روتین مراقبت از پوست تنها مختص دختران و زنان نیست. مراقبت از پوست حتی برای آقایان نیز اهمیت دارد به ویژه افرادی که به واسطه شغلشان بیشتر در معرض آلودگی و نور خورشید قرار می گیرند. مشکلات پوستی سن و جنس نمیشناسد.

هر فردی در هر بازه زمانی با تغییرات پوستی جدیدی مواجه می شود. در حالی که آکنه ممکن است مشکل اصلی یک نوجوان در یک روتین پوستی دخترانه باشد، چین و چروک و خشکی پوست معمولاً نگرانی اصلی در یک روتین پوستی زنانه است. صرف نظر از سن و جنسیت، پایه و اساس روتین پوستی روزانه و روتین پوستی شب تقریبا یکسان است. آنچه اهمیت دارد انتخاب محصولات بهداشتی، متناسب با جنس و نوع پوست شماست.

حال از کجا باید شروع کنیم؟ در ادامه این مطلب یک راهنمای ساده روتین مراقبت از پوست صبحگاهی و شبانه همراه با جدول روتین پوستی آورده شده است تا تفاوت و اهمیت بین این دو را بهتر درک کنید. قبل از اینکه به جزئیات هر یک از این روتین ها بپردازیم، بهتر است بدانیم که روتین مراقبت از پوست چه فوایدی دارد.

روتین مراقبت از پوست در صبح بر محافظت از پوست شما در برابر آلودگی و آسیب های خورشید تمرکز دارد. از روتین پوستی روزانه می توان برای آماده سازی پوست قبل از آرایش نیز استفاده کنید. روتین مراقبت از پوست صبحگاهی مراحل کمتری دارد، زیرا انباشتن انواع کرم ها و محصولات باعث می‌ شود تا منافذ پوست شما در طول روز مسدود شود.

شما میتوانید مقاله درمانگیاه درباره درمان خشکی پوست را نیز مطالعه کنید

برای مطالعه اینجا کلیک کنید 👈 درمان خشکی پوست

متاسفانه بسیاری به اشتباه به سراغ  روتین های بیش از ده مرحله ای مراقبت از پوست می روند. امری کاملا اشتباه که بیشتر به پوست آسیب می رساند. روتین پوستی روزانه و شب تنها با شش مرحله اساسی و انتخاب مناسب ترین محصول بهترین نتیجه را می دهد.

اهمیت روتین پوستی شب را دست کم نگیرید. این روتین در شب به بازسازی سلول های پوستی و التیام آن کمک می کند. اگر به پاکسازی و مراقبت از پوست پیش از خواب نمی پردازید خود را برای یک پیری زودرس آماده کنید.

Untitled e1693398124581 

مراحل روتین مراقبت از پوست

1- استفاده از پاک کننده

اگر پوست شما به طور کامل تمیز نشود، روتین مراقبت از پوست کاری بیهوده خواهد بود. پاکسازی عمیق آن برای جلوگیری از مشکلاتی مانند مسدود شدن منافذ، آکنه و رنگدانه بسیار مهم است. استفاده از یک شوینده ملایم صورت، دو بار در روز به پاکسازی منافذ پوست کمک می‌کند و هرگونه آلودگی، کثیفی، چربی، آرایش و عرق را از بین می‌برد.

آیا نمی دانید چه پاک کننده ای برای پوست شما مناسب است؟ در اینجا یک راهکار سریع و کاربردی وجود دارد. اگر پوست خشکی دارید، می توانید به سراغ پاک کننده های شیری یا کرمی بروید. به طور مشابه، اگر پوست مختلط یا چرب دارید، ژل یا پاک کننده های مبتنی بر آب قطعا برای شما نتیجه بهتری در پی دارد.

ژل شستشوی صورت اریکه برپایه آب به سلامت افراد با پوست چرب و مختلط کمک می کند. این ژل به عنوان یک لایه بردار ملایم حاوی ترکیبات ضد التهاب از جمله کالاندولا است.

اینجا کلیک کنید 👈 ژل شستشوی صورت اریکه

 شستشوی صورت پوست چرب اریکه

شستشوی صورت پوست چرب اریکه

نکته مهم هنگام استفاده از پاک کننده

هنگام تمیز کردن صورت خود به نواحی تیره‌تر نظیر اطراف گوشه‌ های دهان و بینی توجه کنید تا هرگونه آلودگی انباشته شده را از بین ببرید. شستشوی صورت را به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید تا به طور موثر پوست شما تمیز شود.

2- استفاده از تونر

اگر با روتین مراقبت از پوست آشنا هستید، می دانید که مرحله تونینگ بخش مهمی از روتین صبح و شب است و نباید از آن چشم پوشی کرد. تونرها به حذف تمام ناخالصی های باقی مانده از پوست شما، کاهش ظاهر منافذ باز و متعادل کردن سطح pH پوست کمک می کنند. می توانید با یک پد پنبه ای یا به کمک انگشتان خود به آرامی تونر را روی صورت و گردن خود ماساژ دهید.

تونر با الکل یا بدون الکل؟

هنگامی که یک تونر را انتخاب می کنید، ترکیبات آن را به دقت بررسی کنید. اگر بوی آن شما را به یاد لاک پاک کن می اندازد، هرگز استفاده نکنید. آن ها حاوی الکل هستند و تاثیرات مخربی به روی پوست باقی می گذارند. الکل موجود در تونرها می تواند پوست شما را تحریک کرده و باعث قرمزی و بثورات پوستی شود. تونرهای شرکت فرانسوی الارو فاقد الکل و حاوی عناصر گیاهی بوده و کاملا ضد حساسیت است.

برای مشاهده تونر الارو کلیک کنید

 پاک کننده صورت الارو پوست چرب

پاک کننده صورت الارو پوست چرب

3- استفاده از سرم

سرم ها فرم های غلیظی از آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی و عوامل آبرسان هستند که پوست شما را ترمیم و تغذیه می کنند. اگر به دنبال یک روتین مراقبت از پوست در منزل هستید، هنگام استفاده از سرم حتما سن خود را نیز در نظر بگیرید. هرچه سن شما بالاتر باشد بهتر است از سرم های حاوی آنتی اکسیدان برای جلوگیری از چین و جروک بیشتر بر روی پوست استفاده کنید. می توانید از سرم های حاوی مواد فعال مانند سرم ویتامین C، اسید هیالورونیک، نیاسینامید، رتینول، اسید سالیسیلیک و غیره بهره ببرید.

انتخاب سرم به هدف شما بستگی دارد

اگر به عنوان یک نوجوان در روتین پوستی دخترانه خود همچنان از آکنه های روی پوست خود شاکی هستید از سرم حاوی نیاسینامید یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

به تازگی باردار شده اید و لک های بسیاری روی پوست خود دارید؟ سرم حاوی ویتامین C  در روتین پوستی زنانه بهترین انتخاب برای شماست.

از پوست خشک خود رنج می برید؟ به سراغ سرم های حاوی اسید هیالورونیک بروید.

با هر سه این مشکلات دست و پنجه نرم می کنید؟ کرم ویتامین C درماتیپیک را امتحان کنید. این کرم با فرمولاسیون خود هر سه موارد ذکر شده را پوشش می دهد.

کلیک کنید: کرم ویتامین سی درماتیپیک

کرم ویتامین سی درماتیپیک

کرم ویتامین سی درماتیپیک

4- استفاده از مرطوب کننده

نسبت به مرطوب کننده حساس باشید، مرطوب کردن پوستتان به اندازه کافی می تواند یک تغییر جدی در پوست شما ایجاد کند. یک مرطوب کننده خوب، پوست شما را نرم، تغذیه و سالم نگه می دارد. از سد پوست محافظت و درخشش آن را حفظ می کند. اگر پوست چرب دارید، با آکنه یا جوش سرسیاه دست و پنجه نرم می کنید، حتما یک مرطوب کننده بدون چربی و غیر کومدون را زا انتخاب کنید.

کرم آبرسان و مرطوب کننده درماتیپیک با وجود آنتی اکسیدان کوآنزیم کیوتن نیاز پوست های چرب و خشک را برطرف می کند.

اینجا کلیک کنید: آبرسان درماتیپیک

 مرطوب کننده و ابرسان پوست چرب درماتیپیک

مرطوب کننده و ابرسان پوست چرب درماتیپیک

5- استفاده از ضد آفتاب

ممکن است فکر کنید آنچه دنبال می کنید احتمالاً بهترین روتین مراقبت از پوست است، اما اگر از ضد آفتاب استفاده نکنید روتین پوستی روزانه خود را زیر سوال برده اید. چه در تابستان و چه در زمستان، ضد آفتاب یک مرحله ضروری در روتین مراقبت از پوست است. آسیب ‌های ناشی از نور خورشید می‌ تواند شدیدترین اثرات مخرب را داشته باشد و باعث ایجاد رنگدانه، خشکی و تیرگی شود.

از کرم های ضد آفتاب با SPF 30 و بالاتر برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب های خورشید و برنزه شدن استفاده کنید. اگر آقا هستید و در حال حاضر این مطلب را می خوانید باید بگوییم که کرم ضد آفتاب یک مرحله غیرقابل مذاکره در روال مراقبت از پوست است.

می توانید کرم ضد آفتاب درماتیپیک را قبل از بیرون آمدن از منزل به طور سخاوتمندانه روی صورت خود از جمله گوش ها، لب ها، گردن و دست ها استفاده کنید و هر 2 تا 3 ساعت یک بار آن را تجدید کنید. درماتیپیک با تولید ساختار سبک برای ضد آفتاب های خود، هیچ آثار سفیدی بر روی پوست از خود به جا نمی گذارد.

برای خرید ضد آفتاب درماتیپیک  کلیک کنید

 آفتاب رنگی پوست خشک 50 درماتیپیک

آفتاب رنگی پوست خشک 50 درماتیپیک

6- استفاده از کرم دور چشم

پوست زیر چشم شما ظریف تر و حساس تر از بقیه قسمت های صورت است. به دلیل قرار گرفتن مکرر در معرض تلفن همراه، صفحه نمایش لپتاپ و آلاینده های محیطی، ناحیه زیر چشم شما رطوبت خود را از دست می دهد و منجر به ایجاد سیاهی و رنگدانه می شود. کرم دور چشم ناحیه زیر چشم شما را لطیف و تغذیه می کند و حلقه های تیره و پف اطراف آن را کاهش می دهد.

مصرف کرم دور چشم ژاک آندرل با ترکیبات گیاهی و ویتامین E  را به یکی از مراحل ضروری روتین مراقبت از پوست در برنامه روزانه صبح و شب خود تبدیل کنید تا شاهد اثرات مثبت آن در آینده باشید.

کلیک کنید: کرم دور چشم ژاک آندرل

 دور چشم ژاک آندرل

دور چشم ژاک آندرل

یک نکته قابل تامل

همیشه از انگشت حلقه خود برای زدن کرم دور چشم استفاده کنید. این انگشت سبک ترین لمس را دارد و فشار زیادی به ناحیه زیر چشم شما وارد نمی کند.

استفاده از کرم شب

شب هنگام آغاز شده و سلول های پوستی به آرامی به بازسازی خود می پردازند. با این حال همچنان اهمیت کرم شب را نادیده می گیرید؟ کرم شب گردش سلولی، گردش خون و آبرسانی را در پوست شما افزایش می دهد. همچنین آسیب ‌دیدگی را ترمیم و پوست شما را تغذیه می‌کند تا شما را صبح ‌ها با پوستی مرطوب و لطیف به بیرون منزل هدایت کند.

در روتین پوستی شب از کرم ‌های حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک و نیاسینامید استفاده کنید که مناسب انواع پوست است و می ‌تواند هیدراتاسیون و انعطاف‌پذیری پوست شما را افزایش دهد.

کرم شب ژاک آندرل با ترکیبات گیاهی نظیر روغن جوجوبا، عصاره جلبک دریایی و موم زنبور عسل همه آن چه که سلول های پوستی در شب نیاز دارند را در اختیار دارد. جهت بیشترین تاثیر، کرم شب را حداقل 30 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب استعمال کنید تا کاملا جذب پوست شود.

اینجا کلیک کنید 👈 کرم شب ژاک آندرل پاریس

 شب ژاک آندرل

شب ژاک آندرل

روتین پوستی را جدی بگیرید

داشتن پوستی بی عیب و نقص یک امر محال و جادویی نیست. شما می توانید سلامت و درخشندگی پوست خود را با روتین مراقبت از پوست و محصولاتی که مناسب پوست شما هستند بهبود ببخشید. در نظر بگیرید جهت حصول بهترین نتیجه در روتین مراقبت از پوست باید ممارست کافی داشته باشید. به یک برنامه روتین پوستی روزانه و روتین پوستی شب پایبند باشید تا مطمئن شوید که پوست شما از تمام آلودگی ها پاک شده و تغذیه می شود.