چه بلعیدن یک قاشق عسل برای آرام کردن سرفه یا نوشیدن یک فنجان بابونه برای کمک به خواب باشد، به احتمال زیاد درمان ‌های خانگی یک بار در روتین سلامتی شما راه یافته اند. در میان مواد قابل توجه طب سنتی، خواص روغن سیاه دانه به عنوان یک عامل درمانی و دارویی قوی برای قرن ها مورد توجه قرار گرفته است. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از داروهای طبیعی از جمله دانه‌ ها، پوست، میوه ‌ها و سایر قسمت ‌های گیاهان به قدمت خود انسان ‌ها باز می ‌گردد.

سیاه دانه بیش از 3000 سال است که گیاهی برجسته بوده و بیش از 100 خاصیت مفید دارد. منبع مهمی از اسیدهای چرب ضروری، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و سایر مواد معدنی است. حتی دانه های آن نیز سرشار از استرول هستند. به ویژه بتا سیتوسترول که دارای خواص ضد سرطانی است.

فواید روغن سیاه دانه سرشار از بخش های مختلف سلامتی است. تعداد کمی از مردم آن را به عنوان یک راه حل برای بسیاری از مشکلات سلامتی می دانند.

اگر به دنبال دانستن فواید باورنکردنی آن برای سلامتی هستید این مطلب پاسخ تمامی سوالات شما را می دهد.

 

از خواص روغن سیاه دانه به سادگی عبور نکنید

از خواص روغن سیاه دانه به سادگی عبور نکنید

خواص روغن سیاه دانه | اکسیر سلامتی

1- در اثرات ضد التهابی

دانه های سیاه دانه به عنوان یک منبع روغن چرب غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع، در درجه اول اسید لینولئیک، اسید اولئیک، ایکودادینوئیک اسید و اسید دی هومولینولئیک شناسایی می شوند. قدرت درمانی روغن سیاه دانه به دلیل خواص دارویی آن از جمله محرک سیستم ایمنی، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد زخم، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد تومور، تب بر، کاهش قند خون، تعدیل کننده سیستم ایمنی و ضد فشار خون است.

2- یک آنتی اکسیدان قوی

اخیرا سازمان جهانی بهداشت (WHO) مصرف سیاه دانه و روغن آن را به عنوان یک داروی گیاهی توصیه کرده است. روغن سیاه دانه دارای عملکرد ضد دیابت است. ترکیب زیست فعال اصلی روغن سیاه دانه، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، ضد سرطان و یک عامل ضد جهش زا در نظر گرفته می شود.

چندین مطالعه بالینی گزارش کرده اند که استفاده از روغن سیاه دانه در دیابتی ها به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و در عین حال عملکرد لوزالمعده را نیز افزایش می دهد. یک مطالعه دیگر اثبات کرده است که استفاده توصیه شده از 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه، دو بار در روز، به مدت 2 ماه، اثر کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون متوسط ​​دارد.

3- کاهش اشتها

خواص روغن سیاه دانه به عنوان سرکوب کننده اشتها غیرقابل انکار است. گنجاندن روغن سیاه دانه در رژیم غذایی منجر به بهبود شاخص توده بدنی و کاهش اشتها می شود.

4- مبارزه با اختلالات تنفسی

نیگلون و تیموکینون دو تا از ترکیبات موجود در روغن سیاه دانه هستند. نیگلون خاصیت ضد اسپاسم و گشادکننده برونش دارد که به قدرت سیاه دانه در برابر اختلالات تنفسی می افزاید. فواید روغن سیاه دانه تنها به خواص ضد اسپاسم منحصر نمی شود. این ماده فعال می تواند به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی عمل کند و در درمان آسم و سیاه سرفه موثر باشد.

 

فواید روغن سیاه دانه برای اختلالات تنفسی

فواید روغن سیاه دانه برای اختلالات تنفسی

5- حساسیت پوستی را کاهش می دهد

روغن سیاه دانه همچنین به عنوان یک آنتی هیستامین عمل می کند که به کاهش علائم منفی مبتلایان به آلرژی کمک می کند. تیموکینون دارای اثرات ضد التهابی و ضد درد شناخته می شود. روغن سیاه دانه همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است و به پاکسازی سموم در بدن کمک می کند.

6- درمان ناباروری و افزایش میل جنسی

روغن سیاه دانه در تقویت قوای جنسی و حفظ نعوظ نقش بسیار مهمی دارد. مصرف موضعی این روغن به ویژه در ناحیه آلت تناسی آقایان به منجر به اثرات شگفت انگیزی در بهبود رابطه جنسی آن ها می شود. افزایش تعداد اسپرم، تحرک و مورفولوژی آن ها از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای مردان است.

7- فواید روغن سیاه دانه: اثر آنتی باکتریال قوی

روغن سیاه دانه یک درمان ضد باکتری موثر برای برخی از انواع باکتری ها، از جمله آن هایی که به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند، می باشد. روغن سیاه دانه نیز می تواند راه حلی برای مشکلات ضد قارچی مقاومی که افراد با مخمرها و کپک ها دارند، ارائه دهد. همچنین مشخص شده است که تیموکینون بهترین عامل ضد قارچی در برابر تمام درماتوفیت ها و مخمرهای آزمایش شده است.

محققان استفاده سنتی از سیاه دانه را به عنوان درمان روماتیسمی و بیماری های التهابی مرتبط با فعالیت آنتی اکسیدانی ترویج و از تولید ایکوزانوئیدها در سلول ها جلوگیری کردند. اخیرا چندین مطالعه اثرات ضد التهابی آن را تایید کرده‌ و روغن سیاه دانه را جایگزین بالقوه ایمن و مطمئن ‌تری برای داروهای روماتیسمی و روماتوئید معمولی معرفی کرده است.

سیاه دانه دارای خواص مهار کننده آنزیم است که از رشد سایر پروستاگلاندین ها نیز جلوگیری می کند. شواهد بیشتر نشان می دهد که ترکیب غنی و پیچیده عناصر موجود در سیاه دانه برای یک اثر هم افزایی با هم کار می کند.

8- پیشگیری از سرطان

آزمایشات بالینی در زمینه تحقیقات ایدز نشان داد که سیاه دانه نسبت بین فعالیت سلول T کمکی و سلول NK را افزایش می دهد. این نتایج نشان می دهد که سیاه دانه ممکن است نقش مهمی در درمان سرطان، ایدز و سایر حالت های نقص ایمنی داشته باشد.

 

خواص روغن سیاه دانه برای پیشگیری از سرطان

خواص روغن سیاه دانه برای پیشگیری از سرطان

9- کاهش علائم اگزما و آکنه

چندین مطالعه نشان داده اند که روغن سیاه دانه می تواند علائم اگزما را کاهش دهد. یک بیماری پوستی که با خشکی و خارش پوست مشخص می شود. یکی مطالعه دیگر در سال 2012 اثبات کرده است که روغن سیاه دانه به اندازه کرم بتامتازون، نوعی کورتیکواستروئید، در کاهش شدت اگزمای دست و صورت موثر است.

خواص روغن سیاه دانه برای زنان و مردان می تواند برای بیماری های پوستی دیگر مانند آکنه مفید باشد. این خاصیت درمانی به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی مرتبط با روغن سیاه دانه است. یک مطالعه دیگر نشان داده که استفاده از ژل موضعی ساخته شده با عصاره سیاه دانه دو بار در روز به مدت 60 روز باعث کاهش شدت آکنه می شود.

10- بهبود کیفیت خواب

روغن سیاه دانه یک درمان طبیعی برای بهبود کیفیت خواب است. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن سیاه‌ دانه می‌تواند به رفع اختلالات خواب و خواب بهتر کمک کند. افراد مبتلا به بی خوابی می توانند یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه و یک قاشق چای خوری عسل را در شیر گرم یک ساعت قبل از خواب میل کنند.

معرفی بهترین محصولات موضعی و خوراکی حاوی روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه یک ماده گیاهی قدرتمند است که با انواع فواید سلامتی و زیبایی همراه است. این روغن همه کاره، مقرون به صرفه است و به طور گسترده در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های بهداشتی در دسترس است، که آن را به یک عنصر عالی برای حفظ سلامتی بدن تبدیل می کند.

کپسول سیاه دانه باریج

کپسول سیاه دانه باریج یک محصول تخصصی در درمان انواع مشکلات استخوانی و مفصلی نظیر درد زانو، انگشت، گردن و کمر است. رفع دردهای عضلانی و اسکلتی به دلیل مزاج سرد و کمک به کاهش علائم آرتریت روماتوئید از دیگر خواص روغن سیاه دانه موجود در این کپسول محسوب می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول سیاه دانه باریج

کپسول سیاهدانه باریج

کپسول سیاهدانه باریج

کپسول سیاه دانه گیاه اسانس

کپسول سیاه دانه گیاه اسانس حاوی روغن خالص سیاه دانه بوده و با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود به درمان بسیاری از مشکلات سلامتی می پردازد. یکی از مهمترین مزایای این کپسول، استفاده آن هم به صورت خوراکی و هم موضعی است.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول سیاه دانه گیاه اسانس

 سیاه دانه گیاه اسانس

سیاه دانه گیاه اسانس

روغن سیاه دانه نوشاد

روغن سیاه دانه محصول شرکت نوشاد یک محصول موثر در تسکین دردهای مفصلی، افزایش قوای جنسی در آقایان، درمان ریزش مو و کاهش جوش های زیرپوستی است. خواص روغن سیاه دانه برای مردان نظیر افزایش قوای جنسی به واسطه مصرف موضعی روغن نوشاد صورت می گیرد.

اینجا کلیک کنید 👈 روغن سیاه دانه نوشاد

 قارچ های پوستی

قارچ های پوستی

روغن سیاه دانه باریج

روغن سیاه دانه باریج با برخورداری از یک طبع گرم، یک درمان موثر جهت از بین بردن دردهای مفصلی ناشی از مزاج سرد است. افزایش قدرت نعوظ از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای مردان است که به واسطه مصرف موضعی بر آلت تناسلی آقایان اثربخشی خود را اثبات کرده است.

اینجا کلیک کنید 👈 روغن سیاه دانه باریج

 دانه باریج

دانه باریج

روغن سیاه دانه گیاه اسانس

سردرد، افزایش ادرار، درمان های مفصلی، رفع قولنج و ضد سرفه، پنج خاصیت شگفت انگیز خواص روغن سیاه دانه گیاه اسانس را شامل می شوند. این روغن هم به صورت موضعی و هم خوراکی مصرف شده و علاوه بر تاثیرات ضد سرطانی در حفظ سلامت پوست و مو نیز موثر است. کمک به لاغری شکم توسط این محصول، از دیگر خواص روغن سیاه دانه برای زنان و مردان به شمار می آید.

اینجا کلیک کنید 👈 روغن سیاه دانه گیاه اسانس

 سیاهدانه گیاه اسانس 2

سیاهدانه گیاه اسانس 2

محققان علوم پزشکی معتقد هستند که انواع خواص روغن سیاه دانه آن را به یکی از ضروری ترین روغن هایی تبدیل کرده که باید وارد رژیم غذایی خود کنید. مصرف خوراکی کپسول سیاه دانه یا مصرف موضعی آن، خواص و فواید لازم را برای سلامتی تامین می کند. با این حال انتخاب هریک به نیاز و هدف شما بستگی دارد. شما کدام یک را ترجیح می دهید؟