احتمالا با نگاهی مختصر به ریشه جینسینگ به شباهت این بخش از گیاه به بدن انسان پی برده باشید. بی سبب نیست که این شباهت دلیلی است که گیاه‌ پزشکان سنتی، جینسینگ را درمانی برای تمام بدن می‌ دانند. امروزه تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ به عنوان یک درمان طبیعی چقدر موثر و کامل است.

انواع مختلفی از جینسینگ در سراسر جهان یافت می شود. اما اولین پرسش پیش از مصرف این گیاه این است که جینسینگ سفید بهتر است یا قرمز ؟ این گیاه شگفت انگیز برای دو هزار سال است که به عنوان یک محصول مراقبت از سلامت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. جینسینگ، گیاهی ظریف است، بنابراین از دانه تا گیاه بالغ، مستلزم احتیاط در برخورد با آن است.

جینسینگ برای چه مواردی استفاده می شود؟

ریشه جینسینگ به عنوان یک درمان طبیعی به تنهایی یا در مکمل های گیاهی استفاده می شود. این گیاه قبل از استفاده باید به مدت 5 سال رشد کند.

در طب سنتی چینی، جینسینگ خشک شده به عنوان یک تونیک برای احیا و تجدید انرژی حیاتی مورد مصرف قرار می گرفت. همچنین برای درمان کم خونی، بی خوابی، ورم معده، فشار خون غیرطبیعی، خستگی و سایر شکایات قابلیت درمان دارد.

جینسینگ امروزه در بسیاری از مکمل ‌های بهداشتی تجاری برای کمک به بهبود سطح انرژی، جلوگیری از خستگی و فرسودگی و کمک به بهبودی عملکرد جنسی استفاده می ‌شود.

جینسینگ سفید بهتر است یا قرمز ؟

جینسینگ سفید بهتر است یا قرمز ؟

و اما جینسینگ سفید بهتر است یا قرمز ؟

جینسینگ سفید بهتر است یا قرمز ، اولین سوالی که پیش از انتخاب مکمل های حاوی جینسینگ باید به آن بپردازیم.

در واقع، تفاوت رنگ به نحوه برخورد با جینسینگ باز می گردد. جینسینگ سفید به طور طبیعی و بدون فرآوری شده در آفتاب خشک می شود.

جینسینگ قرمز لازم است به مدت 2 تا 3 ساعت در دمای 100 تا 110 درجه به شیوه بخار دهی قرار بگیرد. این فرآیند هر گونه پاتوژن احتمالی روی ریشه گیاه را از بین می برد و عمل هضم را برای افراد راحت تر می کند. با این حال بسیاری از مصرف کنندگان، جینسینگ سفید رنگ را ترجیح می دهند.

به طور کلی خواص جینسینگ سفید و قرمز نسبتا یکسان است و تنها نحوه آماده سازی آن متفاوت است. بنابراین در پاسخ به سوال جینسینگ سفید بهتر است یا قرمز می توان گفت که هر دو خواص شگفت انگیز جینسینگ را برای بسیاری از مشکلات و بیماری ها ارائه می کنند.

فواید جینسینگ قرمز در اختلال نعوظ

بسیاری از مردان با افزایش سن علائم اختلال نعوظ را تجربه می کنند. اختلال نعوظ یک ناتوانی گاه به گاه یا طولانی مدت در ایجاد یا حفظ نعوظ است. تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ قرمز در درمان ناتوانی های جنسی آقایان بیشتر از جینسینگ سفید اثربخشی خود را اثبات کرده است. اگر به دنبال مصرف جینسینگ تنها برای درمان مشکلات جنسی باشید بهتر است ابتدا به سراغ جینسینگ قرمز بروید.

هنگامی که اختلال نعوظ به طور مکرر رخ می دهد، ممکن است علت آن یک مشکل زمینه ای باشد. اختلال نعوظ می تواند دلایل روانی نیز داشته باشد. در بسیاری از موارد، یک علت فیزیولوژیکی مانند دیابت، آسیب عصبی یا بیماری قلبی وجود دارد. تغییرات سبک زندگی، مانند کاهش وزن، ورزش و ترک سیگار و الکل، اغلب می تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند.

اما تغییر شیوه زندگی ممکن است برای کاهش علائم کافی نباشد، بنابراین داروها می توانند گزینه موثری محسوب شوند. تغییرات سبک زندگی همراه با درمان های طبیعی یا مکمل حاوی جینسینگ قرمز، همگی می توانند به بازیابی سطح مطلوب عملکرد جنسی شما کمک کنند.

اینجا کلیک کنید 👈 جینسینگ قرمز کره ای

 جینسینگ سفید اصل

جینسینگ سفید اصل

اثرات جینسینگ در زنان

بسیاری از زنان نیز در طول یائسگی کاهش عملکرد جنسی را تجربه می کنند. یک مطالعه قدیمی تر اثرات مفید جینسنگ کره ای بر زنان یائسه را بررسی کرده است.

در این مطالعه 32 زن یائسه، برای مدتی کپسول های حاوی جینسینگ کره ای مصرف کردند. کسانی که این مکمل ها را دریافت کردند، عملکرد جنسی خود را بدون عوارض جانبی بهبود بخشیدند. محققان به این نتیجه رسیدند که جینسینگ می تواند عملکرد جنسی زنان را به راحتی بهبود ببخشد.

یک مطالعه دیگر در سال 2020 بر روی زنان یائسه تایید کرد که عصاره جینسینگ از نظر آماری علائم یائسگی را تسکین نمی دهد، اما عملکرد جنسی در زنان را تقویت می کند. قرص ایکس اید گلدن لایف با وجود جینسینگ کره ای و جینسینگ سیبری در ترکیبات خود یک داروی گیاهی موثر در رفع انواع مشکلات جنسی برای خانم ها و آقایان است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ایکس اید گلدن لایف

قرص ایکس اید گلدن لایف x-ade

قرص ایکس اید

پیشگیری از ابتلا به سرطان با عصاره جینسینگ

برخی تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ می تواند به افرادی که سرطان دارند کمک موثری کند به ویژه هنگامی که در مرحله شیمی درمانی قرار دارند. علاوه بر این، تحقیقات دیگر نشان می دهد که جینسینگ می تواند از رشد تومورها جلوگیری کرده و حتی از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری کند. ساپونین جزء موثر جینسینگ در مهار رشد تومور سرطانی عمل می کند و مشکلات حافظه از جمله زوال عقل را بهبود می بخشد.

اینجا کلیک کنید 👈 جینسینگ اصل کره ای سفید

جینسینگ سفید

جینسینگ سفید

تاثیر جینسینگ در افزایش وزن و عضله سازی

جینسینگ یک انتخاب عالی برای ورزشکاران است. این گیاه به دلیل تنظیم هورمون و افزایش اشتها، موجب عضله سازی در بدن شده و در نتیجه یک مکمل عالی گیاهی جهت افزایش وزن است. املاح معدنی و ویتامین های عصاره جینسینگ نیاز بدن را به این مواد مغذی تامین می کند. شما می توانید جهت افزایش وزن و عضله سازی، پودر جینسینگ را در نوشیدنی صبحگاهی خود حل کرده و میل کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 پودر جینسینگ ساشه ای سمانیک

پودر جینسینگ اصل

پودر جینسینگ اصل سمانیک

دیگر خواص شگفت انگیز جینسینگ

جینسینگ می تواند به پیشگیری از سرما خوردگی و کاهش شدت علائم بیماری قلبی کمک کند. جینسینگ همچنین در افزایش هوشیاری، کاهش استرس و بهبود استقامت موثر است. افزایش انرژی، درمان دیابت و بهبود سلامت قلب از دیگر خواص مکمل های گیاهی حاوی جینسینگ است.

شما چه خواص دیگری برای جینسینگ می شناسید؟

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول ژلاتینی نرم جینسینگ دانا

جینسینگ دانا

جینسینگ دانا

آیا مصرف جینسینگ با اثرات جانبی همراه است؟

مصرف دوز مشخصی از مکمل های حاوی جینسینگ برای اکثر مردم بی خطر در نظر گرفته می شود. با گذشت زمان، این گیاه ممکن است بدن معدودی از افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

عوارض جانبی در همه کسانی که جینسینگ مصرف می کنند رخ نمی دهد. شایع ترین عارضه جانبی، بروز مشکلاتی در خواب است. از آن جا که جینسینگ ممکن است باعث ایجاد مشکل در خواب شود، توصیه می شود آن را نزدیک زمان خواب مصرف نکنید. از ترکیب جینسینگ و کافئین خودداری کنید. جینسینگ می تواند اثرات کافئین را تشدید کند. افزایش ضربان قلب، سردرد، اسهال و سرگیجه از دیگر اثرات جانبی جینسینگ است که در موارد بسیار نادر رخ می دهد.

خطرات و هشدارها در بروز تداخل دارویی با جینسینگ

جینسینگ می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد و این یک زنگ خطر است. در صورت مصرف دارو بهتر است پیش از مصرف جینسینگ با پزشک خود مشورت کنید. چنانچه داروی فشار خون، رقیق کننده خون، مهار کننده مونو آمین اکسیداز، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، محرک ها و انسولین برای دیابت مصرف می کنید حتما پیش از مصرف جینسینگ پزشک خود را مطلع نمایید.

منع مصرف جینسینگ برای نوزادان

جینسینگ را به نوزادان ندهید زیرا ممکن است باعث آسیب به آن ها شود. این محصول برای استفاده در کودکان توصیه نمی شود.

بهترین شیوه مصرف جینسینگ

اکنون که پاسخ سوال جینسینگ سفید بهتر است یا قرمز را می دانید تنها به مکمل های حاوی این عصاره گیاهی نیاز دارید. جینسینگ با توجه به خواص شگفت انگیزی که دارد مقرون به صرفه و برای خرید در دسترس است. می توانید آن را به صورت کپسول، پودر، چای یا نوشیدنی های دم کرده با جینسینگ مصرف کنید. داروخانه اینترنتی درمانگیاه علاوه بر ریشه جینسینگ قرمز و سفید مکمل های حاوی این گیاه شگفت انگیز را نیز در اختیار دارد.