» بیماری ها و پیشگیری » قرص غضروف ساز خوب برای زانو
قرص غضروف ساز خوب برای زانو

قرص غضروف ساز خوب برای زانو

۱ مهر ۱۴۰۳ 12۰67

قرص غضروف ساز خوب برای زانو

چرا به قرص غضروف ساز خوب برای زانو نیاز داریم؟ در حالی که وجود غضروف برای بدن بسیار ضروری است، اما در این میان یک مشکل بزرگ وجود دارد. سلول های غضروفی که به عنوان کندروسیت شناخته می شوند در صورت آسیب، اغلب خود را تکثیر یا ترمیم نمی کنند، به این معنی که غضروف آسیب دیده بدون مداخله پزشکی به خوبی بهبود نمی یابد. پس چگونه می توانید به ترمیم غضروف مفصلی آسیب دیده خود کمک کنید؟

با این مقاله همراه باشید تا پاسخ پرسش های زیر را دریافت کنید:

  • چرا مصرف قرص غضروف ساز خوب برای زانو اهمیت دارد؟
  • برای تقویت غضروف آسیب دیده بهترین رژیم غذایی چیست؟
  • بهترین قرص غضروف ساز خوب برای زانو کدام است؟

چرا مصرف قرص غضروف ساز خوب برای زانو اهمیت دارد؟

غضروف یک نوع بافت همبند منحصر به فرد است زیرا عروق خونی یا اعصاب ندارد. در عوض، سلول ‌های غضروفی  در یک ماتریکس ژل مانند یافت می ‌شوند که تغذیه سلول ‌ها را فراهم می‌ کند. وجود بافت قوی و انعطاف پذیر غضروف باعث می شود تا در مفاصل، انتهای استخوان‌ ها را بپوشاند، بالشتک و جذب ضربه را فراهم ‌کند و به استخوان ‌ها اجازه ‌دهد در طول مفصل روی یکدیگر بلغزند. غضروف هر دو عملکرد ساختاری و محافظتی را انجام می دهد.

قرص غضروف ساز خوب برای زانو
قرص غضروف ساز خوب برای زانو

آسیب به بافت غضروف و عدم درمان به موقع می تواند مشکلات و بیماری های بسیاری از جمله آرتروز، آرتریت و دیگر مشکلات مفصلی را برای شما به همراه داشته باشد. به کمک قرص غضروف ساز خوب برای زانو و دیگر اندام های مفصلی از شدت گرفتن بیماری خود جلوگیری کنید.

بعد از شکستگی استخوان چه دارویی باید مصرف کنم؟

اینجا کلیک کنید 👈 بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان

برای تقویت غضروف آسیب دیده بهترین رژیم غذایی چیست؟

شما نمی توانید ترمیم غضروف را صرفا به کمک منابع غذایی امکان پذیر کنید. دستیابی به این هدف فقط از طریق مکمل های پودری و قرص غضروف ساز خوب برای زانو امکان پذیر است. با این حال رعایت رژیم غذایی سالم هیچ وقت خالی از لطف نیست. یک رژیم غذایی تقویت کننده غضروف، به جای ترویج التهاب، که عامل اصلی آرتروز (نوعی بیماری دژنراتیو مفصل) است، به طور فعال برای کاهش آن تلاش خواهد کرد.

این بدان معنی است که از شکر، روغن و آرد تصفیه شده اجتناب کنید و به جای آن بر مصرف طیف گسترده ای از غذاهای کامل تمرکز کنید.برای رسیدن به این هدف، مواد غذایی مصرف کنید که سرشار از آب، کلاژن، آنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها، ویتامین سی، ویتامین K، اسید هیالورونیک، منیزیم، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ باشد.

بهترین مکمل های غذایی تقویت کننده غضروف کدام اند؟

برخی افراد برای تقویت رژیم غذایی تقویت کننده غضروف، مکمل های غذایی را امتحان می کنند. برای دریافت بهترین اثر، مکمل ‌های ترمیم غضروف باید حاوی مقادیر استانداردی از ترکیبات کلیدی باشند و از نظر محتویات و ایمنی در آزمایشگاه مورد بررسی واقع شوند. به طور کلی یک قرص غضروف ساز خوب برای زانو باید حداقل یکی از ترکیبات اصلی زیر را در فرمولاسیون خود داشته باشد.

گلوکزامین سولفات

گلوکزامین مانند اسید هیالورونیک جزء اساسی غضروف و مایع سینوویال است. در حالی که بدن به طور طبیعی گلوکزامین تولید می کند، دریافت این ماده از طریق مکمل ها می تواند موجب تقویت ذخایر آن در بدن شده و از سنتز غضروف حمایت کند.

تحقیقات در مورد گلوکزامین برای آرتروز از نظر کیفیت متفاوت است. با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که ۱۵۰۰ میلی گرم گلوکزامین سولفات در روز (در یک بزرگسال معمولی با وزن ۷۵ کیلوگرم) می تواند درد مفصل زانو را کاهش داده، از تخریب بیشتر غضروف زانو جلوگیری کند، تحرک مفصل را افزایش دهد و به جلوگیری از جایگزینی کامل مفصل کمک کند.

برای کاهش درد مزمن در مفاصل و رفع خشکی آن می توانید از گلوکزامین موجود در قرص کارتیژن مکس نیچرز اونلی استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص کارتیژن مکس

قرص کارتیژن مکس

کندرویتین سولفات

کندرویتین سولفات یک گلیکوزامینوگلیکان طبیعی است که می تواند از بافت غضروفی پرندگان، ماهی ها، گاوها، خوک ها و ماهی هایی مانند کوسه استخراج شود. این ماده، تولید اسید هیالورونیک بدن را در سلول های سینوویال و ضخامت مایع سینوویال را افزایش می دهد.

اتحادیه اروپا علیه روماتیسم (EULAR)، کندرویتین سولفات را به عنوان مکملی حیاتی برای حمایت از غضروف معرفی می کند. این ماده می تواند درد و التهاب مربوط به آرتروز و روند پیشرفت بیماری را کاهش داده و حتی سیر بیماری را اصلاح کند.

اگر به دنبال مکملی هستید که علاوه بر کندرویتین سولفات حاوی گلوکزامین باشد ما به شما کپسول کارتیدنس هلث برست را پیشنهاد می کنیم.

اینجا کلیک کنید 👈 کارتیدنس هلث برست

کپسول کارتیدنس هلث برست

کلاژن

هرچه مواد غذایی سرشار از کلاژن را مصرف کنید در حق خودتان لطف بیشتری کرده اید. اگر نمی توانید از رژیم غذایی سرشار از کلاژن پیروی کنید بهتر است به دنبال یک قرص غضروف ساز خوب برای زانو باشید که در ترکیبات آن کلاژن نیز به مقدار کافی وجود داشته باشد.

قرص آلفکسیل، این قرص غضروف ساز خوب برای زانو نه تنها حاوی کلاژن است بلکه فرمولاسیون آن شامل گلوکزامین و کندرویتین سولفات نیز می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص آلفکسیل

آلفکسیل کاهش درد مفاصل

ویتامین K

این ویتامین محلول در چربی، اصولا مورد بی توجهی و فراموشی افراد واقع می شود، اما اگر با آسیب غضروف یا تحلیل رفتن آن دست و پنجه نرم می کنید، قطعا از اهمیت آن مطلع هستید. ویتامین K برای فعال کردن پروتئین ماتریکس گلا که جزئی از ماهیچه، استخوان و غضروف محسوب می شود، حیاتی است.

مردان روزانه به ۱۲۰ میکروگرم ویتامین K نیاز دارند و همه بانوان از جمله زنان باردار و شیرده به ۹۰ میکروگرم ویتامین K نیاز دارند. غذاهای حاوی ویتامین K که برای مفاصل و غضروف مفید هستند شامل کلم سبز، شلغم، اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی و سویا می شود. اما اگر تمایل دارید این ویتامین را در کنار دیگر مواد معدنی و ویتامین های موثر در تقویت غضروف و استخوان مصرف کنید می توانید از فواید قرص یونی فلکس بهره مند شوید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص یونی فلکس

قرص یونی فلکس لیبرتی

دیگر مواد معدنی

قدرت مواد معدنی نظیر مس، روی، سلنیوم، منگنز، برم و کلسیم را برای سلامت غضروف و استخوان ها دست کم نگیرید. به عنوان مثال، وجود سلنیوم و برم در روند ترمیم غضروف موثر است و روی از تخریب آن جلوگیری می کند. این مواد معدنی را در کنار گلوکزامین، کندرویتین سولفات و متیل سولفونیل متان از طریق قرص کارتیژن فورت، قرص غضروف ساز خوب برای زانو دریافت کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص کارتیژن فورت

کارتیژن فورت غضروف ساز

سخن پایانی

اگر غضروف ترمیم نشود، ممکن است آسیب بیشتری ببیند و در نهایت الزام به جراحی تعویض زانو وجود داشته باشد. در حالی که هیچ راه حل سریعی برای بهبودی غضروف فرسوده وجود ندارد، اما ورزش با شدت کم، رژیم غذایی سالم و مصرف قرص غضروف ساز خوب برای زانو می تواند موجب کاهش درد، افزایش دامنه حرکتی، تحریک سنتز غضروف و جلوگیری از تخریب آن شود.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×