسازی

بهترین مکمل ها و آمینواسیدها در بدنسازی

بعد از ورزش: برخی از ورزشکاران پس از ورزش ال کارنیتین را برای بهبود گرفتگی عضلانی خود مصرف می کنند.

صبح ناشتا: برخی افراد دوست دارند ال کارنیتین را صبح ناشتا مصرف کنند، سپس آن را با ورزش ترکیب کنند. ورزشکارانی که این زمان را انتخاب می کنند معتقدند ترکیب مکمل ال کارنیتین، ناشتا بودن و ورزش کردن، فرآیند چربی سوزی را تسریع می کند.

با وعده های غذایی: ال کارنیتین را می توان همراه با غذا مصرف کرد تا به جذب آن کمک کند. به طور خاص، مصرف ال کارنیتین با کربوهیدرات ها همانطور که قبلا در این مقاله ذکر شد ممکن است مفیدترین حالت برای جذب بیشتر باشد.

قبل از خواب: مصرف ال کارنیتین قبل از خواب می تواند به چربی سوزی و بازیابی عضلات در طول خواب کمک کند. بسیاری از ورزشکاران این زمان را ترجیح می دهند.

 ال گلوتامین

بهترین زمان مصرف گلوتامین قبل و بعد از ورزش است. توصیه می شود که افراد روزانه بین 1 تا 5 گرم گلوتامین مصرف کنند.

بسیاری از بدنسازان روزانه بیش از 5 گرم گلوتامین مصرف می کنند. با این حال، در صورت نیاز به مصرف با مقادیر بالاتر، مهم است که جذب را به حداکثر برسانیم تا هدر رفتن آن را کاهش دهیم.بهترین راه برای به حداکثر رساندن جذب هر ماده مغذی یا مکمل، مصرف آن در زمانی است که بدن شما بیشترین نیاز را به آن دارد. مصرف ال گلوتامین برای بدنسازی در صبح و بلافاصله بعد از تمرین بیشترین جذب را از خود نشان می دهد. برخی از زمان‌ های مفید دیگر ۱ ساعت قبل از تمرین و یا قبل از رفتن به رختخواب است.

معرفی بهترین مکمل های ورزشی و بدنسازی داروخانه اینترنتی درمانگیاه

قرص ال آرژنین کارن 1000 میلی گرمی

خواص ال آرژنین در بدنسازی بر تمامی ورزشکاران حرفه ای آشکار است. این قرص محصول شرکت کارن بوده و هر بسته آن حاوی 90 عدد است. تسهیل جریان خون در عروق محیطی، موثر در رشد قدی، تسریع بهبود زخم و التیام بافت، افزایش توان جنسی و تقویت سیستم ایمنی از تاثیرات مثبت مصرف ال آرژنین در بدنسازی است. این قرص نه تنها برای ورزشکاران حرفه ای که برای بیماران قلبی و دیابتی نیز بسیار مفید و موثر است.

بهترین قرص آمینواسید در بدنسازی

بهترین قرص آمینواسید در بدنسازی و بهترین زمان مصرف آن

ویال ال کارنیتین پلاس BSK

شرکت زیست تخمیر با تولید ویال خوراکی ال کارنیتین پلاس یک محصول عالی برای ورزشکاران حرفه ای تولید کرده است. هر بسته از این محصول حاوی ده ویال خوراکی با طعم پرتقال است. این ویال های خوراکی باعث افزایش بازده انرژی و سوزاندن چربی می شود. بیشترین تاثیر ال کارنیتین در بدنسازی مربوط به تولید انرژی در سلول ها می شود. از دیگر کاربرد ال کارنیتین در بدنسازی می توان به خروج ترکیبات سمی از اندامک های سلولی اشاره کرد.

کپسول ال گلوتامین کارن

نقش ال گلوتامین در بدنسازی شامل کاهش کوفتگی عضلات، تاخیر در بروز خستگی، افزایش کارایی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. کمک به بازسازی و ذخیره گلیکوژن و پیشگیری از تحلیل عضلات به ویژه پس از مسابقه از دیگر تاثیرات ال گلوتامین در بدنسازی است.

 

خرید انواع مکمل بدنسازی از داروخانه اینترنتی درمانگیاه

داروکده آنلاین درمانگیاه به عنوان یک پایگاه جامع مرتباط با گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات و داروهای گیاهی مرتبط با سلامت را در دسته های گوناگون در اختیار دارد. انواع مکمل ها و محصولات تخصصی جهت چربی سوزی، عضله سازی و بدنسازی در دسته مکمل ورزشی قابل مشاهده و سفارش است.