قرص سورنجان برای چی خوبه ؟ شاید این مورد سوالی باشد که شما هم در پی یافتن پاسخی برای آن به این صفحه آمده اید.

بسیاری از افراد اعتقادی به مصرف داروهای شیمیایی برای درمان بیماری های خود ندارند و برای رفع هر مشکل به دنبال داروی گیاهی مخصوص آن هستند. تا حدی می توان گفت این اعتقادی صحیح است زیرا بسیاری از داروهای گیاهی مثل حب سورنجان می توانند خیلی دقیق تر و قوی تر از هر داروی دیگری اقدام کنند.

پیشنهاد می شود وقتی به یک بیماری مبتلا می شوید پیش از درگیر شدن با داروی شیمیایی شانس درمان خود را با داروهای گیاهی که عوارض جانبی کمتری دارند امتحان کنید.

اگر درگیر دردهای مفصلی و با نقرص و… هستید خواندن این متن به شما توصیه می شود.

اگر می خواهید بدانید که سورنجان چیست و حب سورنجان یا همان قرص سورنجان برای چی خوبه تا انتهای این مطلب را با ما همراه باشید تا ضمن پاسخگویی به این سوال شما، چند تا از بهترین نوع قرص سورنجان را به شما معرفی کنیم.

قرص سورنجان برای چی خوبه؟

می‌دانستید که قرص سورنجان یا حب سورنجان در طب سنتی ایران به عنوان یکی از داروهای موثر شناخته می‌شود؟ این داروها از گیاه سورنجان یا گل حسرت به عنوان ماده تشکیل دهنده اصلی آن تولید شده است.

با شنیدن نام قرص سورنجان، احتمالاً این سوال به ذهن شما می‌رسد: “این قرص برای چی خوبه؟ و درمان چه بیماری‌هایی از آن استفاده می‌شود؟” بد نیست بدانید که این گیاه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی بسیار بالا، به عنوان یک داروی گیاهی قوی برای تسکین دردهای روماتیسمی و آرتروز شناخته شده است.

بنابراین، در همه مواردی که مرتبط با دردهای استخوانی و غضروفی هستند، می‌توانید از قرص سورنجان بهره‌مند شوید.

از جمله موارد کاربرد حب سورنجان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرص سورنجان که در طب سنتی به نام حب سورنجان نیز شناخته می شود برای دیسک کمر، درد زانو ناشی از سائیدگی غضروف زانو، سیاتی، آرتروز، روماتیسم، درد گردن، نقرس و سایر دردهایی که ناشی از مشکلات آرتروزی و سیاتیکی باشند اثرگذاری بسیار خوبی دارد.

 

سورنجان چیست؟

سورنجان که با نام گل حسرت نیز شناخته می شود، یک گیاه وحشی به نام علمی Colchicum autumnale است که در دامنه ها و دشت و کوهستان های ایران، افغانستان، پاکستان و هند و سریلانکا وجود دارد.

شکل ظاهری گل های این گیاه بسیار شبیه به گل های زعفران است و اگر کسی آشنایی کافی با بوته گیاه زعفران و سورنجان نداشته باشد ممکن است این گیاه را با زعفران اشتباه بگیرد.

در گیاه سورنجان ماده ای بسیار مهم به نام کلشی سین Colchicine وجود دارد که کاربرد های بسیار متنوعی دارد.

از جمله کاربردهای مهم کلشی سین در تحقیقات بیوتکنولوژی و اصلاح نژاد به منظور تولید لاین های جدید و القای پلی پلوئیدی مثل تتراپلوئیدی در سلول های گیاهی و جانوری است.

اما کاربرد دارویی و مهم آن، استفاده به عنوان یک داروی گیاهی قوی برای تسکین دردهای استخوان و مفاصل است.

در بیماری هایی مثل نقرس و آرتروز به دلیل تجمع املاح در محل مفاصل، حرکت مفاصل با سختی همراه شده و فشار زیادی به غضروف ها وارد شده و باعث سائیدگی غضروف و نهایتا دردهای شدید مفصلی می شود.

در این شرایط، قرص سورنجان (در طب سنتی با نام حب سورنجان) می تواند باعث دفع سریع املاح از محل مفصل شده و درد را به خوبی کاهش دهد.

اثر آنتی اکسیدانی قوی کلشی سین، باعث شده تا اثر ضد دردی آن با داروهای ضد روماتیسمی بسیار قوی مثل توسیلیزومب برابری داشته باشد.

 

اسامی و انواع قرص سورنجان در ایران

در ایران چندین نوع داروی گیاهی که حاوی گیاه سورنجان باشند وجود دارد که بر اساس آموزه های طب سنتی و دستورالعمل تولید حب سورنجان، توسط شرکت های معتبر داروسازی ایران ساخته شده اند.

در زیر به چند نمونه از این داروها اشاره می کنیم و آنها را به طور خلاصه معرفی می کنیم.

در صورتی که تمایل به خرید هر یک از این محصولات داشته باشید می توانید با کلیک بر روی لینک محصول و رفتن به صفحه اختصاصی آن، اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست آورده و یا آن را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

لیست این محصولات به شرح زیر است:

 

1- قرص رازی (قرص سورنجان رازی)

قرص رازی، تولید شرکت داروسازی نیاک گرگان، نمونه‌ای از قرص‌های سورنجان است که به بازار عرضه شده است.

این قرص، یک محصول گیاهی است که در طب سنتی به عنوان یک راه‌حل موثر برای دیسک کمر و تسکین و درمان مشکلات استخوانی و عضلانی مانند درمان دیسک کمر، سیاتیک، آرتروز، روماتیسم و … استفاده می‌شود.

با داشتن ماده کلشی سین، قرص سورنجان رازی تأثیرات مثبتی بر روی بهبود این شرایط دارد و می‌توان از آن به عنوان یک قرص غضروف‌ساز گیاهی برای درمان مشکلات آرتروزی در زانو، گردن، تنگی کانال نخاعی و ناراحتی‌های غضروفی در سایر مفاصل استفاده کرد.

اگر می‌خواهید یک قرص سورنجان با کیفیت بالا را بیابید و به خرید آن بپردازید، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

قرص رازی

قرص سورنجان برای چی خوبه

قرص رازی (قرص سورنجان)

 

در فرآوری و تهیه قرص سورنجان رازی، از هشت گیاه دارویی مختلف استفاده شده است، هر کدام با اثرات متفاوتی در درمان مشکلات مرتبط با دیسک کمر، سیاتیک، آرتروز و تسکین دردهای عضلانی و اسکلتی شناخته شده‌اند.

این گیاهان دارویی شامل:

هلیله زرد (Termnalia chebula)
صبر زرد (Aloe forex)
سورنجان (Colchicum autumnal)
کتیرا (Astragalus gossypinus)
زیره سبز (Cumnim cymnum)
زنجبیل (Zingiber officinale)
مصطکی (Pistacia lentiscus)
فلفل سیاه (Piper nigrum)

 

2- کپسول فلکسوجوینت (حب سورنجان فلکسوجوینت)

فلکسوجوینت، یک نوع داروی تهیه شده از گیاه سورنجان، به شکل کپسول توسط شرکت داروسازی علمی و تحقیقاتی فراطب یزد ساخته شده است.

این کپسول، که در طب سنتی ایران به نام حب سورنجان شناخته می‌شود، یک داروی گیاهی برای درمان مشکلات مفاصل مانند آرتروز، روماتیسم و نقرس می‌باشد. این دارو، علاوه بر کاهش درد، به بهبودی این موارد کمک می‌کند و بهبودی بیمار را فراهم می‌آورد.

در ساخت کپسول فلکسوجوینت از گیاهان زیر استفاده شده است:

  • سورنجان
  • صبر سقوطری (صبر زرد)
  • هلیله زرد
  • سنا مکی
  • مصطکی
  • بادام شیرین

احتمالا تا کنون به پاسخ این سوال که قرص سورنجان برای چی خوبه رسیده اید اما باز هم بد نیست بدانید در بروشور کپسول فلکسوجوینت، موارد درمانی زیر برای این محصول ذکر شده است:

  • رفع خشکی مفاصل
  • دفع مواد فاسد از مفاصل
  • تقویت مفاصل، استخوان ها و عضلات
  • کاهش درد و حساسیت مفاصل ناشی از آرتروز
  • افزایش سوخت و ساز غضروف ها و تحرک پذیری مفاصل
  • کمک به درمان روماتیسم مفصلی، درد ناحیه پایین کمر، لگن، باسن، سیاتیک و نقرس

این محصول برای تسکین دردهای مفصلی و استخوانی باید روزانه 1 تا 3 عدد مصرف شود.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید به صفحه اختصاصی حب سورنجان فلکسوجوینت رفته و درباره این محصول بیشتر مطالعه کنید. همچنین می توانید اقدام به خرید اینترنتی قرص سورنجان فلکسوجوینت کرده و آن را درب منزل خودتان تحویل بگیرید.

حب سورنجان

حب سورنجان فلکسوجوینت

حب سورنجان فلکسوجوینت

3- قرص سورنجان کومینون حکیم

قرص کومینون، یکی از انواع دیگر قرص‌های سورنجان است که توسط شرکت داروسازی حکیم مومن تبریزی تولید شده است.

در ترکیب این قرص، علاوه بر گیاه سورنجان، از سه گیاه دیگر یعنی گزنه، آویشن و زوفا نیز استفاده شده است.

قرص کومینون حکیم به صورت دو نوع بسته‌بندی شده است، یکی با رنگ سفید (50 عددی) و دیگری با رنگ آبی (60 عددی با نام قرص HM7 که برای فروش به مشتریان خارج از کشور استفاده می‌شود). این دو نوع از نظر محتویات، ترکیبات و فرمولاسیون هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

  • درمان دردهای مفاصل مختلف بدن اعم از گردن و ستون مهره، دست‌ها و پاها
  • مناسب برای بیماران مبتلا به لوپوس و آرتریت روماتوئید
  • تسکین دردهای عضلانی و مفصلی در نواحی مختلف
  • دردهای عصب سیاتیک و دیسک گردن و کمر
  • دردهای عضلانی و مفصلی آرتریت روماتوئید
  • بهبود درد تاندون ناشی از عصب سیاتیک
  • کاهش دردهای استخوانی و اسکلتی
  • برطرف کننده عوارض کورتون و لوپوس
  • کاهش التهاب زانو در آرتروز
  • رفع درد ناشی از نقرس

اگر می خواهید که درباره این محصول بیشتر بدانید و یا اقدام به خرید اینترنتی قرص کومینون حکیم نمایید می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه اختصاصی آن هدایت شوید.

قرص کومینون

قرص سورنجان کومینون

قرص کومینون 50 عددی

 

کومینون حکیم کاهش درد مفاصل

قرص hm7 (کومینون 60 عددی)

 

قرص سورنجان درد کیور پاکستانی غیرمجاز و دارای ترکیبات ناشناخته است!

یکی از انواع داروهای تولید شده با سورنجان که در برخی عطاری ها و مراکز غیرمجاز توزیع و فروش دارو وجود دارد، قرص به نام سورنجان درد کیور است که به صورت قاچاق از پاکستان به کشور وارد می شود.

بد نیست بدانید که این محصول مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نبوده و از آنجا که به صورت غیرمجاز وارد کشور می شود و برای کسب مجوز واردات، تحت آزمایش های دقیق سازمان غذا و دارو قرار نگرفته، لذا از ترکیبات موجود در آن هیچ اطلاعات درستی در دسترس نیست.

به همین دلیل توصیه می شود که از داروهایی که مجوز وزارت بهداشت را ندارند و به صورت قاچاق به فروش می رسند استفاده نکنید تا خدای نکرده آسیبی به سلامتی شما در اثر استفاده از این محصولات ناشناخته که ترکیبات آنها معلوم نیست وارد نشود.

قرص سورنجان

قرص سورنجان