» سلامت » قرص مورینگا چیست و ۱۰ خاصیت آن
قرص مورینگا چیست و خواص آن

قرص مورینگا چیست و ۱۰ خاصیت آن

خرداد ۲۴, ۱۴۰۳ 8۰49

قرص مورینگا چیست و خواص آن

قرص مورینگا چیست ؟ مورینگا، گیاهی که هزاران سال است به دلیل فواید بی شمار آن مورد ستایش قرار گرفته است. اما چرا قرص مورینگا تا این حد مورد استقبال همه قرار گرفته است؟ پاسخ در یک جمله خلاصه می شود، مورینگا گیاهی با ترکیبات فعال زیستی و سرشار از آنتی اکسیدان است. تمام چیزی که می تواند سلامتی شما را تضمین کند.  اگر می خواهید اطلاعاتی دقیق درباره قرص مورینگا چیست و فواید آن کسب کنید، با این مقاله همراه باشید.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی به دست خواهید آورد:

  • گیاه مورینگا سرشار از چه مواد مغذی است؟
  • قرص مورینگا، یک آنتی اکسیدان قوی
  • کاهش سطح قند خون با قرص مورینگا
  • آیا قرص مورینگا باعث کاهش التهاب می شود؟
  • کاهش کلسترول با مصرف مورینگا
  • محافظت در برابر سمیت آرسنیک
  • بهترین روش مصرف قرص مورینگا چیست ؟

گیاه مورینگا سرشار از چه مواد مغذی است؟

برگ های مورینگا منبع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. یک فنجان برگ تازه و خرد شده (۲۱ گرم) حاوی دو گرم پروتئین، ۱۱ درصد آهن، ۱۲ درصد ویتامین سی، هشت درصد منیزیم، ۱۱ درصد ریبوفلاوین و ۹ درصد بتاکاروتن است.

رژیم غذایی مردم در کشورهای در حال توسعه گاهی اوقات فاقد ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است. در این کشورها، مورینگا اولیفرا می تواند منبع مهمی از بسیاری از مواد مغذی ضروری باشد. عموما در کشورهای توسعه یافته، برگ های خشک شده مورینگا به عنوان مکمل های غذایی به صورت پودر یا کپسول با استقبال زیادی رو به رو می شود.

ما قبلا در مقاله دیگری با عنوان مورینگا چیست به معرفی این گیاه پرداخته بودیم که پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل آن را مطالعه نمایید.

اکنون که می دانیم قرص مورینگا چیست و چه ترکیباتی دارد بهتر است نگاهی اجمالی به مهمترین خواص آن بیندازیم.

قرص مورینگا چیست و خواص آن
قرص مورینگا چیست و خواص آن

قرص مورینگا، یک آنتی اکسیدان قوی

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که علیه رادیکال های آزاد در بدن شما عمل می کنند. سطوح بالای رادیکال های آزاد باعث استرس اکسیداتیو می شود، حالتی که با بروز بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع دو مرتبط است.

چندین ترکیب گیاهی آنتی اکسیدانی در برگ های مورینگا اولیفرا یافت شده است. علاوه بر ویتامین C و بتاکاروتن، این موارد عبارتند از:

  • کوئرستین: این آنتی اکسیدان قوی به کاهش فشار خون کمک بسیاری می کند.
  • اسید کلروژنیک: ماده ای که علاوه بر قهوه، در گیاه مورینگا نیز به وفور یافت می شود. با اسید کلروژنیک به تعدیل سطح قند خون خود بعد از غذا کمک کنید.

جالب است بدانید که در یک مطالعه بر روی زنان اثبات شده است که مصرف ۱.۵ قاشق چایخوری (۷ گرم) پودر برگ مورینگا هر روز به مدت سه ماه به طور قابل توجهی باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان خون می شود.

می دونستی امگا ۳ چه نقش مهمی برای سلامتی داره؟

این مقاله رو از دست نده 👈 فواید قرص امگا ۳ برای زنان

کاهش سطح قند خون با قرص مورینگا

قند خون بالا یک مشکل جدی برای سلامتی است. با گذشت زمان، سطح قند خون بالا خطر بسیاری از مشکلات سلامتی جدی از جمله بیماری قلبی را افزایش می دهد. به همین دلیل، مهم است که قند خون خود را در محدوده سالم نگه دارید.

جالب است که چندین مطالعه نشان داده اند که مورینگا اولیفرا در کاهش سطح قند خون موثر است. دانشمندان معتقدند این اثرات توسط ترکیبات گیاهی مانند ایزوتیوسیانات ها ایجاد می شود.

آیا قرص مورینگا باعث کاهش التهاب می شود؟

التهاب پاسخ طبیعی بدن به عفونت یا آسیب است. این یک مکانیسم حفاظتی ضروری است، اما اگر در مدت طولانی ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد به یک مشکل عمده تبدیل می شود. در واقع، التهاب پایدار با بسیاری از مشکلات سلامتی مزمن، از جمله بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

اکثر میوه ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه جات کامل دارای خواص ضد التهابی هستند. با این حال، میزان تاثیر هریک به انواع و مقدار ترکیبات ضد التهابی آن ها بستگی دارد.

دانشمندان بر این باورند که ایزوتیوسیانات ها، ترکیبات ضد التهابی اصلی در برگ ها، غلاف ها و دانه های مورینگا هستند. مصرف کافی از مورینگا قطعا خواص ضد التهابی خود را به خوبی نشان می دهد.

کاهش کلسترول با مصرف مورینگا

داشتن کلسترول بالا با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است. خوشبختانه، بسیاری از غذاهای گیاهی می توانند به طور موثر کلسترول را کاهش دهند. این موارد شامل دانه کتان، جو و بادام می شود. علاوه بر آن ها، بسیاری از مطالعات حیوانی و انسانی اثبات کرده است که مورینگا تاثیر قدرتمندی در کاهش کلسترول دارد.

محافظت در برابر سمیت آرسنیک

آلودگی غذا و آب به آرسنیک در بسیاری از نقاط جهان یک مشکل حاد محسوب می شود. برخی از انواع برنج ممکن است حاوی مقادیر بسیار بالایی آرسنیک باشد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سطوح بالای آرسنیک به مرور زمان منجر به بروز مشکلات زیادی از جمله ابتلا به سرطان و بیماری قلبی می شود.

چندین مطالعه روی موش ‌ها نشان داده‌ است که برگ ‌ها و دانه‌ های مورینگا در برابر برخی از اثرات سمیت آرسنیک محافظت می کنند. خوشبختانه این نتایج امیدوارکننده هستند، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این محافظت برای انسان ها نیز صدق می کند یا خیر.

قرص مورینگا چیست و خواص آن
قرص مورینگا چیست و خواص آن قرص مورینگا چیست و خواص آن

بهترین روش مصرف قرص مورینگا چیست ؟

مصرف گیاهان دارویی در بهترین حالت به شکل فرآورده های دارویی بهترین نتیجه را می دهد چرا که مکمل های گیاهی از دوز کافی و ترکیبات موثر برخوردار هستند. گیاه مورینگا نیز از این شرایط مستثنی نیست.

گیاه مورینگا به عنوان پودر گرین سی یک انتخاب عالی جهت تامین ویتامین ها و انواع مواد معدنی است. بهبود عملکرد گوارش و کبد، انرژی زایی و شادابی بدن، تقویت ریشه مو، کمک به کاهش کلسترول و التهاب بدن و کاهش روند پیری از مهمترین خواص قرص و پودر مورینگا است.

اینجا کلیک کنید 👈 پودر گرین سی

اگر به دنبال مکمل دارویی مشابه با پودر مورینگا گرین سی هستید، پیشنهاد بعدی ما به شما جلبک اسپیرولینا است. قرص جلبک اسپیرولینا حاوی بیش از ۶۰ درصد پروتئین، انواع ویتامین های گروه B، سرشار از امگا ۳ و ۶ است و خواص گوناگونی برای بدن دارد. تقویت سیستم ایمنی، کمک به رفع خستگی مزمن، کاهش علائم بیماری آرتروز سه خاصیت مهم جلبک اسپیرولینا محسوب می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص جلبک اسپیرولینا پلاتنسیس

سخن پایانی

مورینگا اولیفرا یک درخت هندی است که هزاران سال است در طب سنتی مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال، تنها تعداد کمی از افراد از فواید سلامتی آن به طور کامل مطلع هستند.

تا به امروز، محققان اثبات کرده اند که مورینگا منجر به کاهش متوسط ​​در قند خون و کلسترول می شود. همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. اکنون که می دانید قرص مورینگا چیست و چه فوایدی برای بدن دارد بهتر است با مصرف این مکمل گیاهی سلامتی خود را تضمین کنید.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×