یک ورزشکار حرفه ای هستید و تا رسیدن به اندام ایده آل فاصله کمی دارید؟ یا یک ورزشکار تازه کار هستید و می خواهید مسیر صحیح رسیدن به اندام ایده آل را طی کنید؟ در هر صورت نیاز به خرید مکمل های ورزشی اصل دارید. اگر در انتخاب مکمل خود دقت نکنید، خواهید دید که یک مکمل تقلبی و یا قاچاق و غیر اورجینال زحمات چندین ساله شما را هدر می دهد و یا در ابتدای مسیر مشکلاتی برای شما ایجاد می کند که ادامه دادن ممکن نباشد. ما انسان ها ورزش می کنیم تا بدن سالم تری داشته باشیم. در کنار ورزش اگر از مکمل خوب استفاده کنیم کارایی و انرژی بدن‌ را بالا برده ایم اما اگر در خرید مکمل ورزشی اصل دچار اشتباه شویم نه تنها بدن را به مسیر سلامتی هدایت نکرده ایم بلکه آسیب های فراوانی به آن وارد کرده ایم. در این مطلب از درمانگیاه یک صحبت مفصل با شما داریم. قرار است در رابطه با انواع مکمل های ورزشی و نحوه انتخاب مکمل ورزشی اصل صحبت کنیم. سپس چند مکمل عالی به شما معرفی کنیم تا از دغدغه این موضوع برای شما کاسته باشیم. پس همراه ما باشید.

 گلوتامین

گلوتامین

انواع مکمل ورزشی اصل

استفاده از این مکمل ها به همراه یک برنامه منظم برای زندگی و یک رژیم غذایی خوب می تواند به شما کمک کند تا به اهداف وزرشی خود برسید. در اینجا یک راهنمایی به شما اراه می دهیم تا انواع مکمل ورزشی را بشناسید و سپس مناسب ترین را انتخاب کنید.

  • مکمل های افزایش حجم: تقریبا هرکسی که سراغ بدنسازی می رود به دنبال افزایش حجم در نواحی خاص و ایجاد عضلاتی کات شده و زیبا است. افزایش حجم در ناحیه بازو آرزوی هر فردی است. پس باید علاوه بر انجام دادن حرکات ورزشی مناسب برای قسمتی که افزایش حجم آن مد نظر است، از مکمل ورزشی مناسب نیز استفاده شود. اگر قصد خرید مکمل ورزشی اصل دارید و هدفتان افزایش حجم عضلات است دقت کنید که دارای پروتئین بالا، مقادیر کمی چربی، کربوهیدرات کم، اسیدآمینه‌ها، املاح معدنی و ویتامین‌های ضروری باشد.
  • مکمل های افزایش قدرت: افزایش قدرت بدنی در بدنسازی از مهم ترین آیتم ها برای پیشرفت یک بدنساز است. یک بدنساز با تامین قدرت کافی برای انجام صحیح حرکات ورزشی می تواند به فرم دلخواه برسد. هرچه یک بدنساز وزنه های سنگین تری حرکت دهد سریع تر به هدف می رسد پس به کمک مکمل های افزایش قدرت مسیر رسیدن به فرم دلخواه را کوتاه می کند.
  • مکمل های چربی سوزی: یک بدنساز همانطور که در بعضی از قسمت های بدن باید افزایش حجم داشته باشد، در برخی قسمت ها که حجم آن با تجمع چربی پر شده است، باید کاهش حجم ایجاد کند و در واقع این چربی را هر چه سریعتر بسوزاند. این مکمل ها با سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن سرعت لاغری شما را بیشتر می کنند.

انواع مکمل های ورزشی از نظر ترکیبات سازنده

خب! حالا می دانیم در خرید مکمل ورزشی اصل باید هدف خود را مشخص کنید. اما بد نیست که در رابطه با ترکیباتی که در انواع مکمل ورزشی وجود دارد نیز اطلاعاتی داشته باشید.

  • مکمل های ورزشی دارای پروتئین

بدن شما بدون پروتئین فقط دچار چاقی حاصل از چربی می شود. در واقع چه رژیم لاغری داشته باشید و چه رژیم افزایش حجم باید به وجود پروتئین در برنامه غذایی و مکمل ها توجه کنید. حتی کاهش پروتئین در بدن موجب بروز بیماری هایی می شود. بخشی از پروتئین را با مصرف غذاهای حاوی پروتئین مثل گوشت مرغ، گوشت قرمز، ماهی سالمون و… می توان به دست آورد. اما این کافی نیست. در واقع اگر بخواهید تمام پروتئین مورد نیاز بدن را با خوردن غذا تامین کنید باید روزانه حجم زیادی غذای حاوی پروتئین بخورید که کار درستی نیست و حتی ممکن است باعث چاقی و یا برهم خوردن تعادل سایر آیتم های موجود در بدن بشود. پس بهترین راه مصرف مکمل های حاوی پروتئین است. توجه کنید که اکثر افراد تا آنجا که می‌توانند پروتئین را از غذاهای طبیعی به دست می آورند. سپس برای تامین پروتین اضافه تر سراغ مکمل ها می روند. اگر شما یک برنامه غذایی پروتئینی نداشته باشید، مصرف مکمل ها می تواند بی تاثیر باشد.

قابل ذکر است که اگر هدف شما وزن گرفتن است بیشتر نیاز به پروتئین دارید. زیرا ساخت عضله با پروتین انجام می شود.

مکمل بدنسازی

مکمل بدنسازی

اما اگر هدف شما کاهش وزن است به پروتئین کمتری احتیاج دارید. اما مصرف پروتئین در این شرایط الزامی است. زیرا باعث می شود بدون از دست رفتن عضله وزن کم کنید.

  • مکمل های ورزشی مینرال

کسلیم، پتاسیم، آهن و منیزیم مواد معدنی هستند که بدن به آن ها نیاز دارد. این مواد  به کمک مصرف سبزیجات تازه، میوه‌ها و گوشت و مرغ تامین می‌شوند. اما اگر بخواهید به طور کامل با مصرف غذا آن ها را تامین کنید تقریبا می توان گفت که نمی توانید. زیرا کاری دشوار است و باید برنامه غذایی شما به شدت اصولی و منظم باشد.

آهن، روی، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر درجه اهمیت بالاتری دارند. در حین بدنسازی گاهی دچار درد و گرفتگی و خستگی می شوید. گاهی این موارد به علت تمرین زیاد نیست. در واقع می تواند علت را در کمبود هر یک از این موارد معدنی جستجو کرد. اما این تشخیص تا اینجا کافی نیست. شما نمی توانید به صورت خودسرانه یک مکمل مثل قرص آهن بخرید. شاید بدن شما به جای آهن نیاز به روی داشته باشد و مصرف خودسرانه مکمل شما را دچار مشکل کند. پس بهتر است برای خرید مکمل های ورزشی اصل آن هم از نوع مینرال به یک مشاوره و متخصص در این زمینه مراجعه کنید. همچنین بهتر است به کمک یک آزمایش خون مشخص کنید کدام یک از مواد مینرال بدن شما کم است.

 

  • ویتامین‌ها

همه ما با ویتامین ها آشنا هستیم. ویتامین ها دو نوع هستند. محلول در آب و محلول در چربی… اگر یک مکمل چربی سوز مصرف می کنید، باید بدانید که ویتامین های محلول در چربی کمتر به بدن شما جذب می شوند. پس باید در ساعاتی که از مصرف مکمل چربی سوز گذشته است مکمل ویتامینی مصرف کنید. این نکته را بدانید که مصرف خودسرانه ویتامین، به خصوص ویتامین د خطرناک و در مواردی کشنده است.

 

  • مكمل هاى ورزشی حاوی آنتی اکسیدان

آنتی‌اکسیدان‌ها می توانند از اثر رادیکال های آزاد بر تخریب DNA جلوگیری کنند.

برخی از آنتی‌اکسیدان‌ها شامل بتاكاروتن، لیكوپن، كوآنزیم Q10، كاتچین، متیونین و آنتوسیانین می‌شوند.

استفاده از مکمل آنتی اکسیدانی چندان رایج نیست. در واقع  تمرین های منظم و تغذیه سالم موجب می شود افراد نیازی به این نوع مکمل نداشته باشند.

اما برای افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند که موجب تولید رادیکال های آزاد در بدن می شود توصیه می شود. افراد عادی نیز می توانند با مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان به آن دست یابند.

 

  • مکمل کافئین

شاید خیلی برای شما عجیب باشد که نام کافین را در میان مکمل ها ببینید اما باید بگوییم که این ماده نقش قابل توجهی در افزایش تمرکز، سطح هوشیاری و افزایش ترشح آدرنالین دارد. در اثر وجود مقدار کنترل شده از این ماده اسیدهای چرب تحریک می شوند و متابولیسم در بدن شما بالا می رود. در نتیجه چربی سوزی اتفاق می افتد.

مصرف مکمل کافئین دار به صورت کنترل شده استقامت بدنی را بالا می برد و موجب می شود فرد بدنساز با هوشیاری و تمرکز بالاتر ورزش می کند.

عوارض مکمل بدنسازی

اغلب مادرها و پدرهایی که فرزند دختر یا پسری دارند که به ورزش و بدنسازی علاقه مند هست، نگران مصرف مکمل ها و عوارض آن برای او هستند. در همین جا باید این نکته را ذکر کنیم که خرید مکمل های ورزشی اصل در صورت مصرف با دوز صحیح هیچ مشکلی برای افراد به وجود نمی آورد. اما با توجه به این که هر بدنی شرایط خاص خود را دارد بهتر است پیش از مصرف مکمل با فردی متخصص مشور کنید. افراد متخصص معمولا در داروخانه ها، باشگاه ها و مطب پزشکان متخصص تغذیه حضور دارند.

 

اما مکمل ها در صورت مصرف اشتباه چه عوارضی ممکن است داشته باشند؟

  1. سرکوب نظم طبیعی ترشح تستوسترون
  2. رشد غیرطبیعی سینه مردان
  3. افزایش سطح کلسترول
  4. حمله قلب و سکته مغزی
  5. آسیب به کبد و کلیه
  6. تمایلات غیرطبیعی
  7. کاهش سطح کلسترول خوب
  8. عدم رشد کافی قد در نوجوانان
  9. بروز عفونت
  10. افزایش قند خون
  11. بروز جوش
  12. کم شدن تعداد اسپرم
  13. بروز مشکلات جنسی
  14. ایجاد تمایلات زنانه در مردان
  15. وابستگی و اختلال روانی ( در مواردی که از ممکل غیر اورجینال استفاده شود)
  16. عوارض مکمل بدنسازی برای زنان

 

مصرف اشتباه مکمل ها برای زنان نیز مشکلات دیگری به وجود می آورد. مثل:

مردانه شدن صدا

ریزش موی سر

رویش موهای زائد روی صورت و بدن

جوش

ناباروری

به هم خوردن نظم پریود

بنابراین می بینیم که در خرید مکمل های ورزشی اصل باید تجویز صحیح را از فرد مشاور معتبر و یا پزشک دریافت کنید. در غیر این صورت با مصرف خودسرانه و یاد دقت نکردن در خرید مکمل های ورزشی اصل شاهد بروز بسیاری از این عوارض خواهید بود.

 

معرفی چند مکمل بدنسازی برای خرید مکمل های ورزشی اصل

ایزو وی کارن

اگر قصد خرید مکمل ورزشی اصل را دارید ما به شما ایزو وی کارن را پیشنهاد می کنیم. این محصول یک مکمل پودری است که توسط برند ایرانی کارن تولید و به بازار عرضه شده است. در این پودر میزان بالایی پروتیئن وجود دارد که به صورت محلول در آب هستند.  این پودر مانع تحلیل رفتن عضله در اثر فعالیت های جسمی می شود.

یک نکته اساسی در تولید ایزو وی کارن کاهش سطح کربوهیدارت بوده است. به همین دلیل مصرف آن موجب ایجاد توده های چربی نمی شود.

برای افرادی که ورزش منظمی دارند مصرف این پودر موجب افزایش حجم عضلات می شود. افرادی که این محصول را مصرف کرده اند اغلب از طعم خوب آن راضی بوده اند. حالا با شناخت این مکمل می توانید خرید مکمل های ورزشی اصل را با خیال راحت انجام دهید.

 وی 912 گرم کارن

وی 912 گرم کارن

سوپر کراتین

مصرف کراتین به صورت قرص یا پودر  در بین ورزشکاران بسیار رایج است و موجب افزایش حجم عضلات می شود.

این بار یم محصول عالی دیگر از کارن را به شما معرفی می کنیم. پودر سوپر کراتین کارن یکی دیگر از محصولاتی است که برای خرید مکمل های ورزشی اصل می توانید در نظر داشته باشید. از خواص این پودر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش حجم عضلات
  • تقویت تارهای عضلانی
  • جلوگیری از تحلیل عضلات

به توصیه متخصصین تغذیه این یکی از بهترین مکمل های ایرانی است که با نمونه خارجی خود به صورت پایاپای در رقابت است.

افرادی که این محصول را مصرف کرده اند از بوی آن گله داشتند. آن هم به دلیل وجود گوگرد در اسید آمینه های متیونین و تورین است. این بود طبیعی است و نشانه خراب بودن محصول نیست. گرچه بوی خوبی ندارد اما آنقر خواص منحصر به فرد و خوبی دارد که می توان از این مورد چشم پوشی کرد.

در این محصول آلفالیپوئیک اسید نقش آنتی اکسیدانی را بر عهده دارد. ال گلوتامیننیز یک امینو اسید مهم است که در سوپر کراتین حضور دارد و در تولید پروتئین موثر است. گرچه این ماده به صورت طبیعی در بدن تولید می شود و سیی سلامت روده می گردد اما گاهی بدن به میزان بیشتری از ال گلوتامین احتیاج دارد. ال آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری است. زیرا به اندازه کافی در بدن تولید نمی شود. به همین دلیل است که باید از  طریق مکمل ها دریافت شود. فعل و انفعالات این ماده در بدن  موجب گشاد کردن رگ ها و افزایش جریان خون می شود. در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی بالاتری به عضله ها می رسد و افزایش حجم حاصل می شود.

ال متیونین یک آمینو اسید ضروری برای بدن است. این آمینو اسید در تولید سایر پروتئین ها نقش اساسی دارد. این آمینواسید در بدن تولید نمی شود و برای تامین آن صد در صد نیاز به تامین مکمل دارید.

 کراتین 300 گرمی کارن

کراتین 300 گرمی کارن

آمینو وی دوبیس

قرص آمینو وی  دوبیس یک محصول فوق العاده دیگر استو در ترکیبات این محصول شاهد پروتئین وی و آمینو اسیدهای EAAs، CAAs و NAAs هستیم.  همچنین ال کارنیتین در ترکیبات این محصول حضور دارد. از این رو این محصول می تواند به چربی سوزی نیز کمک کند.

با وجود پودر پروتئین وی نیز می توانید انتظار افزایش دادن حجم عضله توسط این محصول را داشته باشید. پس از مصرف این محصول شاهد کاهش بافت چربی و افزایش استقامت بدن خواهید بود. همچنین ترکیبات فوق العاده آن بر از بین بردن خستگی های فیزیکی و ذهنی تاثیر گذار است. رشد عضلات و افزایش انرژی نیز از اصلی ترین اهداف این محصول است. اگر به دنبال خرید مکمل های ورزشی اصل هستید امینو وی دوبیس یکی از اصلی ترین های آن است.

 آمینو وی 2222 و ال آرژنین دوبیس

آمینو وی 2222 و ال آرژنین دوبیس

ال گلوتامین فول استار

ال گلوتامین فول استار می تواند در سبد خرید مکمل های ورزشی اصل قرار بگیرد. مهم ترین ویژگی آن این است که می تواند به رشد عضلات کمک کند. در واقع این محصول یک اثر ضد کاتابولیک دارد و جلوی تحلیل رفتن عضلات را می گیرد. بدن این ماده را تولید می کند. اما یک ورزشکار به مقادیر بیشتری از ان نیاز دارد تا بتوانید در بالاترین سطح ممکن عضله سازی کند.

گلوتامین مورد نیاز بدن از رگ ها دریافت می شود. اگر میزان این ماده در خون کم باشد، بدن برای تامین آن سراغ عضلات می رود. بنابراین با تامین آن به صورت موضعی می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. از آن جا که پس از تمرینات سخت ورزشی گلوتامین خون تا 50 درصد کاهش می یابد، باید بلافاصله پس از ورزش آن را مصرف کنید.

این محصول یک اثر خوب دیگر هم دارد و ان اثر ریکاوری است.

 گلوتامین ژن استار

گلوتامین ژن استار

سوالات رایج در خصوص خرید مکمل های ورزشی اصل

 

  • بهترین مکمل های بدنسازی کدام اند؟

به صورت دقیق نمی توان گفت کدام مکمل از کدام مکمل بهتر است. نیاز هر بدن با بدن دیگر تفاوت دارد. تنها مسئله مهم این است که در خرید مکمل های ورزشی اصل دقت کنید و جنس تقلبی و یر اورجینال خریداری نکنید. بهترین مکمل ورزشی طبق مشاوره متخصصین و بر اساس اهداف ورزشی شما تعیین می شود.

  • چطور مکمل بدنسازی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

پیش از خرید مکمل های ورزشی اصل بارکد روی آن را در سایت شرکت سازند جستجو کنید تا از اصلت ان مطمئن شوید. همچنین با ورود به سایت TTAC و وارد کردن کد UDI روی محصول، از اصالت آن مطمئن شوید. همچنین با خراش دادن برچسب روی محصول و ارسال کد زیر آن به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ می توانید پیامک تایید دریافت کنید.

درپوش مکمل های اصل و تقلبی با هم تفاوت دارد و در پوش مکملهای اصلی حاوی واتر مارک برند محصول است. همیشه کیفیت بسته بندی را بررسی کنید.

 

کلام اخر

در این مقاله در خصوص خرید مکمل های ورزشی اصل صحبت کردیم تا با کمک اطلاعات ارائه شده بدانید که چه محصولی را با چه کیفیتی انتخاب کنید. تعدادی از مکمل های اصل موجود در فروشگاه درمانگیاه در این مقاله معرفی شدند. که شما با اطمینان از اصالت این موارد می توانید آن ها را خریداری کنید. در پایان به برخی از سوالات متداول کاربران در خصوص خرید مکمل های ورزشی اصل پاسخ داده شد. اگر شما هم سوالی دارید می توانید در بخش کامنت ها اراه دهید.