ما موهای خود را تحت فشار زیادی قرار می دهیم، چه به دلیل حالت دادن با سشوار یا اتو، تبعیت از فشن، داشتن مدل موی مطابق روز یا قرار گرفتن در معرض عناصری که می تواند آسیب جدی به مو وارد کند. فواید ماسک مو در اینجا خود را به وضوح نشان می دهد. ماسک‌ های درمان مو می‌توانند به کاهش شکستگی مو کمک کنند و به موهای شما احساس سلامتی ببخشند.

کاربرد ماسک مو تنها منحصر به خاصیت نرم کنندگی آن نمی شود. یک ماسک موی خوب، تغذیه عمیق و تقویت مو را مورد هدف قرار می دهد. ماسک های مو همچنین می توانند نگرانی شما را بابت مشکلات متعدد مو برطرف کنند. آن ها را در روتین مراقبت از موی خود بگنجانید. به تدریج متوجه خواهید شد که موهایی نرم تر، قوی تر و درخشان تر خواهید داشت.

ماسک مو چیست؟

همان طور که ماسک صورت برای تغذیه و آبرسانی به پوست شما به کار می رود، ماسک مو نیز به روشی مشابه برای تقویت وضعیت و سلامت موهای شما عمل می کند. ماسک های مو را می توان به عنوان حالت دهنده عمیق یا نرم کننده های شدید مو نیز نام برد. چیزی که آن ها را با نرم کننده های موجود در بازار متفاوت می کند این است که مواد تشکیل دهنده ماسک مو معمولاً غلیظ تر هستند.

به طور کلی ماسک های مو می توانند برای مدت طولانی تری روی موهای شما باقی بمانند. ماسک های مو محصولاتی هستند که با روغن، شی باتر و سایر مواد مغذی فرموله می شوند. این ماسک ‌های آبرسان مو نسبت به شامپو یا نرم‌کننده معمولی شما زمان بیشتری را صرف فرو رفتن و پرورش مو می‌کنند. حتی پس از یک بار استفاده، تفاوت را در موهای خود احساس خواهید کرد.

استفاده از ماسک مو

اکثر ماسک ‌های مو بهتر است روی موهای تمیز و خشک شده با حوله که هنوز مرطوب هستند، استفاده ‌شوند. در این شرایط می توانید شاهد بیشترین عملکرد و فواید ماسک مو باشید. با این حال، اگر ماسک مویی دارید که عمدتاً از روغن ها مانند روغن نارگیل یا زیتون ساخته شده، احتمالا بهتر باشد ماسک را روی موهای خشک استعمال کنید.

از آن جا که روغن می تواند آب را دفع کند، برخی از متخصصان مراقبت از مو معتقدند که موهای خشک بهتر از موهای خیس قادر به جذب چربی هستند. هنگام آبکشی بهتر است با آب ولرم یا نسبتا خنک بشویید. از آب گرم خودداری کنید. آب خنک می تواند به مهر و موم شدن کوتیکول مو کمک کند و باعث شود تا ساقه مو، رطوبت بیشتری را جذب کند.

فواید ماسک مو چیست

باید ها و نبایدهای بهترین ماسک مو

 

چند بار باید از ماسک مو استفاده کرد؟

حداقل هفته ای یکبار باید از ماسک مرطوب کننده مو استفاده کنید. اما اگر موهای شما خشک ‌تر یا آسیب دیده ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد، آن را به دو یا سه بار در هفته افزایش دهید. در این شرایط مزایای ماسک مو خود را بهتر نشان خواهد داد.

آیا ماسک مو می تواند برای مدت طولانی روی موها باقی بماند؟

یک پاسخ کوتاه وجود دارد؛ همه چیز بستگی به ماسک مو و برند مورد استفاده شما دارد. اما به طور کلی، اگر ماسک موی خود را روی موهای مرطوب استفاده کنید، یعنی زمانی که ساقه مو متخلخل تر است، در این شرایط مو هر چیزی را بیشتر به خود جذب می کند. ممکن است فولیکول های موی شما مستعد ابتلا به خستگی هیگرال باشد.

خستگی هیگرال زمانی اتفاق می افتد که میزان زیادی رطوبت وارد لایه بیرونی مو شود و به فشر داخلی نفوذ کند. در این شرایط، گذاشتن ماسک مو بیش از حد طولانی، به خصوص روی موهای مرطوب، می تواند آسیب بیشتری به ساقه مو وارد کند. در صورتی که فولیکول های مو متخلخلی دارید بهتر است ماسک موی خود را بعد از گذشت پنج دقیقه یا طبق دستور شرکت سازنده، آبکشی کنید.

مزایا و فواید ماسک مو چیست؟

قطعا مزایای ماسک مو به میزانی است که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد. بسته به مواد تشکیل دهنده و نوع موی افراد، فواید آن متفاوت است. یک ماسک درمانی مغذی مو می تواند تفاوت زیادی در درخشش و استحکام موهای شما ایجاد کند. اگر موهای خشک، آسیب دیده، وز یا  خیلی بلند دارید، مزایای ماسک مو بیش از پیش آشکار می شود.

به علاوه، بهترین ماسک‌ های مو معمولاً حاوی مواد مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده هستند. به عنوان مثال، بهترین ماسک‌ ها برای موهای خشک معمولاً با شی باتر و روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و آووکادو ساخته می ‌شوند. این ترکیبات می ‌توانند به بازسازی مو و افزایش درخشندگی کمک کنند. سایر مواد طبیعی شفابخش مانند انار، عسل و بره موم در برخی از ماسک های مو برای موهای آسیب دیده ضروری هستند. با استفاده از ماسک های مو با این مواد طبیعی، می توانید انتظار بهترین حالت را برای موهای خود داشته باشید.

 مو بستنی بیسکوییتی بیول

مو بستنی بیسکوییتی بیول

معرفی بهترین ماسک های مو در داروخانه اینترنتی درمانگیاه

بسیاری از انواع ماسک های مو را می توان در خانه از موادی که ممکن است در آشپزخانه خود داشته باشید مانند موز، عسل یا حتی زرده تخم مرغ تهیه کنید. اگر وقت ندارید یک ماسک مو درست کنید، یا نمی‌ خواهید با اندازه‌ گیری و مخلوط کردن ترکیبات سر و صدا به پا کنید، گزینه‌ های آماده زیادی برای انتخاب وجود دارد.

شما می توانید ماسک مو را از فروشگاه های لوازم آرایشی و داروخانه ها بخرید یا به صورت آنلاین سفارش دهید. اگر ماسک موی آماده خریداری می کنید، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن، شی باتر و عصاره های گیاهی و بدون مواد شیمیایی و نگهدارنده هستند. داروخانه اینترنتی درمانگیاه در ادامه چند نوع از بهترین ماسک های مو، موجود در بازار را معرفی می کند.

ماسک مو انار سان وی

موهای رنگ شده به دو دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند. نه تنها رنگ آمیزی می تواند به مو آسیب برساند یا آن را خشک کند، بلکه خود رنگ نیز می تواند به مرور زمان محو شود. به خصوص اگر هر بار از ماسک مو برای موهای رنگ شده استفاده نکنید. به همین دلیل است که شما قطعاً به ماسک مو برای موهای رنگ شده خود نیاز دارید.

کاربرد ماسک مو در تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده با استفاده از مواد مغذی موجود در آن صورت می گیرد. می توانید یک ماسک مو با روغن هسته انار مانند ماسک موی انار سان وی را امتحان کنید. این ماسک به ترمیم آسیب های ناشی از رنگ کردن، حالت دادن با گرما و ساییدگی روزمره کمک می کند. رفع حالت وز شدن و شانه پذیری راحت، رطوبت رسانی و ایجاد حجم از دیگر فواید ماسک مو انار سان وی است.

برای مشاهده و بررسی ماسک مو انار سان وی کلیک کنید

ماسک مو انار سان وی

ماسک مو انار سان وی

ماسک مو داخل حمام بیول با انواع عصاره ها

کلید درمان موهای خشک رطوبت است، به همین دلیل است که یک ماسک موی ایده آل برای موهای کم آب، ترکیبات آبرسانی عمیقی را ارائه می دهد. یک ماسک مو با ترکیبات گیاهی مانند ماسک مو شیر و عسل بیول به طور تخصصی به تغذیه و آبرسانی موها می پردازد. ماسک مو بیول با عصاره هلو یکی از بهترین ماسک ‌های مو برای موهای خشک و وز است. از دیگر گزینه های خوب ماسک مو می توان به عصاره آلوئه ورا اشاره کرد. این ماده گیاهی به ترمیم موهای آسیب دیده و پوک کمک می کند.

کاکائو و عصاره جوانه گندم هریک، از دیگر ترکیبات تخصصی ماسک مو بیول را تشکیل می دهند. این ترکیبات گیاهی با تغذیه مو لطافت و درخشندگی را برای موها به ارمغان می آورند. ماسک مغذی بیول با عصاره انار نیز از دیگر محصولات این شرکت است. فواید ماسک مو انار بیول به طور تخصصی برای موهای رنگ شده کاربرد دارد.

برای مشاهده و بررسی ماسک مو داخل حمام بیول کلیک کنید

 مو هلو بیول

مو هلو بیول

ماسک مو هیرواتر کامان

کراتین از جمله ترکیبات اصلی این ماسک مو است. اهمیت وجود این پروتئین در سلامت پوست و مو بر هیچکس پوشیده نیست. این ماسک مو با وجود کراتین، به تقویت و استحکام بافت مو می پردازد. آبرسانی به تار و ریشه مو، جلوگیری از ریزش غیرطبیعی موها، درخشندگی و لطافت بیشتر از ویژگی های مهم این ماسک مو است. عصاره جوانه گندم، روغن گردو و ویتامین E دیگر ترکیبات موثر ماسک مو هیرواتر کامان را تشکیل می دهد.

برای مشاهده و بررسی ماسک مو داخل حمام کامان کلیک کنید

 

 مو کراتینه داخل حمام کامان

مو کراتینه داخل حمام کامان

لوسیون مو مدل بستنی بیسکوییتی بیول (بستنی مو بیول)

اگر می خواهید پوست سر خود را آرام کنید، ماسک مو با آلوئه ورا و شی باتر را در نظر بگیرید که دارای خواص ضد التهابی است. این ماسک مو با مواد معدنی نظیر پتاسیم، روی و مس به تقویت و تغذیه مو کمک شایانی می کند. لوسیون مو بستنی بیسکوییتی بیول، بیش از فواید ماسک مو کاربرد و مزایای خود را اثبات کرده است. این ماسک مو در درمان خشکی مو، وز شدن مو، ریزش مو، نازکی موها و بسیاری از موارد دیگر موثر و مفید است.

برای مشاهده و بررسی بستنی مو بیول کلیک کنید

ماسک مو بستنی بیسکوییتی بیول

ماسک مو بستنی بیسکوییتی بیول

سلامت موها تنها محدود به مصرف شامپو نمی شود. عدم رسیدگی به مو مشکلات متعددی را در ادامه در پی خواهد داشت؛ به ویژه آن که اگر موهای شما در معرض آسیب باشد. داروکده آنلاین درمانگیاه به عنوان یک پایگاه جامع مرتباط با گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات و داروهای گیاهی مرتبط با سلامت را در دسته های گوناگون در اختیار دارد. انواعی از بهترین محصولات تخصصی مو در دسته تقویت مو و ضد ریزش قابل مشاهده و سفارش است.