» بیماری ها و پیشگیری » قیمت جینسینگ اصل چند است؟
قیمت جینسینگ اصل چند است؟

قیمت جینسینگ اصل چند است؟

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ 9۰181

قیمت جینسینگ اصل چند است؟

قیمت جینسینگ اصل در بازار چقدر است؟ حتما از وجود جینسینگ های تقلبی به ویژه در برخی مکمل ها باخبر هستید. جینسینگ های تقلبی نه تنها هیچ خاصیتی ندارند بلکه ممکن است خطرات جبران ناپذیری نیز ایجاد کنند. این ماده پرخاصیت و ارزشمند زمانی که به درستی مصرف شود بیشترین نتیجه را برای سلامتی از خود به جا خواهد گذاشت. پیش از هر چیزی باید با انواع رایج جینسینگ و قیمت روز آن در بازار آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین نوع آن را از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید.

با مطالعه این مقاله علاوه بر اطلاع از قیمت جینسینگ اصل با موارد زیر آشنا خواهید شد:

  • آشنایی با جینسینگ
  • برخی از مهمترین خواص مصرف جینسینگ اصل
  • قیمت جینسینگ اصل به تاریخ امروز
  • مصرف جینسینگ خام بهتر است یا پودر جینسینگ؟
  • چگونه جینسینگ خام را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟
  • کدام یک از انواع جینسینگ برای من بهتر است؟

آشنایی با جینسینگ

جینسینگ، ریشه ای است که در آسیا و بخش هایی از آمریکای شمالی یافت می شود. تحقیقات نشان می دهد که جینسینگ حاوی جین سنوزیدها و جینتونین ها است، یک بازسازی کننده بالقوه سیستم عصبی که به عنوان محافظ عصبی شناخته می شود. این گیاه کوتاه با رشد آهسته همراه با ریشه های گوشتی را می توان متناسب با مدت رشد آن به سه دسته طبقه بندی کرد: تازه، سفید و قرمز.

جینسینگ تازه قبل از چهار سال برداشت می شود، در حالی که جینسینگ سفید بین چهار تا شش سال و جینسنگ قرمز بعد از شش سال یا بیشتر برداشت می شود. همچنین بر اساس محل کشت و برداشت به سه نوع کره ای، آمریکایی و چینی تقسیم بندی می شود. متناسب با نوع هر جینسینگ، قیمت آن در بازار متفاوت است.

قیمت جینسینگ اصل چند است؟
قیمت جینسینگ اصل چند است؟

جینسینگ سفید برای من بهتر است یا قرمز؟ هر یک چه خواصی دارند؟

اینجا کلیک کنید 👈 جینسینگ قرمز بهتر است یا سفید

برخی از مهمترین خواص مصرف جینسینگ اصل

  • سرشار از آنتی اکسیدان 
  • بهبود عملکرد مغز 
  • بهبود اختلال نعوظ 
  • تقویت سیستم ایمنی 
  • کمک به کاهش قند خون

قیمت جینسینگ اصل به تاریخ امروز

قیمت جینسینگ اصل اگرچه برای بسیاری از افراد ممکن است هزینه بر باشد به خصوص اگر به صورت کیلویی خریداری شود. اما مزایای این گیاه پرخاصیت به قدری برای سلامتی مفید است که ارزش هزینه کردن را داشته باشد. جینسینگ اصل در بازار متناسب با نوع آن مشمول تفاوت قیمت نیز می شود.

هر ۶۰ گرم از جینسینگ اصل قرمز کره ای در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۳ با قیمت ۱۶۵ تا ۲۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت هر یک کیلوگرم جینسینگ قرمز در این تاریخ نیز در حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

هر ۵۰ گرم از جینسینگ اصل سفید کره ای در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۳ با قیمت ۱۷۹ تا ۲۲۵ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت هر یک کیلوگرم جینسینگ سفید در این تاریخ نیز در حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

مصرف جینسینگ خام بهتر است یا پودر جینسینگ؟

بسیاری از افراد از خرید پودرهای جینسینگ به جهت بودن جنس تقلبی در بازار اجتناب می کنند. متاسفانه برخی از سازندگان در پودرهای جینسینگ از نوع تقلبی این گیاه ارزشمند استفاده می کنند. مصرف این پودرهای تقلبی نه تنها آثار مثبتی از خود بروز نمی دهد بلکه در ایجاد مشکلات جدید نظیر عوارض جانبی نیز تاثیرگذار است. لازم به ذکر است که عموما ریشه جینسینگ اصالت و کیفیت بیشتری در مقایسه با جینسینگ پودر شده در اختیار دارد.

با این حال اگر مصرف جینسینگ و مکمل های حاوی آن را انتخاب می کنید، همیشه آن را از یک منبع معتبر خریداری کنید و مطمئن شوید که مطابق دستور العمل مصرف خواهید کرد.

چگونه جینسینگ را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

ریشه جینسینگ اصل را می توان به روش های مختلفی مصرف کرد. می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید و یا آن را کمی بخارپز کنید تا نرم شود.

همچنین می توان آن را در آب دم کرده و چای درست کنید. برای این کار کافی است آب داغ را به جینسینگ اصل تازه برش داده شده اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد.

جینسینگ را می توان به دستور العمل های غذایی مختلف مانند سوپ و غذاهای سرخ شده نیز اضافه کرد. علاوه بر این، عصاره آن را می توان به صورت پودر، قرص، کپسول و روغن در داروخانه ها بیابید.

اینکه چه مقدار باید مصرف کنید بستگی به شرایطی دارد که می خواهید بهبود دهید. به طور کلی، مصرف دوزهای روزانه ۱ تا ۲ گرم ریشه جینسینگ خام یا ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم عصاره آن پیشنهاد می شود. بهتر است با دوزهای کمتر شروع کنید و به مرور زمان آن را افزایش دهید.

کدام یک از انواع جینسینگ برای من بهتر است؟

چند نوع رایج جینسینگ وجود دارد که مهمترین آن ها جینسینگ کره ای، جینسینگ آمریکایی و جینسینگ چینی است. گیاهان دیگر نظیر آشواگاندا اغلب با جینسینگ اصل اشتباه گرفته می شوند چرا که فواید و ترکیبات مشابهی دارند.

جینسینگ قرمز کره ای

در میان تمامی انواع جینسینگ، جینسنگ اصل قرمز کره ای شناخته شده ترین آن محسوب می شود. این جنسینگ بیشتر با خاصیت انرژی زا بودن آن است که طرفدار دارد. جینسینگ قرمز می تواند به کاهش پف و علائم پیری کمک کند. اگر به دنبال افزایش اشتها، تقویت سیستم ایمنی، درمان اختلالات نعوظ، افزایش تعداد اسپرم و بهبود سلامت قلب هستید می توانید از خواص جینسینگ اصل قرمز کره ای بهره مند شوید. معمولا جینسینگ قرمز کره ای در میان ایرانیان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

اینجا کلیک کنید 👈 جینسینگ قرمز

جینسینگ سفید اصل

جینسینگ سفید کره ای

این گیاه به طور کلی با خواص تقویت عمومی بدن در مکمل ها به کار می رود و مصرف می شود. از مهمترین مزایای مصرف جینسینگ سفید می توان به خواص آنتی اکسیدانی، کاهش علائم یائسگی، افزایش باروری، کاهش قند خون، تقویت حافظه، کاهش وزن و تاخیر در پیر شدن سلول ها اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که به جهت تقویت نعوظ جینسینگ کره ای از جینسینگ آمریکایی بهتر و قوی تر عمل می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 جینسینگ سفید

جینسینگ سفید

جینسینگ آمریکایی

به جهت خواص آرام بخشی و تقویت سیستم ایمنی، جینسینگ قرمز و سفید آمریکایی بهتر از جینسینگ کره ای تاثیر می گذارد. در رابطه با خواص ضد سرطانی، هر دو نوع جینسینگ اصل آمریکایی و کره ای مورد تایید محققان هستند.

توجه: جینسینگ آمریکایی و آسیایی عملکرد سلول های پانکراس را بهبود می بخشد، تولید انسولین و جذب قند خون در بافت ها را افزایش می دهد. با این حال، افرادی که از داروهای دیابت استفاده می کنند باید هنگام استفاده از جینسینگ، سطح قند خون خود را به دقت کنترل کنند تا مطمئن شوند که دچار افت قند خون نخواهند شد.

جینسینگ پاناکس

پاناکس اصطلاحی است که به ترکیب چند نوع جینسینگ از جمله قرمز کره ای و آمریکایی اطلاق می شود. اگر به دنبال مصرف جینسینگ قرمز کره ای و آمریکایی با هم هستید می توانید از خواص جینسینگ پاناکس بهره مند شوید. طبق مطالعات انجام شده، جینسینگ پاناکس دارای مزایای ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد پیری است. شما می توانید در ترکیبات کپسول روجینسینگ مقادیر کافی از جینسینگ پاناکس را دریافت کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 روجینسینگ

جینسینگ قائم دارو

سخن پایانی

جینسینگ یک مکمل گیاهی است که قرن ها در طب چینی استفاده می شود. معمولا به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن مورد توجه طب غربی نیز قرار گرفته است. چه بخواهید شرایط خاصی را بهبود بخشید یا به سادگی سلامت خود را تقویت کنید، جینسینگ اصل قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. با کلیک بر روی لینک های موجود در مقاله می توانید از قیمت جینسینگ اصل مطلع شده و در صورت نیاز سفارش دهید.

 

منبع: درمانگیاه 

ویکی پدیا

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×