بهترین روش برای حفظ سلامت و دوری از بیماری در سنین میانسالی، دریافت ویتامین ها و مواد معدنی است.

بهترین راه برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی استفاده از رژیم غذایی مناسب است اما گاهی اوقات افراد رژیم غذایی خاصی دارند و به بیماری دچار هستند و نمی توانند از هر ماده غذایی استفاده کنند و اینجاست که مولتی ویتامین های بالای 40 سال به کمک افراد میانسال می آید و با مصرف این مکمل هل به راحتی می توانند بدون هیچ عارضه ای ویتامین ها و مواد معدنی بدن را به خوبی تامین کنند. در ادامه این مقاله به معرفی ویتامین های ضروری بدن برای تفراد بالای 40 سال می پردازیم.

آیا مصرف مولتی ویتامین برای افراد بالای 40 سال مفید است

طبق تحقیقاتی که دانشمندان و متخصصان تغذیه انجام داده اند مصرف مکمل های دارویی و غذایی برای زنان و مردان بالی 40 سال بسیار مفید و سودمند است و به راحتی بدون هیچ عارضه ای کمبود ویتامین ها و مواد معدنی را جبران می کند.

از طرفی در بعضی موارد مواد و ویتامین های مورد نیاز بدن آقایان و بانوان متفاوت بوده و برخی از ویتامین ها در بدن زنان بیشتر مورد نیاز است و برخی از ویتامین ها در بدن مردان بیشتر مورد احتیاج است.

پوکی استخوان جزو آن دسته از بیماری هایی است که در سنین بالا برای آقایان و خانم ها بسیار مشکل ساز است و از طرفی یک بیماری بسیار شایع در سنین میانسالی می باشد و درمان آن بسیار مشکل و سخت است و فرد برای مدت طولانی باید تحت درمان قرار بگیرد.

البته با مصرف مولتی ویتامین های بالای 40 سال به راحتی می توان از بروز این بیماری خطرناک پیشگیری کرد.

مولتی ویتامین های بالای 40 سال

مولتی ویتامین های بالای 40 سال

مولتی ویتامین های بالای 40 سال

کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی بسیار سودمند برای بدن و به خصوص استخوان ها است و در تقویت استخوان ها و سایر نقاط بدن مانند عملکرد قلب و سیستم عصبی بدن بسیار مورد نیاز است.

استخوان های بدن این ماده مهم و ضروری را تا قبل از 30 سالگی جذب می کند و بعد از سن 40 سالگی مصرف بیش از حد کلسیم ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و از مصرف خودسرانه این مکمل خودداری باید کرد.

مواد غذایی سرشار از کلسیم لبنیات، ماهی، بادام، کلم بروکلی و … است.

ویتامین D

ویتامین D جزو ویتامین های ضروری بدن است که بیشتر افراد به خصوص خانم ها کمبود این ویتامین را دارند. ویتامین دی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان ها، دیابت و ام اس را بسیار کاهش می دهد و کمبود این ویتامین جذب کلسیم را بسیار کاهش داده و خطر پوکی استخوان را بسیار افزایش می دهد.

برای جذب ویتامین دی باید هر روز  مدت 15 تا 20 دقیقه به طور مستقیم  زیر نور خورشید قرار بگیرید و یا از طریق مواد غذایی مانند ماهی یا روغن ماهی می توان این ویتامین را دریافت کرد.

 

آهن

آهن یک ماده معدنی فوق العاده مهم و ضروری برای بدن است و آهن در ایجاد گلبول های قرمز و حمل اکسیژن و رساندن آن به تمام نقا بدن ط نقش اساسی دارد. فقر آهن موجب کم خونی می شود و کم خونی منجر به خستگی، ضعف و بی حالی در بدن خواهد شد. آهن در مواد غذایی مانند اسفناج، گوشت، جگر و … موجود است

ویتامین A

ویتامین A نقش به سزایی در سلامت چشم و تقویت بینایی دارد و مصرف این ویتامین از مشکلاتی مانند کاهش دید، تاری و شب کوری در میانسالی جلوگیری می کند. همچنین این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدان دارد و با تقویت سیستم ایمنی بدن از ایجاد عفونت در بدن پیشگیری می کند. توجه داشته باشید که ویتامین A جزو ویتامین های محلول در چربی است و در مصرف آن باید دقت کرد. ویتامین  A در مواذ غذایی مانند هویج، کاهو، تخم مرغ و … مموجود است

ویتامین B12

برای بهبود عملکرد قلب و تقویت سیستم عصبی در سنین میانسالی نیاز به دریافت ویتامین B12 دارید  زیرا با فزایش سن جذب ویتامین B12 سخت تر می شود و این ویتامین جزو ویتامین های محلول در آب بوده و مصرف بیش از حد این ویتامین از بدن به آسانی دفع می شود بنابراین نگران دوز مصرفی آن نباشید. این ویتامین در مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و … وجود دارد.

مولتی ویتامین های بالای 40 سال

مولتی ویتامین های ضروری

منیزیم

کاربرد مهم منیزیم در بدن کمک به تنظیم و کنترل  فشار خون است، افراذ بالای 40 سال بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون هستند و فشار خون با بیماری های قلبی، دیابت و سکته های مغزی و قلبی رابطه مستقیم دارد، از این رو مصرف این مکمل برای افراد بالای 40 سال بسیار ضروری است. سبزیجات، لوبیا، سویا و آجیل منابع غنی از منیزیم هستند.یکی از بهترین مکمل های تامین کننده منیزیم مگنیفورت است؛ برای بررسی بیشتر کلیک کنید.

امگا 3

امگا 3 برای افرادی که وارد دوره میانسالی می شوند بسیار ضروری است زیرا این ویتامین خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا را کاهش می دهد. امگا 3 روی مغز تاثیر مثبتی می گذارد و از ابتلا به آلزایمر و فراموشی در سنین بالاتر جلوگیری می کند و قدرت حافظه را نسبت به هم سن و سالان خود بیشتر می کند. و مواد غذایی مانند سبزیجات و گردو سرشار از امگا3 هستند.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها شاید جزو مواد معدنی یا ویتامین ها نباشند اما مصرف آن ها برای افراد بالی 40 سال بسیار ضروری است. پربیوتیک ها موجب سلامت روده ها می شود و از ایجاد یبوست شدید، بواسیر و سرطان روده جلوگیری می کند. این ماده در لبنیات مانند دوغ و ماست کفیر یا سایر لبنیات تخمیر شده موجود است.

 

در ادامه به معرفی مولتی ویتامین های بالی 40 سال در درمانگیاه می پردازیم

ژریویتون

کپسول ژریویتون حاوی بهترین ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، عصاره جنسینگ و مواد موثر در چربی سوزی و متابولیسم بدن می باشد و از تحلیل سیستم ایمنی بدن با بالا رفتن سن جلوگیری می کند. این محصول توان جسمی و حرکتی بدن را تقویت و بازسازی کرده و خستگی، افسردگی و اضطراب را رفع می کند.همچنین ژریویتون با تقویت سیستم عصبی از ایجاد استرس و تنش های فکری جلوگیری می کند.

این محصول روی عملکرد مغز تاثیر گذاشته و از فراموشی و اختلال در حافظه، پارکینسون، وسواس فکری و بی خوابی جلوگیری کرده و بیماری هایی مانند ضعف و بی حالی و سوء هاضمه را برطرف می کند.

کپسول ژریویتون  با تقویت استخوان ها، از پوکی و شکستگی استخوان  پیشگیری می کند و مشکلات مفصلی و دردهای ناشی از آرتروز را درمان می کند. این محصول تمام ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز افراد میانسال، سال خورده و حتی جوان تر را تامین می کند.

قرص ژریویتون زهراوی

قرص ژریویتون زهراوی

فارماژلیتان

کپسول فارماتون یا فارماژلیتان توسط شرکت های ایرانی تولید شده است که مورد تایید وزارت بهداشت است، در این محصول از ویتامین هایی مانند C، E، A، D و عصاره های کمیابی مانند جنسینگ استفاده شده است و کمبود ویتامین در بدن را به خوبی جبران می کند.

در این کپسول از عصاره جنسینگ با دوز بسیار بالایی استفاده شده است و برای افراد بالای 40 سال که با گذشت زمان دچار ضعف جسمی و خستگی می شوند بسیار ضروری است. عصاره جنسینگ نیروی ذهنی و توان حرکتی را بالا می برد و علائمی مانند خستگی، بی خوابی و ضعف جسمی را کاهش می دهد.

این محصول سرشار از مواد و املاح معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و … است، از این رو روی استخوان ها و مغز و سایر اعضای بدن بسیار تاثیر می گذارد و از بیماری هایی مانند کم خونی، پوکی استخوان و آلزایمر جلوگیری می کند.

فارماژلیتان (فارماتون ایرانی)

فارماژلیتان (فارماتون ایرانی)

آنتی ایجینگ

آنتی ایجینگ در درمانگیاه به دو مولتی ویتامین برای افراد بالی 40 سال تقسیم می شود:

سافت ژل لیکوئی کلسیم ۶ پلاس آنتی ایجینگ

این محصول جذب کلسیم را افزایش داده و به تقویت و استحکام استخوان ها کمک می کند و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند.

سافت ژل لیکوئی کلسیم ۶ پلاس آنتی ایجینگ علاوه بر کلسیم سرشار از منیزیم نیز می باشد و با کنترل و تنظیم فشار خون از بیماری های قلبی و سکته های مغزی جلوگیری می کند.و با تقویت بدن ضعف و بی حالی ناشی از کهولت سن را برطرف می کند و نیروی دوباره ای به فرد می دهد.

لیکوئی کلسیم 6 پلاس آنتی ایجینگ

لیکوئی کلسیم 6 پلاس آنتی ایجینگ

کپسول زینک ویتامین دی آنتی ایجینگ

کپسول زینک پلاس ویتامین دی آنتی ایجینگ سرشار از ویتامین D و زینک است،ویتامین D موجود در این محصول استخوان ها و مفاصل را به خوبی تقویت کرده و از شکستگی، دررفتگی و پوکی استخوان در میانسالی جلوگیری می کند.

زینک موجود در این محصول موجب تقویت و رشد مو و استحکام ناخن ها می شود و از ریزش و سفید شدن مو جلوگیری می کند.

این محصول با کنترل چربی، افزایش وزن را برطرف می کند و با تقویت بینایی از کاهش دید جلوگیری خواهد کرد.

کپسول زینک ویتامین دی آنتی ایجینگ

کپسول زینک ویتامین دی آنتی ایجینگ

سخن آخر

معمولا افراد بالی 40 سال بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ها می باشند و با افزایش سن بدن سست تر و ضعیف تر می شود که اگر ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز به بدن نرسد عوارض جبران ناپذیری را در پی دارد.

مولتی ویتامین های بالای 40 سال به راحتی بدون هیچ عوارضی می تواند نیاز روزانه بدن را برطرف کند و فرد با مصرف مکمل ها و ویتامین ها حس جوانی و شادابی را بدست آورد.

بنابراین اگر وارد دهه 40 زندگی خود می شوید و رژیم غذایی خاصی دارید زیر نظر پزشک استفاده از مولتی ویتامین هارا در برنامه روزانه خود قرار دهید.

برای آشنایی بیشتر با مولتی ویتامین های درمانگیاه می توانید، می توانید به دسته مکمل و ویتامین مراجعه کنید.