اگر ورزش بدنسازی کار می کنید و به دنبال زیبایی اندام و عضله سازی هستید می توانید از کراتین به عنوان یک مکمل استفاده کنید. کراتین یک مکمل محبوب و عالی در بین ورزشکاران و بدن سازان می باشد و این مکمل علاوه بر انرژی مضاعفی که به ورزشکاران می دهد در حجیم سازی عضلات و خوش فرمی بدن نقش دارد. کراتین یک مکمل فوق العاده است که برای افراد میانسال و مسن که تمرینات ورزشی انجام می دهند نیز مناسب بوده و به آن ها انرژی و قدرت می دهد که بهتر بتوانند تمرینات ورزشی خود را  انجام دهند.با ما همراه باشید تا از فواید کراتین در بدنسازی آگاه شوید.

چرا باید کراتین مصرف شود؟

بعد از خوردن پروتین و تامین آن برای بدن، بدن بواسطه کلیه ها و کبد، کراتین می سازد. کار عضلات نیز تبدیل کردن کراتین به کراتین فسفات است.

در نهایت این ماده به آدنوزین تری فسفات (ATP) تبدیل می شود. هنگامی که تمرینات سخت و انفجاری انجام می دهید، بدن این ماده را می سوزاند.

مکمل ها موجب می شوند کراتین راحت تر  و موثر تر جذب شود. با مصرف مکمل کراتین دیگر نیازی نیست حجم زیادی از پروتئین را به صورت خوراکی مصرف کنید. این ماده مغذی از طرق مکمل ها به بدن شما جذب می شود.

فواید کراتین در بدن سازی

بدن به طور طبیعی مقدار اندکی کراتین تولید می کند که  این ماده مفید برای ورزشکاران و افرادی که بدنسازی کار می کنند بسیار مفید است و معمولا در بین ورزشکاران بسیار محبوب می باشد که فواید کراتین در بدن سازی شامل:

عضله سازی

کراتین در تولید انرژی سلول ها و عضلات بدن نقش دارد و موجب عضله سازی و حجم دهی بدن در حین بدن سازی و به خصوص در زمان انجام ورزش های سنگین می شود. کراتین موجب افزایش فیبر در عضلات می شود و در نتیجه حجم عضلات را بیشتر می کند و توان حرکتی عضلات را بیشتر می کند.

کراتین برای افراد مسن تر که ورزش های سبک انجام می دهند موثر بوده و مصرف مکمل کراتین موجب عضلانی شدن اعضای بدن و انرژی مضاعف در آن ها می شود.

قدرت و انرژی

مصرف مکمل کراتین منجر به ذخیره انرژی بیشتر در سلول ها می شود که این سبب می شود در هنگام بدن سازی و تمرینات سنگین ورزشی انرژی بیشتری داشته باشید ودر نتیجه زمان بیشتری بتوانید به تمرینات ورزشی ادامه دهید. بنابراین یکی از فواید کراتین در بدن سازی افزایش قدرت در ورزشکار بوده تا در حین انجام ورزش های سنگین عملکرد فرد را بهتر کرده و به قوی تر شدن عضلات کمک می کند.

افزایش وزن و قد

کراتین برای آن دسته از ورزشکارنی که کمبود وزن دارند بسیار مناسب بوده و با مصرف کراتین می توانند به وزن خود اضافه کرده زیرا کراتین موجب افزایش حجم عضلات شده و از این رو کمبود وزن را جبران می کند همچنین این مکمل فوق العاذه روی بافت بدون چربی و عضلات تحتانی بدن در طول تمرینات بدن سازی اثر گذاشته و قد را بلند می کند.

فواید کراتین در بدنسازی

فواید کراتین در بدنسازی

کاهش استرس

مصرف کراتین در بین ورزشکاران موجب افزایش آنتی اکسیدان شده و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را بیشتر کرده و استرس را در افراد ورزش کار کاهش می دهد. و آن دسته از ورزشکارانی که تحت استرس دچار بی خوابی شده اند را درمان می کند و کراتین افت عملکرد ورزشکار را به دلیل کمبود خواب و استراحت ناکافی برطرف می کند.

پیشگیری از پوکی استخوان

کراتین در حین انجام تمرینات بدن سازی موجب تراکم استخوان می شود زیرا حجیم سازی عضلات روی استخوان ها فشار ایجاد کرده و در نتیجه منجر به قوی تر شدن استخوان ها می شود و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند.

تاثیر کراتین روی مغز

مصرف کراتین روی سلامت مغز نیز تاثیر گزاشته و فرد را از ابتلا به بیماری هایی مثل آلزایمر، پارکینسون و سکته های مغزی را کاهش می دهید و این مکمل تاثیر عالی روی رشته های عصبی بدن می گزارد و از بیماری های که با اعصاب و روان در ارتباط است را کاهش می دهد.

زمان مصرف کراتین در بدن سازی

طبق تحقیقات متخصصین در هر زمانی کراتین را مصرف کنید اثرات آن مفید و موثر می باشد و بهترین زمان آن زمانی است که با سبک زندگی شما سازگار باشد.

البته بیشتر مربیان ورزشی مصرف کراتین را قبل از تمرینات ورزشی توصیه می کنند زیرا در این زمان سطح کراتین بدن پایین می باشد و با مصرف کراتین می توان به ذخیره کراتین در عضاه ها کمک کرد و در نتیجه موجب حجیم سازی عضلات می شود.

اگر می خواهید برای اولین بار کراتین مصرف کنید باید روزی 4 بار به مدت یک هفته آن را میل کنید تا ذخیره کراتین در عضلات بالا برود و موجب ذخیره انرژی در بدن شود. پس از آن می توانید دوز مصرفی کراتین را بالا ببرید و در نظر داشته باشید که افراد گیاه خوار و افرادی که با مشکل کمبود کراتین در بدن مواجه هستند قبل از انجام تمرین به دریافت مقدار دوز بیشتر کراتین نیاز دارند.

فواید کراتین در بدنسازی

فواید کراتین در بدنسازی

مواد غذایی که جذب کراتین را بیشتر می کنند

مصرف کراتین توسط وزنه برداران و بدن سازان حرفه ای موجب تقویت رشد عضلات می شود و همراه با کراتین می توان مواد غذایی مصرف کرد که جذب این ماده را بیشتر  کند و اثر بخشی آن را چند برابر بهتر از قبل شود. که یکی از بهترین مواد غذایی که می توان همراه با کراتین میل کنید کربو هیدارت ها هستند که تاثیر عالی روی جذب کراتین گذاشته و موجب تقویت بیشتر عضلات می شود همچنین می توانید همراه کربوهیدرات از پروتئین در وعده های غذایی نیز استفاده کنید و تاثیر پروتئین و کربو هیدرات با یکدیگر منجر به ذخیره بیشتر کراتین در بدن می شود.

سوپر کراتین

پودر سوپر کراتین کارن مکملی خاص و فوق العاده برای حجیم سازی، تراکم استخوان و تقویت عضلات می باشد. سوپر کراتین جزو بهترین مکمل های موجود در کشور است که با نمونه های خارجی خود رقابت می کند و در بین بدنسازان و ورزشکاران بسیار رایج است.

سوپر کراتین از بهترین ترکیبات و مواد بسیار عالی و درجه یکی ساخته شده است که به همین دلیل خواص و کارایی بسیار بالایی دارد.

این محصول دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و منجر به تولید انرژی در سلول ها شده و به سرعت انرژی تحلیل شده را بازسازی می کند.

پودر سوپر کراتین حاوی آل آرژین می باشد که این آمینو اسید مانند یک انتقال دهنده عمل می کند و اکسیژن و جریان خون را به سمت عضلات هدایت می کند و در نتیجه موجب تقویت عضلات و حجیم سازی بدن می شود.

سوپر کراتین برای نوجوان هایی که هنوز ذر سن رشد بوده و از لحاظ قدی کوتاه هستند مناسب بوده زیرا این محصول علاوه بر رشد عضلات موجب افزایش رشد قد نیز می شود الته لازم به ذکر است که برای افراد زیر 18 سال با پزشک مشورت شود.

این محصول با فرمولاسیان ایمن و عالی تحت نظارت سازمان غذا و دارو بوده و با خیالی آسوده می توانید میل کنید.

پورد سوپر کراتین 300 گرمی کارن

پورد سوپر کراتین 300 گرمی کارن

کراتین یوروویتال

پودر کراتین مونوهیدرات یوروویتال حاوی بهترین نوع پودر کراتین بوده که منجر به تولید انرژی مضاعف در سلول های بدن شده و قدرت ورزشکارانی که ورزش های سنگین و تمرینات سخت ورزشی را انجام می دهند افزایش می دهند تا علاوه بر کاهش خستگی زمان بیشتری را به انجام تمرینات خود بپردازند.

این محصول موجب عضله سازی و حجیم شدن عضلات بدن می شود و روی بهبود حافظه و عملکرد مغز نیز تاثیر می گذارد.این مکمل ورزشی موجب افزایش کراتین در بدن می شود و از ایجاد خستگی زودرس در ورزشکار جلوگیری کرده و فرد می توان با توان بالاتری و در مدت زمان بیشتر به انجام تمرینات ورزشی خود ادامه دهد.این مکمل ورزشکار را از استرس و اضطراب دور کرده و تمرکز ورزشکار را در حین تمرینات سخت ورزشی بیشتر می کند.

پودر کراتین یوروویتال سیستم ایمنی ورزشکار را تقویت کرده و از تحلیل و ضعف ورزشکار بعد از انجام تمرینات ورزشی به خصوص افرادی که تمرینات سخت و حرفه ای انجام می دهند جلوگیری می کند و ورزشکار بعد از تمرین احساس خستگی ندارد و همین امر موجب افزایش قدرت و حجیم تر شدن عضلات می شود.

پودر کراتین مونوهیدرات یورو ویتال از بهترین مواد عالی با درجه خلوص بالا تشکیل شده است و بافت این محصول از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است که به راحتی با آب یا مایعات مخلوط شده و ته نشین نمیکند  از این رو هضم آن بسیار راحت کرده است.

 پودر کراتین 3000 یوروویتال

پودر کراتین 3000 یوروویتال

سخن آخر

کراتین جزو مکمل های محبوب ورزشکاران و بدن سازان می باشد و اگر می خوهید در حین انجام  تمرینات ورزشی انرژی و قدرت بیشتری داشته باشید باید از مکمل کراتین استفاده کنید.

کراتین در حجیم سازی و عضله سازی نقش بسزایی دارد و موجب زیبایی و تناسب اندام ورزشکاران می شود و از دیگر فواید کراتین در بدنسازی می توان به کاهش آلزایمر و پوکی استخوان نیز اشاره کرد.

علاوه بر این ورزشکاران افراد مسن و حتی گیاهخواران نیز می توانند از این مکمل عالی استفاده کنند تا اثرات فوق العاده آن را ببینند، این ها تنها مقدار اندکی از فواید کراتین در بدنسازی بود. امیدواریم با انتشار این مطلب در حوزه تناسب اندام به شما کمک کرده باشیم. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.