اضطراب چیست ؟

اضطراب چیست؟ در زمان اضطراب چه اتفاقی در بدن ما می افتد؟ بهترین دارو برای درمان اضطراب چیست؟ این ها سوالاتی است که ممکن است شما را به سمت این مقاله هدایت کرده باشد.

اضطراب بخشی طبیعی از زندگی هر فردی است. داشتن مقداری نگرانی حتی محافظت کننده نیز تلقی می شود زیرا به ما در مورد خطر هشدار می دهد. با این حال، اگر پاسخ سوالی همچون علائم اضطراب چیست را می دانید و متوجه شدید که یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا یکی از عزیزانتان بیش از حد نگران چیزهایی مانند کارهای روزانه، امنیت، یا موقعیت‌هایی است که دیگران آن را خطرناک نمی‌ دانند، احتمالا تاکنون به دنبال درمان قطعی اضطراب بوده باشید.

اگر فردی که به او اهمیت می دهید اضطراب دارد، یادگیری بیشتر در مورد این وضعیت می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید که چه کاری می توانید برای درمان قطعی اضطراب انجام دهید. در این مسیر، تشخیص اضطراب، تمایل به گوش دادن و ارائه حمایت شما ضروری است. همچنین مهم است که بدانید چه چیزی مفید نیست، مانند اینکه به آن ها فقط بگویید نیازی به مضطرب بودن نیست یا سعی کنید آن ها را مجبور به دریافت کمک کنید. تلاش نکنید درمانگر آن ها باشید. هدف شما ارائه حمایت، مهربانی و همدلی است.

با ادامه این مطلب همراه باشید تا بدانید چگونه می توانید در درمان قطعی اضطراب عزیزانتان موثر باشید.

با چند دستور ساده استرس خودتون را در منزل کم کنید:

جهت مطالعه اینجا کلیک کنید 👈 مدیریت استرس با مواد غذایی

درباره انواع اضطراب بیاموزید

در حالی که اضطراب یک بیماری قابل درمان است، بسیاری از مردم هرگز مورد درمان واقع نمی شوند. در سطح جهان، تنها حدود 27.6 درصد از افراد مبتلا به اختلال اضطراب تحت درمان قرار می گیرند. درصدی که واقعا ناامیدکننده است.

از آن جا که اضطراب چنین اختلال پیچیده ای است، تعریف و تشخیص آن با مجموعه ای از معیارهای کلی می تواند دشوار باشد. به همین دلیل، متخصصان سلامت روان این اختلال را به چند دسته تقسیم کرده اند، از جمله اختلال اضطراب فراگیر، اختلال هراس و اختلال اضطراب اجتماعی که معمولا شایع ترین موارد اضطراب را شامل می شوند.

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای کمک به فرد مبتلا به اضطراب انجام دهید این است که در مورد این بیماری بیشتر بدانید. دانستن بیشتر درباره این موضوعات که علت اضطراب چیست می تواند به شما کمک کند تا در مورد راه هایی که می توانید کمک کنید، با همدلی بیشتر آن ها را بهتر درک کنید.

درمان قطعی اضطراب

درمان قطعی اضطراب

نسبت به علائم اضطراب آگاه باشید

اضطراب می تواند به طرق مختلف و در سطوح مختلف شدت، ظاهر شود. با این حال، علائم یا نشانه ها اغلب یکسان هستند. در حالی که این فهرست می تواند برای هر کسی متفاوت باشد اما موارد زیر معمولا در بسیاری از افراد رایج است.

علائم فیزیکی شامل ضربان قلب سریع یا نامنظم، سفتی عضلانی، بی قراری، دهان خشک، درد قفسه سینه، معده درد، حالت تهوع و سردرد می شود.

اگر به واسطه اضطراب دچار سفتی عضلانی و سردردهای شدید می شوید احتمالا با تصحیح رژیم غذایی خود و دریافت منیزیم کافی بتوانید این شرایط را کنترل کنید. قرص اولترا منیزیم ویتابیوتکس در این شرایط می تواند میزان سردرد و سفتی عضلانی را برای شما کنترل کند.

احساس خارج شدن از کنترل، احساس وحشت، ترس یا عصبی بودن، مشکل در کنترل احساس نگرانی، فکر کردن به همه یا هیچ، تحریک پذیری، تعمیم بیش از حد، احساس عذاب قریب الوقوع و مشکل در تمرکز از شایع ترین علائم ذهنی اضطراب است.

علائم رفتاری اضطراب شامل مشکلات در به خواب رفتن یا ماندن در خواب، بی قراری و پرهیز کردن می شود.

گوش کنید و به تسهیل یک برنامه کمک کنید

اگر کسی را می ‌شناسید که با اضطراب دست و پنجه نرم می ‌کند، با او تماس بگیرید و فقط با گوش دادن به آنچه می ‌گویند، از او حمایت کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه مکالمه را شروع کنید، از آن ها بپرسید که چه نوع مکالمه ای برای آن ها بهتر است.

بگذارید بدانند وقتی احساس اضطراب می کنند می توانند به سراغ شما بیایند و شما دوست دارید در کنار آن ها باشید.

با یکدیگر می ‌توانید برنامه ‌ای برای تسهیل این فرآیند، مانند ملاقات حضوری، صحبت تلفنی یا برقراری ارتباط آنلاین داشته باشید. از آن ها بپرسید آیا کاری وجود دارد که از انجام آن لذت می برند مانند رفتن به پارک، رفتن به یک رستوران خاص یا تماشای یک فیلم مورد علاقه، که می توانید با هم انجام دهید.

اما مهم‌تر از همه، اگر احساس می ‌کنید واقعا در حال مبارزه هستند و می ‌توانند از درمان قطعی اضطراب سود ببرند، آن ها را تشویق کنید که به دنبال کمک باشند.

تشخیص آنچه می تواند کمک کند

علاوه بر دریافت کمک های پزشکی حرفه ای، افرادی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند تشویق می شوند تا به دنبال راه هایی برای کمک به مدیریت علائم خود در خانه باشند. رویکردها و فعالیت ‌های مختلفی وجود دارد که افراد می ‌توانند به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی کلی انجام دهند.

ورزش منظم، مدیتیشن، مدیریت آرام سازی عضلات پیشرونده، خواب منظم و محدود کردن مصرف الکل و کافئین از جمله اقدامات موثر است. یک راهکار دیگر که به شدت توصیه می شود محدود کردن زمان نگرانی است. قرار نیست زمانی که فرد مضطرب می شود با آن به مبارزه برخیزد، تنها می تواند محدوده زمانی جهت مضطرب بودن را به عنوان مثال از 20 دقیقه به 15 دقیقه کنترل کند.

اضطراب را با استرس اشتباه نگیرید

اضطراب با استرس کاملا متفاوت است و متاسفانه بسیاری از افراد آن ها را یکسان در نظر می گیرند. افراد تحت استرس علائم روحی و جسمی مانند تحریک پذیری، عصبانیت، خستگی، درد عضلانی، مشکلات گوارشی و مشکل در خواب را تجربه می کنند.  اما اضطراب با نگرانی های مداوم و بیش از حد تعریف می شود که حتی در غیاب یک عامل استرس زا نیز از بین نمی رود.

درمان قطعی اضطراب

درمان قطعی اضطراب

بدانید چه چیزی مفید نیست

درک این نکته مهم است که تمایل شما برای گفتن “نگران نباش” در واقع کمک کننده نیست، حتی اگر دوست یا عزیز شما فکر کند که اینطور است.

اشتباه دیگری که باید از آن اجتناب کرد، ایفای نقش یک متخصص بالینی است. حتی اگر تجربه مواجهه با اضطراب داشته باشید، همیشه نمی دانید درمان قطعی اضطراب برای هر فردی دقیقا چه چیزی می تواند باشد.

درعوض، حامی و شفاف باشید و به دوست یا عزیزتان اجازه دهید بداند که در کنارشان هستید. همچنین می ‌توانید مواردی را که برای شما مفید بوده به اشتراک بگذارید.

مهم است که از قضاوت و سرزنش یکی از عزیزان در مواقعی که آن ها احساس اضطراب می کنند، خودداری کنید. حتی زمانی که بیش از همه ناامید هستید، بایستید، نفسی بکشید و به عقب برگردید. آن ها باید ببینند که شما آن ها را بدون قید و شرط دوست دارید، حتی زمانی که اضطراب آن ها به اوج خود می رسد.

یک روان درمانگر مناسب پیدا کنید

اختلالات اضطرابی یکی از شایع ترین اختلالات در دنیا است. متاسفانه این افراد عموما از درخواست کمک شرم دارند شما به عنوان یک حامی نقش مهمی در رفع حس شرم در این افراد خواهید داشت.

می ‌توانید به آن ‌ها کمک کنید تا یک درمانگر پیدا کنند یا به آن ‌ها پیشنهاد همراهی در جلسه بدهید، اما نباید آن ها را مجبور کنید که بروند یا ملزم کنید که به طور مداوم در جلسات تراپی شرکت کنند.

با صحبت با یک متخصص سلامت روان، می توانید نقش خود و نحوه مدیریت بهترین احساسات را در حین حمایت از یک عزیز بهتر درک کنید.

نسبت به علت اضطراب آگاه شوید

یافتن پاسخ برای این سوال که علت اضطراب چیست یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. اضطراب می تواند توسط رویدادها و موقعیت های خاصی ایجاد شود، صرف نظر از اینکه آیا یک اختلال اضطرابی زمینه ای وجود دارد یا خیر. برخی از نمونه ‌هایی از رویدادهای محرک شامل مرگ یکی از اعضای خانواده، از دست دادن شغل، طلاق یا شکست در رابطه عاطفی، یک رویداد آسیب زا مانند تجربه خشونت و یا بلایای طبیعی می شود.

همچنین ممکن است اضطراب بدون محرک خارجی خاصی ایجاد شود. برای مثال، افراد مبتلا به اختلال اضطراب ممکن است همیشه احساس اضطراب کنند.

با داروهای گیاهی ضداضطراب آشنا شوید – درمان قطعی اضطراب

اضطراب را می توان با انواع داروها از جمله بنزودیازپین ها، داروهای ضد افسردگی شیمیایی مانند سیتالوپرام یا دولوکستین هیدروکلراید کنترل کرد. اما مسلما شما نمی خواهید عزیزانتان با داروهای شیمیایی سرشار از عوارض به درمان اضطراب بپردازند. داروهای گیاهی می توانند گزینه ای مناسب برای درمان قطعی اضطراب باشند. ضمن آن که عوارض جانبی ندارند، وابستگی خاصی در مقایسه با داروهای شیمیایی ایجاد نمی کنند.

در ادامه با سه مورد از بهترین داروهای گیاهی جهت درمان قطعی اضطراب آشنا شوید:

قرص پرفوران گل دارو

اسانس گیاه علف چای یا هوفاریقون از دیرباز در طب سنتی نقش مهمی در کنترل و درمان قطعی اضطراب داشته است. قرص پرفوران با داشتن دوز مناسبی از این گیاه می تواند در کنترل اضطراب نقش مهمی ایفا کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص پرفوران

قرص پرفوران

قرص پرفوران

قرص نوراگل

عموما افراد مضطرب خواب باکیفیتی را تجربه نخواهند کرد، قرص نوراگل ضمن کنترل اضطراب با ترکیبات گیاهی خود می تواند خواب عمیق و باکیفیتی را در این افراد ایجاد کند. سنبل الطیب و بادرنجبویه دو ترکیب مهم این دارو را شامل می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص نوراگل

 نوراگل آرامبخش

نوراگل آرامبخش

قرص تراگزاکوم حکیم

کرخت شدن به ویژه در دست و پا، گرفتگی عضلانی و بی خوابی سه مورد از مهمترین عوارض داشتن اضطراب است. قرص تراگزاکوم گیاهی، با وجود ترکیبات موثر خود این سه حالت را بهبود می بخشد. ضد تشنج، رفع استرس، رقیق کردن خون در افراد با هماتوکریت بالا از دیگر خواص این قرص است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص تراگزاکوم

تراگزاکوم حکیم خواب آور و آرامبخش

تراگزاکوم حکیم خواب آور و آرامبخش

لازم نیست برای همیشه با اضطراب فلج کننده زندگی کنید. این شرایط قابل کنترل است و به خوبی به درمان قطعی اضطراب پاسخ می دهد. به یاد داشته باشید که همه افراد متفاوت هستند و نیازهای خاص خود را دارند. مصرف داروهای گیاهی ضداضطراب و تماس با یک متخصص سلامت روان می تواند به بهبود روند درمان کمک کند.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، برای کسب اطلاع بیشتر از مناسب ترین داروی گیاهی جهت درمان قطعی اضطراب با کارشناسان سلامت ما در ارتباط باشید. سوالات خود را کامنت بگذارید و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.