گیاه بنفشه معمولا از دیرباز به عنوان مکملی برای طعم دادن به غذا، دسر و صنعت عطرسازی استفاده می شود. اما آیا تا به حال به خواص روغن بنفشه توجه کرده اید؟ این گیاه شگفت انگیز سرشار از خواص درمانی، بهداشتی و آرایشی است.

روغن بنفشه که به خوبی با تمام روغن های خانواده گل ها از جمله اسطوخودوس و شمعدانی ترکیب می شود، فواید بسیاری دارد. علاوه بر این، برخی از خواص درمانی آن برای مشکلات رایج سلامتی از جمله حساسیت های فصلی و درمان سرماخوردگی بیش از هرچیزی در میان مردم شناخته شده است. ترکیبات اسانس این گیاه شامل هگزادکانوئیک اسید، اکتادینوئیک اسید، غیردیال، پنتامریک، اکتادسین و تری متیل دودکان می شود. هریک از این ترکیبات نقش موثری به عنوان مسکن، ادرار آور و ضد عفونی کننده دارند.

اسانس بنفشه می تواند برای خلاص شدن از برخی از علائم دردسر ساز سرماخوردگی مانند انسداد سینوس های تنفسی و گلودرد بسیار مفید باشد. روغن بنفشه به دلیل خاصیت خلط ‌آوری که دارد علائم سرماخوردگی را به سرعت تسکین می دهد. می توان با گذاشتن آن در نزدیکی تخت خود و استنشاق بخارات آن به پاکسازی ریه‌ها از خلط و هرگونه احتقان دیگر کمک کند. اگرچه جهت درمان سرماخوردگی بسیاری از افراد ممکن است مصرف شربت بنفشه را ترجیح بدهند. شربت بنفشه فراطب و گل بنفشه کیمیاگر دو داروی موثر به ویژه برای افرادی است که علائم سرماخوردگی در آن ها شدت بیشتری داشته باشد.

با این مقاله همراه باشید تا با دیگر فواید روغن بنفشه و عملکرد شگفت انگیز آن آشنا شوید.

 یک مرطوب کننده طبیعی

روغن بنفشه با عصاره های ارگانیک موجود در آن، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این، به راحتی جذب پوست می شود و رطوبت رسانی شدیدی را ایجاد می کند. هنگامی که این روغن به طور منظم مصرف شود، ظاهری شفاف تر و روشن تر به پوست می بخشد.

خواص روغن بنفشه برای پوست و مو

خواص روغن بنفشه برای پوست و مو

درمان بیماری های پوستی و اگزما

تحقیقات نشان می دهد که روغن بنفشه برای پسوریازیس و اگزما بسیار مفید است. این روغن از کاهش باکتری های ایجاد کننده اگزما، که یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است، حمایت می کند. ضمن از بین بردن بثورات، اثرات اگزما را نیز کاهش می دهد. روغن بنفشه در عین حال که شما را از شر جوش های روی پوست خود خلاص می کند، می تواند جایگزینی ایده آل برای محصولات گران قیمت مراقبت از پوست شود.

رفع آکنه و جوش

عصاره گیاه بنفشه یکی از روغن های شفابخش طبیعت برای از بین بردن آکنه است. در حالی که به دفع آکنه های چرب کمک می کند، به پوست اجازه تنفس و پاکسازی منافذ را نیز می دهد. در این شرایط مصرف منظم جهت از بین بردن آثار آکنه اهمیت دارد.

خواص روغن بنفشه در باز شدن راه های تنفسی

روغن بنفشه در رفع سرماخوردگی در احتقان تنفسی، گرفتگی سینوسی و گلودرد بسیار موثر است. با این حال، از آن جا که خاصیت خلط آور دارد، خلط و سایر انسدادهای موجود در ریه ها را می توان با استنشاق بخارات این روغن از بین برد. به این ترتیب به پاکسازی منافذ پوست نیز کمک می کند. 

بهبود فولیکول های مو

روغن بنفشه ضمن کاهش ریزش مو، فولیکول های مو را تغذیه و تقویت می کند. علاوه بر این، جهت جلوگیری از شکستن و آسیب مو مفید است. استفاده منظم برای مشاهده تاثیرات مثبت این روغن برروی فولیکول های مو لازم و ضروری است.

رفع آثار کبودی و ورم

روغن بنفشه یک روغن مراقبتی ارگانیک است که برای کاهش کبودی و تورم در برآمدگی ‌ها و آسیب‌ های جزئی استفاده می ‌شود. هنگامی که چند قطره در ناحیه آسیب دیده استفاده شود، درد را تسکین می دهد و ورم را در مدت کوتاهی بهبود می بخشد.

فواید روغن بنفشه

فواید روغن بنفشه

موها را براق و شاداب می کند

موها به مرور زمان به دلیل قرار گرفتن در معرض سشوار، اتوهای صاف کننده، ابزارهای حالت دهنده، رنگ مو و عوامل خارجی، کدر شده و شادابی خود را از دست می دهند. با کمک ترکیبات موجود در اسانس و خواص روغن بنفشه به احیای موهای کدر و شاداب کردن آن ها بپردازید.

تسکین دردهای عضلانی و کوفتگی

از دیگر فواید روغن بنفشه تسکین درد عضلانی ناشی از ضربه یا آسیب پس از ورزش است. هنگامی که روی ناحیه درد استفاده می شود، می توان از آن به عنوان یک مسکن ارگانیک برای درد استفاده کرد، زیرا در طول زمان به خوبی آن را تسکین می دهد. روغن بنفشه نیز برای تسکین سردرد بسیار مفید است، در این شرایط تنها کافی است چند قطره را به محل درد بچکانید.

ضد عفونی کننده و ضد التهاب

روغن بنفشه با اثر ضد عفونی کننده خود از رفع التهاب مثانه و مجاری ادراری پشتیبانی می کند. هنگامی که به آب حمام موجود در وان اضافه می شود، باکتری های مهاجم و پایدار را به راحتی از بین می برد. اسانس بنفشه را می توان با تأثیر زیادی بر روی بدن برای مقابله با شرایط ناشی از التهاب استفاده کرد. اسانس بنفشه دارای ترکیبات ضد التهابی است.

بسیاری از مبتلایان به روماتیسم و ​​آرتریت دریافته اند که وقتی روی عضلات و مفاصل دردناک خود ماساژ می دهند، درمان موثرتری خواهند داشت. اسانس بنفشه همچنین می تواند به تحریک گردش خون در عضلات کمک کند. اگر قصد دارید بدن خود را با اسانس بنفشه ماساژ دهید، مهم است که متناسب با دستورالعمل سازنده عمل کنید.

برای افسردگی و استرس مفید است

می توانید روغن بنفشه را در کمپرس سرد روی پیشانی خود بمالید تا استرس را در مواقع سخت از بین ببرید. شما باید 30 دقیقه نفس عمیق بکشید. بنابراین، هنگام مواجهه با شرایط استرس‌زا و پرتنش شاهد تاثیرات مثبت آن خواهید بود. اسانس بنفشه خاصیت آرامش بخشی دارد و می توان از آن برای کاهش بسیاری از شرایط تنش‌زا استفاده کرد. محققان اثبات کرده اند که این روغن می تواند سردرد و میگرن و همچنین سرگیجه، اضطراب و خستگی عصبی را کاهش دهد.

خواص روغن بنفشه در کاهش استرس

خواص روغن بنفشه در کاهش استرس

کمک به رفع بی خوابی

خواص آرام بخش و تسکین دهنده این گیاه در تحریک و بهبود خواب موثر است. ترکیب روغن بنفشه و روغن اسطوخودوس اثر خواب آلودگی را تشدید می کند. می توانید آن را در اتاق خواب خود بگذارید تا بتوانید تمام شب نفس بکشید. قطعا این روش بی ضررتر از قرص های خواب آور است. بر خلاف بسیاری از داروهای خواب آور، اسانس بنفشه اعتیاد آور نیست و هیچ گونه عوارض جانبی جدی ایجاد نمی کند.

تقویت معده و عملکرد آن

فواید روغن بنفشه برای معده نیز قابل انکار نیست. رفع نفخ و گاز معده از جمله خواص روغن بنفشه است. روغن بادام و روغن بنفشه را می توان با یکدیگر مخلوط کرد و با استعمال آن بر روی معده، در جهت عقربه های ساعت ماساژ داد. اثرات روغن، ماساژ و گرما از ناراحتی های گوارشی در ناحیه شکم جلوگیری می کند.

با سه نوع از بهترین روغن های بنفشه آشنا شوید

همان طور که پیشتر اشاره شد، خواص روغن بنفشه طیف گسترده ای را دربر می گیرد. اگر می خواهید از خواص هر گیاهی به بهترین شکل استفاده کنید توصیه می شود روغن آن گیاه را استعمال کنید. گذاشتن این گیاه در روغن برای مدت معینی به گیاه بنفشه اجازه می دهد تا خواص دارویی خود را استخراج کند.

اما متاسفانه فصل گل بنفشه کوتاه است و تهیه روغن خانگی نیاز به مهارت خاص خود دارد. بنابراین آسان ترین راه بهره بردن از خواص این گیاهان، مصرف روغن های موجود در بازار است. داروخانه اینترنتی درمانگیاه سه نوع از بهترین روغن های بنفشه را معرفی می کند.

روغن گل بنفشه نوشاد

روغن بنفشه محصول شرکت نوشاد بر روی پوست و مو اثر درمانی دارد و به دلیل توانایی آن در کمک به رفع بی خوابی نیز شناخته شده است. این گیاه و همچنین گل ‌های آن به‌ طور سنتی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین قبل از صرف هزینه بیشتر برای محصولات مراقبت از پوست تجاری، این درمان طبیعی را امتحان کنید. درمان سینوزیت از دیگر خواص روغن بنفشه نوشاد است.

اینجا کلیک کنید 👈 روغن گل بنفشه نوشاد

روغن بنفشه نوشاد

روغن گل بنفشه نوشاد

روغن گل بنفشه گیاه اسانس

روغن بنفشه محصول شرکت داروسازی گیاه اسانس گرگان، به ویژه برای پوست های خشک بسیار مفید است و می تواند به تسکین و التیام التهاب و همچنین بهبود ظاهر مویرگ های خونی کمک کند. فواید روغن بنفشه گیاه اسانس به عنوان یک درمان طبیعی برای مقابله با بیماری های پوستی رایج مانند آکنه و اگزما مورد تایید سازمان غذا و دارو است.

اینجا کلیک کنید 👈 روغن گل بنفشه گیاه اسانس

 روغن بنفشه اصل

روغن بنفشه اصل

روغن بنفشه بادام نوشاد

مصرف یک محصول ترکیبی قطعا تاثیر شگفت انگیز خود را خواهد داشت. با روغن بنفشه بادام نوشاد به سادگی می توانید سردرد، سرگیجه، بی خوابی و علائم سرماخوردگی خود را تسکین دهید. کاهش لک های صورت، رفع بی خوابی و خواص آرام بخش از دیگر خواص روغن بنفشه بادام نوشاد است.

اینجا کلیک کنید 👈 روغن بنفشه بادام نوشاد

روغن بنفشه بادام نوشاد

روغن بنفشه بادام نوشاد تقویت ناخن و رفع ریزش مو

چنانچه تجربه و اطلاعات دیگری از خواص روغن بنفشه دارید، در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.