» داروهای گیاهی و گیاهان داوریی » درمان بی خوابی در شب با ۳ داروی گیاهی
خواب عمیق و درمان بی خوابی در طب سنتی

درمان بی خوابی در شب با ۳ داروی گیاهی

۳۰ مهر ۱۴۰۳ 1۰3

درمان بی خوابی در شب با ۳ داروی گیاهی

درمان بی ‌خوابی در شب اهمیت بسیاری دارد، چرا که بی ‌خوابی مزمن می ‌تواند تأثیرات منفی جدی بر سلامت جسم و ذهن داشته باشد. از خستگی و کاهش تمرکز تا افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و دیابت، بی ‌خوابی کیفیت زندگی را به شدت تحت تأثیر قرار می ‌دهد. بسیاری از افراد به دنبال روش‌ های طبیعی برای درمان این معضل هستند، خوشبختانه این روزها استفاده از داروهای گیاهی به عنوان یک گزینه پرطرفدار شناخته می شود.

به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا با موثرترین گیاهان برای درمان بی خوابی در شب آشنا شوید. از جمله:

  • چرا از گیاهان برای درمان بی خوابی در شب باید استفاده کنیم؟
    سه گیاه دارویی برای درمان بی خوابی در شب

چرا از گیاهان برای درمان بی خوابی در شب استفاده کنیم؟

استفاده از گیاهان برای درمان بی‌ خوابی در شب دارای مزایای متعددی است. گیاهان دارویی به دلیل خواص آرام‌ بخشی و تسکین ‌دهنده‌ خود، می‌ توانند به بدن کمک کنند تا به حالت آرامش و خواب عمیق وارد شود. برخی از این گیاهان مانند گل ساعتی، بابونه و اسطوخودوس دارای ترکیباتی هستند که بر سیستم عصبی تأثیر گذاشته و به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌ کنند.

برخلاف داروهای شیمیایی، گیاهان معمولا با عوارض جانبی کمتری همراه بوده و به جهت استفاده طولانی‌ مدت نیز بی ‌خطرتر هستند. همچنین، برخی گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان و سنبل ‌الطیب می ‌توانند سطح هورمون‌ های مغز را متعادل کنند، امری که در تنظیم الگوهای خواب بسیار مفید است.

خواب عمیق و درمان بی خوابی در طب سنتی
خواب عمیق و درمان بی خوابی در طب سنتی

 

این داروهای گیاهی به دلیل ترکیبات طبیعی خود، قطعا جایگزینی مطمئن و مؤثر برای داروهای خواب‌آور شیمیایی هستند و به بهبود کیفیت خواب شبانه بدون ایجاد وابستگی کمک می کنند.

قوی ترین قرص خواب آور در حد بیهوشی را می شناسید؟

اینجا کلیک کنید 👈 خواب آوری قوی در حد بیهوشی

۳ گیاه دارویی برای درمان بی خوابی در شب

اگر به طور مداوم دچار بی خوابی می شوید، ممکن است زمان آن رسیده باشد تا راه حل های تازه ای را امتحان کنید. مصرف بسیاری از گیاهان در کنار یکدیگر با دوز کافی می تواند خواب با کیفیتی را در طول شب برای شما رقم بزند. آن چه از نظر بالینی اهمیت دارد مصرف این گیاهان بر اساس فرمولاسیون و دوز مناسب است. بهترین راه برای نزدیک شدن به این هدف، افزودن آن ها به رژیم غذایی از طریق مکمل های دارای مجوز است.

خاصیت ریشه سنبل الطیب برای درمان بی خوابی

ریشه سنبل الطیب، که با نام والرین نیز شناخته می‌ شود، گیاهی با بیش از ۲۰۰ گونه در سراسر جهان است و برای مصرف ایمن جهت درمان بی خوابی در شب در نظر گرفته می شود. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز آن را به عنوان مکمل غذایی برای درمان بی ‌خوابی در شب تایید کرده است.

قطره والریانا محصول شرکت داروسازی سینافرآور یک مکمل گیاهی عالی است که بدون ملاتونین عرضه شده و حاوی مقادیر کافی از ریشه سنبل الطیب است. این مکمل گیاهی می‌ تواند راه ‌حلی طبیعی و موثر برای بهبود کیفیت خواب باشد و به شما کمک کند تا خواب عمیق ‌تر و آرام‌ تری را تجربه کنید. اگر به دنبال یک راهکار مناسب بدون عوارض جانبی شیمیایی هستید، می توانید از خواص قطره والریانا بهره مند شوید.

اینجا کلیک کنید 👈 قطره والریانا سینافرآور

اسطوخودوس، گیاهی شگفت انگیز در درمان بی خوابی

گیاه اسطوخودوس که بیشتر به دلیل برگ ‌ها و گل‌های بنفش خود شناخته می‌ شود، پای خود را در فرمولاسیون مکمل های گیاهی درمان بی خوابی محکم کرده است. اسانس این گیاه برای درمان بی خوابی در شب مهم‌ترین و اثربخش ترین جزء فعال آن به شمار می ‌آید.

قطره اسطوخودوس الیس از این گیاه به ‌عنوان ماده تشکیل ‌دهنده اصلی در مکمل خود استفاده کرده تا به کمک خواص آرام بخش آن خواب با کیفیتی را در طول شب برای شما فراهم کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قطره اسطوخودوس الیس

گل ساعتی چگونه باعث بهبود کیفیت خواب می شود؟

گل ساعتی قرن هاست که به عنوان یک درمان طبیعی برای اضطراب و بی ‌خوابی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. دانشمندان معتقدند که این گیاه با افزایش سطح گاما آمینوبوتیریک اسید در مغز عمل می‌کند. این ماده شیمیایی فعالیت برخی از سلول‌ های مغزی را کاهش داده و موجب آرامش بیشتر و کاهش اضطراب می ‌شود. به همین دلیل، گل ساعتی به‌  عنوان یک گزینه موثر برای کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب مورد استفاده قرار می‌ گیرد و می‌ تواند جایگزینی طبیعی برای داروهای شیمیایی باشد.

قرص تراگزاکوم حکیم شامل ترکیباتی مانند گل ساعتی، اسطوخودوس و سنبل‌الطیب است و یک مکمل گیاهی پرقدرت برای بهبود خواب و تسکین بی ‌خوابی محسوب می شود. این قرص با بهره‌گیری از خواص آرامش ‌بخش این گیاهان می ‌تواند سطح استرس را کاهش داده و با تنظیم سیستم عصبی، به ایجاد حس آرامش و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

اینجا کلیک کنید 👈 نحوه مصرف قرص تراگزاکوم حکیم

سخن پایانی

استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بی ‌خوابی در شب به ‌طور قابل‌ توجهی می ‌تواند به بهبود کیفیت خواب و کاهش اضطراب کمک کرده و در نتیجه ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد. این گیاهان با خواص آرام ‌بخش خود، نه‌ تنها ایمن هستند، بلکه در مطالعات مختلف نیز اثربخشی آن ‌ها به‌عنوان درمان ‌های طبیعی تأیید شده است. فرآورده ‌های گیاهی ما از جمله قطره والریانا، قطره اسطوخودوس و قرص تراگزاکوم حکیم با دقت فرموله شده‌ اند تا به شما کمک کنند شب های آرام ‌تری را سپری کنید.

منبع: zzzquil

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×