اگر دائما احساس خستگی مزمن می کنید حتی زمانی که به اندازه کافی می خوابید. اگر زخم هایتان دیرتر از حالت عادی التیام می یابند یا اگر در طول سال به چندین عفونت مبتلا می شوید، احتمالا باید با تقویت سیستم ایمنی به سلامت خود توجه بیشتری کنید.

اگرچه ممکن است چندین دلیل پیچیده برای عملکرد ضعیف مکانیسم ‌های دفاعی بدن شما وجود داشته باشد، اما شاید بتوانید به سادگی با تغییر عادات خود همه چیز را تغییر دهید. از آن جا که ما در دوره ای از تاریخ زندگی می کنیم که ویروس ها و عوامل بیماری زای گوناگونی وجود دارد بنابراین بدن ما به بهترین محافظت ممکن نیاز دارد. باید دلایل ضعف سیستم ایمنی را دریابیم و با آن ها مقابله کنیم.

در حالی که برخی از افراد قبلاً با سیستم ایمنی ضعیف به دنیا می آیند، برخی دیگر به دلایلی نظیر بیماری ها یا حتی مصرف برخی از داروها به اصطلاح دچار نقص ایمنی می شوند. از جمله داروهای شیمی درمانی و کورتیکواستروئیدها که برای بیماران مبتلا به التهاب تجویز می شود. در برخی مواقع نیز دلایل ضعف سیستم ایمنی بسیار ساده است و به راحتی می توان از شر آن ها خلاص شد. اگر آماده اید تا سبک زندگی خود را جهت بهبود سیستم ایمنی بدن تغییر دهید با این مطلب از داروخانه اینترنتی درمانگیاه همراه باشید.

میخواهید با داروهای گیاهی برای سیستم ایمنی آشنا شوید؟

اینجا کلیک کنید 👈 داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی

دلایل فیزیولوژیکی سیستم ایمنی ضعیف

به رژیم غذایی خود دقت کنید

گاهی اوقات خوردن یک همبرگر خوشمزه یا چند اسلایس پیتزا، بدن شما را مستعد ابتلا به هر عفونتی که سر راهتان قرار می گیرد نمی کند. با این حال، رژیم غذایی مملو از چربی های اشباع، قند و نمک یکی از دلایل اصلی ضعف سیستم ایمنی است. با لذت بردن از غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات ها، نه تنها ایمنی خود را تضعیف می کنید، بلکه دچار اضافه وزن می شوید.

اما چگونه اضافه وزن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود؟ با کاهش تعداد و عملکرد گلبول های سفید در سیستم بدن، جلوگیری از تکثیر و تولید آنتی بادی های مورد نیاز برای مبارزه با عفونت، عملکرد سیستم ایمنی را ضعیف می کند. بنابراین، افزایش وزن بیش از حد، اولین خط دفاعی شما را در برابر عوامل بیماری زا کاهش می دهد. تقویت سیستم ایمنی با تغذیه مناسب شامل مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات می شود. الگوی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین های  A، B، C  و E برای حفظ قدرت سیستم دفاعی بدن حیاتی هستند.

چرا به سادگی بیمار می شویم؟

چرا به سادگی بیمار می شویم؟

فعالیت و تحرک کم

با گنجاندن منظم مقداری تعریق در برنامه روزانه خود، به آنتی‌بادی‌ های خود کمک می ‌کنید تا سریع ‌تر گردش کنند. بنابراین آن ها را قادر می ‌سازید تا مهاجمان را قبل از اینکه آسیب جدی به بدن وارد کنند، از بین ببرند. ورزش و تحرک، باعث تولید بیشتر هورمون های شادی آور می شود در نتیجه استرس را کاهش می دهد. ورزش منظم در حکم یک سناریوی برد-برد برای بدن است.

با این حال، اگر یک شغل کم تحرک دارید و در ساعات دیگر روز مانند یک کدوی تنبل به تماشای تلویزیون می نشینید، در معرض خطر جدی تضعیف سیستم ایمنی قرار خواهید گرفت. تحقیقات نشان می دهد که صرف نظر از سن، جنسیت یا سایر عادات ناسالم، بی تحرکی راه میانبری برای ابتلا به التهاب و سایر بیماری های مزمن است. به سیستم ایمنی و بدن خود لطف کنید و سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز فعال باشید.

اگر احساس می کنید، با وجود این که فعالیت کافی دارید اما دفاع طبیعی شما ضعیف شده است، ممکن است خواب ناکافی علت تضعیف سیستم ایمنی باشد. خواب باکیفیت به بدن کمک می کند تا سلول ها و آنتی بادی های بیشتری را  برای تقویت سیستم ایمنی بدن آزاد کند.

عوامل روانشناختی موثر بر تقویت سیستم ایمنی بدن

تاثیر استرس و اضطراب

آیا مدام در مورد شغل خود استرس دارید؟ آیا بیش از حد نگران روابط خود هستید؟ این موارد ممکن است دلیل اصلی ضعف سیستم ایمنی باشد. اگر تقریباً روزانه با استرس مبارزه می کنید، عملکرد ایمنی شما سرکوب می شود، زیرا بدن نمی تواند تعداد زیادی گلبول سفید خون تولید کند. هنگامی که از استرس بیش از حد رنج می برید، احتمالا سایر عادات مثبت شما نظیر الگوی غذایی سالم و خواب کافی در زندگی روزمره شما حذف می شود. در نتیجه روند تضعیف سیستم ایمنی سریع تر اتفاق می افتد.

به مدیتیشن فکر کنید، پیاده ‌روی ‌های کوتاه داشته باشید یا با صرف وعده ‌های غذایی سالم خود را درمان کنید. استرس در قرن بیست و یک امری اجتناب ناپذیر است و هیچ راه حلی برای حذف آن به طور کامل وجود ندارد. با این حال، اگر متوجه شدید که سلامتی شما قربانی نگرانی های مداوم است، باید سعی کنید آن را کنترل و بدن خود را از آسیب های بیشتر محافظت کنید.

تقویت سیستم ایمنی

بهبود سیستم ایمنی بدن

آسیب های عاطفی و نقش آن در تضعیف سیستم ایمنی

مطالعات اخیر نشان می ‌دهد که یک رویداد غم‌انگیز می ‌تواند تأثیری بسیار مشابهی با استرس بر ایمنی بدن داشته باشد. جدایی ناگهانی یا حتی مرگ عزیزان پاسخ ایمنی بدن را تضعیف می کند، بنابراین خطر ابتلا به عفونت های ویروسی مکرر یا حتی شدیدتر مانند آنفولانزا را افزایش می دهد.

درست مانند استرس، تجربه سوگ با افزایش تولید کورتیزول مرتبط است. این هورمون در واقع از واکنش سریع سیستم ایمنی جلوگیری می کند، همچون زمانی که در موقعیت جنگ یا گریز هستیم. با این حال، اگر سطوح بالای کورتیزول برای مدت طولانی ‌تری باقی بماند، بر سیستم ایمنی تأثیرات خود را می گذارد.

روابط اجتماعی و حلقه دوستان

آیا زمان اوقات فراغت خود را به تنهایی می گذرانید و از این بابت خیلی خوشحال نیستید؟ این احتمال وجود دارد که شما در حال حاضر بهای تنهایی را می پردازید. کارشناسان هشدار می‌ دهند که اضطرابی که به زندگی انفرادی تحمیل می ‌شود به طور طبیعی منجر به ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می ‌شود. حتی یک در آغوش گرفتن کوتاه می‌ تواند تأثیر فوق ‌العاده مثبتی بر سلامت عاطفی شما و در نتیجه حساسیت شما به بیماری ‌ها داشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بمب تقویت سیستم ایمنی

برای تقویت سیستم ایمنی مصرف مکمل های غذایی را در نظر بگیرید

برخی افراد جهت تقویت سیستم ایمنی با تغذیه و برآورده کردن نیازهای خود ممکن است در کنار سایر عوامل به مصرف مکمل ها و داروهای تقویت سیستم ایمنی رو بیاورند. به طور کلی افراد نمی توانند از سالم بودن رژیم غذایی خود اطمینان کامل حاصل کنند بنابراین می توان شکاف های تغذیه ای را با مصرف داروهای تقویت سیستم ایمنی برطرف کرد.

مکمل ها و محصولات شیمیایی زیادی وجود دارد که به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند اما هریک ممکن است مصرف کننده را با عوارض گوناگونی مواجه کند. در این شرایط مصرف مکمل های گیاهی برپایه دانش طب سنتی بهترین انتخاب جهت بهبود سیستم ایمنی بدن است.

شربت و قرص ایمیونس تقویت سیستم ایمنی

شربت ایمیونس تحت لیسانس شرکت ویتابیوتیکس انگلیس، یک مکمل خوراکی جهت پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا است. فرمولاسیون این شربت طیف وسیعی از انواع ویتامین و املاح معدنی را دربر می‌گیرد. زینک، سلنیوم، منگنز و منیزیم از جمله ترکیبات موثر این مکمل جهت تقویت سیستم ایمنی بدن است. مکانیزم شربت به گونه ای است که فعالیت قارچ ها، باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم های مضر را سرکوب می کند.

برای مشاهده و بررسی شربت ایمیونس کلیک کنید

 ایمیونس

ایمیونس

شربت پروپولیس ساپلاس مدز

ترکیبی از چندین عصاره گیاهی نظیر عسل و پروپولیس باعث شده تا این مکمل برای تقویت سیستم ایمنی کودکان، بزرگسالان و حتی افراد کهنسال نیز مثمرثمر باشد. اکیناسه، مریم گلی، آویشن باغی، بارهنگ، کاج جنگلی از دیگر ترکیبات این شربت است. طعم و عطر مطلوب این شربت باعث شده تا کودکان نسبت به مصرف آن هیچگونه امتناعی نداشته باشند. بهبود سرماخوردگی و بهبود التهابات دستگاه تنفسی از دیگر خواص شربت پروپولیس ساپلاس مدز است.

برای مشاهده و بررسی شربت پروپولیس کلیک کنید

 پروپولیس برای کودکان 1

پروپولیس برای کودکان 1

شربت اکیناسه زردبند

گیاه اکیناسه یا سرخارگل با آثار فوق العاده خود در تقویت سیستم ایمنی بدن فرمولاسیون اصلی این شربت را تشکیل می دهد. عصاره این گیاه با اثرات آنتی ویروسی و آنتی باکتریال خود در درمان و بهبود عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی و فوقانی و ویروس آنفولانزا نیز موثر است. این شربت گیاهی عاری از هرگونه عوارض جانبی است.

برای مشاهده و بررسی شربت اکیناسه کلیک کنید

 درمانی گیاه اکیناسه

درمانی گیاه اکیناسه

هانی ژل، تقویت عمومی بدن

داروی صددرصد طبیعی و ایرانی هانی ژل، ترکیبی از عسل، ژل رویال و عصاره عناب را شامل می شود. این فرآورده مکملی موثر در بهبود سندروم خستگی مفرط مزمن، ضعف و بیحالی بیماران سرطانی پس از شیمی درمانی است. ویتامین های گروه B، پتاسیم، کلسیم، آهن و روی موجود در هانی ژل باعث شده تا به عنوان یک محصول انرژی زا عمل کند. تقویت جنسی و افزایش کیفیت زندگی از دیگر خواص این مکمل است.

برای تقویت عمومی بدن با هانی ژل کلیک کنید

 ژل رویال

ژل رویال

کپسول ایمیون ساپورت نچرال ورلد

ضعف سیستم ایمنی بدن با بیماری های بسیاری مرتبط است. کپسول ایمیون ساپورت نچرال ورلد حاوی کلستروم یا آغوز است. تاثیر آغوز یا شیر ابتدایی مادر در تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد بر هیچکس پوشیده نیست. این مکمل با در اختیار داشتن کلستروم قدرت عملکرد سیستم ایمنی بدن را به طرز چشمگیری ارتقا می دهد. انواع ویتامین ها، فولات و آهن از دیگر ترکیبات موثر کپسول ایمیون است.

برای مشاهده و بررسی ایمیون ساپورت کلیک کنید

ایمیون ساپورت نچرال ورد

ایمیون ساپورت نچرال ورد

ضعف در سیستم ایمنی مشکلات متعددی برای افراد ایجاد می کند. تقویت سیستم ایمنی بدن به رعایت بسیاری از عوامل بستگی دارد و مصرف مکمل های غذایی و دارو برای تقویت سیستم ایمنی یکی از مفیدترین راه ها است. به ویژه اگر مکمل های گیاهی بدون هیچگونه عارضه جانبی مصرف شود. داروخانه اینترنتی درمانگیاه با در اختیار داشتن طیف وسیعی از داروهای تقویت سیستم ایمنی مشخصات هریک را در بخش سیستم ایمنی به طور کامل شرح داده است.