موهایی خوش حالت، ابریشمی و حجیم آرزوی هر فردی است. مانند سایر بخش های بدن که برای سالم بودن به مواد مغذی نیاز دارند، موهای ما نیز به دریافت ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. در حالی که برخی عوامل دیگر مانند سن، ژن ها، اثرات هورمونی و امثال آن می توانند بر رشد مو تاثیر بگذارند، مصرف بهترین مولتی ویتامین مو در هر مرحله از زندگی می تواند سلامت و کیفیت موها را در سطح بالاتری نیز حفظ کند.

اگر دچار ریزش مو هستید یا احساس می کنید موهای شما نازک شده است راه حل ساده برای شما استفاده از بهترین مولتی ویتامین مو است که می توان انواع مختلفی از آن را در داروخانه اینترنتی درمانگیاه بیابید.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در مورد مهمترین مواد مغذی برای داشتن موهایی سالم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما می توانید مقاله درمانگیاه درباره 4 روغن موثر در رشد مو را نیز مطالعه کنید.

برای مطالعه اینجا کلیک کنید 👈 معجزه رفع ریزش و پر پشت شدن مو

در اینجا، نگاهی گذرا به ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما برای موهای قوی، براق و حجیم می اندازیم.

بهترین مولتی ویتامین مو

بهترین مولتی ویتامین مو

سلامت مو با ویتامین A

موهای شما برای رشد نیاز به استفاده بهترین مولتی ویتامین مو حاوی ویتامین A یا رتینول کافی دارد. این ویتامین به غدد پوست کمک می ‌کند تا ماده ‌ای روغنی به نام سبوم تولید کنند.

در این فرآیند پوست سر مرطوب شده و سلامت مو کنترل می‌ شود. ویتامین A همچنین با رادیکال ‌هایی که موهای شما را کدر و سنگین می ‌کند، مبارزه می ‌کند.

می توانید محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ، پنیر، ماست، ماهی چرب یا سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج و غیره را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا منابع خوبی از ویتامین A هستند. علاوه بر آن، هنگام انتخاب بهترین مولتی ویتامین مو برای خود، حتما به وجود این ویتامین در فرمولاسیون مکمل دقت کنید.

نقش ویتامین های گروه B در رشد مو

بیوتین یکی از شناخته شده ترین ویتامین هایی است که به رشد مو کمک می کند. کمبود آن قطعا منجر به ریزش مو می شود. این ویتامین را می توان در بسیاری از غذاها مانند غلات کامل، سبزیجات برگ دار، ماهی، تخم مرغ، آجیل و غیره یافت.

به طور کلی ویتامین های گروه B  به ایجاد گلبول‌ های قرمز خون کمک می ‌کنند که وظیفه حمل اکسیژن و مواد مغذی به پوست سر را بر عهده دارند و در نتیجه باعث رشد موهای سالم می ‌شوند.

قرص هیرویت هلث اید

قرص هیرویت تمامی مواد مغذی که برای داشتن موهایی سالم نیاز دارید را در ترکیبات خود به همراه دارد. ویتامین های گروه ب، کولین، اینوزیتول، پابا، مخمر و سایر ترکیبات در این قرص هریک نقش مهمی در سلامت مو ایفا می کنند. پس از یک دوره مصرف این مولتی ویتامین شاهد تحریک پیاز مو و رشد مجدد آن ها خواهید بود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص هیرویت هلث اید

قرص هیرویت

قرص هیرویت

منابع ویتامین E

ویتامین E درواقع یک آنتی اکسیدان است. غذاهایی مانند اسفناج، بادام، روغن های گیاهی مانند کلزا (روغن نباتی)، آفتابگردان، سویا، ذرت، روغن زیتون و آووکادو منابع خوبی از ویتامین E هستند و برای حفظ مقدار مناسب مواد مغذی در بدن باید به طور منظم مصرف شوند. هنگام انتخاب بهترین مولتی ویتامین مو نیز باید به وجود این ویتامین در ترکیبات آن توجه کنید.

فواید ویتامین C برای مو

پروتئین کلاژن بخش مهمی از موهای شما را تشکیل می دهد و این ویتامین به شکل گیری آن کمک شایانی می کند. رادیکال‌های آزاد گاهی اوقات می‌ توانند به رشد مو آسیب بزنند و رشد مو را مسدود کنند یا موهای شما را کدر و پیر به نظر برسانند.

ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی به جلوگیری از استرس اکسیداتیو ناشی از این رادیکال ‌های آزاد کمک کرده و از رشد مو، استحکام و سالم بودن موها اطمینان می ‌دهد. میوه هایی مانند گواوا، پرتقال، لیمو، توت فرنگی و همچنین فلفل، کلم بروکلی و سیب زمینی همگی منابع عالی ویتامین C هستند.

ریزش مو و کمبود آهن

وضعیتی به نام تلوژن افلوویوم وجود دارد که فرد، ریزش موی زیادی را تجربه می کند. این شرایط ممکن است با کمبود آهن مرتبط باشد. مطمئن شوید که از مکمل های حاوی آهن و رژیم غذایی غنی از این ماده استفاده می کنید.

سبزیجات برگدار، لوبیا قرمز و نخود، غذاهای دریایی و غیره مصرف کنید تا میزان سطح آهن برای جلوگیری از ریزش مو را کنترل کنید. بهترین مولتی ویتامین برای ریزش مو باید حاوی مقادیر موثری از این عنصر معدنی باشد. کمبود آهن که در میان بسیاری از افراد شایع است می تواند منجر به کم خونی و ریزش مو به خصوص در زنان شود.

قرص ویتامین فور هیر نچرال ورلد

هر عدد از قرص ویتامین فور هیر نچرال ورلد حاوی 400 میلی گرم اسید فولیک و 15 میلی گرم آهن به شکل فروسولفات است. فرمولاسیون این قرص تنها محدود به مواد معدنی نظیر آهن نیست بلکه کولین، اینوزیتول، پارا آمینو بنزوئیک اسید و غیره را نیز شامل می شود. افزایش سرعت رویش و تقویت رشد مو از جمله خواص بهترین مولتی ویتامین مو است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ویتامین فور هیر

ویتامین فور هیر نچرال ورد

ویتامین فور هیر نچرال ورد

ارتباط زینک با سلامت موها

خشکی مو را می توان به کمبود زینک در رژیم غذایی شما نیز نسبت داد. بدون زینک، عدم تعادل هورمونی اتفاق می افتد و در نتیجه فولیکول های مو کوچک می شود. این ماده معدنی نه تنها در متابولیسم تستوسترون نقش دارد، بلکه به تنظیم تولید چربی در غدد چربی در پوست سر نیز کمک می کند. غذاهایی مانند گوشت، حبوبات، آجیل، لوبیا پخته شده، نخود، شکلات تلخ و غیره می توانند به تامین زینک بدن کمک کنند.

خواص ید در ضخیم شدن مو

ما همیشه در مورد مصرف مقدار مناسب نمک در غذای خود هشدار می دهیم. ید یک ماده معدنی مهم است که برای ساخت هورمون های تیروئید مورد نیاز است. هر گونه تغییر در این ماده معدنی می تواند منجر به نازک شدن موها، از دست دادن درخشندگی و در نهایت ریزش مو به دلیل تغییر کیفیت مو شود. ید یک ماده اساسی در محتویات بهترین مولتی ویتامین برای ریزش مو است.

چگونه سلنیوم به سلامت مو کمک می کند؟

سلنیوم یکی دیگر از آنتی اکسیدان هایی است که باید در بهترین مولتی ویتامین مو وجود داشته باشد. سلنیوم، سمومی را که می توانند تأثیر نامطلوبی بر رشد مو داشته باشند و رشد مو را مهار کنند، پاک می کند. این ماده معدنی در تشکیل مو نقش دارد و برای تنظیم و فعال کردن هورمون های تیروئید، مورد نیاز بدن است. عدم تعادل در آن می تواند منجر به ریزش مو شود.

همه این هورمون ها و مواد مغذی به یک طریق با یکدیگر مرتبط هستند و وظیفه دارند موهای ما درخشندگی سالمی را تجربه کنند. جگر، ماهی، تخم مرغ، غلات کامل، گوشت، ماهی، آجیل و مکمل های حاوی سلنیوم را می توان برای دریافت این ماده معدنی مصرف کرد.

کپسول هیرنوتری کارن

کپسول هیرنوتری کارن با ترکیبات خود از جمله ید و سلنیوم محرکی قوی جهت رشد مو و ناخن محسوب می شود. ویتامین های گروه B و ویتامین E در ترکیبات این کپسول از ریزش مو افراد جلوگیری می کنند.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول هیرنوتری کارن

کپسول هیرنوتری کارن

کپسول هیرنوتری کارن

راه کاری برای پیشگیری سریع از ریزش مو

داشتن موهای سالم وابستگی شدیدی به ژنتیک دارد اما حتی افرادی که بهترین ژنتیک مو را دارند در برخی از مراحل زندگی خود درگیر مشکل ریزش مو می شوند. علل این ریزش پیشتر ذکر شد. حالا می خواهیم بدانیم از لحظه ای که متوجه شدیم درگیر ریزش مو شده ایم، چه اقداماتی باید انجام بدهیم:

  • رژیم غذایی خود را غنی کنید و سعی کنید مواردی را مصرف کنید که تمام ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تامین کند.
  • میزان مصرف پروتئین را افزایش بدهید.
  • شامپو و ماسک های ضد ریزش مو تهیه کنید. اغلب شامپوهای حاوی کافئین مناسب هستند.
  • روغن درمانی را آغاز کنید. روغن رزماری، آرگان، بادام و زیتون به رشد موها کمک می کنند.
  • از ماساژور کف سر استفاده کنید تا گردش خون در سر را تقویت کند.
  • طبق دستور پزشک از ماینوکسیدیل استفاده کنید.
  • استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ و حالت دادن به مو را متوقف کنید.
  • از حرارت بالا برای خشک کردن و حالت دادن به مو استفاده نکنید.
  • حتما موهای خود را با باد سرد سشوار خشک کنید.
  • استرس را کاهش دهید.
  • مصرف بهترین مولتی ویتامین مو می تواند در این زمینه کمک بزرگی به شما بکند.

نحوه انتخاب بهترین مولتی ویتامین مو

هنگام خرید بهترین مولتی ویتامین مو مهم است که عوامل زیر را در نظر بگیرید:

نیازهای فردی شما

دریافت ویتامین ها و مواد معدنی کافی برای داشتن موهای سالم مهم است، اما مصرف بیش از حد برخی از آن ها مانند ویتامین  A و E می تواند منجر به مسمومیت با ویتامین های محلول در چربی شود. به برچسب روی محصولات و میزان دوز هر ویتامین دقت کنید و متناسب با اهداف خود جهت سلامتی موهایتان بهترین مولتی ویتامین مو را انتخاب کنید.

قیمت مولتی ویتامین مو

قیمت مولتی ویتامین مو می تواند از نظر هزینه طیف وسیعی را شامل شود. مطمئن شوید محصولی را انتخاب می کنید که ضمن برخورداری از مواد مغذی مورد نیاز، متناسب با بودجه شما باشد.

آیا مکمل های رشد مو موثر هستند؟

در بیشتر موارد، افرادی که مزایای مصرف مولتی ویتامین های رشد مو را می بینند، کسانی هستند که کمبود مواد مغذی دارند، زیرا دریافت ناکافی برخی از مواد مغذی مانند آهن، زینک و انواع ویتامین ها قطعا با ریزش مو مرتبط است.

آیا مصرف بهترین مولتی ویتامین مو بی خطر است؟

مصرف بیشتر مکمل های ویتامین و مواد معدنی برای بزرگسالان سالم، بی خطر در نظر گرفته می شوند. با این حال، بسیاری از افراد می توانند نیازهای غذایی خود را تنها از طریق رژیم غذایی تامین کنند، اما متاسفانه کمبود مواد معدنی و برخی ویتامین ها به ویژه به واسطه سبک زندگی ناسالم، افراد را ملزم به مصرف بهترین مولتی ویتامین مو می کند.

در حالی که مصرف این مکمل ها برای بزرگسالان سالم، بی خطر و مفید است، اما چنانچه داروی خاصی مصرف می کنید و یا باردار و شیرده هستید حتما پیش از مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

در نهایت، تغذیه سالم، ورزش و زندگی بدون استرس می تواند کمک زیادی به کاهش کمبود مواد مغذی ضروری در بدن کند که به نوبه خود اثر تقویت کنندگی در کنار مصرف بهترین مولتی ویتامین مو دارد. اتفاقی که در آخر باعث درخشندگی، حجم بیشتر و قوی شدن موها می شود.

اگر نگران موهای خود هستید، قبل از انتخاب بهترین مولتی ویتامین مو متناسب با نیاز خود، با کارشناسان سلامت درمانگیاه در ارتباط باشید. سوالات خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید و در کوتاه ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید.