» بیماری ها و پیشگیری » درمان بی اشتهایی در بزرگسالان
درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

۲۴ خرداد ۱۴۰۳ 20۰290

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان را به تعویق نیندازید. برای بسیاری از افراد، بی اشتهایی یک چالش مادام العمر است. بسیاری از مبتلایان به بی اشتهایی باور ندارند که با مشکلی بزرگ دست و پنجه نرم می کنند، شرایطی که نادیده گرفتن آن می تواند مسیر درمان را دشوار کند.

اگر از بی اشتهایی خود احساس بدی دارید مطالعه این مقاله به بهبود وضعیت شما کمک بسیاری می کند.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی به دست خواهید آرود:

  • شناخت علائم بی اشتهایی
  • عدم درمان بی اشتهایی در بزرگسالان چه عوارضی دارد؟
  • چه چیزی باعث بی اشتهایی عصبی می شود؟
  • بی اشتهایی عصبی چگونه تشخیص داده می شود؟
  • چه راهکارهایی برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان وجود دارد؟

شناخت علائم بی اشتهایی

مبتلایان به بی اشتهایی وزن بسیاری کم می کنند و تمایل به حفظ وزن پایین خود، به روش های مختلف را دارند. اگر به بی اشتهایی مبتلا هستید، علائم شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ناتوانی در حفظ وزن طبیعی
  • خستگی
  • بی خوابی
  • پوستی که زرد یا لکه دار است و با موهای نرم و ظریف پوشیده شده است
  • نازک شدن مو یا ریزش مو
  • یبوست
  • بیش از سه سیکل بدون پریود
  • پوست خشک
  • فشار خون پایین

همچنین ممکن است متوجه رفتارهایی مانند ورزش بیش از حد، تحریک پذیری، کناره گیری از فعالیت های اجتماعی، حالت افسردگی، انکار گرسنگی و استفاده از دیورتیک ها در بی اشتهایی عصبی خود بشوید.

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان
درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

عدم درمان بی اشتهایی در بزرگسالان چه عوارضی دارد؟

بی اشتهایی شدید می تواند منجر به عوارض پزشکی جدی شود. غش کردن، ضربان قلب نامنظم، تشنج هیپوگلیسمی به دلیل قند خون پایین، عدم تعادل شدید الکترولیت به دلیل کم آبی بدن و نارسایی از جمله این موارد است. به همین دلیل است که درمان بی اشتهایی در بزرگسالان و کودکان اهمیت بسیاری دارد.

به فکر تناسب اندام در منزل با کمترین هزینه هستی؟

این مقاله رو بخون 👈 تناسب اندام در منزل

چه چیزی باعث بی اشتهایی عصبی می شود؟

افرادی که دچار بی اشتهایی می شوند ممکن است تصویری منفی نسبت به بدن خود داشته باشند. اعتقاد بر این است که عوامل دیگری مانند تاثیرات زیستی، محیط و روانشناسی در بروز بی اشتهایی نقش دارند.

عوامل زیستی

ژنتیک و هورمون ها بر ایجاد بی اشتهایی تأثیر می گذارند. برخی شواهد نشان می دهد که بین بی اشتهایی و سروتونین، یک ماده شیمیایی تولید شده در مغز، ارتباط وجود دارد.

محیط زندگی فرد

فشار جامعه برای لاغر به نظر رسیدن نیز ممکن است به ایجاد بی اشتهایی به ویژه بی اشتهایی عصبی کمک کند. تصاویر غیر واقعی بدن از رسانه هایی مانند مجلات و تلویزیون تأثیر زیادی بر جوانان دارد، تاثیری که باعث تمایل آن ها به لاغری بیش از حد می شود.

مسائل مربوط به روانشناسی

فرد مبتلا به اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) ممکن است بیشتر مستعد حفظ رژیم غذایی سخت و فعالیت بدنی باشد در نتیجه این افراد باید بیشتر به دنبال درمان بی اشتهایی در بزرگسالان و کودکان باشند.

بی اشتهایی عصبی چگونه تشخیص داده می شود؟

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان و کودکان شامل کمک به افراد جهت داشتن عادات غذایی سالم و کنترل رفتار برای کمک به بازیابی وزن است. پزشکان هرگونه شرایط روحی یا جسمی را به عنوان بخشی از برنامه درمانی شخصی خود قرار می دهند تا معاینات خود را تکمیل کنند.

به توصیه پزشک آزمایش خون ممکن است برای بررسی سطح الکترولیت و عملکرد کبد و کلیه درخواست شود. علاوه بر این، ممکن است تراکم استخوان شما را بررسی کند و به دنبال بی نظمی های قلبی، وجود بیماری سلیک و بیماری التهابی روده باشد.

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان
درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

چه راهکارهایی برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان وجود دارد؟

هدف اصلی درمان بی اشتهایی در بزرگسالان بازگرداندن بدن به وزن طبیعی و ایجاد عادات غذایی طبیعی است. یک متخصص تغذیه به شما کمک می کند تا نحوه صحیح غذا خوردن را بیاموزید. همچنین ممکن است توصیه کند که خانواده شما در این مسیر شما را همراهی کنند.

درمان فردی

نوعی درمان به نام رفتار درمانی شناختی اغلب برای درمان بی اشتهایی عصبی استفاده می شود. هنگام درمان بی اشتهایی در بزرگسالان درمانگر به تغییر افکار و رفتارهای ناسالم شما کمک می کند. هدف وی کمک به شما است تا بیاموزید با احساسات قوی کنار بیایید و عزت نفس خود را ارتقا دهید.

خانواده درمانی

در این راهکار، اعضای خانواده درگیر نگه داشتن شما در مسیر تغذیه و سبک زندگی سالم می شوند. خانواده درمانی همچنین به حل تعارضات درون خانواده کمک می کند. این مسیر می تواند به ایجاد حمایت برای اعضای خانواده کمک کند تا با بی اشتهایی کنار بیایید.

دارو درمانی

در حال حاضر هیچ داروی شیمیایی برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان و کودکان تایید نشده است. داروهای ضد افسردگی ممکن است برای مقابله با اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به بی اشتهایی تجویز شوند. این داروها ممکن است به شما احساس بهتری بدهند اما داروهای ضد افسردگی میل به کاهش وزن را کاهش نمی دهند، ضمن آن که عوارض خاص خود را دارند و وابستگی به دارو را پس از مدتی تشدید می کنند.

پس بهترین دارو جهت درمان بی اشتهایی در بزرگسالان چیست؟

مصرف ترکیبات گیاهی نظیر انار، نعناع و عسل همراه بسیاری از مواد معدنی و مغذی یک ترکیب سالم جهت افزایش اشتها در بزرگسالان و کودکان بدون هیچ عارضه جانبی است. با مصرف این شربت به راحتی به درمان بی اشتهایی در بزرگسالان و کودکان بپردازید.

اینجا کلیک کنید 👈 اشتها آور باریج

شربت اشتها آور بزرگسالان باریج

خواص رازیانه تنها محدود به تقویت معده و ضد نفخ نمی شود. این گیاه از خاصیت مهم دیگری از جمله افزایش اشتها نیز برخوردار است. شما می توانید مقادیر موثر از از این داروی گیاهی، کاسنی، شنبلیله و عصاره مالت را به واسطه قرص شیکوریدین مصرف کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص شیکوریدین

آور گیاهی خوب

ترکیب دانه به، عصاره افسنطین و عسل از دیرباز به عنوان یک معجون جهت درمان بی اشتهایی در بزرگسالان استفاده می شود. اگر بدانید این فرمول به توصیه پزشک مشهور ایرانی ابوعلی سینا تهیه می شود قطعا در تاثیر شگفت انگیز آن تردید نخواهید کرد.

اینجا کلیک کنید 👈 شربت اشتها آور کیمیاگر توس

اشتها اور گیاهی

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان و کودکان همیشه با چالش و سختی های خاص خود همراه است. شربت سانستول با وجود ترکیبات عالی از انواع مواد معدنی و مغذی تاثیر بسیار مثبتی در رفع این مشکل دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 سانستول اصل

سانستول اصل

سخن پایانی

متاسفانه درصدی از مردم درمان بی اشتهایی در بزرگسالان را جدی نمی گیرند. در برخی موارد این وضعیت می تواند کشنده باشد. برای برخی افراد، غلبه بر بی اشتهایی نیازمند درمان و توجه به صورت مادام العمر است. مصرف مکمل ها و شربت های گیاهی یک راه مطمئن و ساده جهت تحقق بهبودی است.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×