راهکارهای تقویت مو بعد از کاشت مو

به طور کلی دستورالعمل ‌های تقویت مو بعد از کاشت یکسان هستند. اما ممکن است برخی نکات پس از مشاوره یا بعد از عمل به طور اختصاصی توسط پزشک مطرح شود.

یک پیوند موفق به مهارت جراح، تکنیک اتخاذ شده و موفقیت در انتقال فولیکول ها از محل برداشت به ناحیه پیوند بستگی دارد. بهبود و تقویت مو بعد از کاشت مو به اندازه فرآیند کاشت حائز اهمیت است.

هفته ‌های بعد از کاشت برای رشد مناسب مو بسیار مهم است. صرف نظر از روش کاشتی که انتخاب می کنید، اگر به خوبی از پیوندهای جدید خود مراقبت کنید، خطر پیوند موی ناموفق را تا حد زیادی از بین می برید.

تقویت مو بعد از کاشت از طریق مصرف بهترین دارو برای موهای کاشته شده یکی از مناسب ترین راهکارها محسوب می شود.

این مقاله به ارائه دستورالعمل های گسترده و همچنین معرفی مجموعه ای از محصولات تخصصی مراقبت از مو نظیر مکمل داروی کاشت مو اختصاص دارد.

 

میزان استراحت و فعالیت

اگر شغل حرفه ای شما نسبتاً کم تحرک است، پس از کاشت، به خود اجازه استراحت در منزل به مدت دو یا سه روز بدهید. اگر حرفه شما به قدرت فیزیکی زیادی نیاز دارد، قطعا یک هفته استراحت کوتاه توصیه می شود.

استعمال دخانیات به موهای کاشته شده آسیب جدی می رساند. حداقل دو تا سه هفته بعد از کاشت مو از مصرف سیگار اجتناب کنید. در طول دوره بهبودی از مصرف آسپرین که منجر به رقت خون می شود، به شدت خودداری کنید.

توجه کنید که برای جلوگیری از افزایش دمای اپیدرم جمجمه که برای رشد مجدد مناسب پیوند ها مضر است، فعالیت جنسی در 15-10 روز اول مجاز نیست.

تقویت مو بعد از کاشت مو - درمانگیاه

استراحت کردن در زمان کاشت

راهکارهایی برای ترمیم و خارش پوست سر

هنگامی که ریتم عادی زندگی خود را از سر گرفتید، پوسته ها زیر دوش به تدریج شروع به ناپدید شدن می کنند. احساس خارش بعد از کاشت مو اتفاق بسیار شایعی است.

ممکن است 7 تا 14 روز پس از عمل در سرتاسر پوست سر ایجاد شود. خارش در بیشتر موارد نشان می دهد که بافت سر در حال بهبود است. در مواردی که شدت آن بسیار قوی می شود می توان از قرص آنتی هیستامین استفاده کرد.

روغن کالاندولا و آلوئه ورا موجود در فرمولاسیون شامپو های گیاهی می تواند موجب بهبودی میزان خارش پوست سر شود. این محصولات به ترمیم و آبرسانی ناحیه کاشته شده کمک می کند و از خشک شدن بیش از حد پوست سر جلوگیری می کند.

تمام محصولات تهاجمی مو مانند ژل ها، لاک ها، واکس ها یا رنگ ها و همچنین استفاده از شانه یا برس روند تقویت مو بعد از کاشت مو را مختل می کند. کاشت مو موفق نیز با مراقبت دقیق از مو پس از عمل تعیین می شود.

انواع مکمل داروی کاشت مو حاوی روغن آرگان، کنجد یا نارگیل می تواند به تغذیه پوست سر کمک کند.

بهترین دارو برای موهای کاشته شده - درمانگیاه

روغن آرگان بر پوست و مو

قرار نگرفتن در معرض آفتاب

بگذارید سرتان در هر شرایطی نفس بکشد، اما آن را در معرض اشعه خورشید قرار ندهید چرا که برای رشد فولیکول ها و تقویت مو بعد از کاشت مو مضر است.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به پیوند ها و به خطر انداختن رشد مجدد مناسب آن ها، باید از کلاه ایمنی و سایر پوشش های سر مانند کلاه موتور سیکلت در سه ماه اول اجتناب شود. شنا در دریا و در استخر، حداقل یک ماه پس از کاشت مو ممنوع است.

همچنین باید از حمام، سونا، آبگرم و هرگونه فعالیتی که باعث گرم شدن غیرطبیعی اپیدرم شود، خودداری کنید.

رژیم غذایی غنی از مواد مغذی

از غذاهای شور و تند پرهیز کنید. علاوه بر نیاز به نوشیدن آب فراوان به طور منظم، توصیه می شود از یک رژیم غذایی سالم، کم قند و کم چربی، بر پایه گوشت، سبزیجات و سالاد استفاده کنید.

بهترین مکمل داروی کاشت مو باید حاوی مقادیر موثری ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص بیوتین باشد. بهتر است جهت تقویت مو بعد از کاشت مو تا شش ماه مصرف مکمل داروی کاشت مو را ادامه دهید.

انواع فعالیت های ورزشی بعد از کاشت مو

ورزش‌های متوسط ​​مانند دوچرخه ‌سواری، یوگا یا دویدن را می ‌توان یک ماه پس از کاشت مو از سر گرفت، اما ورزش ‌های خشن ‌تر که نیاز به تلاش بدنی شدید دارند، مانند ورزش‌ های تیمی، اسکواش یا تمرینات وزنه ‌برداری، نباید تا قبل از سه ماه از سر گرفته شوند.

هر فعالیتی که میزان فشار خون را در بدن و به خصوص سر تشدید کند سلامت مو های پیوندی را به خطر می اندازد.

تقویت مو بعد از کاشت - درمانگیاه

فعالیت های ورزشی بعد از کاشت مو

توجه به نحوه شستشوی مو

شستشوی صحیح یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند بر تقویت مو بعد از کاشت مو تأثیرات مثبت بگذارد. در کلینیک نحوه صحیح شستشوی موها به هر بیمار آموزش داده می شود.

روش شستشوی مو شامل سه مرحله اصلی است. ناحیه پیوند شده با لوسیون، روغن یا هر مرطوب کننده مناسب دیگر پوشانده می شود و به مدت 15-30 دقیقه در این حالت باقی می ماند. این مرحله باعث اثر نرم کنندگی بر روی دلمه های اطراف پیوند شده و ناحیه اهدا کننده می شود.

در این مرحله حضور نرم کننده به حذف آثار خون خشک شده و بهبود سریع تر کمک می کند. پس از 15-30 دقیقه، پوست سر باید با آب گرم شسته شود.

سپس ناحیه اهدا کننده و پیوند شده باید با شامپوی مخصوص طبی شسته شود. برای انجام این کار، مقدار کمی از شامپو را بین دستان خود قرار دهید و با دقت به کل پوست سر ماساژ دهید.

تمام مراحل شستشو باید به آرامی با کف دست و بدون فشار انجام شود.بعد از شستن، موها را با دستمال کاغذی خشک کنید. دقت کنید که در این مرحله مالش ندهید. فقط به آرامی آن را لمس کنید. مرطوب ‌کننده باید تا زمانی که پوسته‌ ها از بین بروند، استفاده شود.

برای از بین بردن پوسته ها باید به صورت روزانه شامپو بزنید. پس از حدود 7 تا 10 روز دیگر نباید اثری از خون خشک یا دلمه روی پوست سر شما باقی بماند. شما ممکن است کمتر از 14 روز پس از کاشت، موهای خود را به روش معمولی بشویید.

در صورت نیاز نیز می توان موها را بیش از یک بار در روز بعد از عمل شستشو داد.

شستشوی مو بعد از کاشت - درمانگیاه

نحوه شستشوی مو بعد از کاشت

وضعیت صحیح خوابیدن

یکی از موارد مهم جهت تقویت مو بعد از کاشت مو وضعیت صحیح خوابیدن است. مهم است که در هفته اول پس از عمل، نواحی گیرنده را تا حد امکان کمتر لمس کنید.

بهترین حالت در این شرایط خوابیدن به پشت همراه با چند بالش است. با بالا بردن سر در طول شب، بالش ‌ها، احتمال ایجاد تورم را کاهش می ‌دهند.

هنگام خوابیدن به خصوص در دو شب اول حالت نیمه نشسته بخوابید و از یک بالش مخصوص برای حمایت از گردن خود استفاده کنید. این کار از تورم ناحیه پیشانی نیز جلوگیری و از تماس ناحیه گیرنده با ملحفه ها ممانعت می کند.

ناحیه گیرنده می تواند با بالش تماس داشته باشد، اما توصیه می شود پوشک یکبار مصرف جاذب را روی آن قرار دهید تا سبوم ترشح شده از جای زخم را به خود جذب کند.

 

معرفی بهترین محصولات و دارو برای موهای کاشته شده

در ادامه به معرفی چند محصول که می تواند برای بعد از کاشت مناسب باشد را به شما معرفی می کنیم:

شامپو ماینوکسا ویرگو

شامپو و لوسیون برای شستشوی مو یک عنصر حیاتی جهت تقویت مو بعد از کاشت مو است. شستشوی مو باید هر روز انجام شود تا زمانی که تمام پوسته ها از بین بروند.

شامپو های حاوی ماینوکسیدیل معمولا توسط پزشکان بسیاری توصیه می شوند. این شامپو ها برای به حداقل رساندن ریزش موهای بومی و تسریع رشد مجدد فولیکول های پیوندی مورد مصرف قرار می گیرند.

شامپو ماینوکسا ویرگو از جمله محصولات موثر دارای فرمولاسیون غنی از ماینوکسیدیل، آلوئه ورا، حنا و اسید سیتریک است. ماینوکسیدیل موجود در این شامپو به عنوان مکمل داروی کاشت مو به سرعت جذب پوست سر، ریشه و فولیکول مو می شود.

علاوه بر آن، این محصول غنی از ترکیبات مغذی نظیر ویتامین ها، آمینواسیدها و آنزیم ها جهت تغذیه ساقه مو است.

شامپو ماینوکسا ویرگو

شامپو ماینوکسا ویرگو ضد ریزش و تحریک کننده فولیکول مو

داروهای موثر در رفع جای زخم

برای کاهش جای زخم در ناحیه اهدا کننده داروهای بسیاری استفاده می شود. دستور العمل هریک به نوع دارو و توصیه پزشک بستگی دارد. قرص هیرویت هلث اید با تقویت مو و از بین بردن جای زخم بهترین دارو برای موهای کاشته شده است.

این قرص علاوه بر آن که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی لازم جهت تقویت مو بعد از کاشت است، به بهبود زخم های ناشی از پیوند نیز کمک می کند. سلامت پوست، تحریک پیاز مو، تقویت سیستم ایمنی از دیگر ویژگی های مثبت این دارو است.  

بیوتین، بهترین مکمل دارویی کاشت مو

بیوتین اغلب به عنوان یک مکمل غذایی برای تقویت مو و ناخن توصیه می شود. پزشکان، مصرف مکمل داروی کاشت مو حاوی بیوتین را به طور منظم تا حداقل شش ماه پس از پیوند، توصیه می کنند.

برای بیوتین نیازی به نسخه پزشک نیست و می توان آن را آزادانه از هر داروخانه ای خریداری کرد. ویال های مکمل بیوتین برونسون در دوزهای 1000، 5000 و 10000 میکروگرمی یک انتخاب عالی جهت تغذیه موهای کاشته شده است. حفظ شادابی، درخشندگی مو، جلوگیری از ریزش مو و استحکام بخشیدن به ساقه مو با مصرف مکمل دارویی کاشت مو حاوی بیوتین به سادگی صورت می گیرد.

بیوتن برونسون 10000

بیوتن برونسون 10000

علاوه بر بیوتین، مکمل های حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین ها مانند قرص مولتی ویتامین مینرال ویتافیز پلاس از دیگر محصولات موثر جهت تقویت مو بعد از کاشت مو است.

مصرف آنتی بیوتیک ها بعد از کاشت مو

آنتی بیوتیک ها معمولاً بلافاصله بعد از جراحی به مدت سه تا پنج روز تجویز می شوند. آن ها برای جلوگیری از عفونت های احتمالی و اطمینان از پیشرفت روند کاشت مو مصرف می شوند. اصولا بیماران کاشت مو در کلینیک آنتی بیوتیک مورد نظر را دریافت خواهند کرد.

 

داروکده آنلاین درمانگیاه به عنوان یک پایگاه جامع مرتباط با گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات و داروهای گیاهی مرتبط با سلامت را در دسته های گوناگون در اختیار دارد. انواع شامپوها و لوسیون های تقویت مو بعد از کاشت مو و مکمل داروی کاشت مو در دسته تقویت کننده مو قابل مشاهده و سفارش است.