در یک نگاه کلی، احتمالا پروتئین وی را به عنوان مکملی می شناسید که افراد در کنار ورزش های مقاومتی از آن برای کمک به تقویت سنتز پروتئین عضلانی و رشد توده عضلانی بدون چربی استفاده می کنند. سایر فواید پروتئین وی برای بدنسازی شامل کمک به کاهش وزن و کلسترول می شود. اما این تمام ماجرا نیست. پروتئین وی خواص بسیار شگفت انگیزی دارد که تا به حال نمی دانستید.

پروتئین وی چیست؟

شیر از دو پروتئین کازئین و آب پنیر ساخته شده است. پروتئین آب پنیر را می توان از کازئین موجود در شیر جدا کرد یا به عنوان محصول جانبی پنیرسازی تشکیل داد. پروتئین آب پنیر یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود زیرا حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است. پودرهای پروتئینی این روزها به دلیل مزایای سلامتی خود بسیار محبوب شده اند. حاوی مقادیر بیشتری پروتئین نسبت به تمام غذاهای طبیعی هستند.

مصرف پروتئین آب پنیر برای زنانی که به پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارند بسیار توصیه می شود. پروتئین ها به درستی به عنوان بلوک های سازنده بدن ما شناخته می شوند. آن ها به ساخت ماهیچه ها و بافت های همبند در بدن ما کمک می کنند و به مسیرهای متابولیکی مهم نیز کمک می کنند. آب پنیر منبع غذایی مهمی از این پروتئین های ضروری و اسیدهای آمینه است.

اگر اکنون به دیگر فواید پروتئین وی برای بدنسازی، پوست، مو و … فکر می کنید، این مقاله پاسخ به تمامی سوالات شما را می دهد.

فواید پروتئین وی چیست

فواید پروتئین وی چیست

فواید پروتئین وی برای بدنسازی و کمک به کاهش وزن

پروتئین آب پنیر برای کاهش وزن؟ بله، پروتئین وی کربوهیدرات کم و پروتئین بالایی دارد. این امر میزان متابولیسم را برای سوزاندن چربی اضافی بدن افزایش می دهد. محققان به این نتیجه رسیده اند که پروتئین آب پنیر می تواند به راحتی اشتها را تا دو ساعت کنترل کند. حاوی چربی بسیار اندکی است. این ترکیبات باعث می شود برای افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند گزینه ای ایده‌ آل محسوب شود. مصرف مکمل پروتئین وی همراه با ورزش های مقاومتی به بهبود سنتز پروتئین عضلانی و رشد توده های بدون چربی کمک می کند. به دلیل زیاد بودن فواید پروتئین وی برای بدنسازی شما می‌بینید که این محصول در باشگاه‌های ورزشی بسیار توضیه می‌شود.

1- خواص ضد سرطانی

به طور عمده سرطان سینه و دهانه رحم، دومین عامل مرگ و میر در زنان است. کنسانتره آب پنیر و مدولاسیون گلوتاتیون در درمان سرطان بیش از گذشته استفاده می شود. مصرف پودر وی در طول شیمی درمانی می تواند به مهار رشد سلول های سرطانی کمک کند. همچنین یک وعده غذایی عالی برای بیماران سرطانی است زیرا هضم آن بسیار آسان است. شیک پروتئین، به راحتی در بدن جذب می شود انرژی لازم را ایجاد می کند و ایمنی را افزایش می دهد.

2- فواید پروتئین وی در بدنسازی و کاهش کلسترول

یکی دیگر از فواید پروتئین وی در بدنسازی کاهش سطح کلسرول است. سکته قلبی باعث فلج شدن، از دست دادن تکلم و ضعف حافظه می شود. همچنین سومین علت مرگ و میر در زنان است. پروتئین آب پنیر کلسترول LDL را کاهش می دهد که عامل مهمی در ایجاد بیماری های قلبی عروقی مانند سکته است. فواید پروتئین وی شامل کاهش فشار خون و درنتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته است.

یک مطالعه نشان می دهد که 70 مرد و زن دارای اضافه وزن به مدت 12 هفته مکمل آب پنیر مصرف کردند و تعدادی از پارامترها مانند سطح لیپید و انسولین این افراد اندازه گیری شد. آزمایش ها حاکی از کاهش قابل توجهی در کلسترول تام و کلسترول LDL در هفته 12 بررسی ها بود.

3- با مصرف پروتئین وی فرآیند پیری را به تعویق بیندازید

پروتئین آب پنیر حاوی گلوتاتیون است. یک آنتی اکسیدان که رادیکال های آزاد را از بین می برد و علائم پیری را به تاخیر می اندازد. گلوتاتیون از سه اسید آمینه اصلی ساخته شده است. سیستئین، اسید گلوتامیک و گلیسین این سه اسید آمینه اصلی را تشکیل می دهند. پروتئین وی همچنین انحطاط ماهیچه ها را کند می کند و آن ها را در دوران پیری قوی نگه می دارد. چه چیزی از این بهتر می خواهید؟

فواید پروتئین وی برای بدنسازی

فواید پروتئین وی برای بدنسازی

4- افزایش مصونیت و سیستم ایمنی بدن

یکی از بهترین فواید پروتئین وی شامل تقویت سیستم ایمنی می شود. پروتئین آب پنیر پاسخ ایمنی را بهبود می بخشد و به مبارزه با عفونت به ویژه در زنان کمک می کند و با افزایش تولید گلوتاتیون سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. افرادی که از آسم رنج می برند باید با پروتئین آب پنیر تغذیه شوند تا پاسخ سیتوکین آن ها بهبود یابد.

5- تقویت عضلات از دیگر فواید پروتئین وی برای بدنسازی

پروتئین آب پنیر برای ترمیم، تقویت و عضله سازی مورد نیاز است. ورزش و تمرینات روزانه سطح انرژی را در بدن کاهش می دهد و منجر به تحلیل رفتن عضلات می شود. پروتئین وی از شیر گاو تولید می شود و یک انتخاب طبیعی عالی برای ساخت و ترمیم عضلات است. پروتئین آب پنیر ماهیچه ها را تقویت می کند و متابولیسم را تسریع می کند. مصرف آن به شما اندامی سالم و خوش فرم می دهد. اگر برای عضله سازی ورزش می‌کنید، فواید پروتئین وی برای بدنسازی و عضله سازی را دست کم نگیرید.

6- سطح قند خون خود را با پروتئین وی کاهش دهید

پروتئین وی به بدن تعادل نیتروژن مثبت می دهد. همچنین از نوسانات سطح قند خون که می تواند منجر به پرخوری شود جلوگیری می کند. پروتئین آب پنیر دارای سطوح پایین چربی است و برای مدیریت دیابت و سطح گلوکز بسیار موثر است. به طور کلی مصرف شیک پروتئین وی از بروز دیابت جلوگیری می کند. این شکل از پروتئین همچنین مقاومت به انسولین را در بدن بهبود می بخشد تا سطح آن را ثابت نگه دارد.

7- حفظ سلامت استخوان به ویژه در زنان

بیش از 65 درصد از زنان از پوکی استخوان رنج می برند، وضعیتی که باعث نازک شدن و افزایش شکنندگی استخوان ها می شود. برای ساختن و حفظ استخوان های سالم، زنان باید از مواد غذایی سالم سرشار از کلسیم استفاده کنند. پروتئین آب پنیر جذب کلسیم را بهبود می بخشد درنتیجه از تحلیل استخوان جلوگیری می کند و آن ها را قوی نگه می دارد.

فواید پروتئین وی در بدنسازی

فواید پروتئین وی در بدنسازی

فواید پروتئین آب پنیر برای مو

پروتئین ماده بسیار مهمی از مو را تشکیل می دهد. کمبود پروتئین می تواند منجر به مشکلات عمده ریزش مو شود. پروتئین آب پنیر یک راه مناسب برای افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی شما است. داشتن مقادیر زیاد پروتئین به طور منظم از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث رشد مو می شود. مصرف شیک های آب پنیر به غلبه بر مشکلات مو مانند ریزش مو سکه ای و کاهش خطوط مو کمک می کند.

مصرف منظم آب پنیر موها را تغذیه و تقویت می کند تا موهایی پرپشت، سالم و درخشان به شما بدهد. خواص اسیدی آب پنیر شوره سر و پسوریازیس پوست سر را درمان می کند. این امر باعث بهبود سلامت پوست سر نیز می شود.

کلاژن خود را تقویت کنید

کلاژن یک بافت ساختاری است که خاصیت ارتجاعی پوست را فراهم می کند .درصد زیادی از کل پروتئین بدن را تشکیل می دهد و در تقویت پوست، رگ های خونی، استخوان ها و دندان ها موثر است. مصرف پروتئین وی سنتز کلاژن را بهبود می بخشد تا پوست شما را محکم و سالم نگه دارد.

شامپو پروتئین وی را امتحان کنید

کافی است تا فقط یکبار به جای شامپو از پروتئین وی استفاده کنید. تنها مقداری پودر را به طور کامل روی پوست سر ماساژ دهید. آن را با آب ولرم بشویید تا پوست سر تمیز و بدون چربی داشته باشید. در روش دیگری می ‌توانید ابتدا شامپو بزنید و پس از ده دقیقه با آب پنیر آب‌کشی کنید. نرم کننده آب پنیر بافتی عالی به موها می بخشد. برای موهای نازک و سست بسیار مفید است، زیرا مانند سایر محصولات مو، موها را سنگین نمی کند.

تونر خانگی بسازید

آب پنیر را می توان روی پوست به عنوان پاک کننده، تونر و مرطوب کننده استفاده کرد. چندین شرکت آرایشی و بهداشتی در ترکیبات محصولات خود، این مکمل غنی از پروتئین را به دلیل فواید شگفت انگیز آن برای پوست استفاده می کنند. یک گلوله پنبه را در آب پنیر خیس کنید. با ضربه های ملایم آن را روی صورت بمالید. به عنوان یک تونر خانگی شگفت انگیز عمل خواهد کرد.

پروتئین وی با آکنه مبارزه می کند

خواص ضد میکروبی آب پنیر به طرز شگفت انگیزی روی آکنه و جوش اثر می کند. همچنین در روشن شدن رنگدانه ها و لکه های پیری آثار مثبتی از خود نشان داده است.

فواید پروتئین وی برای پوست

فواید پروتئین وی برای پوست

بازیابی pH پوست

دو فنجان آب پنیر را در وان حمام خود اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه در وان استراحت کنید. اسیدیته موجود در آب پنیر مقدار pH پوست را بازیابی می کند تا سلول های پوست را جوان کند و خواص موثر آن باعث کاهش التهاب شود.

آیا پروتئین وی برای چشم مفید است؟

برای چشم های خسته یا پف کرده، یک چای کیسه ای را با آب پنیر سرد خیس کنید و روی چشم ها قرار دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند تا شاهد شادابی چشم های خود باشید.

شما چه خواص دیگری برای پروتئین وی می شناسید؟

راهنمای خرید پروتئین وی

اگر شما هم می‌خواهید از فواید پروتئین وی برای بدنسازی، پوست، مو و … استفاده کنید؛ خبر خوب این است که مکمل‌های پروتئین وی در داروخانه آنلاین درمانگیاه موجود می‌باشد.

پروتئین وی در اشکال مختلف مانند شیک های پروتئین آب پنیر و نوشیدنی های وی موجود است. خود آب پنیر طعم چندان جذابی ندارد. از این رو آن را با سایر غذاها مانند میوه ها و آجیل مخلوط می کنند تا طعم آن جذاب تر شود. داروخانه اینترنتی درمانگیاه دو نمونه از بهترین پروتئین های وی محصول شرکت کارن را به شما معرفی می کند:

پودر گلدن وی کارن 1000 گرم

شرکت کارن با طراحی و تولید پودر پروتئین وی برای ورزشکاران از جمله برندهای معتبر در تولید این مکمل است. عضله سازی، تغییر در وزن و بهبود سلامت و تندرستی از جمله فواید پروتئین وی برای بدنسازی محسوب می شود. این پودر تمامی اسیدهای آمینه ضروری و غیرضروری را در فرمولاسیون خود دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 پودر گلدن وی کارن

پودر گلدن وی 1000 کارن

پودر گلدن وی 1000 کارن

پودر سوپر وی کارن 1050 گرم

مصرف این پودر در کنار انجام ورزش های مقاومتی باعث سنتز پروتئین، عضله سازی و بافت همبند می شود. فواید پروتئین وی در بدنسازی با وجود حداقل مقدار لاکتوز و چربی، بسیاری مغذی تر از سفیده تخم مرغ، سویا و گوشت عملکرد دارد. مصرف این مکمل برای افرادی که حساسیت به لبنیات ندارند کاملا بدون خطر و عوارض جانبی گزارش شده است.

اینجا کلیک کنید 👈 سوپر وی کارن

پودر سوپر وی کارن

پودر سوپر وی کارن

تهیه این نوشیدنی سرشار از پروتئین تنها یک دقیقه زمان می برد اما در عوض خواص شگفت انگیزی برای بدن به همراه دارد. چه در محل کار برای صرف یک میان وعده و چه مشغول تمرینات ورزشی هستید، خود را از فواید پروتئین وی برای بدنسازی و سایر مزایای آن محروم نکنید.