» اطلاعات دارویی » قویترین چربی سوز کبد چیست؟ ۵ داروی گیاهی
قویترین چربی سوز کبد

قویترین چربی سوز کبد چیست؟ ۵ داروی گیاهی

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ 4۰38

کبد یک عضو حیاتی بدن است که درگیر بیماری های مختلفی می شود. بیماری کبد چرب یکی از آن است که در اغلب افراد به دلیل داشتن سبک زندگی ناسالم رخ می دهد. بنابراین آشنایی با قویترین چربی سوز کبد مهم است.

کبد چرب معمولا تا زمانی که پیشرفت نکند هیچ علائمی ندارد. اما برای تشخیص آن می توانید با آزمایش و عکس برداری، قبل از این که دیر بشود  اقدام کنید. اگر به موقع متوجه کبد چرب بشوید با اصلاح سبک زندگی و همچنین مصرف قویترین چربی سوز کبد می توانید آن را کنترل و درمان کنید. در این مقاله از مجله درمانگیاه، در مورد کبد چرب صحبت می کنیم و قویترین چربی سوز کبد و قرص چربی سوز کبد را معرفی می کنیم.

بیماری کبد چرب چیست؟

کبد چرب یکی از رایج ترین بیماری های کبد است. این بیماری هنگامی رخ می دهد که کبد، چربی ها را به طور معمول پردازش و تجزیه نکند و چربی بیش از حد انباشته شود. افراد در صورت داشتن شرایط خاص مانند چاقی، دیابت یا تری گلیسیرید بالا احتمال ابتلا به کبد چرب  را دارند. مصرف الکل، کاهش وزن سریع و سوء تغذیه و عدم تحرک کافی می تواند از علل ابتلا به کبد چرب شود.

وجود مقدار کمی چربی در کبد طبیعی است. اما اگر بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کبد شما چربی باشد، یعنی شما به کبد چرب مبتلا شده اید.

یکی از اثرات بد کبد چرب اثراتی است که بر پوست دارد. ار مشکلات پوستی ناشی از کبد چرب دارید مطالعه این مطلب نیز توصیه می شود:

درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب

علل چرب شدن کبد چیست؟

عوامل چرب شدن کبد، ژنتیکی هستند و یا سبک زندگی ناسالم باعث بروز کبد چرب می شود. چاقی، دیابت، فاکتورهای محیطی، چربی خون بالا و میکروب‌های دستگاه گوارش از علل اساسی کبد چرب هستند. سایر عوامل چرب شدن کبد، به شرح زیر هستند:

  • پرخوری
  • زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌های گازدار
  • شیرینیجات
  • نوشیدن آب سرد بلافاصله پس از غذای گرم
  • افراط در مصرف گوشت قرمز

قویترین چربی سوز کبد در طب سنتی

در طب سنتی راهکارهای زیادی برای درمان کبد چرب توصیه شده است. درمان های طب سنتی بدون عوارض هستند و درکنار تغییر در عادات و رژیم غذایی موجب بهبود چربی کبد می شوند. برای رفع کبد چرب، کاهش مصرف گوشت و چربی، و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات در طب سنتی توصیه شده است. شما می‌توانید با مراجعه به دکتر طب سنتی بهترین روش درمانی را برای خود انتخاب کنید. جایگزین کردن سویا به جای پروتئین گوشت بسیار مفید است. همچنین باید از نوشیذن آب سرد میان غذا و پس از غذا خودداری کنید.

کبد چرب در طب سنتی با کمک مصرف عرقیجاتی مثل  عرق خارشتر، عرق بید، عرق کاسنی، و عرق شاه‌تره درمان می شود.

قویترین چربی سوز کبد طبیعی

همیشه در مرحله اول بهتر است سراغ درمان ها و داروهای گیاهی بروید تا شاید با عوارض کمتری به درمان کبد چرب خود بپردازید اما وقتی که در شرایط اضطراری قرار گرفته اید حتما باید درمان های پزشکی انجام بدهید. برخی از گیاهان موثر در چربی سوزی کبد در ادامه معرفی می شوند. با استفاده از این گیاهان در زندگی روزمره می توانید از بروز کبد چرب پیشگیری کنید.

  • خار مریم
  • کنگر
  • چای سبز
  • زردچوبه
  • زنجبیل
قویترین چربی سوز کبد
قویترین چربی سوز کبد

بهترین راهکار برای چربی سوزی کبد

به طور کلی استفاده از دارو به عنوان قویترین چرب سوز کبد توصیه می شود اما بهتر است افراد برای رفع مشکل کبد چرب کارهای اساسی تر انجام دهند. تا زمانی که سبک زندگی اصلاح نشود، درمان کبد چرب امکان پذیر نیست. بنابراین ضمن مصرف داروهایی که توصیه می شود موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید.

  • کاهش وزن قویترین راه چربی سوز کبد

هیچ چیزی به اندازه کاهش اضافه وزن در درمان کبد چرب موثر نیست زمانی که اضافه وزن دارید به دنبال آن تریگلیسیرید بالا نیز دارید و احتمالا ابتلا به چربی خون نیز وجود دارد پس باید با اضافه وزن خود مبارزه کنید تا از گزند کبد چرب در اما باشید.

  • تغییر رژیم غذایی برای چربی سوزی کبد

رژیم غذایی که حاوی اسیدهای چرب اشباع شده باشند و مملو از مواد غذایی فرآوری شده باشد قطعا موجب کبد چرب می شود. پس بهتر است مصف روغن های مضر و فست فود را متوقف کنید و از میوها و سبزیجات بیشتر استفاده کنید. با استفاده از اپلیکیشن های کالری شمار، کالری مورد نیاز خود را پیدا کنید و با کم کردن ۳۰۰ الی ۴۰۰ کالری از آن، به سمت لاغری پیش بروید و به تدریج وزن خود را کنترل کنید.

  • سم زدایی کبد از الکل

الکل بزرگترین عامل ابتلا به کبد چرب است. با بررسی کبد افرادی که الکل مصرف می کردند علائمی مثل پوسیدگی کبد مشاهده می شود. کبد چرب در این افراد به قدری پیشرفت می کند که بخشی از کبد می میرد و به تدریج این موضوع گسترش پیدا می کند. الکل مصرف نکنید و یا اگر مصرف می کنید همراه با آن مواد چرب، شیرین و حاوی کربوهیدرات مصرف نکنید. کبد بیشتر الکل را تجزیه کرده و از بدن خارج می‌کند. اما فرآیند تجزیه باعث تولید مواد مضر می‌شود.

  • ورزش،چربی سوز قوی کبد چرب

تمرینات هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا،  بهترین ورزش ها به عنوان چربی سوز قوی کبد هستند. انجام این ورزش ها برای همه امکان پذیر است و حتی اگر مشکلات فیزیکی و آسیب های جسمانی داشته باشید، یکی از این ورزش ها را می توانید انجام بدهید. این تمرینات با افزایش ضربان قلب و بهبود گردش خون، موجب سوختن چربی‌های اضافی بدن می شود.

 

قویترین چربی سوز کبد موجود در درمانگیاه

بسیاری از داروهای موثر گیاهی هستند که هیچ عوارضی ایجاد نمی کند و موجب پاکسازی و چربی سوزی کبد می گردند. در ادامه داروهایی را معرفی می کنیم که به عنوان قویترین چربی سوز کبد گیاهی شناخته می شوند.

قرص لیوردین کمپلکس، درمان کبد چرب

قرص لیوردین کمپلکس، با ترکیبی منحصر به فرد از خار مریم، قاصدک، کنگر فرنگی و زردچوبه، به عنوان بهترین قرص چربی سوز کبد شناخته می شود. قرص لیوردین مواد سمی موجود در کبد را کاهش می دهد.

خرید قرص لیوردین

قرص لیوردین

کپسول سلی دیانین

کپسول سیلی دیانین یک محصول گیاهی برای درمان کبد چرب است و موجب پیشگیری از ابتلا به کبد چرب می شود. این دارو موجب، ترمیم سلولهای آسیب دیده کبدی می شود و مواردی مثل چربی کبد، سیروز، التهاب کبد را رفع می کند.

خرید کپسول سلی دیانین

سیلی دیانین

سکنجبین عنصلی

شربت عنصلی نیاک یک داروی گیاهی است که به عنوان قویترین چربی سوز کبد کاربد دارد. این دارو بر اساس اصول طب سنتی ایران تولید شده است. این شربت با دفع رطوبت اضافی بدن  منجر به تسریع لاغری نیز می شود. این دارو برای افراد دیابتی نیز موثر است زیرا بدون قند تولید شده است.

خرید شربت سکنجبین عنصلی، درمان کبد چرب

عنصلی شربت

سینارکول

قرص سینارکول به عنوان قویترین چربی سوز گیاهی و یک راهکار موثر در درمان کبد چرب پیشنهاد می شود. این دارو با ترکیبات گیاهی موثر خود، به بهبود عملکرد کبد کمک می کند. سینارکول، چربی خون را کاهش می دهد. اگر احساس می کنید، چربی خون یا کلسترول و کبد چرب دارید، می توانید روی سینارکول حساب کنید.

خرید قرص چربی سوز کبد سینارکول

قرص سینارکول

قطره سیلیمارین، بهبود کبد چرب

یکی از بهترین محصولات گیاهی که به عنوان قویترین چربی سوز کبد کاربرد دارد قطره خوراکی سیلیمارین است. این دارو علاوه بر درمان کبد چرب موجب بهبود هپاتیت و سرطان و سو هاضمه نیز می شود.

خرید قطره سیلیمارین

کبد چرب با داروهای گیاهی

داروهای کبدی

برای مشاهده قویترین چربی سوز کبد و همچنین قرص چربی سوز کبد می توانید به بخش انواع داروهای کبدی موجود در درمانگیاه مراجعه کنید و با مطالعه خواص هر یک بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

دسته داروهای پاکسازی و چربی کبد

 

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×