ضد آفتاب برای پوست چرب آیا ضروری‌ست؟ بدبهی است که بله. اما چرا؟ پاسخ این سوال در ادامه به شما خواهیم داد. اگر چند ساعت پس از شستن صورت، پوست شما براق به نظر می رسد، احتمالا پوستی چرب دارید. داشتن پوست چرب به این معنی است که غدد چربی در پوست بیش از حد فعال هستند و سبوم زیادی تولید می کنند.

احتمالا تنها چیزی که می خواهید این است که با مصرف محصولات مراقبت از پوست، چربی بیشتری به پوست خود اضافه نکنید. ممکن است تصور کنید اگر پوست چرب دارید نباید از ضد آفتاب برای پوست چرب استفاده کنید، اما هر نوع پوستی به ضد آفتاب نیاز دارد. نکته کلیدی این است که محصولات مناسبی را پیدا کنید که با جنس پوست شما سازگار باشد و منجر به ایجاد جوش نشود.

چرا استفاده از ضد آفتاب برای پوست چرب مهم است؟

چه فصل تابستان باشد و چه نباشد، ضد آفتاب یکی از اقلام ضروری مراقبت از پوست است. در هر زمان از سال، اشعه ماوراء بنفش می تواند بر روی پوست تأثیر منفی بگذارد و برای همیشه به آن آسیب برساند. بسیاری از افراد با پوست چرب تصور می کنند که نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب ندارند زیرا پوست آن ها به طور طبیعی چرب است بنابراین در برابر نور خورشید محافظت می شود. با این حال، این یک تصور غلط و رایج است.

حقیقت این است که همه افراد، صرف نظر از نوع پوست، باید از پوست خود در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت کنند. به طور کلی، مردان بیش از زنان مستعد داشتن پوست چرب هستند. بنابراین، مردانی که پوست حساس، چرب یا مستعد آکنه دارند بهتر است از ضد آفتاب های بسیار سبک بر پایه ژل یا فلوئید استفاده کنند.

اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به لایه های پوست نفوذ کند و باعث آسیب در سطح سلولی شود. این آسیب به مرور منجر به پیری زودرس، هیپرپیگمانتاسیون و افزایش خطر سرطان پوست می شود. آن ها عمیقاً وارد سلول های پوست می شوند و در روند تجدید سلول های پوست اختلال ایجاد می کنند.

از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست از دیگر عوارض قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می ‌تواند با تحریک تولید چربی اضافی، میزان تولید سبوم را تشدید کند و منجر به جوش ‌های بیشتر شود. کرم ضد آفتاب برای پوست چرب به عنوان یک محافظ بر روی پوست، اشعه ماوراء بنفش را منعکس و به عنوان سدی در برابر آسیب عمل کند.

اگرچه بسیاری از کرم ‌های ضد آفتاب در دسترس هستند، اما کرم ‌های ضد آفتاب برای پوست چرب موثرترین هستند، زیرا منافذ را مسدود نمی ‌کنند و احساس سبکی فوق ‌العاده‌ ای روی پوست دارند. احتمالا تا به اینجای مطلب به اهمیت مصرف ضد آفتاب برای پوست چرب خود پی برده اید.

به خاطر داشته باشید که مانند هر محصول مراقبت از پوست، انتخاب ضد آفتاب خوب برای پوست چرب می تواند کمی زمان بر باشد و نیاز به آزمون و خطا داشته باشد. بنابراین داروخانه اینترنتی درمانگیاه قصد دارد تا در این مطلب به بیان چند نکته پیرامون انتخاب ضد آفتاب خوب برای پوست چرب بپردازد.

ضد آفتاب برای پوست چرب

ضد آفتاب برای پوست چرب

چگونه مناسب ترین ضد آفتاب برای پوست چرب را انتخاب کنیم؟

توجه به مواد تشکیل دهنده

همیشه مهم است که برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید. اگر به طور طبیعی پوست چربی دارید، پس عاقلانه است که از کرم های ضد آفتاب با فرمول های روغنی دوری کنید تا از ایجاد جوش های احتمالی و مسدود شدن منافذ جلوگیری کنید. مواد انسدادی مانند وازلین، گلیسیرین و سیلیکون ها برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست طراحی شده اند، اما درخشندگی و چربی ناخواسته ای را ایجاد می کنند.

به گفته متخصصان پوست، باید از یک ضد آفتاب غیر کومدون زا استفاده کنید. هنگام انتخاب یک ضد آفتاب برای پوست چرب، مهم است که به دنبال مواد خاصی باشید که منافذ را مسدود نکنند یا باعث ایجاد چربی اضافی نشوند.

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب باید حاوی مواد معدنی مانند اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم، اکتیل سالیسیلات، آووبنزن و برخی از ترکیبات دیگر باشد. اکسید روی بدون انسداد منافذ، محافظت در برابر آفتاب را با طیف وسیعی را فراهم می کند. دی اکسید تیتانیوم یک ماده معدنی غیر کومدون زا است که محافظت در برابر آفتاب را با طیف گسترده ای را ارائه می دهد، به این معنی که منافذ پوست را مسدود نمی کند.

اکتیل سالیسیلات به طور اختصاصی از پوست در برابر اشعه UVB محافظت می کند. آووبنزن یک ماده محافظ در برابر اشعه های UVA و UVB ایجاد می کند. به طور کلی این ترکیبات در کنار یکدیگر، خاصیت جذب چربی دارند، میزان درخشندگی را کنترل می کنند و از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کنند.

ضد آفتاب فیزیکی (مینرال) یا شیمیایی

انتخاب بین این دو به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد، به خصوص افرادی که پوست تیره، حساس یا مستعد آکنه دارند. کرم های ضد آفتاب فیزیکی از مواد فعالی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده می کنند. این مواد اشعه نور را پراکنده می کنند و مانعی فیزیکی ایجاد می کنند که به جلوگیری از نفوذ اشعه های خورشید به پوست کمک می کند.

از طرف دیگر، گزینه های معدنی اغلب قوام ضخیم و غلیظی دارند. ضد آفتاب های شیمیایی سبک تر هستند و سریع تر جذب می شوند. با این حال، متداول ترین مواد مورد استفاده آنها اکسی بنزون، آووبنزون ​​و اکتینوکسات است.

به گفته کارشناسان و متخصصان پوست، کرم های ضد آفتاب مینرال بیشتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرند. به طور کلی، آن ها برای پوست های چرب قابل تحمل تر هستند، زیرا اکثر آن ها حاوی مواد فعالی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند.

با وجود این مواد، کرم ‌های ضد آفتاب معدنی روی سطح قرار می ‌گیرند که احتمال ترکیب شدن آن ها با روغن طبیعی پوست را کاهش می ‌دهد. در مقابل، ضدآفتاب های شیمیایی به جای اینکه از نظر فیزیکی مانع نفوذ اشعه شوند، اشعه های خورشید را مانند یک اسفنج جذب می کنند و آثار مخرب آن را غیرفعال می کند. با این حال، کرم ضد آفتاب شیمیایی بافتی فوق سبک بر روی پوست ایجاد می کنند.

ضد آفتاب برای پوست چرب

ضد آفتاب برای پوست چرب

ایجاد یک پوشش مات

اگرچه برخی از ضدآفتاب ‌ها می‌توانند پوست شما را بیش از حد براق نشان دهند، اما موارد دیگری نیز وجود دارند که می ‌توانند با ایجاد جلوه‌ ای تار و مات‌ کننده پوست، ظاهری طبیعی داشته باشند. کرم ضد آفتاب برای پوست چرب با روکش مات یک انتخاب عالی و ایده آل است. پوشش مات حتی کوچکترین نشانه ای از درخشش را نشان نمی دهد و حتی می تواند به استتار و کاهش درخشندگی در طول روز کمک کند.

معرفی بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب در داروخانه اینترنتی درمانگیاه

با کمک تیم متخصصان و کارشناسان، لیستی از بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب گرد آوری شده است. فراتر از متخصصان مراقبت از پوست، اگر پوست چربی داشته باشید احتمالا محصولات بسیاری را دچار آزمون و خطا کرده اید. در اینجا با برخی از بهترین انواع ضد افتاب پوست چرب با کارکرد موثر آشنا خواهید شد.

ضد آفتاب مخصوص پوست چرب درماتیپیک

ضد افتاب پوست چرب درماتیپیک در نوع فلوئید، میزان چربی پوست را کنترل کرده و محصولی ضد براق است. این فلوئید هیچ گونه رد سفید و درای تاچ را به روی پوست به جا نمی گذارد. این محصول غیر کومدون زا بوده و دارای خاصیت مات کنندگی است. جهت انتخاب بهتر، شرکت درماتیپیک این فلوئید را در دو نوع رنگی و غیر رنگی تولید می کند. لازم به ذکر است که فرمولاسیون آن دارای خواص آنتی اکسیدانی جهت محافظت از دی ان ای است.

ضد آفتاب درماتیپیک پوست چرب

ضد آفتاب بی رنگ پوست نرمال تا خشک 50 درماتیپیک

ضد آفتاب درماتیپیک رنگی پوست چرب

ضد آفتاب فلوئیدی ژیناژن

بافت سبک و ایجاد پوششی کاملا یکدست و صاف برروی پوست از علل محبوبیت این ضدآفتاب به خصوص برای پوست های چرب است. این ضد افتاب پوست چرب فلوئیدی از ایجاد جوش و آکنه، تجمع چربی و رشد باکتری ها جلوگیری می کند. ویتامین E، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم بخشی از فرمولاسیون ضد آفتاب مخصوص پوست چرب ژیناژن را شامل می‌ شود. جلوگیری از ایجاد چین و چروک های زودرس به واسطه وجود ویتامین E در این فلوئید صورت می گیرد.

کلیک کنید 👈 ضد آفتاب فلوئید ژیناژن

ضد آفتاب فلوئیدی ژیناژن

ضد آفتاب فلوئیدی ژیناژن

فلوئید ضد آفتاب الارو وت فورس مخصوص پوست چرب

فلوئید ضد آفتاب الارو مخصوص پوست چرب فاقد رنگ، بدون اسانس و پارابن طراحی شده است. پوست های چرب همچنان به رطوبت نیاز دارند. در واقع، زمانی که پوست به خوبی هیدراته نشده باشد، می تواند چربی بیشتری تولید کند.

این فلوئید به تنهایی یک مرطوب کننده عالی برای کنترل چربی خواهد بود. این کرم در فرمولاسیون خود مقادیر موثری از هیالورونیک اسید را دارا بوده در نتیجه از خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی خوبی برخوردار است. ضد افتاب پوست چرب الارو یک انتخاب ایده آل با وزنی سبک و پوشش خوب است. پس از مصرف این فلوئید، مانند خیار روی پوست خود احساس خنکی خواهید کرد.

کلیک کنید 👈 ضد آفتاب فلوئید الارو پوست چرب

Ellaro Wetforce Sunscreen Fluid SPF50

Ellaro Wetforce Sunscreen Fluid SPF50

از مصرف کرم ضد آفتاب برای پوست چرب خود غفلت نکنید. هزینه برای کرم ضد آفتاب یک نوع سرمایه گذاری است که شما را از مشکلات پوستی ناشی از اشعه خورشید در امان نگه می دارد. داروکده آنلاین درمانگیاه به عنوان یک پایگاه جامع مرتباط با گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات و داروهای گیاهی مرتبط با سلامت را در دسته های گوناگون در اختیار دارد. انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم ضد افتاب پوست چرب از برندهای متنوع در دسته مراقبت پوست قابل مشاهده و سفارش است.