» بیماری ها و پیشگیری » بهترین داروی گیاهی برای عفونت ادراری
بهترین داروی گیاهی برای عفونت ادراری

بهترین داروی گیاهی برای عفونت ادراری

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ 15۰116

بهترین داروی گیاهی برای عفونت ادراری

داروی گیاهی برای عفونت ادراری چه مزیتی در مقایسه با آنتی بیوتیک ها دارد؟ حتما از اهمیت سلامت دستگاه ادراری خود آگاه هستید. اگر سلامت این اندام ها به خطر بیفتد، قطعا تبعات منفی بر بدن باقی می گذارد. چنانچه مشکوک به عفونت ادراری هستید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. آنچه ممکن است به عنوان یک عفونت خفیف شروع شود، اگر برای مدت طولانی درمان نشود، می تواند به سرعت، جدی و جبران ناپذیر شود.

اگر شما هم عفونت ‌های ادراری مکرر را تجربه می ‌کنید، احتمالا به دنبال راه ‌حل ‌های طبیعی و جایگزین، برای جلوگیری از مصرف بیش از حد داروهای آنتی‌بیوتیک باشید.

خوشبختانه برخی گیاهان و ویتامین ‌ها در قالب مکمل های گیاهی می توانند به پیشگیری از عفونت ادراری و تخفیف علائم عفونت‌ های ادراری کمک کنند.

با مطالعه این مقاله ضمن آشنایی با بهترین داروی گیاهی برای عفونت ادراری اطلاعات زیر را به دست خواهید آورد:

  • عفونت ادراری چه میزان شایع است؟
  • شایع ترین علائم عفونت ادراری
  • چرا باید از داروی گیاهی برای عفونت ادراری استفاده کنم؟
  • بهترین داروی گیاهی برای عفونت ادراری

بهترین داروی گیاهی برای عفونت ادراری
بهترین داروی گیاهی برای عفونت ادراری

 عفونت ادراری تا چه میزان شایع است؟

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) یکی از شایع ترین انواع عفونت های باکتریایی در سراسر جهان است. تخمین زده می شود که تقریبا ۱۵۰ میلیون نفر در هر سال به عفونت دستگاه ادراری مبتلا می شوند.

در این میان، هر کسی ممکن است به عفونت دستگاه ادراری مبتلا شود، اما زنان ۳۰ برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا هستند. تقریبا ۴۰ درصد از زنان در مقطعی از زندگی خود این نوع عفونت را تجربه می کنند.

از میان باکتری ها، اشرشیا کلای، شایع ترین نوع باکتری است که باعث عفونت دستگاه ادراری می شود، اگرچه در برخی مواقع، انواع دیگری از باکتری های عفونی ممکن است در این شرایط دخیل باشند.

بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه کدام است؟

اینجا کلیک کنید 👈 قوی ترین گیاه سنگ شکن کلیه

شایع ترین علائم عفونت ادراری

عفونت ادراری می ‌تواند هر بخشی از سیستم ادراری، از جمله مجرای ادرار، مثانه، حالب ‌ها و کلیه ‌ها را درگیر کند، اما معمولا در اندام‌ های دستگاه ادراری تحتانی، مثانه و مجرای ادرار شروع می ‌شود.

رایج ترین علائم عفونت دستگاه ادراری عبارتند از:

  • احساس سوزش هنگام ادرار کردن
  • هوس های مکرر و شدید برای ادرار کردن
  • ادرار کدر، تیره یا خونی
  • تب یا خستگی
  • درد در لگن، پایین شکم یا کمر

چرا باید از داروی گیاهی برای عفونت ادراری استفاده کنم؟

درمان عفونت ادراری با آنتی بیوتیک اصولا اولین گزینه پیشنهادی است، اما از آن جا که عود عفونت معمولا امری بسیار شایع است، فرد ملزم به مصرف آنتی بیوتیک در موارد بعدی ابتلا نیز می شود.

در این شرایط استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ ها می ‌تواند عواقب منفی طولانی‌ مدتی داشته باشد، مانند آسیب به باکتری‌ های طبیعی و سالم در دستگاه ادراری، اتفاقی که احتمالا به ایجاد گونه‌ های باکتری مقاوم به آنتی‌بیوتیک کمک کند.

بهترین داروی گیاهی برای عفونت ادراری

گیاهانی هستند که به دفع ادرار بیشتر از بدن شما کمک می کنند. هر یک مطابق با تحقیقات انجام شده، اثبات کرده اند که نقش مهمی در کاهش علائم عفونت دستگاه ادراری و همچنین پیشگیری از ابتلای مجدد به عفونت را دارند. در ادامه سه نمونه از مهمترین آن ها را شرح خواهیم داد.

عصاره دم اسب

عصاره دم اسب با خاصیت ادرار آور آن از جمله گیاهانی است که در طب سنتی مورد توجه قرار دارد. در یک مطالعه بر روی ۳۶ مرد سالم اثبات شده است که دریافت دوز روزانه ۹۰۰ میلی گرم عصاره خشک دم اسب به شکل کپسول دارای اثر ادرار آور قوی تری نسبت به یک داروی مدر کلاسیک است. این اتفاق به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان و نمک معدنی گیاه صورت می گیرد.

این گیاه همچنین پتانسیل درمانی برای بی اختیاری ادرار و شب ادراری را ثابت کرده است. همچنین پتانسیل درمانی برای بیماری های کلیوی، از جمله اورتریت و سنگ کلیه را دارد.

قرص مدریک گل دارو، یک دارو با ترکیبات کاملا گیاهی است که از عصاره دم اسب تشکیل می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص مدریک

قرص مدریک درمان عفونت ادراری و شستشوی مجاری ادرار

زغال اخته

از این گیاه برای قرن هاست که بومیان آمریکای شمالی جهت درمان بیماری های مثانه و کلیه استفاده می کردند. زغال اخته بیشتر برای جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری شناخته می شود که معمولا توسط باکتری های معروف به اشریشیا کلی ایجاد می شود. در ابتدا پزشکان، مکانیزم عمل زغال اخته را با اسیدی کردن ادرار برای کشتن باکتری ها در نظر می گرفتند.

اکنون، مطالعات نشان می دهد که زغال اخته از چسبیدن باکتری ها به دیواره های دستگاه ادراری جلوگیری می کند. امروزه مطالعات علمی از استفاده از زغال اخته، چه به صورت داروی گیاهی و چه به عنوان خوراکی، جهت پیشگیری از عفونت حمایت می کند؛ به ویژه برای زنانی که دچار عفونت های مکرر ادراری می شوند.

رازیانه

دانه رازیانه ادویه ای پرکاربرد است که به کاهش علائم عفونت دستگاه ادراری کمک می کند. دانه های رازیانه، احتباس مایعات را در بدن تنظیم و آب اضافی را از بدن دفع می کند. همچنین سموم را از خون دفع می کند و خطر ابتلای مجدد به عفونت را کاهش می دهد. علاوه بر استفاده از رازیانه در مکمل های گیاهی می توانید حتی از دمنوش رازیانه به عنوان یک راه حل کمکی جهت سلامت دستگاه ادراری استفاده کنید.

خوشبختانه قرص تروپین حکیم نه تنها از زغال اخته و رازیانه برای درمان عفونت دستگاه ادراری استفاده می کند بلکه در ترکیبات آن دیگر گیاهان موثر نظیر کاکل ذرت و خارخاسک نیز وجود دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص تروپین حکیم

تروپین حکیم

سخن پایانی

عفونت ادراری یکی از شایع ترین انواع عفونت های باکتریایی در سراسر جهان است. آن ها اغلب به طور موثر با آنتی بیوتیک درمان می شوند، اما به دلیل شایع بودن عود عفونت و استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها قطعا منجر به پیامدهای منفی برای سلامتی می شود.

این روزها به دلیل آگاهی بیشتر نسبت به خواص گیاهان برای سلامتی، بسیاری از مردم، مکمل های طبیعی و گیاهی را برای درمان عفونت های ادراری خود انتخاب می کنند تا از قرار گرفتن بیش از حد در معرض داروهای آنتی بیوتیکی خودداری کنند.

اگرچه تحقیقات در مورد اثربخشی آن ها همچنان ادامه دارد اما به طور کلی زغال اخته، رازیانه، خارخاسک، دم گیلاس، عصاره دم اسب و ذرت گزینه های محبوبی برای درمان و پیشگیری از عفونت ادراری هستند. این گیاهان نظیر رازیانه حتی در قالب دمنوش نیز به فرآیند درمان کمک می کنند. اگر خواهان سلامتی دستگاه ادراری خود هستید ما به شما مصرف قرص تروپین حکیم و یا قرص مدریک را پیشنهاد می کنیم.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×