رفع خستگی با ویتامین

خستگی مجموعه ای پیچیده و متنوع از علائم است که دلایل احتمالی زیادی دارد، از جمله کمبود خواب یا کمبود مواد مغذی که شایع ترین علت آن محسوب می شود. شناسایی دلیل احساس خستگی بسیار مهم است. انتخاب ویتامین ‌ها و مکمل ‌هایی که به شما کمک می‌کنند انرژی بیشتری داشته باشید، باعث می شود تا برای دستیابی به اهداف سلامتی و انجام امور روزمره انگیزه بیشتری داشته باشید. مصرف بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی می تواند در تحقق این امر سریع تر کمک کند.

خستگی و خواب ‌آلودگی بخشی از زندگی روزمره میلیون‌ ها نفر است و خستگی طولانی مدت نگرانی 10 تا 25 درصد از افرادی است که به پزشکان عمومی مراجعه می ‌کنند. داروسازان با شناخت انواع دارو برای رفع خستگی در موقعیت ایده آلی برای ارائه کمک به بیمارانی هستند که از خستگی مداوم و خواب آلودگی در طول روز شکایت دارند.

چند توصیه عمومی برای رفع خستگی

قبل از مصرف بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی و خواب آلودگی، ممکن است بخواهید راه حل های نسبتا آسانی را امتحان کنید. شما نباید هر روز در زمان‌ های متفاوت به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. بهترین توصیه این است که زمانی را برای خوابیدن و همچنین بیدار شدن تعیین کنید و سعی کنید تا حد امکان به آن ها پایبند باشید.

افرادی که از خستگی مداوم در طول روز شکایت می کنند عموما تجربه بیدار ماندن تا ساعت 4 صبح یا دیرتر و سپس خوابیدن تا ظهر روز بعد را داشته اند.حتی 8 ساعت خواب نیز نمی تواند بدن شما را برای برگشتن به حالت عادی فریب دهد. علاوه بر این، سعی کنید حداقل 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید. تلاش برای گذراندن روز بعد بدون خواب کافی منجر به خواب آلودگی در طول روز می شود که یکی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی است.

از محرک هایی مانند کافئین یا داروهای ضد احتقان بینی خوراکی نزدیک به زمان خواب اجتناب کنید، زیرا اثر محرک ممکن است به شما اجازه ندهد در زمان مناسب بخوابید و روز بعد شما را خسته کند. اگر به مصرف محرک کافئین نیاز دارید بهتر است آن را در مکمل های گیاهی حاوی کافئین مصرف کنید.

شما همیشه باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید و آب کافی بنوشید تا به طور کامل هیدراته بمانید. از مصرف الکل، نیکوتین و مواد مخدر اجتناب کنید. اگر به طور معمول نوشابه، قهوه یا چای حاوی کافئین می نوشید، سعی کنید مقدار آن را کاهش دهید یا به طور کامل حذف کنید تا مشخص شود که آیا آن ها مسئول احساس خستگی هستند یا چیزهای دیگری میزان انرژی شما را کاهش می دهد.

همچنین باید از داروهایی که مصرف می کنید و ممکن است باعث خواب آلودگی شوند، مانند آنتی هیستامین ها، داروهای ضد فشار خون، کورتیکواستروئیدها، دیورتیک ها و داروهای خواب آور آگاه باشید.یکی از روش های کاهش خستگی، کاهش استرس های زندگی است.

ممکن است لازم باشد از شغلی که باعث استرس شدید می شود به سراغ شغلی بروید که روز کاری آرام تری را به شما هدیه می کند.

وقتی اوقات فراغت دارید، آن را صرف بازی‌های ویدیویی پر استرس نکنید. بازی هایی که نیاز به زمان ‌بندی چند ثانیه ‌ای و بازتاب ‌های سریع دارند تاثیرات مخرب بر مغز شما می گذارند. در عوض، به پیاده روی بروید، کتاب بخوانید یا با خانواده و دوستان گفتگوی دلپذیر داشته باشید.

بهترین دارو و قرص ویتامین برای رفع خستگی

بهترین دارو و قرص ویتامین برای رفع خستگی و معرفی آن ها

ویتامین های موثر در افزایش انرژی

حتی اگر سبک زندگی شما سالم است، دانستن این نکته مفید است که ویتامین ها و مکمل هایی نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید. تحقیقات بالینی نشان داده است که رفع خستگی با ویتامین و مکمل های گیاهی بدون خطر وابستگی یا عوارض جانبی مرتبط با سایر داروهای شیمیایی است. این محصولات گیاهی به طور ویژه انرژی را افزایش می دهند.

داروخانه اینترنتی درمانگیاه در ادامه به معرفی چند ویتامین موثر در کاهش خستگی افراد می پردازد. لازم به ذکر است که درمانگیاه طیف وسیعی از مکمل آقایان و مکمل بانوان را موجود دارد و شما میتوانید نسبت به بررسی آنها اقدام نمائید.

ویتامین  B12

ویتامین B12 مسئول تشکیل گلبول های قرمز خون است که اکسیژن را در خون به سراسر بدن منتقل می کند. هنگامی که اکسیژن به سلول های بدن شما می رسد، برای تولید انرژی استفاده می شود. این ویتامین همچنین نقش مهمی در عملکرد بهینه سیستم عصبی دارد. بر اساس دستورالعمل منتشر شده توسط موسسه ملی سلامت در سال 2016، اگر ویتامین B12 کافی را در رژیم غذایی خود مصرف نکنید، در معرض خطر خستگی مزمن، ضعف یا کاهش وزن خواهید بود.

گیاهخواران و وگان ها احتمالاً ویتامین B12 کمی دریافت می کنند، زیرا این ویتامین بیشتر در ماهی، گوشت، تخم مرغ و لبنیات یافت می شود. افراد مسن یا افرادی که مشکلات گوارشی دارند نیز در معرض خطر کمبود هستند زیرا ممکن است توانایی کمتری در جذب B12  مصرفی خود داشته باشند. جذب ویتامین B12 نیاز به اسید معده کافی دارد. اگر احساس خستگی می کنید، بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی مکملی است که سرشار از ویتامین B12 باشد.

کمپلکس ویتامین B

یک مکمل خوب ویتامین B کمپلکس حاوی تمام ویتامین های B است که شامل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، فولات،B12  و کولین می شود. از نظر فنی، کولین یک ویتامین نیست، اما معمولاً به دلیل شباهت در عملکرد، با ویتامین های B گروه بندی می شود.

ویتامین های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B6 و B12 نیز در تشکیل گلبول‌های قرمز ضروری هستند که از طریق رساندن اکسیژن به تمام سلول‌های بدن به انرژی کمک می‌کنند. رژیم های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود. مصرف کمپلکس B به تنهایی می تواند بهترین دارو برای رفع خستگی باشد.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان حیاتی است که با استرس اکسیداتیو مبارزه می کند. همچنین وجود آن برای سیستم عصبی مهم است زیرا به تنظیم متابولیسم انرژی در نورون ها کمک می کند.

در حالی که ویتامین C در مقایسه با سایر مواد مغذی ذخیره شده در بدن در مقادیر زیادی ذخیره نمی شود، یک استثنا در این مورد غدد فوق کلیوی هستند که غلظت بالایی از ویتامین C را ذخیره سازی می کنند. ویتامین C به غدد فوق کلیوی کمک می کند تا عملکرد طبیعی خود را حفظ کنند. دو مورد از مهمترین وظایف غدد فوق کلیوی شامل پاسخ به استرس و تولید کورتیزول می شود که در مقادیر متعادل برای حفظ سطح انرژی لازم است.

ویتامین D

ویتامین D برای حمایت از سیستم ایمنی سالم، رشد استخوان ها و تولید هورمون های تولید مثل ضروری است. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به پوست اشعه ماورا بنفش باعث سنتز ویتامین D می شود. اما بسیاری از افراد به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند. بین سطوح پایین ویتامین D و خستگی ارتباط مستقیمی وجود دارد. کمبود ویتامین D در افراد مبتلا به خستگی شایع تر است و اصلاح سطح ویتامین D در این افراد از طریق مکمل ویتامین D باعث بهبود سطح انرژی می شود.

معرفی بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی

دابل بول نیچرز اونلی

قرص انرژی زا دابل بول نیچرز حاوی مقادیر موثری جینسینگ، ویتامین های گروه B و گوارانا و میتوان آن را بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی دانست. مکانیسم اثر این دارو با آزاد کردن چرخه های انرژی زای بدن صورت می گیرد. درنتیجه در رفع خستگی تاثیر به سزایی دارد. تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان خستگی، کاهش فشار خون، افزایش باروری در آقایان و سلامت جنسی در زنان از دیگر تاثیرات مطلوب این محصول است.

 انرژی زا دابل بول

برای مشاهده و بررسی انرژی زا دابل بول کلیک کنید

قرص کافئین نیچرز پلنتی

قرص جوشان کافئین B کمپلکس نیچرز پلنتی با ترکیبات منحصر به فرد خود میزان هوشیاری و انرژی را افزایش داده و در کاهش خستگی افراد بسیار موثر است. کافئین موجود در این قرص با دوز مناسبی که دارد باعث افزایش فشار خون شده و میزان خستگی و خواب آلودگی را کم می کند. سرعت جذب این قرص بسیار بالا است. ترکیب ویتامین های گروه B و کافئین آن را به بهترین دارو برای رفع خستگی تبدیل کرده است.

قرص انرژکس مخصوص آقایان

قرص انرژکس گلدن لایف با فرمولاسیون گیاهی خود نظیر انواع ویتامین گروه B، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D، خارخاسک، جینسینگ کره ای، جینکو بیلوبا، خار مریم و دامیانا به طور موثر در افزایش انرژی و کاهش استرس عمل می کند. تقویت حافظه و تمرکز، سم زدایی از کبد و تقویت سیستم ایمنی سه ویژگی مهم دیگر این قرص است. همانطور که از نام این محصول پیداست با مصرف آن انرژی شما افزایش پیدا می‌کند بنابراین میتوان گفت قرص انرژکس نیز بهترین دارو برای رفع خستگی محسوب می‌شود.

قرص انرژکس گلدن لایف

برای مشاهده و بررسی قرص انرژکس گلدن لایف کلیک کنید

انرژتیک بار

شرکت داروسازی کارن با تولید قرص انرژتیک بار به عنوان یک میان وعده انرژی بخش میزان تمرکز و هوشیاری افراد را افزایش می دهد. این قرص برای ورزشکاران نیز مناسب است. پودر خرما، پروتئین های شیر و سویا، عصاره جینسینیگ، ال آرژنین و کافئین این قرص منجر به تشدید خواص انرژی بخشی آن شده است.

انرژتیک بار

انرژتیک بار

برای مشاهده و بررسی انرژتیک بار کلیک کنید

انرژی هرب

کپسول انرژی هرب محصول شرکت بهتا دارو انتخابی مناسب برای ورزشکاران، دانشجویان، رانندگان و بسیاری از مشاغل است که نیاز به تمرکز بالا دارند. افزایش انرژی، افزایش تحرک، رفع خستگی و خواب آلودگی نتیجه مصرف این کپسول است.

انرژی هرب

انرژی هرب

برای مشاهده و بررسی انرژی هرب کلیک کنید

اگر به طور کلی سبک زندگی سالمی دارید اما هنوز احساس ضعف می کنید، یکی از این پنج محصول ویتامین و مکمل می تواند علت اصلی خستگی گاه به گاه شما را برطرف کند. برخلاف برخی از راه ‌حل ‌ها که انرژی موقتی ایجاد می ‌کنند، این مکمل ‌ها می‌ توانند شما را برای سلامتی طولانی مدت آماده کنند. علاوه بر این، هر کدام از آن ها مزایای منحصر به فردی فراتر از حمایت از سطح انرژی شما ارائه می دهند.

مکمل ها می توانند به شما کمک کنند در طول روز هوشیار و پر انرژی بمانید، اما آن ها جایگزین نیاز های اولیه بدن شما نیستند. خواب کافی، داشتن یک رژیم غذایی سالم، هیدراته ماندن و ورزش منظم در کنار مصرف بهترین قرص برای رفع خستگی بهترین تاثیر را در کنار هم خواهد گذاشت. داروکده آنلاین درمانگیاه به عنوان یک پایگاه جامع مرتباط با گیاهان دارویی، بسیاری از محصولات و داروهای گیاهی مرتبط با سلامت را در دسته های گوناگون در اختیار دارد. انواع ویتامین ها و مکمل های تقویتی در دسته مکمل و ویتامین قابل مشاهده و سفارش است.