خشکی پوست یک وضعیت ناراحت کننده است که با پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردن مشخص می شود. این وضعیت به دلایل مختلفی رخ می دهد. ممکن است به طور طبیعی پوست خشکی داشته باشید. اما حتی اگر پوست شما چرب باشد، می توانید هر از گاهی پوست خشکی داشته باشید.

درمان خشکی پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورت نادیده گرفتن، پوست خشک مستعد خارش و ترک خوردن هرچه بیشتر می شود. حالتی که به شدت بر روی زیبایی افراد تاثیر منفی می گذارد. علاوه بر آن، پوست اولین سد دفاعی بدن است. پس هرگونه بی احتیاطی و بی توجهی نسبت به آن به مرور باعث تضعیف عملکرد آن در سیستم ایمنی می شود.

در صورت عدم درمان خشکی پوست این وضعیت می تواند بدتر شود. درمان زودهنگام به شما کمک می کند تا زودتر احساس راحتی کنید. همچنین خطر عوارضی مانند زخم های باز ناشی از خاراندن و عفونت های پوستی را کاهش می دهد.

پوست خشک زمانی ایجاد می شود که پوست خیلی سریع آب را از دست می دهد. سن، سابقه پزشکی، فصول سال و عادات حمام کردن می تواند منجر به خشکی پوست شود. پوست خشک می تواند هر قسمت از بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. معمولاً دست ‌ها، بازوها و پاها را درگیر می‌کند. در بسیاری از موارد، تغییرات سبک زندگی و استفاده از کرم های موضعی بدون نسخه ممکن است تمام چیزی باشد که برای درمان آن نیاز دارید. اگر این درمان ها کافی نیستند، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

درمانگیاه در ادامه به بیان انواع راه ها جهت رفع خشکی پوست می پردازد.

درمان خشکی پوست | معرفی روش‌ها

1- رفع خشکی پوست با لیزر

امروزه دستگاه های لیزر برای رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو طرفداران خاص خود را دارد. درمان خشکی پوست با لیزر از این قاعده مستثنا نیست. اگرچه لیزر به طور اختصاصی برای از بین بردن خشکی پوست طراحی نشده است و ضررهای خود را دارد اما همچنان گزینه ای محبوب است. پوست بسیاری از افراد پس از استفاده از لیزر دچار آسیب پذیری و حساسیت بیشتری می شود. درصورتی که این راه را تنها گزینه درمانی می دانید بهتر است خود را با برای مواجهه با چنین عوارضی آماده کنید.

رفع خشکی پوست با لیزر

لیزر برای رفع خشکی پوست

2- رفع خشکی پوست با مزوتراپی

مزوتراپی کاربردهای گسترده ای دارد. علاوه بر درمان خشکی پوست در درمان سلولیت و ریزش مو نیز به کار می رود. در این روش پزشک با تزریق مواد معدنی و مغذی، سعی در برطرف کردن کمبودهای بدن دارد. یک اشتباه توسط پزشک و تزریق اشتباه عوارضی نظیر قرمزی و تورم را به همراه دارد. در صورت عدم رعایت بهداشت، انتقال بیماری های عفونی و پوستی در این روش به شدت افزایش پیدا می کند. خونریزی، کبودی، خارش و درد در ناحیه تزریق از دیگر عوارض روش مزوتراپی برای درمان سریع خشکی پوست است.

درمان خشکی پوست با مزوتراپی

درمان خشکی پوست با مزوتراپی و کرم های پوستی

3- توصیه های خانگی جهت رفع خشکی پوست

از آب گرم استفاده کنید و زمان حمام را محدود کنید. دوش طولانی مدت یا حمام و آب داغ، چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد. حمام کردن را به بیش از یک بار در روز و بیش از 10-5 دقیقه محدود کنید.  از صابون مرطوب کننده بدون حساسیت استفاده کنید. دست ها از دیگر اعضای مستعد بدن برای خشک شدن پوست هستند. برای شستن دست از صابون مرطوب کننده بدون عطر یا کم حساسیت زا استفاده کنید. سپس در حالی که دستانتان هنوز مرطوب هستند از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

در حمام از کرم پاک کننده غیر صابونی یا ژل دوش استفاده کنید. از صابون فقط در نواحی مورد نیاز مانند زیر بغل و کشاله ران استفاده کنید. بهتر است از مصرف سنگ پا پرهیز کنید.  پارچه هایی را انتخاب کنید که با پوست شما مهربان باشند. الیاف طبیعی مانند پنبه به پوست شما اجازه تنفس می دهد. پشم، اگرچه طبیعی است، اما گاهی اوقات حتی پوست سالم را تحریک می کند.

خارش پوستی خود را تسکین دهید. اگر پوست خشک باعث خارش می شود، یک پارچه تمیز، خنک و مرطوب را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می ‌توانید از کرم یا پماد ضد خارش حاوی حداقل یک درصد هیدروکورتیزون استفاده کنید.موارد ذکر شده اگرچه یک راهکار قطعی نیستند اما عدم رعایت هریک می تواند وخامت خشکی پوست را به راحتی تشدید کند.  

4- استفاده از کرم های موضعی

ممکن است فکر کنید که همه مرطوب‌کننده ‌ها و آبرسان ها یکسان هستند. نه دقیقا! طیف گسترده ای از محصولات مرطوب کننده و آبرسان وجود دارد. همه آن ها فواید پوستی متفاوتی را ارائه می دهند. پس چگونه باید بهترین را برای خود انتخاب کنید؟ پیدا کردن کرم موضعی مناسب برای درمان سریع خشکی پوست می تواند یک چالش باشد. اغلب، مصرف‌کنندگان با آزمون و خطا به یک انتخاب مناسب می ‌رسند که برای هر فردی متفاوت است. با در نظر گرفتن چند نکته می توان مناسب ترین کرم را انتخاب کرد.

معمولا مرطوب کننده ها به شکل لوسیون، کرم و پماد وجود دارند. اگر پوست خشکی دارید، به جای لوسیون، مصرف کرم برای شما ایده آل خواهد بود تا از تحریک جلوگیری کنید. کرم های موضعی رطوبت را از محیط جذب می کنند و آن را در داخل پوست حفظ می کنند و پوست را هیدراته و نرم نگه می دارند.

تولید سرامید را در بدن تحریک می کنند و از هدر رفتن آب از بالاترین لایه پوست جلوگیری می کنند.هنگام انتخاب یک کرم جهت درمان سریع خشکی پوست باید به دنبال ترکیبات شفا بخشی مانند اوره، سرامیدها، اسیدهای چرب و گلیسرول، شی باتر، هیالورونیک اسید، کوانزیم کیوتن، عصاره جوجوبا و… باشید.

از کرم های بدون عطر استفاده کنید که باعث آکنه نمی شوند و حاوی مواد آلرژی زا یا هیپوآلرژیک نیستند. حتما در نظر بگیرید که از مصرف محصولات حاوی سدیم لوریل سولفات، جدا خودداری کنید. جهت انتخابی آسان و بدون دردسر برای شما، کارشناسان داروخانه اینترنتی درمانگیاه در میان طیف وسیعی از محصولات بهداشتی، مناسب ترین کرم های موضعی جهت درمان خشکی پوست را در اختیار دارد.  

معرفی بهترین آبرسان های درمانگیاه جهت درمان خشکی پوست

آبرسان وچه

کرم آبرسان وچه مناسب برای پوست های چرب و خشک، میزان رطوبت مورد نیاز پوست را تامین و از پیری زودرس جلوگیری می کند. این کرم با فرمولاسیون خود از بروز مشکلاتی نظیر چین و چروک، جوش، لک و افتادگی پوست جلوگیری به عمل می آورد. هیالورونیک اسید، عصاره گیاه بامبو، روغن هسته انگور از جمله ترکیبات موثر این کرم است.

کرم آبرسان پوست چرب وچه

کرم آبرسان پوست چرب وچه

برای بررسی قیمت آبرسان وچه پوست چرب کلیک کنید

آبرسان ژیناژن

نوع پوست در انتخاب کرم مورد نظر اهمیت به سزایی دارد. ژیناژن این کرم آبرسان را برای انواع پوست های خشک و نرمال و پوست چرب و مختلط در دو نوع جداگانه طراحی و تولید کرده است. این آبرسان بدون رنگ و ضد حساسیت است. ویتامین A، ویتامین C، سرامید و کراتین موجود در این کرم خواص موثر آن را تقویت می کند. سرامیدها عملکرد پوست را بهبود می بخشند و مانع از دست دادن آب در سلول های پوستی می شوند.

کرم آبرسان ژیناژن

کرم آبرسان ژیناژن

برای مشاهده و بررسی کرم آبرسان ژیناژن کلیک کنید

آبرسان درماتیپیک

آبرسان درماتیپیک علاوه بر آن که برای پوست های خشک و چرب طراحی می شود یک محصول قابل استفاده به عنوان کرم پایه آرایش نیز است. کاپریلیک، کربومر و کوانزیم کیوتن موجود در این کرم آن را از سایر کرم های موضعی متفاوت و خاص کرده است. با مصرف روزی دو بار این آبرسان بر روی پوست تمیز، شاهد درمان سریع خشکی خود خواهید بود.

 مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک درماتیپیک

مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک درماتیپیک

برای مشاهده و بررسی آبرسان درماتیپیک کلیک کنید

کرم دست الارو

دست ها در کنار صورت، دو عضو همیشه در خطر برای مواجهه با خشکی پوست هستند. اهمیت و رسیدگی به پوست دست جایگاه خاص خود را دارد. شرکت الارو با طراحی فرمولاسیون کرم دست خود این بار برای برروی پوست دست ها تمرکز کرده است. این محصول حاوی ویتامین E، اوسرین، عصاره جوجوبا و کوانزیم کیوتن بوده است. فرمولاسیونی که مانع شکستگی پوست و باعث ترمیم هرچه سریع تر سلول های پوست دست می شود. روغن جوجوبا در درمان درماتیت سبورئیک و درماتیت آتوپیک موثر است.

ویتامین E باعث افزایش تولید کلاژن در بدن می شود. خواص محافظت گونه آن، از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. مطالعات نشان می دهد که ویتامین E در درمان درماتیت آتوپیک موثر است. این ویتامین به طور گسترده در محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست استفاده می شود. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که آن را به گزینه ای مناسب برای درمان خشکی پوست تبدیل می کند.

کرم دست الارو حاوی کیوتن

کرم دست الارو حاوی کیوتن

برای مشاهده و بررسی کرم دست الارو کلیک کنید

درمان خشکی پوست با مصرف کرم های موضعی انتخابی عالی و مقرون به صرفه است. داروکده آنلاین درمانگیاه به عنوان یک پایگاه جامع مرتباط با گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات و داروهای گیاهی مرتبط با سلامت را در دسته های گوناگون در اختیار دارد. انواع محصولات بهداشتی جهت رفع خشکی پوست در دسته محصولات مراقبت از پوست قابل مشاهده و سفارش است.