روغن املا یا روغن آمله

روغن املا یا روغن آمله نوعی روغن طبیعی است که از میوه های درختی با همین نام به دست می آید. در فارسی به آن آمُلِه یا آمِلِه و در زبان هندی و بلوچی به آن اَملا یا اَملَه گفته می شود. این روغن برای پیشگیری از سفیدی مو کاربرد دارد و بعضی ها معتقدند می توان از آن برای رفع سفیدی مو هم کمک گرفت.

میوه های درخت آمله کاربردهای فراوانی در صنعت و پزشکی دارند. یکی از مهمترین کاربردهای میوه آمله، در تولید داروهای طب سنتی است.

این میوه به دلیل اینکه دارای اثر تقویت دستگاه گوارش است، برای بسیاری از بیماریهای دستگاه گوارش انسان از داروی معروفی به نام جوارش آمله استفاده می شود.

اما روغن آمله یا همان روغن املا که از این میوه به دست می آید، یک محصول فوق العاده عالی برای موها است که مهمترین راز زیبایی و پرپشتی موهای هندی ها به شمار می رود.

روش تهیه روغن املا به این صورت است که ابتدا میوه های آن را خرد کرده و در آب می جوشانند.

پس از جوشاندن، آنرا در یک روغن پایه و در ظروف شیشه ای به مدت 45 روز تا 2 ماه در مقابل آفتاب قرار می دهند و ماده حاصله روغن آمله نامیده می شود. بد نیست بدانید که معمولا از روعن آرگان بعنوان پایه روغن املا استفاده می شود که خود روغن آرگان نیز خواص بیشماری برای مو دارد.

روغن -املا-آمله

روغن املا (روغن آمله) اصل هندی مرحبا

 

خواص روغن املا

روغن آمله دارای خواص زیادی برای موها است. بعضی افراد آنرا برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو استفاده می کنند، بعضی دیگر برای رفع وزوزی موها، برخی دیگر برای رفع موخوره و بعضی نیز از روغن امله برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها استفاده می کنند.

 

در اینجا مابه چند مورد از خواص فراوان این روغن ارزشمند اشاره می کنیم:

  • تقویت کننده قوی و رفع ریزش مو

از آنجا که روغن املا دارای سلنیوم است، می تواند باعث تقویت فولیکول های مو شده و از ریزش مو به واسطه از بین رفتن فولیکول های آن جلوگیری کند.

  • رفع موخوره

روغن آمله با نرم کنندگی فوق العاده خود و تغذیه ساقه مو، می تواند باعث جلوگیری از ایجاد موخوره شود. این شاید یکی از مهمترین دلایلی باشد که شما را برای استفاده از این روغن مجاب می کند.

  • درخشندگی و جلا دهندگی موها

استفاده از روغن امله یا همان Amla oil ضمن آنکه باعث چربی بیش از حد موها و کثیف شدن آنها نمی شود، جلا و درخشندگی خاصی به موها می دهد.

  • رفع حالت زبری و وزوی

اگر می خواهید زیری و وزوزی موهای خود را از بین ببرید می توانید به این روغن ارزشمند اعتماد کنید و اثر فوق العاده آن را در از رفع زیر موها ببینید.

  • درمان شکنندگی مو

استفاده از روغن آمله بر روی موها باعث تقویت و رفع شکنندگی آنها می شود.

  • جلوگیری از سفیدی مو و تیره کننده موهای سفید

یکی از خاصیت های دیگر این روغن که باعث شده طرفداران زیادی در دنیا داشته باشد، جلوگیری از سفید شدن موها و یا حتی برگرداندن رنگ تیره آنها – البته در درازمدت- است.

روغن املا با تقویت بافت موها و رنگیزه آن، باعث جلوگیری از سفیدی موها شده و در صورت استفاده مداوم می تواند منجر به رفع سفیدی مو و برگرداندن رنگیزه به موهای سفید شود.

اما باید دقت کنید که تیره کردن مجدد موها با استفاده از روغن املا نیاز به زمان دارد و نباید توقع داشته باشید که در زمانی کوتاه به نتیجه دلخواه برسید.


خرید روغن املا هندی اصل


تشخیص روغن املا اصل هندی

در ایران برندهای مختلفی از روغن آمله به فروش می رسد. یکی از بهترین و شناخته ترین برندهای این محصول در دنیا، روغنی است که توسط شرکت آرایشی و بهداشتی «مرحبا» در هند تولید می شود.

روغن املا مرحبا به دلیل کیفیت بسیار بالا، بوی بسیار مطبوع و لذتبخش ، اثرگذاری بسیار خوب و چرب و کثیف نکردن موها (سبک بودن) بسیار مشهور است.

دقت کنید که روغن آمله اصل شرکت مرحبا، فقط در بسته بندی شیشه ای (شبیه عکس زیر) تولید می شود و سایر محصولاتی که در بسته بندی های پلاستیکی و اسپری دار در بازار فروخته می شوند، اصات ندارند.

 

روغن-آمله-هندی

روغن املا هندی اصل را از درمانگیاه بخرید

خرید روغن املا اصل هندی

اگر میخواهید اقدام به خرید روغن آمله اصل هندی کنید ولی به دنبال یک فروشنده مطمئن و دارای گواهی اصالت و نماد اعتماد می گردید، ما داروکده گیاهی درمانگیاه را به شما پیشنهاد می کنیم.

شما در درمانگیاه می توانید علاوه بر خرید روغن املا، با صدها محصول گیاهی دیگر نیز آشنا شده و درباره آنها مطالعه کنید و یا اقدام به خرید اینترنتی کنید تا درب منزلتان آنها را تحویل بگیرید.

درمانگیاه