» بیماری ها و پیشگیری » شربت عناب برای چی خوبه
شربت عناب برای چی خوبه

شربت عناب برای چی خوبه

۳۱ مرداد ۱۴۰۳ 13۰72

شربت عناب برای چی خوبه

شربت عناب چه خواصی برای بدن دارد؟ این میوه دوست داشتنی و خوشمزه برای بیش از سه هزار سال است که در طب سنتی استفاده می شود و امروزه شربت آن نیز در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارد. پس از آشنایی با خواص بی نظیر این شربت دیگر به سادگی از آن عبور نخواهید کرد.

پس به خواندن ادامه دهید تا با یکدیگر مهمترین خواص این شربت را بررسی کنیم:

  • خواص شربت عناب
  • کدام شربت عناب برای من مناسب است؟
  • آیا مصرف شربت عناب با عوارض جانبی همراه است؟

خواص شربت عناب

اگرچه تحقیقات صورت گرفته در رابطه با خواص شربت عناب امیدبخش بوده است اما همچنان روند مطالعات درباره اطلاع از خواص بیشتر این میوه قرمز ادامه دارد. در ادامه با مهمترین خواص این میوه آشنا می شویم.

سرشار از آنتی اکسیدان

عناب منبع غنی از ترکیباتی مانند فلاونوئیدها، پلی ساکاریدها و اسیدهای تری ترپنیک بوده که برخی از آن ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از انواع آسیب های سلولی، از جمله آسیب ناشی از مواد شیمیایی به نام رادیکال های آزاد جلوگیری کرده یا روند تخریب را به تاخیر می اندازند. شما هر روزه در معرض رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی هوا، دود سیگار و نور خورشید هستید. بدن شما همچنین رادیکال های آزاد را در طی فرآیندهای متابولیک طبیعی می سازد، پس با مصرف شربت عناب می توانید از بروز این آسیب ها به سادگی جلوگیری کنید.

شربت عناب برای چی خوبه
شربت عناب برای چی خوبه

تقویت سیستم ایمنی

میوه عناب به جهت آن که سرشار از ویتامین c است می تواند سیستم ایمنی بدن شما را به سادگی تقویت کند تا در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری ها ایمن باشید.

با تقویت سیستم ایمنی، در برابر ابتلا به انواع آنفولانزا مقاوم شو

اینجا کلیک کنید 👈 دسته داروهای تقویت سیستم ایمنی

بهبود کیفیت خواب

یکی از مهمترین کاربردهای عناب در طب سنتی بهبود خواب است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که این عملکرد ممکن است به دلیل خواص آنتی اکسیدانی این میوه باشد. در واقع برخی از اجزای عناب ممکن است بر سیستم سروتونین بدن شما تأثیر بگذارد و موجب بهبود کیفیت خواب شود.

گلبول ‌های قرمز

مطالعات اولیه نشان می ‌دهد که عناب در پیشگیری یا درمان کم‌ خونی (گلبول‌ های قرمز خون پایین) تأثیر به سزایی دارد.

سلامت مغز

به گزارش وبسایت تخصصی وبمد، یک مقاله تحقیقاتی اثبات کرده است که عناب دارای اثرات تقویت کننده بر روی مغز، از جمله بهبود حافظه و افزایش پتانسیل یادگیری است.

کمک به هضم غذا و یبوست

یک وعده صد گرمی عناب خشک دارای شش گرم فیبر غذایی است. رژیم غذایی سرشار از فیبر فواید زیادی دارد، از جمله آن که به خوبی از یبوست جلوگیری می کند. فیبر باعث می شود تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید پس مصرف شربت عناب در کاهش وزن نیز موثر است. کمک به بهبود سطح قند خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان روده بزرگ و کاهش کلسترول از دیگر خواص شربت عناب است. به کمک دریافت فیبر کافی از عناب به طور روزانه شاهد بهبود روند هضم غذا و کاهش یبوست خود خواهید بود.

کدام شربت عناب برای من مناسب است؟

فرمولاسیون برخی از شربت های عناب تنها محدود به عصاره این میوه نمی شود. با وجود شربت عناب هموبالانس باریج علاوه بر دریافت مقادیر موثر از عصاره عناب، دوز کافی از آویشن را نیز مصرف خواهید کرد. به همین دلیل است که این شربت عناب علاوه بر کاهش فشار و چربی خون، یک گزینه ایده آل برای درمان سرما خوردگی، آنفولانزا و انواع سرفه های مزمن محسوب می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت عناب هموبالانس

شربت عناب هموبالانس باریج
شربت عناب هموبالانس باریج

شربت هموکلین نیز علاوه بر عناب، حاوی دیگر گیاهان پرخاصیت از جمله پرسیاوشان، بنفشه، سپستان، عنب الثعلب، گل گاو زبان، گل سرخ و شیرخشت است. تمامی این ترکیبات در کنار یکدیگر موجب پاکسازی کبد، تنظیم اخلاط بدن، کارکرد بهتر کبد، تقویت سیستم دفاعی بدن و رفع سودای ناشی از صفرای محترقه می شود. درمان ریزش مو ناشی از اخلاط فاسد در پوست سر، بهبود جوش و خارش پوست سر از دیگر خواص بی نظیر این شربت است.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت هموکلین

شربت هموکلین عناب و آویشن

از خواص آنتی اکسیدانی و کاهش التهاب عناب پیشتر صحبت کردیم و اکنون وقت آن رسیده که شربت سکنجین عنابی را با هدف کاهش التهاب به ویژه در ناحیه پوست به شما معرفی کنیم. افتیمون، عسل مصفا و سرکه انگور در کنار عناب، فرمولاسیون این شربت پرخاصیت را تشکیل می دهند. افزایش شفافیت و درخشندگی پوست، درمان اختلالات کبدی، تصفیه خون و رفع آکنه ناشی از غلبه صفرا از مهمترین خواص شربت سکنجبین عناب است.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت سکنجبین عنابی نیاک

شربت سکنجبین عنابی

آیا مصرف شربت عناب با عوارض جانبی همراه است؟

یکی از مصارف دارویی سنتی عناب ملین بودن آن است. در حالی که تحقیقات کمی در مورد اثر ملین آن بر روی افراد انجام شده است، اما در این شرایط بهتر است این میوه را با احتیاط بیشتری مصرف کنید.

مطالعات اولیه حیوانی نشان داده است که عصاره عناب ممکن است با برخی از داروهای تشنج مانند کاربامازپین، فنوباربیتون و فنی توئین تداخل داشته باشد.

متخصصان همچنین می گویند که اگر داروهای ضد افسردگی مانند ونلافاکسین مصرف می کنید، بهتر است از خوردن این میوه خودداری کنید زیرا عناب با چنین داروهایی تداخل دارد.

به طور کلی، چنانچه داروی خاصی مصرف می کنید بهتر است پیش از مصرف این میوه و یا شربت آن با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

هزاران سال است که عناب جای پای خود را در طب سنتی محکم تر کرده است. این میوه سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و کالری کم است و همین خاصیت باعث شده تا در رفع بسیاری از مشکلات پزشکی از جمله بهبود کیفیت خواب، هضم غذا، تصفیه خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب، موثر و کارساز باشد. به کمک خواص شربت عناب سلامتی خود و اطرافیانتان را تضمین کنید.

منبع: https://www.webmd.com/diet/are-there-health-benefits-of-jujube-fruit

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×