» طب سنتی » درمان سریع عفونت سوراخ گوش
درمان سریع عفونت سوراخ گوش

درمان سریع عفونت سوراخ گوش

۷ مهر ۱۴۰۳ 3۰10

درمان سریع عفونت سوراخ گوش

بهترین راه برای درمان سریع عفونت سوراخ گوش چیست؟ هنگامی که برای اولین بار تصمیم به سوراخ کردن گوش خود می گیرید، مطمئن شوید که از یک متخصص با تجربه کمک گرفته اید که از تجهیزات تمیز و استریل استفاده می کند. شما باید گوشواره طلا را انتخاب کنید، زیرا این فلز با احتمال کمتری باعث عفونت در گوش های تازه سوراخ شده می شود.

در صورتی که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، یا اگر دستورالعمل های مراقبت پس از سوراخ کردن را به دقت دنبال نکنید، قطعا به عفونت مبتلا خواهید شد. اگر به دنبال درمان سریع عفونت سوراخ گوش هستید به خواندن ادامه دهید.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی به دست خواهید آورد:

  • چرا به عفونت سوراخ گوش مبتلا می شویم؟
  • نحوه تشخیص عفونت
  • راهکارهای درمان سریع عفونت سوراخ گوش در خانه

چرا به عفونت سوراخ گوش مبتلا می شویم؟

سوراخ کردن گوش، بین چهار تا شش هفته طول می کشد تا بهبود یابد. در طول این مدت، شما باید اقدامات مناسب را برای مراقبت از پیرسینگ خود انجام دهید تا از عفونت جلوگیری کنید. این بدان معناست که سوراخ‌ ها را دو بار در روز با الکل یا کرم آنتی ‌بیوتیک تمیز کنید.

علاوه بر تمیز نگه داشتن گوش های خود با الکل، باید حداقل روزی یک بار گوش های خود را با آب و صابون بشویید. در این مدت نباید گوشواره های خود را بیرون بیاورید. فقط با دست های تمیز گوش های خود را لمس کنید، در غیر این صورت احتمالا باید به دنبال راهکارهای درمان سریع عفونت گوش باشید.

حتی با مراقبت مناسب، حدود ۲۰ درصد از سوراخ‌ های لاله گوش و ۳۰ درصد از سوراخ‌ های غضروف عفونی می ‌شوند. معمولا سوراخ شدن گوش عفونی در اثر ورود باکتری به زخم ایجاد می شود که می تواند به روش های مختلفی اتفاق بیفتد.

درمان سریع عفونت سوراخ گوش
درمان سریع عفونت سوراخ گوش

نحوه تشخیص عفونت

تشخیص گوش عفونی نسبتا آسان است. رایج ترین و مهم ترین علائم آن عبارتند از:

  • ترشحات زرد رنگ و چرک مانند
  • درد یا حساسیت مداوم
  • خارش و سوزش
  • قرمزی یا تورم در محل سوراخ کردن یا قرمزی که پس از سوراخ شدن همچنان گسترش می یابد
  • ترشح پوسته ای
  • گرما در ناحیه اطراف سوراخ احساس می شود
  • تب یا احساس ناخوشی
  • گوشواره در گوش شما گیر می کند

راهکارهای درمان سریع عفونت سوراخ گوش در خانه

تا زمانی که عفونت شما جزئی باشد، می توانید در خانه از آن مراقبت کنید. اگر پیرسینگ غضروف انجام داده اید و به نظر می رسد که عفونی شده است، حتما به دنبال درمان پزشکی باشید. درمان این نوع عفونت ها سخت تر است و ممکن است به آنتی بیوتیک های خوراکی نیاز باشد.

این مراحل را برای مراقبت از عفونت دنبال کنید:

  1. دست های خود را با صابون و آب گرم کاملا بشویید. وقتی دست‌هایتان تمیز شد، یک فنجان آب را با نصف قاشق چای‌ خوری نمک مخلوط کنید.
  2. از یک پنبه یا پد استفاده کنید تا محلول آب نمک را مستقیما روی محل سوراخ کردن تماس دهید. پس از تمیز کردن، آن را با یک پنبه یا گاز تمیز خشک کنید.
  3. پس از خشک شدن محل سوراخ کردن، باید از پماد یا کرم ضد باکتری استفاده کنید. قبل از استفاده حتما دستورالعمل های مصرف کرم ضد باکتری را مطالعه کنید.
  4. این مراحل را حداقل سه بار در روز یا تا زمانی که علائم عفونت از بین برود تکرار کنید.
  5. گوشواره را چند بار در روز به آرامی بچرخانید تا پوست شما به جواهرات گیر نکند.
درمان سریع عفونت سوراخ گوش
درمان سریع عفونت سوراخ گوش

استفاده از قطره گیاهی لامیژکس

عفونت خارجی گوش، اتفاقی بسیار آزار دهنده و ناخوشایند است. خوشبختانه برخی از ترکیبات گیاهی در کنار یکدیگر می توانند به درمان سریع عفونت سوراخ گوش کمک کنند. قطره لامیژکس محصول شرکت داروسازی باریج اسانس با وجود فرمولاسیون گیاهی خود نظیر اسانس میخک، اسطوخودوس و شمعدانی عطری میزان عفونت و التهاب گوش خارجی را به سرعت کاهش می دهد.

جهت آشنایی بیشتر با این قطره گیاهی اینجا کلیک کنید 👈 قطره لامیژکس باریج

در کنار درمان سریع عفونت گوش ممکن است به دنبال راهکارهای درمانی جهت کاهش گوش درد و جرم داخلی گوش باشید. در این شرایط بهترین گیاهی که می تواند به شما کمک کند روغن سیاه دانه است. فراموش نکنید که روغن های گیاهی، زمانی بیشترین تاثیر مثبت خود را دارند که نمونه اصل آن ها خریداری شود. روغن سیاه دانه اصل باریج یکی از بهترین روغن های گیاهی است که مصرف آن را به شما پیشنهاد می کنیم. فراموش نکنید که استعمال این روغن تنها به شیوه موضعی مجاز است.

اینجا کلیک کنید 👈 خواص و طرز تهیه روغن سیاه دانه

چنانچه تمایل دارید روغن سیاه دانه را به شیوه خوراکی مصرف کنید می توانید به سراغ روغن سیاه دانه نوشاد بروید. این روغن نه تنها به صورت خوراکی، بلکه به صورت موضعی نیز قابل استفاده است.

اینجا کلیک کنید 👈 خواص روغن سیاه دانه نوشاد

درمان سریع عفونت سوراخ گوش

سخن پایانی

در حالی که سوراخ کردن گوش امری رایج و ایمن است، اما متاسفانه احتمال بروز عفونت برای بسیاری از افراد وجود دارد. سوراخ کردن گوش یک زخم تازه است که باید با رعایت مراقبت های بهداشتی به آن توجه کافی شود. بدون درمان سریع عفونت سوراخ گوش ، عوامل عفونت زا می توانند به بقیه بدن شما سرایت کنند و مسیر درمان را پیچیده تر و طولانی کنند. جهت جلوگیری از این امر اجرای راهکارهای بهداشتی در این مقاله قطعا به شما کمک می کند.

منبع: healthlinewebmd

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×