حلقه های سیاه زیر چشم زمانی اتفاق می افتد که پوست زیر هر دو چشم تیره به نظر برسد. این با کبودی اطراف یک چشم در اثر جراحت یا قرمزی و تورم یک چشم ناشی از عفونت متفاوت است.

در واقع ما در مورد هاله های تیره اطراف چشم صحبت می کنیم که به صورت دایره وار در اطراف آن قرار دارند. علت تیرگی دور چشم می تواند افزایش سن یا ژنتیک فرد باشد.

در موارد پیشرفته تیرگی زیر چشم حالتی مخملی به خود می گیرد و باید به کمک روش های پزشکی درمان شود.

این تیرگی ها معمولا نشانه ای برای یک بیماری نیستند، سیاهی زیر چشم معمولاً به دلیل خستگی ایجاد می شود.

گاهی اوقات، آنچه که به نظر می رسد حلقه های تیره زیر چشم شما است، ممکن است صرفاً سایه هایی باشد که توسط پلک های پف کرده یا گودی زیر چشم شما ایجاد می شود که به عنوان بخشی طبیعی از افزایش سن ایجاد می شود. در این مقاله از درمانگیاه به بررسی علت تیرگی دور چشم می پردازیم و با معرفی چند کرم دور چشم عالی راه درمان را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

علت تیرگی دور چشم

سیاهی زیر چشم معمولا یک مشکل پزشکی نیست. اگر تغییر رنگ و تورم فقط در زیر یک چشم ظاهر شد و به نظر می رسد با گذشت زمان بدتر می شود، با پزشک خود صحبت کنید. در غیر اینصورت تنها علت آن فعالیت زیاد ملانین ها در این ناحیه است. افزایش سن و قرار گرفتن در زیر نور آفتاب تیرگی زیر چشم را بیشتر می کند.

بسیاری از افراد به صورت مادرزادی و ژنتیکی پوست دور چشم تیره دارند. معمولا این موارد درمان نمی شود و تنها با مصرف کرم های دور چشم کمی وضعیت بهتر خواهد شد.

تیرگی دور چشم

 

 

بسته به علت ایجاد حلقه های زیر چشم، پزشک ممکن است کرم های تجویزی یا ترکیبی از درمان ها را برای پاک کردن یا کاهش تغییر رنگ توصیه کند. لیزر درمانی یا لایه برداری شیمیایی در برخی موارد می تواند مفید باشد. حفره هایی که باعث ایجاد سایه می شوند را می توان با پرکننده های تزریقی صاف کرد و جراحی می تواند پلک های پف کرده را از بین ببرد. وقتی حفره ها از بین بروند و سایه ناشی از آن ها حذف شود، تا حدی روشن سازی را شاهد خواهیم بود.

 

درمان های ساده برای تیرگی دور چشم

علت تیرگی دور چشم هرچه که باشد، درمان‌های خانگی برای سیاهی زیر چشم ممکن است تنها چیزی باشد که برای مدیریت این عارضه نیاز دارید.

حلقه های تیره خفیف تا متوسط اغلب به درمان های ساده و ارزان پاسخ می دهند، مانند:

 

سرد کردن: اگر رگ های خونی زیر چشم گشاد شده باشد ممکن است در ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم نقش داشته باشد. سعی کنید یک کمپرس سرد، یک قاشق چای‌خوری سرد یا کیسه‌ای یخ‌زده را که در پارچه‌ای نرم پیچیده اید، در مقابل آن ناحیه بگیرید تا این رگ‌ها منقبض شوند.

از بالشت  های اضافی استفاده کنید: سر خود را با دو یا چند بالش بالا بیاورید تا از پف کردگی که هنگام تجمع مایع در پلک پایین ایجاد می شود جلوگیری کنید.

خواب کافی: اگرچه خواب کم علت تیرگی دور چشم نیست، اما ممکن است سایه‌ها و حلقه‌هایی را که از قبل دارید، واضح‌تر کند. پس خواب کافی داشته باشید و چشم های خود را با نگاه کردن به گوش و لپ تاپ خسته نکنید.

خیار: استفاده از برش های خیار روی چشم ها ممکن است چشم های خسته را تسکین دهد و تورم را کاهش دهد. حجم بالای آب و ویتامین C خیار ممکن است به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک کند. خیار همچنین حاوی منبع معتبر سیلیکا است که برای بافت سالم ضروری است.

فیشال ها: گردش خون ضعیف در اطراف چشم می تواند باعث ایجاد حلقه های تیره شود. ماساژ ملایم دور چشم از طریق صورت می تواند به بهبود گردش خون کمک کند. معمولا بیوتی تراپیست ها هنگام فیشال دور چشم، از ماساژ مخصوص دور چشم استفاده می کنند که بسیار مفید است.

 

محصولات آنتی اکسیدانی مراقبت از پوست: کرم های صورت و محصولات زیر چشم که حاوی آنتی اکسیدان هستند ممکن است به کاهش ظاهر سیاهی دور چشم کمک کنند. ویتامین E یک منبع آنتی اکسیدانی است که ممکن است به درمان سیاهی دور چشم کمک کنند.

 

آرایش: اگرچه آرایش سیاهی دور چشم را درمان نمی کند، اما ممکن است افراد از کانسیلر زیر چشم برای پوشاندن موقت تیرگی ها استفاده کنند.

هیدراته کردن بدن: تمام تلاش خود را برای نوشیدن آب بیشتر انجام دهید. سایر مایعات نیز می توانند به هیدراته نگه داشتن شما کمک کنند، از جمله شیر، چای و آب میوه. خوردن میوه ها و سبزیجات نیز به میزان کلی مصرف مایعات شما می افزاید.

 

کرم ها و ترکیبات مناسب برای رفع تیرگی های دور چشم

 

ترکیبات کرم های موضعی

کرم های سفید کننده می توانند به کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک کنند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • هیدروکینون
  • ترتینوئین
  • ترکیبی از هر دو

افراد ممکن است نیاز به استفاده از هیدروکینون برای حداقل 3 ماه داشته باشند تا اثر آن را مشاهده کنند.

 

اسید کوجیک

گزارشات حکایتی حاکی از آن است که اسید کوجیک در درمان سیاهی دور چشم موثر است. کوجیک اسید یک محصول طبیعی است که از دو گونه قارچ به دست می آید. با این حال، مهم است بدانید که عوارض جانبی اسید کوجیک می تواند شامل درماتیت تماسی و قرمزی پوست باشد.

 

اسید آزلائیک

افراد ممکن است از اسید آزلائیک برای درمان هایپرپیگمانتاسیون زیر چشم استفاده کنند و استفاده طولانی مدت از آن بی خطر است.

 

ویتامین C موضعی

یک منبع مورد اعتماد به بررسی اثرات لوسیون 10 درصد ویتامین C در درمان سیاهی دور چشم، طی 6 ماه پرداخت. این لوسیون در رفع تیرگی زیر چشم موثر بود.

 

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی، با استفاده از اسیدهای آلفا هیدروکسی، مانند اسید گلیکولیک، می تواند به روشن شدن هایپرپیگمانتاسیون زیر چشم کمک کند.

افراد همچنین ممکن است از لایه بردارهای شیمیایی در ترکیب با کرم های موضعی برای تاثیر بهتر استفاده کنند.

 

معرفی بهترین کرم های دور چشم

 

کرم دور چشم الارو با خاصیت ضد چروک و ضد تیرگی

در این محصول جهت رفع تیرگی و ساهی اطراف چشم از کافئین استفاده شده است. کرم دور چشم الارو موجب تحریک ساخت کلاژن می شود و خاصیت ارتجاعی پوست اطراف چشم ها را حفظ می کند.

این محصول با رطوبت رسانی عمیق چین و چروک ها ریز را درمان می کند و به مرور زمان موجب رفع شکست ها و خطوط پنجه کلاغی می شود.در این محصول روغن شی باتر به کار رفته است تا از پوست اطراف چشم در برابر عوامل محیطی محافظت کند.

پف اطراف چشم نیز با خاصیت آرامبخش این محصول کاهش می یابد. این محصول یک محافظت کامل از پوست اطراف چشم در برابر اشعه خورشید ایجاد می کند.

کرم دور چشم الارو ضد چروک

کرم دور چشم الارو

 

برخی از ویژگی های کرم دور چشم الارو به شرح زیر است:

  • رفع سیاهی و تیرگی اطراف چشم
  • کلاژن سازی
  • تغذیه پوست اطراف چشم
  • رطوبت رسانی پوست اطراف چشم
  • احیا و بازسازی کننده سلول های پوست اطراف چشم
  • ضد پف و از بین برنده کیسه های زیر چشم
  • آنتی اکسیدان، محافظت کننده در برابر رادیکال های آزاد و اثرات مضر اشعه آفتاب
  • ژل کرم سبک با جذب خیلی سریع

 

برای خرید کرم دور چشم الارو از درمانگیاه کلیک کنید.

 

کرم دور چشم درماتیپیک حاوی ویتامین C

کرم دور چشم درماتیپیک حاوی ویتامین C نقشی موثر در روشن کردن پوست اطراف چشم ها دارد. این کرم پر کننده چین و چروک سطحی است و از افتادگی پوست جلوگیری می کند. از ویژگی های خوب این کرم آبرسانی و مرطوب کنندگی قوی است. پف دور چشم نیز با اثرات خوب این محصول از بین می رود.

 

کرم دور چشم درماتیپیک ضد چروک

کرم دور چشم درماتیپیک ضد چروک

سایر ویژگی های کرم دور چشم درماتیپیک:

  • آنتی اکسیدان قوی و جلوگیری از پیری زودرس
  • افزایش خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست دور چشم
  • حذف خطوط ریز دور چشم
  • رفع کدری و خستگی دورچشم
  • تسریع سنتز کلاژن و الاستین
  • نرم کننده پوست دورچشم

برای خرید کرم دور چشم درماتیپیک از درمانگیاه کلیک کنید.

 

کرم دور چشم اریکه

کرم دور چشم اریکه موجب از بین بردن هاله های تیره اطراف چشم می شود و از ایجاد حالت مخملی و سنگ فرشی جلوگیری می کند. پف دور چشم نیز به کمک این محصول کاهش می یابد و DNA سلولی اطراف چشم ها بازسازی می شوند. این محصول یک آبرسان و جوانساز قوی دور چشم است.

 

 دور چشم اریکه ضد پف

دور چشم اریکه ضد پف

 

اگر می خواهید زیبایی چشمان خود را برای سال های طولانی حفظ کنید، استفاده از کرم دور چشم اریکه برای  شما ضروری است.

 

برای خرید کرم دور چشم اریکه از درمانگیاه کلیک کنید.

 

کلام آخر

حلقه‌های سیاه به دلایل مختلفی می‌توانند هر فردی را در هر سن و قومیتی تحت تأثیر قرار دهند.علت تیرگی دور چشم می تواند عوامل ژنتیکی، پیری و.. باشد. افراد همچنین ممکن است متوجه شوند که آلرژی، کمبود مواد مغذی یا شرایط سلامت زمینه ای می تواند باعث سیاهی دور چشم شود.

درمان های خانگی می تواند به درمان سیاهی دور چشم کمک کند. حفظ یک سبک زندگی سالم با خواب باکیفیت، رژیم غذایی متعادل و هیدراتاسیون مناسب همگی ممکن است به جلوگیری از سیاهی دور چشم کمک کند.